Близнюкiвська районна рада

.

Переглядів: 888

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Лозівською ОДПІ забезпечено до Зведеного бюджету 1090,5 мільйонів гривень

Впродовж січня-липня поточного року платники Лозівської ОДПІ перерахували до Зведеного бюджету України 1 млрд. 90,5 млн. грн. Порівняно з відповідним періодом минулого року надійшло на  283,8 млн. грн., або 135% більше коштів.

До Державного бюджету надійшло понад 802 млн. грн., що на 134,2% (+207,6 млн. грн.) більше рівня надходжень відповідного періоду 2016 року.

В розрізі основних податків до Державного бюджету надійшло:

- податку на прибуток – 10,7 млн. грн.;

- податку на додану вартість – 97,8 млн. грн.;

- податку на доходи фізичних осіб – 56,7 млн. грн.;

Частка податкових платежів за сім місяців 2017 року до місцевого бюджету склала понад 288,5 млн. грн. та перевищила на 76,2 млн. грн. рівень надходжень за відповідний період минулого року.

У липні забезпечено до Зведеного бюджету України 72,7 млн. грн. та до місцевого бюджету 51,3 млн. грн.

 «Веселий» Чиполіно

В пункті пропуску «Гоптівка» харківські митники виявили майже 70 грамів марихуани, яку винахідливий громадянин приховав в цибулі.

Чоловік прямував з Маріуполя до Москви в якості пасажиру одного з авто та заявив про відсутність предметів, заборонених до переміщення через кордон. При цьому службовий собака митників Любомир неодноразово спрацьовував на сумку з особистими речами чоловіка.

При огляді дорожньої сумки було виявлено пакет з п’ятьма цибулинами, дві з яких були склеєні, а всередині знаходились пакетики з марихуаною.

Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

 

ЗІР очікує  на оцінку своїх послуг

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс надає можливість користувачам оцінити якість уніфікованих відповідей на запитання, що містяться у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань».

            Оцінка уніфікованих відповідей фіксується в ЗІР автоматично, а зафіксований результат відображається безпосередньо на головній сторінці ЗІР.

            До кожної відповіді користувач ЗІР має можливість залишити коментар. З детальною інформацію Ви можете ознайомить у розділі «Про ресурс».

Запрошуємо Вас прийняти участь в оцінці відповідей та спільно спрямовувати інформаційний простір ЗІР на акумулювання інформації з питань податкового, митного та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на органи ДФС, що нагальна для суб’єктів господарювання та

громадян.

            Ваша думка надзвичайно важлива для нас!

 

У серпні середньоденний показник зупинених податкових накладних становить 0,4%, - ДФСУ

З початку роботи СМКОР (з 1 липня) в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстровано понад 26,8 млн податкових накладних/розрахунків коригування. З них зупинено реєстрацію 170,7 тис. документів. У серпні  середньоденна кількість зупинених  податкових акладних у системі моніторингу ризиків становила 0,4%, повідомляє в.о. Голови ДФС Мирослав Продан.

До комісії ДФС загалом надійшло 64,5 тис. повідомлень із підтвердженням реальності проведених операцій по зупиненим податковим накладним, з яких рішення винесено по понад 42 тис. Позитивне рішення прийнято майже по 25 тис. повідомлень. На розгляд комісії ДФС надіслано 24,4 тис. таблиць платника, з яких  рішення прийнято по майже 19,9 тис.

Керівник ДФС також зазначив, що незважаючи на позитивні результати, які довела система СМКОР, є необхідність її удосконалення, зокрема, спрощення процедур та скорочення строків розгляду документів на підтвердження реальності операцій.

 

Уряд ухвалив законопроект щодо запровадження єдиного рахунку сплати податків для платників

Платник податків за власним бажанням матиме право відкрити єдиний рахунок в Казначействі та використовувати для сплати податкових зобов’язань з податків та зборів, єдиного соціального внеску. Платник матиме можливість сплатити такі податкові зобов’язання, як податок на доходи фізичних осіб, податок на прибуток підприємств, рентну плату, екологічний податок та інші податки і збори, визначені нормами Податкового кодексу і ЄСВ. Проте виключенням є ПДВ та акцизний податок з реалізації пального. Для цих двох податків згідно з Податковим кодексом функціонують системи електронного адміністрування. Платник податку відкриватиме єдиний рахунок через електронний кабінет, що значно покращує умови сплати податків і зборів, єдиного соціального внеску.

