ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ
І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Харківський регіон протягом десяти місяців доправив до бюджетів усіх рівнів 23,4 млрд. грн. податків та зборів
Такі цифри повідомили в Головному управлінні ДФС у Харківській області та відзначили, що це на 8,3 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту збору платежів склав 155,4 %.
В той же час, у жовтні до бюджетів усіх рівнів зібрано 2,3 млрд. грн. платежів, що на 546,1 млн. грн. більше ніж за жовтень 2015 року. Темп росту до минулорічного показника склав 130,7 %.
До Державного бюджету за січень-жовтень надійшло 16,3 млрд.грн., що на 6 млрд. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Темп росту склав 158,0 %. За жовтень до Державного бюджету зібрано 1,5 млрд.грн., що на 262,2 млн. грн. або на 22 % більше ніж за жовтень минулого року.
Значну увагу в фіскальній службі області приділяють наповненню місцевих бюджетів, кошти з яких направляються на розвиток міста і області та виконання соціально-економічних програм тощо.
Так, до місцевого бюджету протягом десяти місяців поточного року надійшло 7,1 млрд. грн., що на 50 % або на 2,4 млрд. грн. більше минулорічного показника. При цьому, за жовтень 2016 року до місцевого бюджету надійшло 856,5 млн. грн. - на 283,8 млн.грн. більше ніж у жовтні 2015 року.
За січень-жовтень 2016 року платниками єдиного податку сплачено 50,8 мільйонів гривень
У січні-жовтні 2016 року платник єдиного податку сплатили до місцевих бюджетів 50,8 млн. грн.., що більше ніж надходження за відповідний період 20185 року на 20,4 млн.грн.
В тому числі у розрізі місцевих бюджетів:
-м. Лозова – 11,7 млн.грн.
-Лозівський район – 13,4 млн. грн..
-Близнюківський район – 9,6 млн. грн..
- м. Первомайський – 4,6 млн. грн..
-первомайський район – 11,5 млн. грн..
Надходження від юридичних осіб склали майже 4,9 млн. грн., що на 2,1 млн. грн. більше надходжень за аналогічний період 2015 року. Надходження від фізичних осіб склали 17,3 млн. грн.., проти 13,0 млн. грн.. у минулому році. Сільгоспвиробники, платники єдиного податку 4 групи до місцевих бюджетів перерахували 28,6 млн.грн., що майже вдвічі більше минулорічних надходжень.
Звіт з ЄСВ за жовтень подаємо за новою формою
Наказом Мінфіну від 07.09.2016 року № 813 було внесено зміни до Порядку складання звіту з ЄСВ та Інструкції про нарахування ЄСВ. 18 жовтня цього року цей наказ було опубліковано у «Офіційному віснику України» №80/2016, тобто Наказ Мінфіну № 813 набрав чинності.
Внаслідок зазначених змін, та оскільки Наказ № 813 опубліковано вже у жовтні, вперше відзвітувати з ЄСВ за новою формою роботодавці повинні будуть саме за жовтень 2016 року у листопаді.
Про суми виплачених доходів та утриманих податків можна дізнатись не виходячи з дому
На офіційному порталі ДФС діє електронний сервіс «Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису».
Для отримання відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді фізичній особі потрібно отримати посилений сертифікат відкритого ключа електронного цифрового підпису (ЕЦП). Для цього на офіційному веб-порталі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД) (acskidd.gov.ua) необхідно ознайомитись з порядком отримання послуг ЕЦП, підготувати всі необхідні документи та звернутися до будь-якого представництва АЦСК ІДД за вказаною на офіційному інформаційному ресурсі адресою.
За допомогою «Спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності/запитів до «Єдиного вікна подання електронної звітності», яке розміщене на офіційному веб-порталі ДФС та є загальнодоступним для використання, фізична особа може сформувати Запит щодо отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді.
На офіційному веб-порталі ДФС розміщено Порядок формування Запиту з використанням ЕЦП та отримання відповіді на Запит з ДФС (http://sfs.gov.ua/fizichnim-osobam/vidomosti-doxid).
Запит має підписуватися ЕЦП з одночасним застосовуванням посиленого сертифікату, після чого надсилатися до ДФС на єдину електронну адресу подання звітності (zvit@sta.gov.ua).
