Близнюкiвська районна рада

.

Переглядів: 1051

Картинки по запросу телефонні шахраї

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Увага! Шахраї на "полюванні"

Цього разу спритні ділки здійнюють дзвінки з вимаганням коштів не тільки представникам бізнесу, але й  дзвонять в державні установи та підприємства. Телефонні розмови вони ведуть начебто від імені керівництва Головного управління Державної фіскальної служби Харківської області. А для зворотнього зв’язку навіть залишають телефонні номери начальника головного управління ДФС.

Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації. Якщо ж траплятимуться (чи були) такого роду телефонні дзвінки, не замовчуйте факти, негайно повідомляйте  до правоохоронних органів.

Телефонуйте на Антикорупційний сервіс ДФС України «Пульс» за тел. (044) 284-00-07  або  до управління внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Харківській області за телефонами – (095) 356-72-72, (068) 356-72-72.

ДФС вносить зміни в роботу сервісу обміну розрахунками коригування до податкових накладних

З 16.06.2017 року підписання електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для накладання електронного цифрового підпису: 

Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792906.cer 

зашифрування електронних документів для сервісу обміну розрахунками коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в електронному вигляді між контрагентами здійснюється окремим сертифікатом, призначеним для шифрування: 

Шлюз ДФС (Сервіс обміну документами 2017)-5792907.cer

Разом з цим, податківці нагадують про вимоги до електронних документів для здійснення обміну та до засобів надсилання документів:

1. Формат документу повинен відповідати Формату (стандарту) електронного документа звітності суб’єктів господарювання (наказ Міндоходів від 29.11.2013 №729).

2. Формат транспортного повідомлення відповідає вимогам уніфікованого формату транспортного повідомлення при інформаційній взаємодії платників податків і ДФС.

3. Електронний документ  надсилається засобами телекомунікаційного зв'язку SOAP.

4. Для криптографічних перетворень використовуються сертифіковані засоби ЕЦП, що відповідають законодавству України. Такі засоби наразі використовуються для підписання і шифрування електронних документів, що подаються до ДФСУ.

ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ

Мінфін оприлюднив остаточну версію свого бачення податку на виведений капітал

Головна ідея податку на виведений капітал (ПВК) - оподатковуватися мають лише ті кошти, які виводяться з бізнесу. Водночас кошти, що реінвестуються в бізнес, і прибуток, який лишається в обороті підприємств, не оподатковуються.

У своїй презентації Мінфін визначив, що об’єктами обкладення ПВК будуть такі операції:

  • сплата дивідендів юридичним і фізичним особам;
  • сплата процентів нерезиденту;
  • виплати на адресу нерезидентів у межах договорів страхування та перестрахування;
  • виплати фінансової допомоги та безоплатне передання майна неплатнику ПВК;
  • внески до статутного фонду неплатників ПВК та об’єкти інвестицій, що знаходяться за межами України;
  • сплата роялті на адресу нерезидентів;
  • придбання послуг у суб’єктів господарювання, що використовують спрощену систему оподаткування;
  • господарські операції, що не відповідають принципу «витягнутої руки»;
  • витрати, понесені в інтересах фізичної особи.

Також у презентації визначено чотири  ставки ПВК залежно від об’єкта оподаткування — 20%, 15%, 5% та 0%. Звітувати з ПВК необхідно щокварталу у випадку, якщо здійснена операція, що є об’єктом обкладення ПВК. Окрім того, Мінфін пропонує:

  • збільшити поріг для обов’язкової реєстрації платником ПДВ до 3 млн грн;
  • право лишитися платником податку на прибуток для банківського сектора до 2020 року включно;
  • сума дивідендів, що виплачується за 2013–2017 рр., не обкладається ПВК у межах обсягу оподатковуваного прибутку, з якого раніше був сплачений податок на прибуток.

Нагадаємо: у жовтні 2016 року Національна рада реформ підтримала введення податку на виведений капітал із 1 січня 2018 року.