Що це дає?

- Спрощення процедури розрахунків платників податків, значне заощадження фінансових і часових витрат.

- Зменшення кількості помилково або надміру сплачених грошових зобов’язань платником податків.

- Уникнення непорозумінь зі зміною бюджетних рахунків, оскільки в електронному кабінеті платника податків будуть розміщені вірні реквізити рахунків.

- Спрощення ведення бізнесу та налагодження партнерських відносин між бізнесом та контролюючими органами.

- Підвищення рівня відкритості, прозорості та довіри платників податків до державних органів.

 

Оновлено звітність із транспортного податку

З 1 січня 2017 року змінено критерії для визначення середньоринкової вартості авто, які передбачені пп. 267.2.1 ПКУ. Виключено такі критерії, як:

  • тип двигуна;
  • тип коробки переключення передач;
  • пробіг легкового автомобіля.

Мінфін наказом від 27.06.2017 р. № 595 затверджено нову форму декларації з транспортного податку. В оновленій формі декларації додано критерій «тип пального», що застосовуються в транспортному засобі:

1 — бензин;  2 — дизельне пальне; 3 — електрика; 4 — бензин/електрика; 5 — газ; 6 — дизельне пальне/електрика; 7 — бензин/газ; 8 — дизельне пальне/газ.

Окрім того, у декларації з’явилася нова колонка «Міжнародний ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN-код)».

У рядках, передбачених для уточнення податкових зобов’язань із транспортного податку, виключено рядки 9 та 11, у яких відображалася сума заниження (недоплати) або завищення (переплати) з транспортного податку. Документ набирає чинності з дня офіційного опублікування.

 

Критерії блокування реєстрації податкових накладних зазнали змін

Мінфін наказом від 21.07.2017 р. №654 (зареєстрований в Мін'юсті 07.08.2017 р.) вніс зміни до наказу Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. №567.

В новій редакції викладено один з критеріїв, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН:

"обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється)"

Тобто по-іншому буде визнаватися різниця. Якщо зараз за пп. 1 п. 6 Наказу №567 вона визнається як різниця між обсягом постачання та обсягом придбання, то згідно зі змінами ці складові будуть поміняно місяцями. 

З моменту набуття чинності Наказу критерій щодо обсягу постачання буде охоплювати обсяг постачання не тільки ПН, а й РК до них. 

Також в розрахунку різниці не будуть враховуватися обсяги придбаних товарів за звільненими від ПДВ операціями. 

Окрім того, внесено зміну у абз. 1 п. 2 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.  Зараз ним встановлено, що  письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку може подати до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС. За змінами подати ці документи можна буде виключно в електронному вигляді.

Цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. На сьогодні не опублікований.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Реалізація пального відбувається згідно з договором про спільну діяльність без створення юридичної особи. Яка особа підлягає реєстрації як платник акцизного податку?

ДФС веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального. Включення осіб до реєстру платників, внесення змін до нього, виключення з реєстру платників здійснюються засобами СЕАРП і конт­ролюючими органами за основним місцем обліку особи як платника податків.

При цьому до реєстру платників, зокрема щодо договорів про спільну діяльність без утворення юридичної особи, включаються такі ідентифікаційні дані:

  • назва договору;
  • найменування уповноваженої особи;
  • податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно ПКУ.

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального за формою № 1-АКП, наказ Мінфіну України від 25.02.2016 р. № 218.

 

Якщо інформація про облікові дані неповна

Платник акцизного податку здійснює реалізацію пального через пункти продажу, не зазначені в заяві за формою № 1-АКП. Чи застосовуються до нього штрафні санкції?

Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви за формою № 1-АКП. Щодо кожного пункту в заяві зазначаються код пункту реалізації пального (код згідно з ЄДРПОУ, якщо пункт є відокремленим підрозділом юридичної особи) або код за кодифікацією, прийнятою самою особою, назва, місцезнаходження та інші дані, встановлені формою заяви.

Неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухобліку та/або складення податкової звітності, тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 грн ( при повторному порушенні протягом року - 340  грн), на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, — 510 грн (у разі неусунення порушень або за ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - 1020 грн).

 

Пальне, придбане раніше

Чи враховуються при поданні декларації обсяги пального, придбаного суб’єктом господарювання у періодах, що передують звітному періоду? Якщо так, то як їх правильно відобразити у декларації?

Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального здійснюється у додатку 11 до декларації, який обов’язково заповнюється всіма платниками (юридичними та фізичними особами) акцизного податку з реалізації пального (в тому числі виробниками) незалежно від того, чи був у звітному періоді об’єкт оподаткування.

У графі 3 «Обсяг залишків пального на початок звітного періоду (в тис.  л), приведеного до t 15° C (акт інвентаризації 1)» зазначається обсяг залишків пального в тис.  л, приведеного до t 15° C, на початок звітного періоду за відповідним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД з урахуванням обсягів залишків пального згідно з актом інвентаризації, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/розрахунки коригування до акцизних накладних.

Отже, обсяги пального, придбаного та нереалізованого у періодах, що передують звітному періоду (тобто залишки), відображаються у графі 3 додатка 11 до декларації.

 

Декларування за оновленою формою

Коли вперше потрібно подавати декларацію за оновленою формою?

Зміни до форми декларації акцизного податку, Порядку її заповнення та подання внесено наказом Мінфіну України від 24.04.2017 р. № 451, який набрав чинності з 06.06.2017 р.

Податковим кодексом передбачено щомісячне декларування податкових зобов’язань з акцизного податку. Декларація за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, подається платником щомісяця протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця, до контролюючого органу за місцем обліку такого платника.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Оскільки наказ № 451 набрав чинності з 06.06.2017 р., то вперше декларацію за оновленою формою потрібно подавати за звітний період — липень 2017 р. не пізніше 21.08.2017 р.

Продаж продукції власного виробництва з авто: чи застосовувати РРО

Підприємство може здійснювати продаж продукції власного виробництва без застосування РРО, але з використанням РК і КОРО до тих пір, поки обсяг розрахункових операцій по всіх об’єктах виїзної торгівлі впродовж року не перевищить 200 тис. грн, для роздрібної торгівлі та громадського харчування на території села, при продажу продукції власного виробництва, — 75 тис. грн на один конкретний пункт продажу.

У разі перевищення встановленого річного обсягу впродовж останніх 12-ти місяців підприємство повинно протягом одного місяця перейти на облік розрахункових операцій із використанням РРО.

ІПК ГУ ДФС у Черкаськiй областi від 04.08.2017 р. № 1486/ІПК/23-00-14-714

 

Про випадки анулювання реєстрації єдинника за рішенням органу ДФС

Підставами для анулювання реєстрації платника єдиного податку за рішенням контролюючого органу є (пп. 298.2.3 ПКУ):

  • перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками 1 та 2 груп;
  • перевищення протягом календарного року обсягу встановленого доходу платниками  1 та 2 груп, які використали право на застосування інших ставок, установлених для 3 групи;
  • перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку 3 групи;
  • застосування платником єдиного податку іншого способу розрахунків, аніж зазначені в п. 291.6 ;
  • провадження видів діяльності, які не надають права застосовувати спрощену систему оподаткування;
  • перевищення чисельності фізосіб, які перебувають у трудових відносинах із платником єдиного податку;
  • провадження видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку;
  • наявність податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів;
  • провадження платниками 1 чи 2 групи діяльності, яка не передбачена в пп.пп. 1 або 2 п. 291.4 .

У разі виявлення контролюючим органом під час проведення перевірки порушень платником єдиного податку наведених вище вимог складається акт перевірки, у якому зазначаються такі порушення. На підставі акта перевірки приймається рішення контролюючого органу про анулювання реєстрації платника єдиного податку, з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому допущено порушення. ПКУ не передбачено строку прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку на підставі акта перевірки

 

Платнику сформують новий ЕЦП, якщо в нього змінились облікові дані або сплив строк чинності діючого підпису з попередніми відомостями

У разі зміни будь-яких облікових даних суб’єкта господарювання, якщо при цьому платник отримує нові посилені сертифікати ЕЦП в Акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС або сплив строк чинності посилених сертифікатів відкритих ключів, то платнику необхідно:

1) скасувати посилені сертифікати ЕЦП (із попередніми відомостями, зазначеними в посиленому сертифікаті);

2) сформувати нові посилені сертифікати з актуальними даними клієнта;

3) переукласти Договір про визнання електронних документів із контролюючим органом за основним місцем обліку.