Після обробки Запиту на електронну адресу фізичної особи – платника податків направляється файл-відповідь, який містить відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Якщо виявлено залишки пального, що не підпало під інвентаризацію
У разі наявності у платника податку обсягів залишку пального, по яких не проведено інвентаризацію і по яких, відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, не може бути збільшено показник (EАНакл), такі обсяги повинні при реалізації пального заноситись в СЕАРП шляхом оформлення заявок на поповнення обсягу залишку пального із сплатою акцизного податку на ці обсяги на окремий електронний рахунок, відкритий платнику в Казначействі.
На цей рахунок таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми акцизного податку, на яку платник податку має право подати заявку на поповнення/коригування обсягу залишків пального, на які він має право зареєструвати акцизні накладні в ЄРАН.
Лист ДФС України від 14.09.2016 № 200085/6/99-99-15-03-03-15
Про рентну плату за користування радіочастотним ресурсом
Платники рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України обчислюють суму рентної плати виходячи з виду радіозв’язку, розміру встановлених ставок та ширини смуги радіочастот по кожному регіону окремо (п.п. 254.5.2 ст. 254 ПКУ). Ставки рентної плати за користування радіочастотним ресурсом наведені у п. 254.4 ст. 254 ПКУ.
Платники рентної плати, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України на підставі ліцензій на користування радіочастотним ресурсом України, сплачують рентну плату починаючи з дати видачі ліцензії. У разі продовження терміну дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України рентна плата сплачується з початку терміну дії продовженої ліцензії.
Акумулятори, шини, люмінесцентні лампи є базою оподаткування екологічним податком
Суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, в тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо) до їх передачі на утилізацію та захоронення, не є платниками екологічного податку з 01.01.2013 року за умови наявності у них договору на видалення та утилізацію відходів з суб’єктами господарювання (комунальними або спеціалізованими підприємствами тощо).
Суб’єкти господарювання, які здійснюють тимчасове розміщення (зберігання) відходів, в тому числі небезпечних (акумулятори, шини, люмінесцентні лампи тощо), є платниками екологічного податку у разі відсутності у них договору на видалення та утилізацію відходів, в якому визначаються терміни передачі відходів на утилізацію та захоронення.
В ліцензії відсутня відмітка про чергову сплату. Чи застосовуються штрафні санкції
Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами справляється щоквартально рівними частками і зараховується до місцевих бюджетів згідно із чинним законодавством. За ліцензії на право оптової торгівлі встановлено річний розмір плати.
Внесення інформації до ліцензії про сплату чергового платежу передбачено Положенням про порядок видачі ліцензій на право оптової торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, затвердженим постановою КМУ від 31.03.1999 року № 500, та наказом ДФС України від 24.10.2014 року № 213.
Законодавство не передбачає застосування до суб’єкта господарювання фінсанкції у вигляді штрафу за здійснення оптової чи роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами на підставі ліцензії, що дає право на здійснення такої діяльності, в якій відсутня інформація про сплату чергового платежу до моменту анулювання ліцензії.
До суб’єкта господарювання, який здійснює оптову чи роздрібну торгівлю алкогольними напоями або тютюновими виробами на підставі ліцензії, дію якої призупинено письмовим розпорядженням органу, що видав ліцензію, застосовується фінансова санкція у вигляді штрафу, передбаченого ст. 17 Закону № 481 у розмірі 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17тис. гривень.
Які встановлені строки подання декларації акцизного податку та строки його сплати при реалізації СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів?
Суми податку перераховуються до бюджету суб’єктом господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем звітного місяця. Податок сплачується за місцем здійснення реалізації таких товарів.
Суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію акцизного податку за формою, затвердженою у порядку, встановленому статті 46 Кодексу.
Про можливість надання уточнюючого звіту по ЄСВ
У разі виявлення помилки у звіті до закінчення терміну подання цього звіту страхувальник повторно формує та подає звіт у повному обсязі до фіскального органу за місцем обліку.
Чинним вважається останній електронний або паперовий звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності.
Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці за поточний звітний період Звіту зі статусом ”скасовуюча”, ”додаткова” цей Звіт не вважається звітом і вважається таким, що не подавався, про що зазначено у пункті 1 розділу V Порядку № 435.