ДФС: Податкова звітність приймається та обробляється у встановленому порядку

ДФС України повідомляє, що станом на 16 червня поточного року звітність, у тому числі із ПДВ, приймається та обробляється у встановленому порядку. Для  подання звітності в електронному вигляді на офіційному веб-порталі ДФС функціонує рубрика «Електронна звітність».

Відповідно до п. 74.2 ст.74 ПКУ, починаючи з 01.04.2017 у тестовому режимі функціонує система автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (СМКОР).

У зв’язку з цим, протягом квітня - червня 2017 року проводяться технічні та регламенті роботи, які пов’язані з тестовим режимом роботи СМКОР та протягом яких здійснюється доопрацювання як Єдиного реєстру податкових накладних, так і інших інформаційних систем ДФС.

Підтвердженням продавцю прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція, яка в електронному вигляді надсилається протягом операційного дня.

Якщо протягом цього часу не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, то така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Електронний кабінет платника: допомога при заповненні форми № 20-ОПП

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом:

- перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю, в тому числі дані оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків), дані системи електронного адміністрування ПДВ, дані системи електронного адміністрування реалізації пального, а також одержання такої інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки контролюючого органу;

- взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей (включаючи, але не обмежуючись, внесення або зміну інформації про осіб, які мають право підписувати податкову звітність, та сертифікатів відкритого ключа їхніх електронних цифрових підписів та/або печатки (за наявності), зняття з обліку (у тому числі взяття на облік, внесення змін до облікових відомостей та зняття з обліку осіб, які здійснюють операції з товарами у порядку, визначеному Митним кодексом України), переходу на спеціальні режими оподаткування та інших реєстраційних дій.

На офіційному веб-порталі ДФС працює модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (ЕКП). У головному меню особистого кабінету ЕКП у розділі «Облікові дані платника» розміщено перелік облікових даних платника, з яких можна вибрати, зокрема, відомості про об’єкти оподаткування, у тому числі про ідентифікатор об’єкта оподаткування, присвоєний ДФС, код ознаки надання інформації, стан та вид права на такий об’єкт, виділивши їх позначкою.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Зарахування передоплати за одним договором у рахунок оплати іншого: які ПДВ-наслідки

Якщо продавцем — платником ПДВ на дату отримання попередніх (авансових) оплат за одним договором були визначені податкові зобов’язання з ПДВ і надалі за домовленістю сторін такі попередні (авансові) оплати зараховують у рахунок оплати товарів/послуг за іншими договорами, то постачальник — платник ПДВ має право скласти розрахунки коригування до податкових накладних, складених на дату отримання таких попередніх (авансових) оплат, і зменшити нараховану суму податкових зобов’язань із ПДВ.

У такому разі розрахунки коригування складають на дату підписання документів, на підставі яких кошти, отримані за одним договором, будуть зараховані в рахунок оплати вартості товарів/послуг за іншими договорами. Зареєстровані в ЄРПН розрахунки коригування є для постачальника підставою для зменшення нарахованих податкових зобов’язань, а для отримувача-покупця — підставою для зменшення податкового кредиту.

Водночас якщо за іншими договорами товари/послуги вже були поставлені та на дату такого постачання («першої події») постачальником було складено та зареєстровано в ЄРПН відповідну податкову накладну, то за фактом зарахування попередніх оплат за одним договором у рахунок оплати вартості товарів/послуг за іншими договорами податкові накладні постачальник не складає.

Якщо ж на дату підписання документа про зарахування попередньої оплати за одним договором у рахунок оплати вартості товарів/послуг за іншими договорами такі товари/послуги поставлені не були, то на дату підписання таких документів продавець — платник ПДВ повинен визначити податкові зобов’язання з ПДВ і скласти податкові накладні на суми попередніх оплат за договором («перша подія») і зареєструвати їх у ЄРПН у встановлений ПКУ строк. Такі податкові накладні є для покупця товарів/послуг підставою для віднесення сум податку, зазначених у них, до податкового кредиту.

