.
І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Із 1 липня система блокування ризикових податкових накладних запрацює на повну
Із 1 липня повноцінно запрацює електронна система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка автоматично зупинятиме реєстрацію ризикових податкових накладних.
Директор Департаменту моніторингу доходів та обліково-звітних систем ДФС Микола Чмерук зазначив: «Зупинка ризикових накладних відбуватиметься за допомогою програмного комплексу, який на сьогодні створений та працює. Низка підприємств уже сьогодні отримують квитанції з інформацією про те, що їх операції, їх податкові накладні віднесені до ризикових, і з 1 липня може відбутися зупинка цих податкових накладних».
Відсоток податкових накладних, які зупинятимуться, не перевищить 0,1% від загальної кількості перевірених.
Про ефективність роботи електронної системи управління ризикам при адмініструванні ПДВ уже свідчить динаміка формування сум фіктивного ПДВ. Так, завдяки цьому запровадженню у квітні (за деклараціями березня) порівняно з минулим роком, нарахування ПДВ збільшилися на 1,3 млрд грн (на 10,1%), у травні — на 1,1 млрд грн (на 9,8%), у червні очікується збільшення на 2 млрд грн (18,9%).
Мешканці Харківщини направили на обороноздатність країни понад 295 мільйонів гривень
Протягом п’яти місяців поточного року від Харківського регіону надійшло 295,3 млн. грн. військового збору. У зрівнянні з минулорічним періодом надходження військового збору зросли на 79,8 млн. грн. ( за 5 місяців 2016 року зібрано 215,5 млн.грн.).
Виконання завдання січня-травня 2017 року забезпечено на 117,9%, до бюджету додатково мобілізовано 44,8 млн.гривень. Зокрема у травні до бюджету надійшло 62,2 млн.грн. військового збору.
У Харківській області в лідерах Красноградський – 11,8 млн.грн., Харківський – 10, 6 млн. грн., Балаклійський – 7, 6 млн. грн. та Дергачівський – 5,1 млн. грн. райони.
Літак злетів без культурних цінностей
На митному посту «Харків-аеропорт» харківські митники виявили колекцію медалей та орденів.
Громадянин України намагався незаконно вивезти колекцію, приховавши у своїй валізі. Для проходження митного контролю він обрав спрощену систему «зелений коридор», чим заявив про відсутність предметів заборонених або обмежених до переміщення через митний кордон України. Але ж в ході митного огляду багажу у валізі чоловіка були виявлені предмети з ознаками культурних цінностей – колекція з 22 медалей та орденів.
Своїми діями пасажир порушив порядок проходження митного контролю в зонах спрощеного митного контролю, яким обмежено переміщення культурних цінностей через митний кордон України.
Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України.
Харківські митники виявили подушку зі «скарбом»
Схованку з канабісом виявили напередодні харківські митники в пункті пропуску «Гоптівка».
Під час усного декларування пасажири одного з авто, який прямував до Росії, заявили про відсутність товарів та предметів, які заборонені чи обмежені до переміщення через митний кордон України. При цьому службовий собака митників Арчі спрацював на подушку, яка знаходилась на сидінні, та на одного з пасажирів.
У подушці й були виявлені два згортки з насінням та травою канабісу.
Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.
Про застосування індивідуальних податкових консультацій
Порядок надання податкових консультацій з 1 квітня 2017 року змінено та запроваджено Єдиний реєстр індивідуальних податкових консультацій.
Для отримання індивідуальної податкової консультації письмовий запит платника податків обов'язково повинен містити реквізити, визначені п. 52.1 ст. 52 Податкового кодексу. У разі якщо звернення, не відповідає зазначеним вимогам, індивідуальна консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян".
Переглянути видані індивідуальні податкові консультації та їх статус можна на порталі ДФС України за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx.
Індивідуальна податкова консультація, надана фіскальним органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), звільняє платника податків (податкового агента та/або його посадову особу) від відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню), за діяння, що містять ознаки податкового правопорушення, вчинені до 31 грудня 2017 року (включно).