Роботодавець до початку його перевірки контролюючим органом має право подати до відповідного територіального органу ДФС необхідні скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних відомостей про застрахованих осіб та одночасно початкові документи із зазначеними вірними відомостями разом з пояснювальною запискою щодо їх зміни.
Обмежень щодо періодів, за які роботодавець має право подати уточнюючий звіт щодо сум нарахованого ЄВ з метою виправлення самостійно виявлених недостовірних відомостей, чинним законодавством не передбачено.
Про збільшення реєстраційної суми платника ПДВ на суму надміру сплачених коштів
Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються ПКУ та Порядком електронного адміністрування ПДВ, затвердженим постановою Кабміну від 16.10.14 р. №569.
У збільшення реєстраційної суми враховуються загальна сума поповнення електронного рахунку з поточного рахунку платника податку, в тому числі електронних рахунків платника – сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до ст. 209 Кодексу, зазначених у підпунктах «а» - «в» п. 2001.2 ст.2001 цього Кодексу, а також сума, спрямована на погашення заборгованості з податку за рахунок субвенцій з державного бюджету на погашення заборгованості з різниці в тарифах.
Також на електронний рахунок зараховуються кошти з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому ст. 43 ПКУ.
Тобто сума коштів на електронному рахунку не тотожна реєстраційній сумі платника податку.
При цьому Кодексом не передбачено збільшення реєстраційної суми платника податку на суму надміру сплачених до бюджету грошових коштів, що були повернуті на його електронний рахунок.
Чи потрібно повідомляти контролюючі органи про зміну засновника юридичної особи
При виникненні змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому ж порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами №1-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою №1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни».
Отже, стосовно платників податків, відомості про яких включаються до ЄДР:
- інформація про зміну засновника оновлюється в контролюючих органах на підставі відомостей, отриманих від державного реєстратора, у визначеному Законом порядку.
Стосовно платників податків, відомості про яких не включаються до ЄДР, інформація про зміну засновника оновлюється на підставі уточнених документів та заяви за ф. №1-ОПП або за ф. №1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни».
Який порядок подання податкової звітності в електронному вигляді?
Платник податків отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб підприємства, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатки підприємства. Платник податків фізична особа-суб’єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем електронного цифрового підпису (ЕЦП). Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці.
Крім того, платник податків отримує в органі доходів і зборів за місцем реєстрації або на офіційному веб-сайті ДФС України чи регіонального органу доходів і зборів:
- текст примірного договору про визнання електронних документів;
- безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів доходів і зборів податкових документів в електронному вигляді.
Інформація на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) знаходиться в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність.
Підприємство відрахувало кошти профспілкової організації: чи можна враховувати
їх у складі витрат?
Об’єктом оподаткування податком на прибуток є визначений за правилами бухгалтерського обліку фінансовий результат до оподаткування, відкоригований на різниці, встановлені розділом ІІІ ПКУ.
Фінансовий результат звітного періоду збільшується на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного року неприбутковим організаціями, які на дату перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг відповідали умовам, визначеним п. 133.4 ст. 133 Кодексу, у розмірі, що перевищує 4% оподаткованого прибутку попереднього звітного року ( пп. 140.5.9 ст. 140 ПКУ).
Порядок формування витрат в бухгалтерському обліку регулюється Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженим наказом Мінфіну України від 31.12.99 р. № 318 «Про затвердження Положення (стандарту) бухгалтерського обліку» (далі — ПБО 16).
Відповідно до п. 7 ПБО 16 витрати визнаються витратами певного періоду одночасно з визнанням доходу, для отримання якого вони здійснені. Витрати, які неможливо прямо пов’язати з доходом певного періоду, відображаються у складі витрат того звітного періоду, в якому вони були здійснені.
Тобто сума внесків або відрахувань, у тому числі неприбутковій організації, відображається в бухгалтерському обліку у складі витрат у періоді їх понесення.
Якщо суми відрахувань на користь неприбуткової організації перевищать 4%, то при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток бухгалтерський фінансовий результат підлягає коригуванню на суму такого перевищення.
