Лозівська ОДПІ інформує
І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Шановні громадяни!
Останнім часом мали місце випадки надходження на адреси громадян листів – повідомлень начебто від податкових органів з вимогами задекларувати доходи у вигляді безкоштовних послуг кабельного телелебачення.
Державна фіскальна служба у Харківській області офіційно повідомляє, що жодного відношення до направлення таких листів з вимогами до громадян, не має.
У разі отримання вказаних повідомлень необхідно звертатися до правоохоронних органів.
Уряд підтримав ініціативу ДФС щодо оптимізації структури та запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження
Урядом прийнято рішення подати на розгляд Верховної Ради низку законопроектів, розроблених у рамках реформи ДФС. Пропонується збільшити кількість заступників Голови ДФС за функціональним принципом для забезпечення інституційних змін, утворити єдиний територіальний орган ДФС на рівні регіону для оптимізації територіальних органів Служби та, відповідно, скорочення чисельності. Також для спрощення розгляду скарг платників податків ініціюється запровадження однорівневої системи адміністративного оскарження рішень контролюючих органів.
Такі зміни у рамках податкової реформи є кроками до перетворення ДФС з фіскального органу на сервісну службу шляхом надання високоякісного сервісу платникам податків, а також забезпечить виконання зобов’язань у рамках співробітництва з МВФ.
Із 1 травня нові розміри мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» з 1 травня 2016 року розмір мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб становить 1450 грн.
Також змінюються з 1 травня 2016 року зміниться мінімальний розмір соціального внеску, він становитиме 319 грн. (1450 грн х 22%).
Деклараційна кампанія вийшла на фінішну пряму
З початку року Лозівською ОДПІ отримано 5198 декларацій про майновий стан і доходи за 2015 рік, з яких 468 декларацій – задля отримання податкової знижки за оплату навчання, за іпотечним кредитуванням, за договорами довгострокового страхування життя, тощо. Громадяни, які зобов’язані задекларувати отримані доходи, подали 4730 декларацій.
За наслідками декларування платники задекларували 62,2 млн грн доходів та самостійно нарахували податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб на суму 5,6 млн грн та 0,6 млн гривень військового збору.
Нагадуємо, що декларацію про майновий стан і доходи за 2015 рік необхідно подати до 4 травня 2016 року. Отже, шановні громадяни, не зволікайте з поданням декларацій і вже найближчим часом завітайте до податкової інспекції та задекларуйте свої доходи.
Чи звітувати по ПДВ, якщо господарська діяльність відсутня
Якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного періоду не провадилась, але такий платник податку має суми від’ємного значення попередніх періодів, що підлягають відображенню в податковій декларації звітного періоду, податкова декларація з ПДВ за такий звітний (податковий) період подається.
У разі якщо платником податку господарська діяльність протягом звітного періоду не провадилась і відсутні показники, які підлягають декларуванню (у т.ч. суми від’ємного значення попередніх періодів), податкова декларація з ПДВ за такий звітний період на підставі п. 49.2 ст. 49 ПКУ не подається.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Увага! До 10 травня 2016 року суб’єктам, що реалізують алкогольні напої та тютюновіх вироби мають надати Звіти про обіг підакцизних товарів
Форми звітності з виробництва й обігу спирту етилового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядки їх заповнення, затверджені наказом Мінфіну від 11.02.2016 № 49.
Таку звітність подають суб’єкти господарювання, які отримали ліцензії на види діяльності, пов’язані з виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів. Перший звітний період – квітень 2016 року. Звіти складаються окремо за кожний місяць до 10 числа місяця, що настає за звітним, та подаються до органів фіскальної служби за основним місцем обліку суб’єкта господарювання.
Електронні формати звіту розміщено на офіційному веб-сайті ДФС (розділ «Електронна-звітність»-«Платникам податків про електронну звітність»-«Інформаційно-аналітичне забезпечення»-«Реєстр електронних форм податкових документів») http://sfs.gov.ua/data/material/000/006/58768/Forms1.htm.
За неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 17000 гривень.
Перейменували вулицю або населений пункт — на перереєстрацію РРО є 5 днів
У випадку перейменування вулиці чи інших топонімів (географічних назв), зокрема на виконання антитоталітарного Закону України від 09.04.15 р. № 317-VIII, змінюється адреса господарської одиниці суб’єкта господарювання. Власник відповідного приміщення має внести зміни до установчих документів, документи на господарську одиницю та інші документи.
Це стосується й реєстраційного посвідчення РРО, у якому також зазначають адресу господарської одиниці. Для її перейменування суб’єкт господарювання протягом п’яти робочих днів, що настають за днем, коли виникли такі зміни, має подати до органу ДФС (за місцем реєстрації РРО) реєстраційну заяву з позначкою «Перереєстрація» із зазначенням причини перереєстрації та реєстраційне посвідчення.
Детальніше у листі ДФС від 06.04.2016 р. № 7654/6/99-99-11-02-02-15
«Акцизний податок» - обов’язковий реквізит фіскального касового чека
З 11 березня 2016 року набрав чинності наказ Мінфіну України від 21.01.2016 року № 13, яким затверджено форму та зміст розрахункових документів та подання звітності РК ( форми № ЗВР-1).
Зокрема, наказом встановлено, що реквізит «Акцизний податок» віднині - обов’язковий реквізит фіскального касового чека на товари (послуги) за формою № ФКЧ -1.
Роздрібні торговці, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів, зазначають у касовому чеку окремим рядком розмір ставки акцизного податку, загальну суму такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами. При цьому, на початку рядка друкується назва такого податку.
Cуб’єктам господарювання мають стежити за оновленням Держреєстру РРО, перевіряючи чи внесено до нього нову версію програмного забезпечення для свого касового апарату. З актуальною інформацією про перелік РРО, внесених до вказаного Реєстру, можна ознайомитись на офіційному сайті Державної фіскальної служби України www.sfs.gov.ua.
Зверніть увагу, відповідно до п.3 розд І наказу Мінфіну України від 21.01.2016 року № 13, через відсутність у чеку хоча б одного з обов’язкових реквізитів такий документ не прийматиметься як розрахунковий.
Сільгоспвиробник відмовляється від спецрежиму по ПДВ
Сільськогосподарське підприємство за добровільним рішенням може відмовитись від застосування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, визначеного ст. 209 ПКУ та перейти на загальну систему оподаткування ПДВ та має перенести суми ПДВ, сплачені при придбанні товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110».
Лист ДФС від 11.02.2016 року № 4698/7/99-99-19-03-02-17
Як нараховувати та сплачувати авансові внески з податку на прибуток і ПДФО
в разі виплати дивідендів фізособам
Юрособи, які застосовують спрощену систему оподаткування у разі виплати дивідендів акціонерам зобов’язані нараховувати авансовий внесок із податку на прибуток (за винятком виплати дивідендів фізичним особам), розрахований з усієї суми такої виплати. Зазначений авансовий внесок уноситься до бюджету до/або одночасно із виплатою дивідендів. При цьому суми нарахованого єдиного податку не зменшуються на суму авансового внеску з податку на прибуток, сплаченого у зв’язку з виплатою дивідендів.
У разі якщо платник із 1 квітня 2016 року прийняв рішення перейти з єдиного податку на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, сума нарахованих і сплачених авансових внесків із податку на прибуток при виплаті дивідендів підлягає зарахуванню в зменшення податкового зобов’язання з податку на прибуток, задекларованого в податковій декларації за звітний (податковий) рік.
Дивіденди, нараховані у 2016 році, обкладаються ПДФО за ставками, визначеними пп. 167.5.1 ПКУ, тобто 5% або 18%, залежно від того, чи є податковий агент платником податку на прибуток підприємств.
