Близнюкiвська районна рада

.

Переглядів: 707

Картинки по запросу Дані про взяття на облік платників

Про підсумки перевірок суб’єктах господарювання у місцях масового відпочинку громадян

Одним із напрямків контролю, які здійснюють органи ДФС є проведення перевірок суб’єктів господарювання у місцях масового відпочинку громадян.

Протягом курортного сезону 2018 року підрозділами аудиту проведено 1 609 фактичних перевірок таких суб’єктів господарювання. У всіх випадках встановлені порушення вимог чинного законодавства, за які до суб’єктів господарювання застосовано 20,6 млн грн штрафних (фінансових) санкцій.

Найчастіше перевірками виявлялись такі порушення:

606 фактів неоприбуткування готівки (застосовано 11,4  млн грн штрафних санкцій);

391 факт торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами з порушенням встановленого чинним законодавством порядку – торгівлі без відповідної ліцензії (застосовано 5,7 млн грн штрафних санкцій);

341 факт торгівлі не оприбуткованими товарами (застосовано 3,3 млн грн штрафних санкцій);

302 факти незастосування реєстраторів розрахункових операцій при проведенні готівкових розрахунків (застосовано 0,2 млн грн штрафних санкцій).

Також протягом курортного сезону під час проведення фактичних перевірок проведено 168 хронометражів, за результатами яких спостерігається середньоденне збільшення готівкової виручки на господарських об’єктах до 2 разів.

Cплатити податкові зобов’язання необхідно не пізніше 29 грудня 2018 року (з урахуванням графіку роботи банківської системи)

Платникам необхідно здійснити сплату нарахованих поточних податкових зобов’язань не пізніше 29 грудня 2018 року з урахуванням графіку роботи банківської системи України та органів Держказначейства.

Це пов’язано з тим, що у грудні 2018 року останній день сплати нарахованих податкових зобов’язань з податків і зборів припадає на вихідний день – 30 грудня 2018 року, а нормами ПКУ  не передбачено перенесення термінів сплати податків і зборів.

Система електронних платежів НБУ (СЕП) та органи Держказначейства у період завершення бюджетного 2018 року та на початку 2019 року працюватимуть в такому режимі:

27 та 28 грудня 2018 року – в режимі подовженого банківського дня (на дві години).

29 грудня 2018 року -  органи Казначейства зараховують надходження до бюджетів всіх рівнів, а банки здійснюють початкові платежі через СЕП лише до 13.00.

2 січня 2019 року банки та органи Казначейства працюють без клієнтів.

3 січня 2019 року банки та органи Казначейства працюють у звичайному режимі.

Для цілей оподаткування, а саме підтвердження підстав для звільнення від сплати земельного податку, у договорі найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) сторони мають визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві.

Таким чином, звільнення від сплати земельного податку, передбачене пп. 4 п. 297.1 ПКУ, поширюється на підприємство за умови використання ним земельної ділянки для провадження господарської діяльності, а беручи до уваги вид господарської діяльності підприємства — у разі надання в оренду належного йому нерухомого майна (або його частини) разом із земельною ділянкою, на якій воно розташовано, — за укладеними та зареєстрованими у визначеному порядку цивільно-правовими угодами.

Що стосується прибудинкової території, то від оподаткування звільняється та площа земельної ділянки, яка вказана у договорі оренди.

Водночас за земельну ділянку (її частину), що не використовується в господарській діяльності, земельний податок сплачується платником на загальних підставах.

Платники плати за землю самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контро­люючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ.

Форму податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) затверджено наказом № 560.

При заповненні декларації у колонці 8 зазначається тільки та площа земельної ділянки, що не використовується у господарській діяльності та оподатковується на загальних підставах.

При цьому у доповненні до декларації зазначається інформація щодо частини земельної ділянки, на яку поширюється дія пп. 4 п. 297.1 ПКУ, з наведенням підстав, а у розділі ІІІ декларації зазначається кількість аркушів, на яких ця інформація викладена (п. 46.4 ПКУ).

Заповнюємо заяву для анулювання реєстрації платником ПДВ: які дати сплати податку вказувати

У разі анулювання реєстрації особи як платника ПДВ останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня, що настає за останнім днем попереднього податкового періоду, та закінчується днем анулювання реєстрації.

Для анулювання реєстрації платник ПДВ подає до контролюючого органу за місцем перебування на обліку заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ. В заяві платник податку повинен вказати, зокрема дату сплати податкових зобов'язань.

В даному випадку під датою сплати податкових зобов'язань розуміється дата сплати податкових зобов'язань, які задекларовані платником в поданій податковій декларації за останній звітний (податковий) період.