Індивідуальна податкова консультація ДФСУ від 06.06.2017 р. № 493/6/99-99-15-03-02-15/ІПК.

Транспортне експедирування та послуги перевезення: як оформити податкову накладну

Під час отримання коштів від замовника чи за датою оформлення документів, що підтверджують факт здійснення перевезення для замовника, залежно від того, яка із цих подій відбулася раніше, в експедитора виникає податкове зобов’язання з ПДВ на суму перевезення та на суму наданих такому замовнику експедиторських послуг (це правило діє й у випадку, коли експедитор сам надає послуги з перевезення, й у випадку, коли експедитор залучає перевізника — платника ПДВ). Експедитор на дату виникнення податкових зобов’язань виписує податкову накладну замовнику перевезення, у якій окремими рядками відображає вартість експедиторських послуг і вартість послуг із перевезення.

У графі 2 зазначаються повне найменування товару/послуги, а також найменування окремих частин товару, що поставлені. Кількість найменувань поставлених товарів/послуг в одній податковій накладній не може перевищувати 9999 позицій.

Реквізит «Номенклатура товарів/послуг продавця», який віднесено до складу обов’язкових, має відповідати формулюванню в первинних документах, якими супроводжується постачання таких товарів/послуг, та не повинен містити інших даних;

  • код товару згідно з УКТ ЗЕД (гр. 3.1), для послуг — код послуги відповідно до ДКПП (гр. 3.3).

Індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС у м. Києві від 13.06.2017 р. № 604/ІПК/10/26-15-12-01-18.

Про включення ОСББ до Реєстру неприбуткових організацій

До Реєстру неприбуткових установ та організацій уносяться юрособи, установчі документи яких:

  • містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (окрім оплати серед їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління й інших пов’язаних із ними осіб (не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених пп. 133.4.2 ПКУ);
  • передбачають передання активів одній або декільком неприбутковим організаціям відповідно до виду чи зарахування до доходу бюджету в разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) (зазначені положення НЕ поширюються на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків).

01 липня 2017 року – останній термін для включення неприбуткових установ та організацій до нового Реєстру

01.07.2017 року закінчується термін формування нового Реєстру неприбуткових установ та організацій. Для включення до нового Реєстру неприбуткові організації зобов’язані привести свої установчі документи у відповідність із вимогами, встановленими пунктом 133.4 статті 133 Податкового кодексу України та надати копії таких документів контролюючому органу, на обліку в якому вони знаходяться.

Релігійним неприбутковим організаціям Законом України від 06.10.2016 року № 1667-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення окремих положень про оподаткування неприбуткових організацій», продовжено термін щодо приведення у відповідність установчих документів до 1 січня 2018 року.

Профспілкові організації: що із поданням звітності?

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання.

Для професійних спілок, їх об’єднань та організацій профспілок передбачено подання звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише при порушенні вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ (п. 46.2 ст. 46 ПКУ).

Норма п. 46.2 ст. 46 ПКУ стосовно подання професійними спілками, їх об’єднаннями та організаціями профспілок звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації лише при порушенні вимог п. 133.4 ст. 133 ПКУ вперше застосовувалась за результатами звітування за 2016 рік.

Детальніше про це йдеться у листі ДФС України від 08.02.2017 №2991/7/99-99-15-02-01-17.

Одна податкова накладна на дві оплати

Платники податку при здійсненні постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер, зокрема покупцям-платникам податку – можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.

Визначення ритмічного характеру постачання залежить лише від факту постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць і не залежить від того, за одним або за різними договорами воно здійснене.

Періодичність складання податкових накладних протягом звітного (податкового) періоду на одного контрагента-покупця, у тому числі і зведених податкових накладних за операціями з постачання, які мають ритмічний характер, може бути передбачена у цивільно-правовому договорі з таким покупцем.