При цьому застосування ставки ПДФО — 5%, до суми доходів, нарахованих у вигляді дивідендів, буде можливим у разі, якщо податковий агент є платником податку на прибуток на момент такого нарахування.
Лист ГУ ДФС у м. Києві від 14.04.2016р. № 8928/10/26-15-12-05-11
Чи переукладати договір про визнання електронних документів, якщо реорганізовано податкову інспекцію чи перейменовано вулицю
У разі зняття з обліку в одному контролюючому органі та взяття на облік в іншому відповідному контролюючому органі, якщо така зміна пов’язана з ліквідацією чи реорганізацією контролюючого органу, адміністративно-територіальною реформою чи зміною меж адміністративних одиниць (районів, міст), а також у разі перейменування назв вулиць, міст, селищ тощо, платнику податків не потрібно переукладати договір про визнання електронних документів.
У разі набуття банком права власності на предмет іпотеки слід вважати, що іпотекодавець продав нерухомість
У разі набуття банком права власності на об'єкт нерухомого (рухомого) майна шляхом узяття заставленого майна (предмета іпотеки) на свій баланс слід вважати, що фізична особа — майновий поручитель відчужила (продала) своє власне майно. При цьому доходом фізичної особи (майнового поручителя) є вартість, яка визначена на момент набуття банком права власності на предмет іпотеки (обтяження), до якої застосовуються норми ст.ст. 172 та 173 ПКУ. Банк як податковий агент зобов'язаний відобразити зазначений дохід у податковому розрахунку ф.-ДФ ознакою «104».
Лист ДФС від 08.04.2016 р. № 7884/6/99-99-17-03-03-15.
Яке пальне повинно бути відображене в акті інвентаризації
В акті інвентаризації залишків пального має бути відображено лише пальне, визначене в пп. 215.3.4 ПКУ згідно з УКТ ЗЕД. Дані акта проведення інвентаризації обсягів залишку пального можуть бути перевірені контролюючим органом у встановленому порядку протягом 6 календарних місяців із дня його подання. При встановленні за результатами перевірки невідповідності обсягів пального, зазначених у акті інвентаризації, фактичним даним та/або даним бухгалтерського обліку підприємства контролюючий орган здійснює відповідні коригування в Єдиному реєстрі електронних акцизних накладних на підставі даних акта перевірки.
При реалізації придбаних імпортованих або підакцизних товарів платники податку — продавці, які не є безпосередніми імпортерами чи виробниками вказаних товарів, у випадку коли податкова накладна, на підставі якої такі товари були придбані, не містить коду згідно з УКТ ЗЕД щодо таких товарів, самостійно визначають код товару згідно з УКТ ЗЕД відповідно до Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, передбачених Законом України «Про Митний тариф України» та зазначають його в податковій накладній.
Код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів і товарів, увезених на митну територію України) повинен зазначатися за всім ланцюгом постачання таких товарів до моменту їх продажу кінцевому споживачу чи до моменту, коли такі товари перетворюються в інший товар або стають частиною нового внаслідок виробництва, обробки, переробки тощо. У разі якщо під час виробництва, обробки, переробки тощо створено новий підакцизний продукт, йому присвоюється новий відповідний код згідно з УКТ ЗЕД.
Лист ДФСУ від 08.04.2016 р. № 7889/6/99-99-21-05-15
Як у Звіті з ЄСВ відобразити від’ємне значення суми утриманого ЄСВ при сторнуванні сум відпускних, лікарняних за періоди до 2016 року
Від’ємне значення утриманого єдиного внеску в таблиці 1 Звіту з ЄСВ при сторнуванні за періоди до 01.01.2016 р. сум відпускних, допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами відображається в рядках 5.1–5.6 р. 5 «Утримано єдиний внесок» та 4.1–4.4 р. 4 «Сума нарахованої заробітної плати, винагород за виконану роботу (надані послуги) за цивільно-правовими договорами, оплати допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, з якої утримано єдиний внесок».