У разі якщо платником ПДВ, яким подано заяву про анулювання реєстрації у випадках, визначених підпунктами "а", "б" п. 184.1 ПКУ, не проведено розрахунків із бюджетом за податковими зобов'язаннями останнього податкового періоду, контролюючий орган протягом 10 календарних днів після надходження заяви платника ПДВ про анулювання реєстрації звертається до особи з письмовою пропозицією надати нову заяву про анулювання реєстрації після проведення розрахунків із бюджетом.

Після проведення розрахунків з бюджетом платник податку подає повторно до контролюючого органу заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ за формою № 3-ПДВ та в графі «Дата проведення розрахунків із бюджетом за податковими зобов'язаннями останнього податкового періоду» вказує дату сплати податкових зобов'язань, а  така дата повинна відповідати даті розрахунку з бюджетом останнього періоду.

Податкова соціальна пільга на дітей: коли та як застосовувати?

Відповідно до п.п.169.1.1 ПКУ будь - який платник податку має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отриманого від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги, що дорівнює 50 % розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленого законом на 1 січня звітного податкового року, що у 2018 році становить 881 грн. (1762 грн. х 50 %).

У 2018 році розмір заробітної плати, що дає право на податкову соціальну пільгу, становить 2470 грн. (прожитковий мінімум на працездатну особу у розмірі 1762 грн х 1,4 та заокругленої до найближчих 10 грн.

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 100 % суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 ПКУ, у розрахунку на кожну таку дитину (п.п. 169.1.2 ПКУ) (наприклад, у сім'ї виховується 3 дітей, тоді розрахунок буде такий: у 2018 році – 2643 грн. (881 грн х 3).

При цьому граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги одному з батьків визначається як добуток суми, визначеної в абз. 1 п.п.169.4.1 ПКУ, та відповідної кількості дітей. Для платника, який має 3-х дітей, ця сума у 2018 році складає – 7410 грн. (2470 грн. х 3).

Платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги. Скористатися правом на податкову соціальну пільгу може тільки один з батьків, тому у заяві потрібно зазначити, що чоловік (дружина) такого платника податку при одержанні податкової соціальної пільги за місцем роботи не користується правом на збільшення розміру доходу кратно кількості дітей.

Податкова соціальна пільга починає застосовуватися з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право.

Перед в'їздом в Україну власник «євробляхи» має подати попередню митну декларацію

Не всі громадяни при розмитненні своїх автомобілів з іноземною реєстрацією подають своєчасно необхідні документи, через що у зонах митного контролю накопичується значна кількість таких автомобілів. Про це розповіла заступник начальника управління організації митного контролю Департаменту організації митного контролю та оформлення ДФС.

За її словами, станом на 18 грудня через відсутність попередньої митної декларації у пунктах пропуску стояло 230 транспортних засобів (із них більше тижня – 44). Таку декларацію мають подати ті громадяни, які в’їжджають в Україну із-за кордону.

Крім того, громадянин, який в’їжджає в Україну і планує оформити цей автомобіль у вільний обіг, повинен спочатку подати попередню митну декларацію, резервуються кошти і лише після цього його пропустять з пункту пропуску до митниці призначення. Якщо попередня митна декларація не оформлена, то громадянин мусить стояти і чекати. Для тих транспортних засобів, які вже знаходяться в Україні в режимі тимчасового ввезення або транзиту, попередня декларація не подається, оскільки необхідно одразу подавати декларацію в режим імпорту.

Для оформлення автомобілів, які були ввезені в режимах тимчасового ввезення чи транзиту, виїзд за кордон не є обов’язковим, проте необхідно подати митниці належні документи. Лише якщо без виїзду із України документи не отримати, то доведеться їхати.

Він також зазначив, частина декларацій не оформлюється через відсутність коштів на рахунку митниці. Адже ТЗ не може бути оформлений, якщо громадянин не перерахував кошти у повному обсязі.

Крім того КМУ прийняв постанову № 1077 від 12 грудня 2018 року, в якій визначено Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України.

Як ФОП - загальносистемнику обліковувати виплату лікарняних

До витрат підприємця на загальній системі оподаткування включається сума виплаченого матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності найманого працівника (оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця), яка відображається у гр. 7 Книги обліку доходів і витрат.

Нагадаємо, саме в цій графі вказуються сума витрат на оплату праці та нарахування, понесені у звітному місяці.

Решта суми оплати днів непрацездатності, що перевищує 5 днів, фактично виплачує Фонд срцстраху, отже не є витратами підприємця, і як наслідок, не включається до витрат, що враховуються при визначенні чистого оподатковуваного доходу.

Зазначена норма передбачена п. 177.2, пп. 177.4.2 та п. 177.10 ст. 177 ПКУ.

Чи можна поштою надіслати заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового соцстрахування

Платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, подають до контролюючого органу за місцем проживання відповідну Заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Контролюючий орган, що отримав заяву про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, має право перевіряти викладені в заяві відомості та вимагати від особи, яка подала заяву, документи, що підтверджують зазначені відомості (абза. 2 ч. третьої ст. 10 Закону № 2464).