З 1 січня 2018 року індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), не підлягає застосуванню.
При цьому, у разі скасування/зміни в майбутньому узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації, наданої до 01.04.2017 р., платник податків не несе відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню) (п. 4 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 21.12.2016 р. № 1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату»).
.Про видачу ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами
Платники податків, які здійснюють господарську діяльність у м.Харкові та Харківській області, для подачі заяв на оформлення ліцензій на право роздрібної торгівлі, подовження термінів діючих ліцензій, переоформлення ліцензій та анулювання ліцензій необхідно звертатися до Центрів обслуговування платників податків (ЦОП) Державних податкових інспекцій ГУ ДФС у Харківській області за місцем розташування торгівельних об’єктів.
Управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області, здійснює розгляд поданих документів, оформлення (переоформлення) та видачу ліцензій (дублікатів) на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.
Платники можуть отримати оформлені, переоформлені та з подовженням дії ліцензій, як у Центрах обслуговування платників за місцем розташування торгівельних об’єктів так і в управлінні контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області (м. Харків, пр. Науки,9).
Уряд «за» продаж товарів у незначних обсягах без РРО
Мінекономрозвитку на офіційному веб-сайті оприлюднено проект постанови Кабінету Міністрів України щодо збільшення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій із продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО є обов'язковим, для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2 і 3, 5 і 6, 13 і 14, 17, 22 і 23, 27 переліку, 500 тис грн на один суб'єкт господарської діяльності, а визначених у пунктах 4 і 7 переліку 250 тис грн на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).
Граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій пропонують не встановлювати взагалі для форм і умов проведення діяльності, визначених у пунктах 1, 8 — 11, 15, 19 — 21, 24 — 26 Переліку.
Також у проекті Постанови уточнено, що підприємці - платники єдиного податку II та III груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 1 млн грн, обов’язково застосовують РРО.
«Пульс» - сервіс для платників
Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» діє за телефонним номером (044) 284-00-07, та створений для оперативного реагування та вирішення проблем, з якими звертаються платники до органів ДФС України. Сервіс працює в режимі швидкої допомоги платникам податків, адже це гарантований двосторонній зв’язок.
На вказаний сервіс можна звернутися у разі неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової та митної сфери, можливих корупційних дій з їхнього боку, а також для вирішення інших суперечливих питань та попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.
Питання, які надходять, розглядаються протягом доби та вирішуються по суті, відповідно до чинного законодавства. Але є такі звернення, що потребують додаткового опрацювання. У будь-якому випадку, заявник обов’язково отримує повідомлення про результати перевірки даних та вжиті заходи.
У ДФС планують до кінця року всі адмінпослуги надавати через «Електронний кабінет»
Кроки фіскальної служби у напрямі покращення інвестиційного клімату в Україні, полегшення підприємницької діяльності, розвитку бізнесу та нові сервіси стали основними темами обговорення під час зустрічі в. о. Голови ДФС Мирослава Продана з представниками Європейської Бізнес Асоціації. Учасники зустрічі перш за все звернули увагу на оперативність отримання відшкодування ПДВ завдяки запровадженим з 1 квітня поточного року змінам.
«З березня ми не маємо жодних проблем з відшкодуванням податку на додану вартість. 95% ПДВ відшкодовується за результатами камеральних перевірок. Це той позитивний результат, на який ми очікували», – підкреслив Мирослав Продан.
На сьогодні фахівці ДФС працюють над поверненням заборгованості з ПДВ за попередні періоди.
З 1 липня повноцінно запрацює система управління ризиками при адмініструванні ПДВ, яка дозволить вирішити питання з так званим «пересортом».
Середньоринкову вартість легкових авто визначатимуть за оновленою формулою
Постановою КМУ від 21.06.2017 р. № 428 змінено формулу зазначеного розрахунку, з якої вилучено коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів залежно від пробігу.