Чи обкладаються акцизом операції з передачі пального для власних виробничих потреб
Якщо суб’єкт господарювання передає пальне підрядникам для виконання робіт/надання послуг зі збирання врожаю (тобто використовує пальне для власних виробничих потреб шляхом заправки техніки для роботи на полях), відповідна операція є об’єктом обкладення акцизним податком.
Адже, по суті, пальне передається на підставі договорів про виробництво послуг із сировини замовника, а такі операції є реалізацією пального в розумінні абз. 2 пп. 14.1.212 ПКУ. Тому суб’єкт зобов’язаний зареєструватися платником акцизного податку та при передачі пального складати в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого (витраченого) пального й реєструвати її в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Лист ДФСУ від 24.03.2016 р. № 6497/6/99-99-19-03-03-15
Як зберігати податкові накладні та розрахунки коригування в електронній формі
Податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками ПДВ на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях.
Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов’язані надати посадовим (службовим) особам контролюючого органу доступ до таких електронних носіїв інформації, а у випадках, визначених законом, також надати копії податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності).
Неправильно зазначена пільга в податковій накладній: як виправити?
У разі коригування операцій, які не внесені до Довідників податкових пільг (у зв'язку із запровадженням нової пільги) станом на дату складання податкової накладної:
- у графі 12 проставляється умовний код "99999999",
- у відведеному полі зазначаються відповідні пункти (підпункти), статті, підрозділи, розділи ПКУ та/або міжнародного договору (угоди), якими передбачено звільнення від оподаткування.
ДФС у м. Києві листі від 12.04.2016 р. №8684/10/26-15-12-01-18
Щодо трансфертного ціноутворення
Чи визнаються господарські операції сільськогосподарського товаровиробника – платника єдиного податку четвертої групи з реалізації продукції на експорт контрольованими?
Господарські операції сільськогосподарського товаровиробника, здійснені ним під час перебування на спрощеній системі оподаткування, не визнаються контрольованими.
Який порядок подання Звіту про контрольовані операції, якщо такі операції у 2014-2015 роках здійснював сільгоспвиробник – платник податку на прибуток?
Якщо виробники сільськогосподарської продукції, річний податковий період яких починається з 1 липня 2014 року і закінчується 30 червня 2015 року, протягом 2014 року здійснювали операції, що відповідно до норм ПКУ, що діяли до 1 січня 2015 року, підпадали під визначення контрольованих, такі платники податку зобов'язані в установленому порядку подати звіт про здійснені контрольовані операції у період з 01.01.2014 по 31.12.2014 у термін до 1 травня 2015 року.
У разі здійснення протягом 2015 року операцій, які відповідно до положень ПКУ, у редакції, чинній з 1 січня 2015 року, підпадали під визначення контрольованих, такий сільгоспвиробник зобов'язаний подати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за 2015 рік у термін до 1 травня 2016 року.
Інші питання - у листі від 14.04.2016 р. №13362/7/99-99-19-02-02-17
Щодо напрямку використання коштів зі спец рахунку ПДВ
Суми ПДВ, що підлягають перерахуванню на спеціальні рахунки, відкриті в установах банків та/або в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, не підлягають сплаті до бюджету та повністю залишаються в розпорядженні відповідного сільськогосподарського підприємства для використання у виробництві сільськогосподарських товарів/послуг.
Для акумулювання зазначених сум ПДВ сільськогосподарське підприємство зараховує кошти на власні додаткові електронні рахунки.
Сума ПДВ, що акумулюється на спеціальному рахунку, не підлягає вилученню до державного бюджету і використовується сільськогосподарським підприємством, а починаючи з 01.01.17р. перераховується на поточний рахунок сільськогосподарського підприємства. При нецільовому використанні суми податку на додану вартість сільськогосподарське підприємство несе відповідальність відповідно до законодавства.