Отже, особа, яка виявила бажання брати участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, надає до контролюючого органу за місцем проживання Заяву та документи, що підтверджують зазначені відомості. При цьому для зазначених осіб можливість надіслати поштою Заяву не передбачено.

Підприємець, який має нерухомість, сплачує податок за неї як фізособа

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, у тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Зокрема, відповідно до п.п. 266.10.1. податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується:

а) фізичними особами — протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;

б) юридичними особами — авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Оскільки ст. 266 ПКУ не визначено такого платника, як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухомість за нормами, передбаченими для фізичних осіб.

Ставки єдиного податку у 2019 році

Група               Ставки

1 група       10 % ПМ для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року      192,10 грн

2 група        20 % МЗП, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, на місяць                           834,60 грн

 

Максимальна база нарахування ЄСВ та мінімальний страховий внесок у 2019 році

Максимальна величина бази нарахування ЄСВ у 2019 році складе 15 розмірів мінімальної зарплати: 4173 грн х 15 = 62 595 грн.

Натомість мінімальний розмір ЄСВ, тобто мінімальний страховий внесок у 2019 році: (4173 грн х 22 %) = 918,06 грн.

Несвоєчасно зареєстрована в ЄРПН податкова накладна з умовним ІПН: чи будуть штрафи

За порушення граничного строку реєстрації податкових накладних в ЄРПН до платника ПДВ, на якого покладено обов’язок щодо такої реєстрації, застосовуються штрафні санкції, передбачені ст. 1201 ПКУ.

При цьому за порушення термінів реєстрації податкових накладних штрафні санкції, визначені ПКУ, не застосовуються виключно до податкових накладних:

що не надаються отримувачу (покупцю), складених на операції з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування,

та/або що не надаються отримувачу (покупцю), складених на операції з постачання товарів/послуг, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Враховуючи викладене, реєстрація податкових накладних, в тому числі складених з умовними ІПН проводиться у загальному порядку, а за порушення термінів реєстрації таких накладних, до таких платників податку застосовуються штрафні санкції, визначені п. 1201.1 або п. 1201.2 ПКУ.

Місцезнаходження підприємства не збігається з місцем діяльності: що має бути у реєстрі «єдинників»?

До Реєстру платників єдиного податку крім податкової адреси вносяться відомості, зокрема, щодо місця провадження господарської діяльності (п. 299.7 ПКУ).

Податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців (п. 45.2 ПКУ).

Водночас місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку (ст. 93 ЦКУ).

Місцезнаходження юридичної особи може не збігатися з місцем провадження господарської діяльності.

Отже, у разі якщо місцезнаходження підприємства (його податкова адреса) збігається з місцем провадження господарської діяльності у Реєстрі платників єдиного податку, місце провадження господарської діяльності визначається за податковою адресою.

У разі невідповідності місцезнаходження підприємства з місцем провад­ження господарської діяльності у Реєстрі платників єдиного податку зазначається фактична адреса місця провадження такої діяльності.

Як скористатися пільгою зі сплати плати за землю подружжю з трьома дітьми віком до 18 років

Якщо подружжя виховує трьох і більше дітей віком до 18 років, то кожен із батьків має право на пільгу щодо сплати земельного податку за земельні ділянки, що належать йому на правах приватної власності, при цьому вид земельних ділянок і розмір, щодо яких застосовується пільга, визначені п. 281.2 ПКУ.

Водночас, якщо подружжя володіє земельною ділянкою на праві спільної часткової власності, то платником земельного податку за земельну ділянку пропорційно своїй частці є кожен з батьків, і відповідно право на пільги щодо сплати земельного податку має кожен з них. 

Якщо таке подружжя володіє земельною ділянкою на праві спільної сумісної власності і поділ земельної ділянки не проводився, то платником земельного податку за таку ділянку є один з батьків, який і може скористатись пільгою щодо сплати земельного податку.

Слід зазначити, що фізична особа для отримання пільги щодо сплати земельного податку має подати до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 01 травня поточного року письмову заяву довільної форми про надання пільги та документ, що посвідчує її право на пільгу (посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років).

Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Бажаєте оскаржити податкове рішення? На це є 10 днів

Податкове повідомлення-рішення можна оскаржити, звернувшись до контролюючого органу вищого рівня (п. 56.3 ПКУ) та/або до судових органів протягом 10 к. д., що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення або іншого рішення, що оскаржується.

Скарга подається у письмовій формі, за потреби з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог п. 44.6 ПКУ.

Звертаємо увагу, що у разі порушення платником податків вимог п. 56.3 і 56.6 ПКУ подані платником податків скарги не розглядаються та повертаються із зазначенням причин повернення (п. 56.7 ПКУ).



« повернутися до списку новин