Середньоринкову вартість автомобіля розраховують за методом аналогії цін ідентичних автомобілів за такою формулою: Сср = Цн х (Г / 100),
де: Цн — ціна нового транспортного засобу в Україні з урахуванням марки, моделі, об’єму циліндрів двигуна, типу пального;
Г — коефіцієнт коригування ринкової ціни транспортних засобів з урахуванням строку експлуатації транспортних засобів у роках згідно з додатком 1 до Порядку визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2013 р. № 403.
Мінекономрозвитку розраховує середньоринкову вартість автомобіля та щороку до 1 лютого податкового (звітного) року розміщує на своєму офіційному веб-сайті перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) і середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо зазначених автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Про умови включення ОСББ до Реєстру неприбуткових установ та організацій
Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 можуть бути віднесені об’єднання співвласників багатоквартирного будинку.
У разі утворення ОСББ в порядку, визначеному Законом України від 29.11.01р. № 2866-ІІІ «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» зі змінами, складання статуту ОСББ відповідно до Типового статуту, а також відповідності ОСББ вимогам, встановленим п. 133.4 ст. 133 ПКУ, таке ОСББ може бути включено до Реєстру.
Заповнюємо додаток 9 до податкової декларації з ПДВ
Додаток 9 заповнюють сільгоспвиробники, які отримують або претендують на отримання дотацій із бюджету, про що у декларації проставляється відмітка «1» або «2» у відповідному полі.
При заповненні таблиці 1 додатку9 у рядку 1 відображається сума податкових зобов’язань за результатами діяльності за операціями, визначеними ст. 161 Закону № 1877; у рядку 2 – сума податкового кредиту за товарами та послугами, придбаними для використання в операціях, визначених ст. 161 Закону № 1877.
У рядку 3 таблиці 1 «Позитивне значення різниці між сумою податкового зобов’язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду» зазначається різниця між значенням рядка 1 «Сума податкових зобов’язань» та рядка 2 «Сума податкового кредиту». Якщо значення рядка 2 перевищує значення рядка 1, значення рядка 3 зазначається зі знаком «—».
Таблиця 2 «Розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів» додатку 9 заповнюється з урахуванням наступного:
— при визначенні податкового періоду у графі враховуються 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів сукупно. Для новоствореного платника зазначається звітний податковий період;
— при визначенні обсягів постачання (без ПДВ) (графи 3 – 6) не враховуються обсяги постачання основних засобів, що перебували у складі основних засобів платника не менше 12 послідовних звітних періодів сукупно, якщо таке постачання не було постійним і не становило окремої підприємницької діяльності;
— для обрахунку питомої ваги (%) за графами 3,4,5 використовуються відповідно дані граф усього х100/усього графа 6.
Якщо право користування земельною ділянкою передано до статутного капіталу ФГ
За наявності документів, що підтверджують передання фізичною особою права користування земельними ділянками (права оренди) до складеного капіталу фермерського господарства (зокрема, статуту, акта прийому-передачі права оренди земельних ділянок), до податкової декларації платника єдиного податку 4-ї групи зазначені земельні ділянки включаються без укладання додаткових договорів суборенди з фізичною особою.
Передання права користування землею до складеного капіталу фермерського господарства має бути відображено в бухгалтерському обліку (рахунок 12 «Нематеріальні активи», субрахунки 121 «Права користування природними ресурсами» та 122 «Права користування майном»).
Водночас платником орендної плати за зазначені земельні ділянки є фізична особа.
ІПК ДФСУ від 15.06.2017 р. № 669/6/99-99-12-02-03-15/ІПК
Перевізник-єдинник і квитки на автобус: підтверджуємо витрати на відрядження
Розрахункову квитанцію необхідно видавати в міжміському автотранспорті разом із тими квитками, форма яких не відповідає вимогам чинного законодавства. Тобто у квитку повинно бути надруковано вартість проїзду за розрахунками пасажирських перевізників, інформація про перевізника, страховика та страхова сума (п. 2 Наказу № 503). Лише таким чином можна підтвердити витрати на проїзд відрядженого працівника.