Як водокористувачі мають звітувати про видобуті підземні води
Мінприроди затвердило процедуру внесення відомостей про об’єм видобутих підземних вод водокористувачами, які отримали спецдозвіл на користування надрами та/або дозвіл на спецводокористування, до автоматизованої системи обліку видобутих підземних вод.
Цим порядком послуговуються всі юрособи та підприємці, які володіють або користуються земділянками, у межах яких розташовані та експлуатуються артезіанські свердловини. Так, водокористувач надає відомості з лічильників видобутих підземних вод, підключених до автоматизованої системи обліку, через Інтернет один раз на добу. Якщо лічильник обладнано функцією автоматичної передачі даних, він має передавати інформацію не менш ніж раз на годину.
Водокористувачі, які отримуватимуть спецдозвіл під час дії цього порядку, зобов’язані в тримісячний строк із дати отримання спецдозволу подати заяву до Держгеонадр України в письмовій або електронній формі, наведеній у додатку до цього порядку.
Зверніть увагу, що всі водокористувачі, які отримали спецдозвіл до набрання чинності цим порядком, у 3-місячний строк із дня набуття ним чинності також повинні під’єднатися до автоматизованої системи обліку. Наказ Мінприроди України «Про затвердження Порядку внесення відомостей про об’єм видобутих підземних вод водокористувачами до автоматизованої системи обліку видобутих підземних вод» від 23.03.16 р. № 110. Набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Державна реєстрація об'єднання співвласників багатоквартирного будинку
Законом України від 29.11.2001 року № 2866-III "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" визначено, що об'єднання є юридичною особою, яка створюється відповідно до закону, має печатку із своїм найменуванням та інші необхідні реквізити, а також розрахункові рахунки в установах банку. ОСББ вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Перелік документів, що подаються заявником для державної реєстрації створення юридичної особи (у тому числі в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), визначено ст.17 Закону про реєстрацію.
Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію створення юридичної особи є підставою для взяття їх на облік в органах державної статистики, державної фіскальної служби та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.
Якщо порушено порядок заповнення акцизної накладної – можете поскаржитися
У разі порушення особою, яка реалізує пальне, порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної в Єдиному реєстрі акцизних накладних отримувач пального має право протягом 60 календарних днів, що настають за днем реалізації пального, подати до контролюючого органу заяву зі скаргою на таку особу, яка реалізує пальне.
До заяви додаються копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-ХІV, що підтверджують факт отримання такого пального.
Надходження такої заяви зі скаргою є підставою для проведення документальної позапланової виїзної перевірки зазначеної особи, яка реалізує пальне.
Чи можна скласти одну акцизну накладну в разі реалізації пального за декількома кодами УКТ ЗЕД
В одному документі (акцизна накладна, розрахунок коригування акцизної накладної) може бути зазначено операцію виключно за одним кодом УКТ ЗЕД.
Оскільки такі вимоги встановлено абз. 1 п. 231.1 ПКУ та абз. 2 п. 9 р. І Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2016р. № 218.
Недостача товарів: відображаємо в податковому обліку
Податкові зобов’язання по ПДВ визначаються по товарах/послугах, необоротних активах, зокрема, якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.
Тому, якщо при інвентаризації платником податку встановлений факт недостачі товарів, основних засобів, при придбанні яких був сформований податковий кредит, то у зв’язку з тим, що такі товари, основні засоби використані не у господарській діяльності, платник податку повинен нарахувати податкові зобов’язання, незалежно від того чи встановлено винних осіб та чи стягуються з таких осіб втрати.
При цьому відшкодування заподіяних втрат винними особами, не призводить до додаткового виникнення податкових зобов’язань з ПДВ.
Податкова розповіла, як оприбутковувати готівку при цілодобовій роботі
Уся готівка, що надходить до кас, повинна своєчасно (у день одержання готівкових коштів) і в повній сумі оприбутковуватися (п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637.