Отже, у випадку отримання кількох авансових платежів протягом одного дня від одного і того ж покупця за один і той же товар в межах одного і того ж договору, не буде вважатися помилкою, коли постачальником буде складена одна податкова накладна на загальну суму таких авансових платежів.

Якщо у цивільно-правовому договорі з покупцем не передбачено складання зведених податкових накладних, а покупець одного і того ж дня оплачує товар кількома авансовими платежами в межах різних цивільно-правових договорів, також не буде вважатися помилкою, якщо продавцем буде складена одна податкова накладна на загальну суму таких авансових платежів.

Про зміни для платників ПДВ у сфері сільського, лісового господарства та рибальства

12.05.2017 року набрав чинності наказ Мінфіну  № 368 «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників ПДВ».

 Зміни привели у відповідність норми Положення про реєстрацію платників ПДВ та пп. 4 п. 2 розділу XIX ПКУ, згідно з яким з 01.01.2017 року скасовано спецрежим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства. Тобто:

- з 1 січня 2017 року втрачають чинність витяги з реєстру ПДВ, що були видані контролюючими органами до 01 січня 2017 року;

- контролюючі органи, в яких такі сільськогосподарські підприємства перебувають на обліку, приймають рішення та вносять до реєстру платників ПДВ записи про зняття підприємств з реєстрації як суб’єктів спеціального режиму оподаткування з одночасною реєстрацією платниками податку на загальних підставах.

Про продаж нерухомості неприбутковими організаціями

Податковим кодексом встановлено, що установчі документи неприбуткової організації мають містити заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб (п.п. 133.4.1 ст. 133 Кодексу).

Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) винятково для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених установчими документами.

Дохід, отриманий неприбутковою організацією від продажу власних об’єктів нерухомості та спрямований винятково на фінансування видатків такої організації на її утримання, реалізацію мети та напрямів діяльності, визначених статутними документами такої організації, не підлягає оподаткуванню.

Строки сплати транспортного податку для юридичних та фізичних осіб

Транспортний податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України.

Строки сплати транспортного податку:

а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Податкова накладна з помилками - табу для податкового кредиту

Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, є податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання таких товарів/послуг.

У випадку зазначення «невірного» індивідуального податкового номера при складанні податкової накладної, платник ПДВ - продавець, з метою виправлення допущеної помилки, має право скласти розрахунок коригування до помилково складеної податкової накладної, який підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, з дотриманням термінів реєстрації в ЄРПН(протягом 365 календарних днів з дати складання) та скласти нову податкову накладну (з «правильним» ІПН).

Оскільки у платника податку, на якого складено помилково податкову накладну, відсутній факт придбання товарів/послуг, то відповідно відсутні підстави для формування податкового кредиту за такою накладною.

Хто є платником ЄСВ під час виконання договору про спільну діяльність без утворення ЮО? 

     Платником єдиного внеску під час виконання договорів про спільну діяльність без утворення юридичної особи є уповноважена особа - один з учасників такого договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи, на якого згідно з умовами договору про спільну діяльність без утворення юридичної особи покладено обов’язок нарахування, утримання та внесення податків і зборів до бюджету з єдиного поточного рахунку спільної діяльності.

Сплатили ПДВ за уточнюючим розрахунком: чи збільшать реєстраційну суму

До 01.01.2017 р. сплата податкових зобов’язань, задекларованих у податковій декларації з ПДВ, здійснювалася на рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ, і на цю суму відбувалося збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ. Сплата податкових зобов’язань, визначених в уточнюючому розрахунку, здійснювалася з поточного рахунка до відповідного бюджету, що не призводило до збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ.

Реєстраційна сума обчислюється автоматично та централізовано на рівні ДФС України для кожного платника податку щоразу, як відбувається зміна значення будь-якого з показників формули.

