.
Інформація Лозівського сектору організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Харківській області
На Харківщині зберігається тенденція збільшення платників податків
Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Харківській області Артем Єфремов.
Він зазначив, що станом на 1 січня 2021 року кількість основних платників податків складає 252 504 (+2,57% до 2019 року), з них 93 406 – юридичних осіб та 159 098 – фізичних осіб.
У 2020 році виявили бажання розпочати власну справу 22 229 суб’єктів господарювання: 18 638 - ФОПів та 3 591 - юридична особа.
Серед загальної кількості суб’єктів господарювання - 17 333 зареєстровано платниками податку на додану вартість.
У податковій службі області також нагадали, що на веб-порталі ДПС України функціонує чимало електронних сервісів, зокрема «Електронний кабінет платника», за допомогою якого можна звітувати та спілкуватися з податковою online.
Шановні платники податків! Дізнавайтеся про новини податкової служби на офіційних сторінках:
https://www.facebook.com/TaxUkraine/
https://www.facebook.com/tax.kharkiv
https://www.instagram.com/tax_service_kharkiv/?hl=ru
https://www.youtube.com/channel/UCvdcv-7iVw7IGL0uFa_6Uaw
Електронні сервіси на допомогу платникам
Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що з 2020 року в Україні зареєструвати дитину у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків можна без особистого відвідування органу Податкової служби України за допомогою адміністративних послуг «єМалятко» та «ID14», а також електронного сервісу Державної податкової служби «Електронний кабінет платника».
Адміністративна послуга «єМалятко» - це комплексна послуга для батьків новонароджених, що передбачає отримання свідоцтва про народження із зазначенням реєстраційного номера облікової картки платника податків. З початку 2020 року по місту Харкову та Харківській області у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків зареєстровано 8892 дитини, що народилися у 2020 році, з них через «єМалятко» було зареєстровано 5035 немовлят.
Адміністративна послуга «ID14» - це комплексна послуга, що передбачає оформлення паспорта громадянина України у вигляді ID-картки при досягненні особою 14-річного віку з одночасним присвоєнням їй реєстраційного номера облікової картки платника податків. З моменту запровадження цієї адміністративної послуги по Харківській області у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків через «ID14» було зареєстровано 542 особи.
За допомогою електронного сервісу Державної податкової служби «Електронний кабінет платника» з початку 2020 року у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків було зареєстровано 333 особи, з них 227 осіб віком до 14 років.
Ознайомитись з електронним сервісом можна на офіційному веб-порталі ДПС України у рубриці:
Головна>Фізичним особам>Подання відомостей для реєстрації фізичної особи / внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків.
Вхід до «Електронного кабінету платника» здійснюється з використанням електронного цифрового підпису фізичної особи.
З метою забезпечення зручності платників податків в рамках електронного сервісу «Електронний кабінет платника» фізична особа не звертаючись до органів ДПС може подати:
облікову картку фізичної особи - платника податків, яка є заявою для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків;
заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків;
заяву щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків;
копії документів, необхідних для реєстрації/ внесення змін до Державного реєстру/отримання відомостей про доходи;
обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.
У відповідь на запит до приватної частини «Електронний кабінет платника» надходить Повідомлення про результати обробки Облікової картки / Заяви для внесення змін / Заяви щодо отримання відомостей про доходи у вигляді Квитанції № 2.
У разі позитивної відповіді заявник для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі - Картки платника податків, може звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу за бажанням. Код та назву контролюючого органу, до якого він буде звертатися, заявник має вказати при формуванні запиту (вибрати з переліку).
Інформацію про суми виплачених доходів та утриманих податків з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків можна отримати у приватній частині «Електронного кабінету платника». Інформацію можна переглянути, зберегти або надрукувати.
Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді можна отримати за останні три роки (поквартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 50 днів після його закінчення.
Єдиний рахунок – для комфотної сплати податків
Спосіб сплати податків через єдиний рахунок є комфортним, оскільки скорочує платникам фінансові витрати і час на формування розрахункових документів. У такий спосіб можна сплатити всі поточні платежі, податковий борг за такими платежами та недоїмку з єдиного внеску, грошові зобов'язання, які визначено на підставі податкових повідомлень-рішень.
Нагадуємо, що єдиний рахунок для сплати податків запроваджено з 1 січня 2021 року. Щоб перейти на єдиний рахунок, необхідно здійснити три простих кроки.