Отже, якщо суб'єкт господарювання працює цілодобово, і робоча зміна розпочалась одного календарного дня, а закінчилась — наступного, оприбуткування готівки здійснюється шляхом унесення запису до КОРО на підставі фіскальних звітних чеків РРО, при цьому дата оприбуткування в КОРО повинна збігатися з датою роздрукування фіскальних звітних чеків РРО (наприклад, Z-звіт повинен роздруковуватися після завершення робочої зміни о 00 год. 30 хв. 16.01.2016 р., оприбуткування готівки повинно здійснюватись у КОРО 16.01.2016 р.).
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Як оформити повернення готівки за товар, якщо у скриньці РРО не вистачає готівки
У разі якщо у скриньці РРО, який використовується фізособою - підприємцем, недостатньо готівки, щоб повернути необхідну суму покупцеві, така особа вносить готівку до скриньки РРО за допомогою операції «службове внесення».
Реєстрація видачі коштів у разі повернення товару здійснюється шляхом реєстрації від’ємної суми тільки в разі забезпечення алгоритмом роботи РРО окремого накопичення у фіскальній пам’яті від’ємних сум розрахунків. Якщо РРО не забезпечує такого накопичення, дозволяється реєструвати видачу коштів за допомогою операції «службова видача».
При видачі коштів покупцеві в разі повернення товару видається розрахунковий документ, який має бути надрукований РРО та мати форму № ФКЧ-2 — фіскальний касовий чек (видаткового чека).
При цьому якщо сума коштів, виданих у разі повернення товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 грн, матеріально відповідальна особа господарської одиниці чи особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів.
Чи подавати декларацію про доходи фізособі, щодо якої до ЄДР унесено запис про припинення діяльності, але яка не знята з обліку в ДПІ
Останнім звітним (податковим) періодом для фізосіб, щодо яких до Держреєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності підприємця, буде звітний період, у якому до реєстру внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи- підприємця залежно від обраної системи оподаткування.
Якщо фізособою подано декларацію за останній звітний (податковий) період, але така фізична особа не знята з податкового обліку в контролюючому органі, декларацію про майновий стан і доходи необхідно подавати лише у випадках коли в неї виникає відповідний обов’язок як у фізичної особи, а не суб’єкта господарювання.
Старі" книги обліку діють до їх закінчення, але заповнювати їх слід за новим порядком
Нагадуємо, що 28.07.15р. набрав чинності Наказ Мінфіну від 19.06.2015 р. №579, яким затверджені нові форми Книги обліку доходів, Книги обліку доходів і витрат та порядки їх ведення.
Зареєстровані до цього часу книги, форма яких визначена Наказом №1637, використовуються до їх закінчення та заповнюються відповідно до вимог порядків їх ведення, затверджених Наказом № 579 (у гривнях з копійками).
Спадок, отриманий не від родичів, оподатковується ПДФО та військовим збором
Дохід у вигляді вартості успадкованого майна, отриманий платником податку (спадкоємцем), який не є членом сім'ї спадкодавця I ступеня споріднення, оподатковується за ставкою 5%. Крім того, такий дохід оподатковується військовим збором за ставкою 1,5%.
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, чоловік або дружина, діти (у тому числі усиновлені). Інші члени сім’ї фізичної особи вважаються такими, що мають другий ступінь споріднення. У разі несплати податку до нотаріального оформлення об'єкта спадщини така особа зобов'язана подати річну податкову декларацію до контролюючого органу за місцем податкової адреси.
Протягом року вік авто сягає 5-ти років: чи сплачувати транспортний податок?
Об’єктом оподаткування транспортного податку є легкові автомобілі:
- з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно);
- середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Обчислення суми податку для фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку. Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року). Транспортний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
У разі спливу п’ятирічного віку легкового автомобіля протягом року податок сплачується за період з 1 січня цього року до початку місяця, наступного за місяцем, в якому вік такого автомобіля досяг (досягне) п’яти років.