Водночас із 01.01.2017 р. унесено зміни до п. 2001.6 ПКУ. Тож, починаючи з 01.01.2017 р. платники ПДВ у разі подання уточнюючих розрахунків до податкової звітності з ПДВ повинні сплатити самостійно визначені грошові зобов’язання з ПДВ по уточнюючих розрахунках на електронний рахунок. На суму такого поповнення електронного рахунка з ПДВ відбувається збільшення реєстраційної суми в системі електронного адміністрування ПДВ.

Отже, збільшення реєстраційної суми на суму сплачених податкових зобов’язань по уточнюючих розрахунках із поточного рахунка до відповідного бюджету у 2016 році  ПКУ (у редакції, що діяла до 01.01.2017 р.) не передбачено.

Індивідуальна  податкова консультація ГУ ДФС у м. Києві від 13.06.17 р. № 605/ІПК/10/26-15-12-01-18

Про термін подання звіту щодо сум нарахованого ЄСВ

Роботодавці (страхувальники), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізособою-підприємцем, якщо виконувані роботи (надані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у ЄДР, у частині подання звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску зобов’язані формувати та подавати Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду, незалежно від того, чи нараховувався дохід найманим працівникам (застрахованим особам).

Звітним періодом є календарний місяць.

Фінансова звітність у додатку ФЗ

З 9 червня 2017 року набрав чинності наказ Мінфіну від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств».  Передбачено, що фінансова звітність, яка складається платниками податку на прибуток згідно з п.46.2 ст. 46 ПКУ, є додатком ФЗ до Декларації та її невід’ємною частиною.

Крім того, внесені зміни до додатків ЗП, ПН, ТЦ, ВП, РІ, АМ, ЦП до Декларації.

З оновленим текстом Наказу №897 можна ознайомитись, скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Якщо постачальник не включив суму ПДВ до податкових зобов’язань

 Відсутність факту реєстрації платником ПДВ податкових накладних в  ЄРПН не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов’язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних ЄРПН є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Що не включається до складу доходу платника єдиного податку

До складу доходу платника єдиного податку 1– 3 груп не включаються:

1) суми податку на додану вартість;

2) кошти, отримані за внутрішніми розрахунками між структурними підрозділами єдинника;

3) суми фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, отриманої та поверненої протягом 12 календарних місяців з дня її отримання, та суми кредитів;

4) суми коштів цільового призначення, що надійшли від Пенсійного фонду та інших фондів державного соцстрахування, з бюджетів або державних цільових фондів, у т. ч. в межах державних або місцевих програм;

5) суми коштів (аванс, передоплата), що повертаються покупцю товару (робіт, послуг) - платнику єдиного податку та/або повертаються платником єдиного податку покупцю товару (робіт, послуг), якщо таке повернення відбувається внаслідок повернення товару, розірвання договору або за листом-заявою про повернення коштів;

6) суми коштів, що надійшли як оплата товарів (робіт, послуг), реалізованих у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ, вартість яких була включена до доходу юридичної особи при обчисленні податку на прибуток підприємств або загального доходу фізособи - підприємця;

7) суми ПДВ, що надійшли у вартості товарів (робіт, послуг), відвантажених (поставлених) у період сплати інших податків і зборів, встановлених ПКУ;

8) суми коштів та вартість майна, внесені засновниками або учасниками платника єдиного податку до статутного капіталу такого платника;

9) суми коштів у частині надмірно сплачених податків і зборів, встановлених ПКУ, та суми ЄСВ, що повертаються платнику єдиного податку з бюджетів або державних цільових фондів;

10) дивіденди, отримані платником єдиного податку - юрособою від інших платників податків, оподатковані в порядку, визначеному у ПКУ.

Про застосування штрафів за невиправлення помилок у обов’язкових реквізитах ПН

При виявлені помилок в обов’язкових реквізитах податкової накладної, передбачених п. 201.1 ст. 201  ПКУ контролюючий орган за заявою покупця проводить документальну перевірку та за її результатами на підставі акту перевірки складає податкове повідомлення – рішення, відповідно до якого нараховує штраф в розмірі 170 гривень та зобов’язує виправити такі помилки.