Але ФОП-єдинники, що займаються автоперевезеннями, звільнені від обов’язку застосування РРО відповідно до п. 6 ст. 9 Закону № 265. Тому вони зобов’язані видавати на вимогу письмовий документ (квиток) за формою, затвердженою Наказом № 503.
Лист ДФС від 10.05.2017 р. № 7601/5/99-99-14-05-01-16
Неосновне місце обліку – коли слід зареєструватися в податковій
Для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов'язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов'язані з оподаткуванням, подати заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.
Якщо з ДПІ укладено договір про визнання електронних документів, вказана заява подається засобами електронного зв'язку в електронній формі. Заява за формою №17-ОПП може бути подана як до ДПІ за неосновним місцем обліку, так і до ДПІ за основним місцем обліку.
У разі подання заяви за формою №17-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку платник податків у розділі 3 заяви може зазначити всі контролюючи органи, у яких бажає стати на облік за неосновним місцем обліку, та обрати адміністративно-територіальні одиниці (за місцезнаходженням об'єктів оподаткування), які обслуговуються такими органами.
Безоплатно отримані основні засоби: право на амортизацію
Розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п. п. 14.1.138 ст. 14 ПКУ, підпунктами 138.3.2 - 138.3.4 ст. 138 ПКУ. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу.
Для розрахунку амортизації визначається вартість основних засобів та нематеріальних активів без урахування їх переоцінки (уцінки, дооцінки), проведеної відповідно до положень бухгалтерського обліку.
Перерахунок сум ПДВ за підсумками календарного року: зазначаємо частку
Якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в ЄРПН на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.
Згідно з п. 199.2 ст. 199 ПКУ частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за попередній календарний рік до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за цей же період.
При цьому, при здійсненні платниками перерахунку сум ПДВ за підсумками календарного року у спеціальному полі «ЧВ» додатка 7 до декларації зазначається частка використання товарів/послуг та необоротних активів в оподатковуваних операціях, розрахована в грудні за відповідний календарний рік.
Коли організацію, яку позбавлено статусу неприбутковості, можуть повторно включити до Реєстру
Установа чи організація, виключена з Реєстру неприбутківців, може подати заяву про повторне включення до відповідного Реєстру після закінчення календарного року, у якому її було виключено.
Така позиція була висловлена ДФСУ в ІПК від 19.06.2017 р. № 726/6/99-99-15-02-02-15/ІПК.
Водночас контролери нагадали: у разі позбавлення організації статусу неприбутковості така організація вважатиметься платником податку на прибуток.
Так, згідно з пп. 133.4.3 ПКУ, за період із першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено порушення, що послугувало підставою для виключення з Реєстру неприбутківців, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов’язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду й подавати фінансову звітність у порядку, установленому для платників податку на прибуток.
Подовжено строк сплати ПДФО у разі виплати доходу у не грошовій формі
Законом № 1797 від 21.12.2016р., внесено зміни до пп. 168.1.4 п.168.1 ПКУ щодо терміну перерахування утриманого ПДФО у разі виплати доходу фізособі у не грошовій формі або готівкою з каси підприємства.
З 01.01.2017 року податок має бути сплачений до бюджету протягом трьох банківських днів, ( проти досі діючої вимоги перерахування ПДФО протягом наступного банківського дня).
Неприбуткові організації відображають фінансову звітність у додатку ФЗ
20 червня 2017 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №469 «Про затвердження змін до форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації», зареєстрований в Мінюсті 22.05.2017 за №653/30521.
Наказом №469 передбачено, що фінансова звітність, яка подається відповідно до пункту 46.2 статті 46 розділу I Податкового кодексу України, є додатком ФЗ до Звіту та його невід’ємною частиною.
З оновленим текстом наказу можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).