Перший – через Електронний кабінет подати «Повідомлення про використання єдиного рахунку» за формою J/F 1307001.
Другий – отримати квитанцію про включення до Реєстру платників, які використовують єдиний рахунок.
Третій – надати до обслуговуючого банку розрахункові документи із зазначенням реквізитів єдиного рахунку на загальну суму без визначення одержувачів або з визначенням одержувачів.
Платники, які не подали Повідомлення за формою J/F 1307001, продовжують сплачувати платежі безпосередньо на бюджетні/не бюджетні рахунки.
Зауважимо, що з часу використання єдиного рахунку платник зобов'язаний здійснювати сплату платежів, через єдиний рахунок. В іншому випадку такі кошти, сплачені на інші рахунки, вважаються помилково сплаченими грошовими зобов'язаннями.
Для зарахування коштів на єдиний рахунок платник заповнює розрахунковий документ на переказ, відповідно до вимог Порядку заповнення документів на переказ, у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666.
Як перейти на єдиний рахунок, можна ознайомитися на відео за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/7081.html.
Єдиний внесок. Врегулювання питання списання недоїмки, штрафних санкцій та пені
Головне Управління ДПС у Харківській області повідомляє, що Законом України від 04.12.2020 № 1072-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо соціальної підтримки платників податків на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» внесено зміни до п.915 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами і доповненнями в частині врегулювання питання списання недоїмки, штрафних санкцій та пені з єдиному внеску.
Податковий орган спише штраф та пеню за певних умов
Так, при погашенні у повному обсязі грошовими коштами платниками податків протягом шести місяців з 10.12.2020 суми податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування розстроченням/відстроченням), що виник станом на 1 листопада 2020 року, та за умови сплати поточних податкових зобов’язань у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, підлягають списанню за заявою платника податків.
Зазначена норма не застосовується щодо:
– великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним п.п. 14.1.24 п. 14.1 ст. 14 ПКУ;
– осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства;
– осіб, щодо яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено (відстрочено) стягнення податкового боргу;
– банків, на які поширюються норми Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» зі змінами та доповненнями;
– осіб, які мають податковий борг з митних платежів;
– осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пені.
Штрафні санкції і пеня, що підлягають застосуванню та нарахуванню у зв’язку зі сплатою такого податкового боргу, не підлягають застосуванню та нарахуванню, а нараховані підлягають коригуванню до нульових показників.
Зазначені преференції дозволені Законом №1072 та набули чинності 10.12.2020.
Розширено перелік ФОП, які звільняються від сплати ЄСВ за себе
З 1 січня 2021 р. звільняються від сплати за себе єдиного внеску фізичні особи – підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, якщо вони:
- отримують пенсію за віком;
- отримують пенсію за вислугу років;
- є особами з інвалідністю;
- досягли віку, встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Також звільняються від сплати за себе єдиного внеску:
- особи, які провадять незалежну професійну діяльність, за умови взяття їх на облік як фізичних осіб – підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно як фізичною особою – підприємцем так і особою, яка провадить незалежну професійну діяльність;
- особи, які провадять незалежну професійну діяльність та фізичні особи–підприємці, які мають основне місце роботи, за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску, бази нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Порядок реєстрації касира для роботи з програмним РРО
Програмний реєстратор розрахункових операцій (далі – ПРРО) реєструється на окрему господарську одиницю, реквізити якої зазначаються у розрахунковому документі (чеку).
Касир, що здійснює розрахункові операції засобами такого ПРРО, має засвідчувати відкриття зміни, проведення розрахункової операції шляхом накладання на повідомлення про відкриття зміни, розрахунковий документ/Z-звіт свого електронного підпису або електронної печатки суб’єкта господарювання, на якого зареєстровано ПРРО.
Для роботи ПРРО необхідно надати дані сертифікатів електронних підписів і/або печаток касирів, які будуть працювати в програмі. Такі дані відносяться до Реєстру на підставі поданого суб’єктами господарювання в електронній формі «Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа» (для повідомлення щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО із зазначенням ідентифікатора ключа.