Невиконання податкового повідомлення-рішення контролюючого органу з попередженням про необхідність виправлення платником податків - продавцем помилок протягом 10 календарних днів, наступних за днем його отримання, тягне за собою накладення на такого платника податку штрафу у розмірах від 10 до 100 відсотків суми ПДВ, зазначеної в такій податковій накладній, залежно від кількості днів прострочки невиправлення помилок.

Єдинник у середині року перейшов на загальну систему: відображаємо доходи в прибутковій декларації

У разі переходу на загальну систему оподаткування в середині року платник єдиного податку подає декларацію з податку на прибуток підприємств за податковий (звітний) рік, який розпочинається з дати переходу на загальну систему оподаткування та закінчується 31 грудня такого року.

У рядках 01 та 02 декларації враховуються показники доходу від будь-якої діяльності та фінансового результату до оподаткування, визначені відповідно до правил бухгалтерського обліку, за період перебування такого платника на загальній системі оподаткування. Разом із декларацією подає фінансову звітність, у т.ч. за період перебування на спрощеній системі оподаткування.

Якщо сума доходів за звітний рік, який розпочинається з дати переходу на загальну систему оподаткування та закінчується 31 грудня року, не перевищує 20 млн грн, то не обов’язково коригувати фінрезультат до оподаткування на всі різниці. Про таке рішення необхідно повідомити податківців, зробивши відповідну позначку в декларації з податку на прибуток (абз. 8 пп. 134.1.1 ПКУ).

Оплата онлайн за товар надійшла, а товар іще не реалізовано: як проводити через РРО

Продавці, що отримують оплату за товар у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) і застосовують РРО, повинні реєструвати продаж одночасно з проведенням розрахунків. Якщо товар продано через Інтернет, розрахунковий документ слід надавати під час безпосереднього передання товару клієнту. Розрахунки, які здійснюють через установи банку, застосування РРО не потребують.

Індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС у Дніпропетровській області
від 12.06.2017 р. № 566/ІПК/04-36-14-10-15

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Про сплату ЄСВ пенсіонерами, які провадять незалежну професійну діяльність

Законном України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» передбачено звільнення від сплати ЄСВ за себе фізосіб-підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками ЄСВ виключно за умови їх добровільної участі у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Для осіб, які провадять незалежну професійну діяльність і є пенсіонерами за віком та отримують відповідно до закону пенсію, нарахування єдиного внеску здійснюється на загальних підставах, тобто такі особи не звільняються від сплати за себе єдиного внеску.

Чи необхідно платникам податків щорічно подавати заяву про застосування ПСП?

Нормами Податкового кодексу України не передбачено щорічне подання заяви про застосування податкової соціальної пільги.
     При цьому, якщо у платника податків виникає право на застосування податкової соціальної пільги з інших підстав ніж тих, які були зазначені у попередній заяві, то такий платник повинен надати нову заяву з відповідними підтверджуючими документами.

«Спрощенець» 2 групи: послуги надані працівнику юрособи, що перебувала у відрядженні

До платників єдиного податку 2 групи, належать підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

- не використовують працю найманих осіб або кількість найманих осіб не більше 10;

- обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень.

Витрати на відрядження, понесені працівником, підлягають відшкодуванню працедавцем в межах фактичних витрат на проїзд до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження, оплату вартості проживання, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження.

Якщо підприємцем-платником єдиного податку 2 групи були надані послуги працівнику юридичної особи під час відрядження, і вартість послуг оплачується особисто таким працівником, то порушення умов перебування у 2 групі платника єдиного податку не виникає.

Однак, якщо оплата вартості послуг надходить на рахунок підприємця-платника єдиного податку 2 групи від юрособи, яка не є платником єдиного податку, за найманого працівника, що перебуває у відрядженні, то порушуються умови перебування фізособи- підприємця на 2 групі платника єдиного податку. 