Первинка при придбанні сільськогосподарської продукції у населення
Закупівлю сільськогосподарської продукції фізичними особами – підприємцями – платниками єдиного податку у населення потрібно оформити такими первинними документами:
- закупівельним актом, який необхідно складати з кожним продавцем;
- закупівельною відомістю в якій зазначаються прізвища здавальників, їх адреси, обсяги зданої продукції та суми виплаченої готівки, що засвідчується підписом здавальника. Однією закупівельною відомістю можна оформити розрахунки з кількома здавальниками сільськогосподарської продукції.
Закупівельний акт та закупівельна відомість повинні містити, зокрема, такі дані:
- місце укладання угоди;
- прізвище, ім’я, по батькові продавця;
- найменування продукції;
- ціну одиниці продукції;
- обсяг проданої продукції;
- суму виплачених коштів;
- підпис продавця про отримання даних коштів.
У цих документах слід також зазначити реєстраційний номер облікової картки платника податків – продавця сільськогосподарської продукції або серію та номер паспорта (якщо продавець через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомив про це відповідний контролюючий орган і має відмітку у паспорті). Реквізити Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок (форма №3 ДФ) (за її наявності) та загальну суму нарахованого доходу та суму утриманого при виплаті коштів податку на доходи фізичних осіб (якщо він утримувався).
Яку кількість знаків після коми можна зазначати в графах податкової накладної
Усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях із копійками.
Графа 7 «Ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування податку на додану вартість» заповнюється в гривнях із копійками, якщо інше не передбачено чинним законодавством. Тобто графа 7 податкової накладної повинна містити цифрове значення, що має не більш ніж 2-х знаків після коми. В окремих випадках, коли ціни (тарифи) затверджено відповідними рішеннями Уряду, у графі 7 податкової накладної може зазначатися числове значення з більшою кількістю знаків після коми.
Не визначено обмеження щодо кількості знаків після коми для кількісних показників графи 6 «Кількість (об’єм, обсяг)» податкової накладної, а також правила округлення як вартісних, так і кількісних показників, отриманих унаслідок розрахунку.
Необхідною кількістю знаків після коми в кількісному показнику вважається така кількість, якої достатньо для правильного розрахунку вартісного показника в графі 10 податкової накладної та рядків I–IX розділу А податкової накладної.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
У яких розмірах необхідно сплачувати єдиний внесок?
Для фізичних осіб - підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, крім підприємців віднесених до 1 групи платників єдиного податку, та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток), а саме: з 01 січня 2017 року - 704 грн. (3200 х 22%).
Для підприємців, які обрали 1 групу платників єдиного податку, мінімальна сума єдиного внеску у 2017 році складає з 01 січня - 352 грн. (3200 х 0,5 х 22 відсотки). Страховий стаж таким особам буде зараховуватись пропорційно сплаченому єдиному внеску.
Максимальна величина бази нарахування єдиного внеску для фізичних осіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність становить:
з 01 січня 2017 року - 40000 грн. (1600 х 25);
з 01 травня 2017 року - 42100 грн. (1684 х 25);
з 01 грудня 2017 року - 44050 грн. (1762 х 25).
Якщо сума доходу (прибутку) на місяць перевищує цю суму, то єдиний внесок сплачується лише з максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, яка встановлена законодавством, тобто максимальна сума єдиного внеску, яку необхідно сплатити фізичній особі - підприємцю та особі, яка провадить незалежну професійну діяльність, за 2017 рік складатиме:
з 01 січня 2017 року - 8800 грн. (40000 х 22%);
з 01 травня 2017 року - 9262 грн. (42100 х 22%);
з 01 грудня 2017 року - 9691 грн. (44050 х 22%).
Перелік документів підприємця - “загальносистемника” для розміщення на торговому місці
Підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО відповідно до вимог Закону щодо застосування РРО в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг. Підприємці мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:
• книги обліку доходів та витрат;
• книги обліку розрахункових операцій;
• виписки або витягу з ЄДР;
• ліцензії;
• свідоцтво платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
• трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).