Якщо дата поставки товару та дата зарахування коштів на рахунок продавця не співпадають
У випадку попередньої оплати товарів/послуг, якщо дата списання коштів з рахунку покупця та дата зарахування коштів на рахунок продавця не співпадають, податкова накладна складається продавцем на дату виникнення податкових зобов’язань, тобто на дату зарахування коштів на його банківський рахунок.
Датою, на яку платник отримує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, визначається дата тієї події, що відбулася раніше:
- дата списання коштів з банківського рахунку платника податку на оплату товарів/послуг;
- дата отримання платником податку товарів/послуг (п. 198.2 ст. 198 Кодекс).
Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 ПКУ.
Суми ПДВ, зазначені в податковій накладній, зареєстрованій в ЄРПН, можуть бути включені до податкового кредиту покупця:
- у разі своєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН — у тому податковому (звітному) періоді, у якому її складено, або будь-якого наступного звітного періоду протягом 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної;
- у разі несвоєчасної реєстрації податкової накладної в ЄРПН — у тому податковому (звітному) періоді, у якому її зареєстровано в ЄРПН, або в будь-якому наступному звітному періоді, але не пізніше 365 календарних днів з дати складання такої податкової накладної.
Нюанси заповнення графи 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» податкового розрахунку за формою № 1ДФ
Порядком заповнення та подання розрахунку за формою № 1-ДФ визначено порядок заповнення реквізитів розрахунку, зокрема:
зазначаються податковий номер юридичної особи - податкового агента, податковий номер або серія та номер паспорта фізичної особи - податкового агента (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), яка подає розрахунок. Заповнення клітинок проводиться зліва направо (для юридичних осіб доповнюється зліва нулями до восьми цифр, якщо значущих цифр менше восьми)
у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта*» відображається реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта фізичної особи (для фізичної особи, яка має відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), про яку надається інформація в податковому розрахунку.
Заповнення клітинок у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» податкового розрахунку за ф. № 1ДФ проводиться зліва направо, пропуски (пробіли) при цьому не допускаються. Мінімальна кількість знаків у даній графі – 8
Податковому агенту не потрібно у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» податкового розрахунку за ф. № 1ДФ доповнювати зліва направо нулями інформацію про серію та номер паспорта фізичної особи.
Сплачувати ЄСВ суб’єкт господарювання може виключно за себе
Платник ЄСВ зобов’язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок (пункт 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464).
У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники ЄСВ зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені.
У випадках повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які відповідно до Закону № 2464 несуть зобов’язання із сплати ЄСВ, сума недоїмки підлягає списанню.
У разі ліквідації юридичної особи - платника ЄСВ або втрати платником з інших причин статусу платника ЄСВ сума недоїмки сплачується за рахунок коштів та іншого майна платника. У такому разі відповідальними за погашення недоїмки є:
ліквідаційна комісія - щодо юридичної особи - платника ЄСВ, що ліквідується;
юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва або іншого відокремленого підрозділу - платника ЄСВ, що ліквідується.
У разі недостатності у платника ЄСВ коштів та іншого майна для сплати недоїмки відповідальними за її сплату є:
засновники або учасники юридичної особи - платника ЄСВ, що ліквідується, якщо згідно із законом вони несуть повну чи додаткову відповідальність за її зобов’язаннями;
юридична особа - щодо утворених нею філії, представництва та іншого відокремленого підрозділу - платника ЄСВ, що ліквідується;
правонаступники юридичної особи - платника ЄСВ, що ліквідується.
У разі злиття, приєднання, виділення, поділу, перетворення платника ЄСВ зобов’язання із сплати недоїмки покладаються на осіб, до яких відповідно до законодавства перейшли його права та обов’язки.
Передача платниками ЄСВ своїх обов’язків з його сплати третім особам заборонена, крім випадків, передбачених законодавством (частина 9 стаття 25 Закону № 2464).
Таким чином, юридична особа, фізична особа – підприємець або фізична особа не може сплатити грошове зобов’язання по ЄСВ за інших осіб.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Матеріальна допомога фізичній особі за рахунок міського бюджету не підлягає оподаткуванню ПДФО
Матеріальна допомога, що надається фізособам за рахунок міського бюджету, не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за умови виконання міською радою затвердженої програми соціально-економічного розвитку чи цільової програми з питань діяльності місцевого самоврядування, в якій передбачено надання такої допомоги за рахунок коштів місцевого бюджету (з конкретним визначенням її напрямів, умов надання та кошторисом).