Реєстрація касира в розділі «Програмний РРО» Електронного кабінету (https://cabinet.tax.gov.ua) здійснюється шляхом подання повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, яке розміщено за адресою:
- Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документів (перелік сервісних запитів для юридичних осіб)/j1391801;
- Головна>Електронна звітність>Платникам податків про електронну звітність>Інформаційно-аналітичне забезпечення>Реєстр форм електронних документів/Реєстр форм електронних документiв (перелік сервісних запитів для фізичних осіб)/f1391801.
У відкритій частині Електронного кабінету в розділі «Допомога» розміщено покрокову інструкцію щодо створення електронних документів за допомогою меню «Введення звітності».
У розділі «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного кабінету необхідно створити документ за ідентифікатором форми «J/F1391801 – Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа».
Інструкція щодо заповнення Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою J/F1391801 розміщена у банері «Програмні РРО» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/instruktsii-schodo-zapovnennya-form/.
Як скасувати помилково проведену суму розрахунку через РРО та/або ПРРО
Реєстрація видачі коштів при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми.
При цьому забороняється реєструвати через РРО від’ємні суми з використанням операції «сторно».
Водночас суб’єкти господарювання, які застосовують ПРРО, можуть використати операцію «сторно», однак до моменту реєстрації наступного розрахункового документа таким ПРРО. У такому разі, якщо сформований розрахунковий документ через ПРРО із помилковою сумою за розрахункову операцію, то така операція скасовується шляхом наступної реєстрації операції «сторно» із реєстрацією такої операції на фіскальному сервері, формуванням фіскального номера розрахункового документа на таку операцію та зазначенням фіскального номера розрахункового документа, який сторнується.
За фактом видачі коштів та скасуванням помилково проведеної через РРО та/або ПРРО суми розрахунку, помилкової форми оплати складаються акти. Так, якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 грн, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів.
Такий самий акт складається під час скасування помилково проведеної через РРО та/або ПРРО суми розрахунку або помилково вибраної форми оплати (готівка, картка, кредит тощо). В акті зазначаються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа.
Зазначені акти передаються до бухгалтерії суб’єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб’єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти слід зберігати у будь-який зручний та не заборонений чинним законодавством спосіб.
Разом з тим, суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі, зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі.
Застосування РРО підприємцями у 2021 році
Планую здійснити реєстрацію підприємця та обрати другу групу єдиного податку. Чи потрібно буде застосовувати касовий апарат?
Нагадаємо, що використання РРО підприємцями-платниками єдиного податку, відтерміновано до 1 січня 2022 року.
Проте є виключення для обов’язкового застосування РРО та/або програмного РРО для платників єдиного податку другої-четвертої груп (ФОП), які здійснюють:
- реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
-реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров’я;
- реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.
Якщо не видано фіскальний чек, яку штрафну санкцію очікувати продавцю товарів з нового року?
Згідно із п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачена штрафна санкція за порушення, вчинене вперше, у розмірі 10 відсотків вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг).
Дана штрафна санкція у такому розмірі тимчасово передбачена до 1 січня 2022 року відповідно до п. 11 розділу ІІ Прикінцевих положень зазначеного закону. Отже, якщо споживачеві не видано розрахунковий документ (чек) наприклад, на суму 75 грн, то штрафна санкція застосовується в сумі 7,50 гривень (75 х 10%=7,50).
Фактичною перевіркою встановлено, що продано через програмний РРО підакцизний товар без режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД. В якій сумі буде застосовано штраф?
Штрафна санкція застосовується у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 5100 гривень (п. 11 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»).
Встановлено наявність у торговому об’єкті товарів, які не обліковані у встановленому порядку, тобто не надані під час проведення перевірки документи, що підтверджують їх облік. Як визначають штрафну санкцію контролери?
До суб’єкта господарювання застосовується штрафна санкція у розмірі подвійної вартості таких товарів, які не обліковані у встановленому порядку, за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Якщо встановлено наявність товару у сумі 2000 грн, які не обліковані, то штрафна санкція застосовуватиметься у розмірі 4000 грн (2000х2=4000). Коли сума не облікованого товару становитиме 35 грн, то штрафна санкція складатиме 170 грн, тому що 35х2=70, що є менше, ніж десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Чи необхідно застосовувати РРО при торгівлі на ринку?
Відповідно до законодавчих новацій, платники єдиного податку, що належать до 1 групи РРО у своїй діяльності не застосовують.