Чотири способи подати заяву, щоб перейти на «спрощенку»
Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ може перейти на спрощену систему оподаткування. Для цього необхідно подати заяву до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Зауважуємо, що для переходу на спрощену систему оподаткування з 3 кварталу поточного року, зазначена заява має бути подана не пізніше 15 червня 2017 року. Заява подається за вибором платника податків, в один з таких способів:
1) особисто або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;
4) державному реєстратору, як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.
Електронна копія заяви передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.
Оподаткування доходу працівника у вигляді вартості використання житла
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку відповідно до пп. "а" пп. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 ПКУ включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодесу) у вигляді вартості використання житла, інших об'єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, або компенсації вартості такого використання, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах.
Чи потрібно платити земельний податок багатодітній сім’ї?
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування — земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності (статті 269, 270 ПКУ).
Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Кодексу). Від сплати податку звільняються, зокрема, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком) (п. 281.1 ст. 281 Кодексу).
Рієлтери зобов’язані інформувати податкову інспекцію про укладені договори
Суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані повідомляти контролюючий орган за місцем своєї реєстрації про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори про оренду нерухомості (п. п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 Податкового кодексу України). Форма Інформації суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) (далі – Інформація) затверджена наказом Міністерства доходів і зборів України від 24.12.2013 № 846. Подається вона за базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу, протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу. Суб’єкти господарювання, які надають посередницькі послуги з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані подавати Інформацію незалежно від того укладалися чи не укладалися у звітному періоді цивільно-правові договори про оренду нерухомості, за якими однією із сторін є фізичні особи. За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.
Власники елітних авто й нерухомості отримають до 1 липня повідомлення-рішення
До 1 липня 2017 року громадяни — власники житлової нерухомості й транспортних засобів отримають податкові повідомлення-рішення, у яких указуватимуться суми нарахованого податку на нерухоме майно та транспортного податку, а також реквізити для сплати зазначених податків. Сплатити вказану суму необхідно буде протягом 60-ти днів із дня вручення таких повідомлень.
Щодо обчислення та сплати податку на нерухомість нагадуємо, що база оподаткування об’єктів житлової нерухомості зменшується на пільгові метри:
- для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 м.кв.;
- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 м.кв.;
- для різних типів об’єктів житлової нерухомості, у т.ч. їх часток (наприклад, квартира + будинок), — на 180 м.кв.
Громадянам, які мають житлову нерухомість, площа якої перевищує зазначені пільгові метри, необхідно звернутися до податкової для проведення звірки даних щодо нерухомості для правильного нарахування податку та отримання податкового повідомлення-рішення.
У поточному році громадяни сплачують податок на нерухомість за базовий 2016 рік.
Як отримати довідку про доходи самозайнятим особам
Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, повинні подати відповідний запит до органу ДФС за місцем своєї податкової.
Така довідка видається не пізніше п’яти робочих днів із дня отримання запиту. Довідка формується на підставі поданої податкової декларації такої фізичної особи.
Оскільки звітним періодом для фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, є рік, то довідку про доходи таких суб’єктів господарювання орган доходів і зборів надає за період, що дорівнює звітному року.
Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, регулюється положеннями ст. 178 ПКУ.
Період для застосування нової ставки для «спрощенця» 2 групи
Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється контролюючими органами на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності (п. 295.2 ст. 295 ПКУ).
Платники єдиного податку 1 і 2 груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Отже, якщо органом місцевого самоврядування, в межах наданих йому повноважень, протягом звітного року внесені зміни до прийнятого рішення по встановлених ставках єдиного податку для платників 2 групи, то таке рішення є обов’язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.
Обов’язок щодо сплати єдиного податку за новими ставками у платників єдиного податку 2 групи виникає з урахуванням строків, визначених таким рішенням органу місцевого самоврядування.