При цьому, орган місцевого самоврядування відображає таку матеріальну допомогу у Податковому розрахунку за формою 1 ДФ під ознакою доходу «128».
Чи можна підприємцю відкликати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування
Порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками 1 – 3 груп здійснюється відповідно до п.п. 298.1.1 – 298.1.4 ст. 298 ПКУ.
Заява про право сплачувати єдиний податок надається, в один з таких способів:
1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;
2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
3) засобами електронного зв’язку в електронній формі у порядку, визначеному законодавством;
4) держреєстратору як додаток до реєстраційної картки, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця. Електронна копія заяви, виготовлена шляхом сканування, передається державним реєстратором до контролюючого органу одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи – підприємця.
Для відмови від спрощеної системи оподаткування платник не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року) подає відповідну заяву (п.п. 298.2.1 298 ПКУ). Відмовитись від спрощеної системи оподаткування можна у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому подано заяву щодо відмови від спрощеної системи оподаткування у зв’язку з переходом на сплату інших податків і зборів.
Таким чином, норми ПКУ не передбачають можливості суб’єкта господарювання відкликати подану ним заяву про застосування спрощеної системи оподаткування.
Коли операції з продажу нерухомого майна не оподатковуються
Відповідно Податкового кодексу не оподатковується дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки.
Умова щодо перебування такого майна у власності платника податку понад три роки не розповсюджується на майно, отримане таким платником у спадщину.
Дохід від відчуження господарсько-побутових споруд, що розташовані на одній ділянці з житловим або садовим (дачним) будинком та продаються разом з ним, для цілей оподаткування окремо не визначається.
Новий вид діяльності. Коли можна розпочати ним займатися підприємцю
Фізособа – підприємець на спрощеній системі група 3 має право отримувати дохід за новими видами діяльності КВЕД при умові занесення держреєстратором відповідних змін у держреєстр.
Відповідно до п. 298.6 ст. 298 ПКУ у разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни.
До заяви включаються відомості (за наявності) про зміну видів господарської діяльності згідно з п.п. 298.3.1 ст. 298 ПКУ.
Підприємці – спрощенці повинні зберігати первинні документи не менше трьох років
Платники зобов’язані забезпечити зберігання документів не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого ПКУ граничного терміну подання такої звітності.
При заповненні податкової звітності використовуються дані Книги обліку доходів або Книги обліку доходів та витрат, їх показники повинні бути підтверджені первинними документами, які мають право вивчати та перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірок.
За незбереження первинних документів до платників єдиного податку - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Варто пам’ятати, що згідно з п. 297.3 ст. 297 ПКУ платник єдиного податку виконує передбачені ПКУ функції податкового агента у разі нарахування (виплати, надання) оподатковуваних податком на доходи фізичних осіб доходів на користь фізичної особи, яка перебуває з ним у трудових або цивільно-правових відносинах.
За відсутності первинних документів на товари (роботи, послуги), придбані платником єдиного податку та у разі виявлення факту, щодо неутримання ним податку на доходи фізосіб при виплаті доходу громадянам до такого підприємця – спрощенця застосовуються штрафні санкції, як до податкового агента, передбачені п. 127.1 ст. 127 ПКУ, та на суму податкового боргу нараховується пеня після закінчення строків погашення узгодженого грошового зобов’язання згідно з п.п. 129.1.1 ст. 129 ПКУ.
Якщо несплачено військовий збір визначений у річної декларації підприємця
У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10% погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 20% погашеної суми податкового боргу.
Після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов’язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Як сплачується земельний податок фермерським господарством
Платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування — земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні згідно даних державного земельного кадастру.
Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 ПКУ).
Оскільки платником земельної ділянки є власник земельної ділянки, то фізична особа (засновник фермерського господарства), що отримала правовстановлюючий документ на земельну ділянку, в якому визначено цільове призначення земельної ділянки — для ведення фермерського господарства, сплачує земельний податок за вказану земельну ділянку.
Нагадаємо, що нарахування фізичній особі (громадянину) сум земельного податку проводиться контролюючими органами, які видають податкові повідомлення-рішення платникові до 1 липня поточного року (п. 286.5 ст. 286 ПКУ).