Фізична особа-підприємець, яка здійснює роздрібний продаж товарів в магазинах та об’єктах ресторанного господарства, які розташовані на території ринку, не може бути платником єдиного податку першої групи, та відповідно зобов’язана застосувати РРО в залежності від обраної системи оподаткування та виду здійснюваної діяльності.
Відображення видів діяльності у звітності платника єдиного податку
З 1 січня 2021 року набув чинності наказ Міністерства фінансів України від 09.12.2020 №752 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 19 червня 2015 року №578» (далі – Наказ №752), згідно із яким внесено зміни, зокрема, до форми податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 №578 зі змінами та доповненнями (далі – Декларація).
Декларація за оновленою формою, у редакції Наказу №752, подається за податкові звітні періоди 2021 року.
У полі 9 «Види підприємницької діяльності у звітному періоді» розділу І «Загальні показники підприємницької діяльності» Декларації, зазначається код та назва виду економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД) лише тих видів підприємницької діяльності, які фактично здійснювалися у звітному періоді платником єдиного податку.
До того ж при створенні в меню «Введення звітності» Електронного кабінету Декларації, в електронному вигляді таблиця поля 9 такої Декларації містить лише одну строку. За потреби кількість рядків може бути збільшено, шляхом додавання нової строки у таблиці поля 9 Декларації, яке здійснюється натисненням правої кнопки миші при наведенні курсору на рядок поля 9. Повинна з’явитись панель інструментів редагування рядків таблиці.
Звітність з єдиного податку: відображаємо фактичну чисельність працівників
Законом України від 1 грудня 2020 року №1017 з 1.01.2021 внесено зміни, зокрема, до п. 291.4 ст. 291 ПКУ щодо визначення річного обсягу доходу.
Так, згідно з п. п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ до платників єдиного податку, які відносяться до другої групи належать фізичні особи – підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;
- обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року.
Дія п. п. 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ не поширюється на фізичних осіб-підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі підприємці належать виключно до третьої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для такої групи.
Платниками єдиного податку третьої групи, можуть бути фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена та у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Отже, якщо кількість осіб, які перебувають з платниками єдиного податку другої або третьої груп у трудових відносинах, кожного місяця кварталу була різною та враховуючи, що для таких платників єдиного податку однією з основних умов перебування на спрощеній системі оподаткування є не перевищення 10 осіб або необмеженої кількості осіб відповідно, то у полі «Фактична чисельність найманих працівників у звітному періоді (осіб)» податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи-підприємця зазначається найбільша чисельність працівників за будь-який місяць податкового (звітного) періоду.
За об’єкти нерухомості встановлено нульову ставку, чи подавати декларацію з податку на нерухоме майно?
Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року, за
Підприємства самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і не пізніше 20 лютого цього ж року подають податковому органу за місцезнаходженням об’єкта/об’єктів оподаткування декларацію з податку на нерухоме майно, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Форма Декларації, затверджена наказом МФУ від 10.04.2015 № 408 (у редакції від 15.11.2018 №897) та передбачає заповнення додатка 1 (для об’єктів житлової нерухомості) та додатка 2 (для об’єктів нежитлової нерухомості), які є її невід’ємною частиною.
У графі 13 Декларації «Ставка (%)» розд. І «Розрахунок податкового зобов’язання» додатка 1 (додатка 2) зазначається ставка податку на нерухоме майно, визначена рішенням органу місцевого самоврядування.
Отже, за об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних осіб, по яких за рішенням сільської, селищної або міської ради встановлені нульові ставки, Декларація подається на загальних підставах.
Аби вчасно підтвердити статус сільгоспвиробника
Для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи сільськогосподарські товаровиробники-юридичні особи подають не пізніше 20 лютого поточного року:
- загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), – контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
- звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки – контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки (юридичні особи);
- розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (юридичні особи) – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
- відомості (довідку) про наявність земельних ділянок – контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).
Сільськогосподарські товаровиробники-юридичні особи, утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення, подають протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем його утворення, до контролюючих органів за своїм місцезнаходженням та за місцем розташування земельних ділянок декларацію з податку за період від дати утворення до кінця поточного року для набуття статусу платника податку, а також усіх прав і обов’язків щодо погашення податкових зобов’язань або боргів, які передані йому як правонаступнику.
При цьому, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Декларування 2021: хто повинен задекларувати доходи?
01 січня 2021 року стартувала кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом 2020 року.