Оподаткування доходів фізичної особи від оренди майна
До загального оподатковуваного доходу платника податку включається дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (п. 170.1 ст. 170 ПКУ). Такі доходи оподатковуються за ставками 15% та/або 20% на суму перевищення, якщо сума доходу в розрахунку на місяць перевищує 10-кратний розмір мінімальної заробітної плати (у 2015 – 12180 грн). Окрім цього, орендні доходи оподатковуються й військовим збором за ставкою 1,5%.
Якщо орендар є фізичною особою, яка не є суб’єктом господарювання, відповідальність за нарахування та сплату податку до бюджету, є – орендодавець.
Він має самостійно нараховути та сплачувати податок до бюджету протягом 40 календарних днів, після закінчення звітного кварталу танадати річну податкову декларацію.
Суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості, зобов’язані надіслати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за встановленою формою.
За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер також несе передбачену законом відповідальність за такі порушення.
На замітку майбутнім „спрощенцям”
Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву. Фіксовані ставки єдиного податку становлять: для 1(2) груп - 10% (20%) мінімальної зарплати. Для 3 групи ставка єдиного податку встановлюється у розмірі: 3% – у разі сплати ПДВ, 5% – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
Взяття на облік фізосіб – підприємців здійснюється за місцем їх державної реєстрації на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором. На підставі виписки з ЄДР у рядку 4 заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначаються дані документа, що підтверджують державну реєстрацію платника податків. При цьому поля «номер реєстрації в органі державної податкової служби» та «дата взяття на облік в органі державної податкової служби» заяви не підлягають обов’язковому заповненню. У рядку 8 «Обрана ставка єдиного податку при переході на спрощену систему оподаткування» заяви зазначаються обрана ставка єдиного податку та відповідна група.
У 2016 році фізичні особи податок на нерухоме майно сплачують за нерухомість, якою володіли у 2015 році
Контролюючі органи надсилають платникам податку за місцем їх податкової адреси податкові повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити до 1 липня року, що настає за базовим податковим періодом, тобто за 2015 рік до 1 липня 2016 року. Податкове зобов’язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення. Розрахунок податку здійснюється на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Фізичні особи можуть сплачувати податок у сільській та селищній місцевості через каси сільських (селищних) рад за квитанцією про прийняття податків. ГУ ДФС у Сумській області рекомендує фізичним особам звертатися до податкових інспекцій за місцем реєстрації з метою правильного визначення об’єкта оподаткування з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. Компетентні фахівці завжди готові надати консультації та провести звірку з метою визначення бази оподаткування та запобігання в подальшому оскаржень повідомлень – рішень.
Чи потрібен РРО єдиннику, який перевищив ліміт у 1 млн грн
Застосування РРО підприємцем-платником єдиного податку 2 групи, що здійснює розрахунки виключно в безготівковій формі та не здійснює операції в готівковій формі, якщо у 2016 календарному році обсяг доходу такої особи перевищить 1 млн грн (але не більше, ніж 1,5 млн.грн).
У разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1 млн грн застосування реєстратора розрахункових операцій для такого платника єдиного податку є обов'язковим. РРО та розрахункові книжки не застосовуються, якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо) (п. 12 ст. 9 Закону про РРО).
Безготівкові розрахунки — це перерахування певної суми коштів із рахунків платника на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях або в електронному вигляді.
Отже, при здійсненні розрахункових операцій у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування РРО є обов’язковим.
При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку РРО не застосовується.
Чи може застосовуватись податкова соцпільга до місяців, які передують поданню заяви
Податкова соціальна пільга починає застосовуватися до заробітної плати платника податку, нарахованої в місяці, у якому працедавцем одержано заяву такого платника податку про застосування пільги, та припиняє застосовуватися з місяця, у якому платник звільнився. При цьому до місяців, які передують поданню заяви, ця пільга не застосовується, у т.ч. і після закінчення року під час проведення річних перерахунків.