Яким чином спадкоємці виконують грошові зобов’язання по ПДФО померлої ФО?

ПКУ не передбачає подання звітності та особливого порядку для погашення податкових зобов’язань фізичної особи, у разі її смерті.

Грошові зобов’язання фізичної особи у разі її смерті виконуються її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.

Після закінчення строку прийняття спадщини грошові зобов’язання та/або податковий борг спадкодавця стають грошовими зобов’язаннями та/або податковим боргом спадкоємців та підлягають сплаті. При цьому протягом строку прийняття спадщини на грошові зобов’язання та/або податковий борг спадкодавців пеня не нараховується.

Чи є доходом підприємця нараховані відсотки на залишок коштів на банківському рахунку?

Дохід у вигляді процентів, нарахований на залишок коштів поточного банківського рахунку, відкритого для провадження підприємницької діяльності, не включається до доходу фізособи-підприємця, оскільки отриманий не від його підприємницької діяльності.

Однак, такий дохід підлягає оподаткуванню за загальними правилами, встановленими ПКУ для фізичних осіб.  Податковим агентом платника податку під час нарахування на його користь доходів у вигляді процентів є особа, яка здійснює таке нарахування.

Як підтвердити статус підприємця для уникнення подвійного оподаткування?

Фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування для уникнення подвійного оподаткування повинна надати юридичним особам та фізичним особам - підприємцям, з якими має господарські відносини, копію документа, підтверджуючого державну реєстрацію фізичної особи - підприємця (витяг або виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в яких зазначаються види діяльності).

Не отримали повідомлення про сплату податку на нерухоме майно – звертайтеся до органу фіскальної служби

В 2017 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно за 2016 рік.

Податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити будуть надіслані платникам податку фізичним особам за місцем їх податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня. Розрахунок буде здійснено на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Фізичні особи сплачують податок протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення рішення. Останній день сплати податку - 29 серпня.  

За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми.

Власникам об’єктів нерухомого майна, які володіють житловими будинками площею понад 120 кв. м., квартирами площею понад 60 кв. м., або об’єктами нежитлової нерухомості у разі неотримання податкових повідомлень – рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку не погодиться з розрахунком податку або виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, він має звернутися з оригіналами документів на нерухомість до фіскальних органів, за місцем реєстрації платника.

Останні, якщо є підстави, мають провести перерахунок суми податку і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.

Як оподатковується сума пенсії, яку доплачують у 2017 році за попередні періоди

До загального оподатковуваного доходу платника податку включаються суми пенсій (ураховуючи й індексацію) з Пенсійного фонду України, якщо їх розмір перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у 2017 році - 12 470 грн), - у частині такого перевищення.

Указана сума перевищення є об’єктом обкладення ПДФО та військовим збором.

Оскільки податковий агент зобов’язаний утримувати ПДФО та військовий збір під час нарахування доходу у вигляді пенсії, то сума такого доходу, нарахованого після 01.01.2017 р. за період до 01.01.2017 р., обкладається ПДФО (18%) і військовим збором (1,5%) на загальних підставах.

Індивідуальна податкова консультація ДФС від 12.06.2017 р. № 573/Д/99-99-13-02-03-14/ІПК

Коли сплачується ПДФО у разі припинення підприємницької діяльності

Фізособа – підприємець на загальній системі оподаткування, стосовно якої проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності за її рішенням, подає податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, в якій відображає виключно доходи від проведення підприємницької діяльності, та сплачує податок на доходи фізичних осіб протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання такої податкової декларації.

Чи може єдинник отримати витяг з реєстру платників поштою?

Рреєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

Нормами ПКУ не встановлено обмежень щодо отримання підприємцем – платником єдиного податку витягу з реєстру платників єдиного податку поштою.

 



« повернутися до списку новин