Фізичним особам - платникам податку на доходи фізичних осіб необхідно задекларувати отримані доходи, з яких не сплачено податок і подати податкову декларацію про майновий стан і доходи за 2020 рік до 01 травня 2021 року.
Податкова Декларація подається платниками податків за місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором):
- особисто або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
У разі надсилання податкової декларації поштою, необхідно здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі – не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Звертаємо увагу, що фізичні особи – платники податків мають можливість подати декларацію в електронній формі.
Щоб подати декларацію в електронному вигляді через Електронний кабінет, платнику необхідно отримати кваліфікований електронний підпис у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України або у іншого надавача електронних довірчих послуг.
При направленні декларації засобами електронного зв’язку громадяни можуть скористатися електронним сервісом в Електронному кабінеті, який передбачає часткове автоматичне заповнення декларації на підставі облікових даних платника, відомостей щодо нарахованих (виплачених) доходів, наявних в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків та відомостей щодо об’єктів нерухомого (рухомого) майна.
Обов’язковому декларуванню підлягають:
доходи, з яких при нарахуванні або виплаті податок на доходи фізичних осіб не утримувався;
доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);
спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;
доходи від продажу інвестиційних активів;
іноземні доходи.
Cпособи подання податкової декларації про майновий стан і доходи
Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що податкова декларація про майновий стан і доходи подається громадянином до контролюючого органу, в якому він перебуває на обліку.
Податковою адресою платника податку – фізичної особи визнається місце його проживання, за яким він береться на облік як платник податків у контролюючому органі ( це визначено п.45.1 ст.45 ПКУ).
Податкова декларація подається за вибором громадянина в один з таких способів:
- особисто або уповноваженою на це особою;
- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- засобами електронного зв’язку в електронній формі, скориставшись електронним сервісом ДПС України «Електронний кабінет».
Необхідно пам’ятати, що:
- у разі надсилання податкової декларації поштою, платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять днів до закінчення граничного строку подання податкової декларації;
- у разі подання податкової декларації в електронній формі, її необхідно надіслати не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.
Нагадаємо, що податкова декларація за 2020 рік подається громадянами до 01 травня 2021 року, а громадянами, які мають право на податкову знижку, – по 31 грудня 2021 року включно.
Коли про отримані доходи не треба звітувати
Платник ПДФО зобов'язаний подавати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію) відповідно до ПКУ. Це передбачено п. 179.1 ст. 179 ПКУ.
Обов'язок платника ПДФО щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник ПДФО отримував доходи:
- від податкових агентів, які згідно з цим розділом не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;
- виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених розділом «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ;
- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, дохід від яких відповідно до розділу «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ не оподатковується, оподатковується за нульовою ставкою та/або з яких при нотаріальному посвідченні договорів, за якими був сплачений ПДФО відповідно до розділу «Податок на доходи фізичних осіб» ПКУ;
- у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно до цього розділу оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено ПДФО відповідно до п. 174.3 ст. 174 ПКУ.
В Україні ніхто не вимагатиме сплати податків від громадян, які їх вже сплатили за кордоном, - голова ДПС Олексій Любченко
В інтерв’ю інтернет-виданню «Гордон» голова Державної податкової служби Олексій Любченко зазначив: «При отриманні іноземних доходів громадяни мають подати декларацію про майновий стан та доходи. Загальне правило просте: із доходів, які одержують українські громадяни, сплачують податки. Неважливо, де. У нас є підписані угоди про виключення подвійного оподаткування абсолютно з усіма країнами, де працюють наші люди. Якщо наші громадяни заплатили податки за кордоном: у Польщі, Угорщині, Португалії або деінде – в Україні ніхто з них вимагати податки не має права. Єдине, що вони мають зробити, – це подати податкову декларацію».
Обов’язок подачі декларації про майновий стан і доходи, а також сплати податків та зборів визначено ст. 67 Конституції України.
При цьому, якщо громадянин отримував доходи за кордоном, а це особливо стосується українських заробітчан, і сплатив податки там, то за умови надання таких підтверджуючих документів йому не доведеться сплачувати податки ще раз і в Україні.
Приватний підприємець отримує доходи. Чи є в нього право на податкову знижку?
Фізична особа – підприємець не має право на податкову знижку щодо доходів, одержаних від підприємницької діяльності.
Право на податкову знижку має тільки фізична особа-підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.