Підприємці можуть подавати звітність в електронному вигляді
Підпунктом «в» п.49.3 ст.49 ПКУ передбачено, що податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Фізична особа – підприємець має право подати звітність в електронній формі лише за формами податкової звітності, розміщеними на сайті ДФС України.
Реєстр форм звiтних документiв платникiв податкiв юридичних та фiзичних осiб для занесення до електронної бази звiтних документiв можна знайти на офіційному веб-порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua) в рубриці Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.
Чи обкладаються ПДФО подарунки, які розповсюджуються серед невизначеного кола осіб
Якщо під час проведення розіграшів (конкурсів/акцій) здійснюється розповсюдження подарунків, а отримувачами подарунків є невизначене коло платників податку, то вартість такого товару не розглядається як дохід фізичних осіб і, відповідно, не є об'єктом обкладення ПДФО.
Водночас якщо отримувачами подарунків є конкретні особи, вартість таких подарунків, з урахуванням пп. 165.1.39 ПКУ, є об'єктом обкладення ПДФО та військовим збором й оподатковується на загальних підставах.
Як звітувати якщо підприємець з 1 жовтня перейшов із
спрощеної системи загальну
Фізособи - підприємці, які зареєстровані протягом року або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування. Вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації підприємцем. Платники податку розраховують та сплачують авансові платежі у строки, визначені п.п. 177.5.1 ст. 177 ПКУ, що настають у звітному податковому році.
Податкові декларації подаються за базовий звітний період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків), протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Податкова звітність з окремого податку складається наростаючим підсумком, податкова декларація за результатами останнього податкового періоду року прирівнюється до річної податкової декларації. У такому разі річна податкова декларація не подається.
Отже, якщо фізична особа – підприємець перейшла у IV кварталі звітного року із спрощеної системи оподаткування на загальну системи оподаткування, або протягом IV кварталу звітного року здійснила процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрала загальну системи оподаткування, то вона подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, яка прирівнюється до річної декларації.
Як отримати довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску?
На вимогу роботодавців, фізичних осіб-підприємців та осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, органи фіскальної служби проводять звірення сум нарахування та сплати ними внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Платнику необхідно звернутись із заявою в довільній формі щодо отримання довідки про відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ до центру обслуговування податків органу фіскальної служби за основним місцем обліку. У заяві обов’язково зазначається найменування установи, до якої подається відповідна довідка.
Контролюючий орган на підставі даних картки особового рахунку платника визначає наявність або відсутність заборгованості зі сплати ЄСВ на дату формування довідки.
Така норма передбачена частиною 7 ст. 14 Закону України від 08.07.2010 року № 2464 - VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» .
Строк розгляду заяви платника податків та видачі довідки або направлення відмови в її наданні становить п’ять робочих днів з дня отримання такої заяви.
Про пільги по податку на нерухомість для фізичних осіб
Для платників податку на нерухомість передбачено пільги. База оподаткування об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичної особи-платника податку, зменшується:
– для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв.м.;
– для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв.м.;
– для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. м.
Таке зменшення надається один раз на календарний рік. Органи влади на місцях можуть встановлювати пільгу для фізичних осіб, яка визначається виходячи з їх майнового стану та рівня доходів.
Пільги з об'єктів житлової нерухомості, не надаються на:
– об'єкти оподаткування, якщо їх площа перевищує 5-ти кратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;
– об'єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
Які документи зберігаються на робочому місці ФОП на загальній системі оподаткування?
Підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням касового апарату. При цьому вони мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:
- книги обліку доходів та витрат;
- книги обліку розрахункових операцій;
- виписки або витягу з ЄДР;
- ліцензії;
- свідоцтва платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
- трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).
Куди надати звіт 1-ДФ якщо ФОП, який здійснює підприємницьку діяльність не за місцем своєї реєстрації?
Фізична особа – підприємець подає розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку контролюючому органу за місцем свого обліку (реєстрації), незалежно від того, де здійснюється підприємницька діяльність.
Розмір неоподатковуваної нецільової благодійної допомоги
Не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами - юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу (у 2014, 2015 роках – 1710 грн., у 2016 році – 1930 грн.).