 

Хто подає пояснення, якщо зупинено реєстрацію податкової накладної

У разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН платник податку має право подати на розгляд комісії ДФСУ, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК або відмову в такій реєстрації, письмові пояснення та/або копії документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним/розрахункам коригування за встановленою формою J(F)1312601.  У разі зупинення розрахунку коригування на зменшення податкових зобов’язань Повідомлення подається платником податків – продавцем, що зазначений в розрахунку коригування та податковій накладній, яка коригується.

 

За помилки у податкових накладних та невиконання податкового повідомлення-рішення - штрафи

При виявлені контролюючим органом помилок допущенних продавцем товарів/послуг під час зазначення обов’язкових реквізитів податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, передбачених п. 201.1 ПКУ за результатами перевірки, проведеної за заявою покупця, нараховується штраф в розмірі 170 гривень за кожну податкову накладну.

Невиконання податкового повідомлення-рішення контролюючого органу з попередженням про необхідність виправлення платником податків – продавцем зазначених в абзаці першому п. 120-1.3 ПКУ помилок протягом 10 календарних днів, наступних за днем його отримання, тягне за собою накладення на такого платника податку штрафу у розмірах від 10 до 100% суми ПДВ, зазначеної в такій податковій накладній, залежно від кількості днів прострочки невиправлення помилок.

 

Якщо виявлені помилки у фінансової звітності

У разі виявлення помилок у фінансовій звітності, яка є додатком ФЗ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, платник податків повинен подати разом з уточнюючою Декларацією виправлений додаток ФЗ до Декларації.

При цьому відповідно до ст. 46 ПКУ платник податків має подати доповнення до такої Декларації, складене за довільною формою, з поясненням проведених виправлень у фінансовій звітності.

 

Про граничний термін сплати ЄСВ

Відповідно Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI роботодавці зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов’язані сплачувати ЄСВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

У разі якщо останній день строків сплати ЄСВ припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків сплати ЄСВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

Як звітувати юрособам, яких із 1 липня виключено з Реєстру неприбутківців

Організації, які з 01.07.2017 втратили ознаку неприбутковості, стали платниками податку на прибуток підприємств. Протягом 2017 року зазначені організації мають два «статуси»: не є платником податку на прибуток (до 01.07.2017 р.) та є платником податку на прибуток (із 01.07.2017 р.) і, відповідно, повинні відзвітувати за два таких періоди.

Порядок звітування неприбутковими організаціями — юридичними особами, яких із 01.07.2017 виключено з Реєстру та які з 01.07.2017 по 31.12.2017 є платниками податку на прибуток, такий:

  • за період із 01.01.2017 по 30.06.2017 неприбуткова організація подає до контролюючого органу Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року (який для таких організацій дорівнює періоду з 01.01.2017 по 30.06.2017), і фінансову звітність за перше півріччя 2017 рокупротягом 60 к.дн., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання Звіту 01.03.2018;
  • за період із 01.07.2017 по 31.12.2017 така організація повинна подати до контролюючого органу Податкову декларацію з податку на прибуток за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року з показниками діяльності, обчисленими за період із 01.07.2017 по 31.12.2017, і фінансову звітність за 2017 рікпротягом 60 к.дн., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання Декларації 01.03.2018.

У разі включення в період із 01.07.2017 по 31.12.2017 до Реєстру організацій, що виключені контролюючим органом із Реєстру з 01.07.2017, порядок подання податкової звітності з податку на прибуток неприбутковими організаціями — юридичними особами такий:

  • за період перебування на загальній системі оподаткування така організація повинна подати до контролюючого органу Декларацію за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, з показниками діяльності, обчисленими за період перебування на загальній системі оподаткування, та фінансову звітність за 2017 рік — протягом 60 к.дн., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання Декларації 01.03.2018 р;
  • за період перебування в Реєстрі така організація повинна подати до контролюючого органу Звіт за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року, з показниками діяльності, обчисленими за період перебування в Реєстрі, і фінансову звітність за 2017 рік — протягом 60 к.дн., що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, тобто з граничним строком подання Звіту 01.03.2018.

Лист ДФСУ від 10.08.2017 р.№ 21192/7/99-99-12-02-04-17

 

Сільгоспвиробник-єдинник із липня перейшов на загальну систему: який звітний

період із податку на прибуток

Із 01.01.2017 ПКУ не визначає, яка продукція вважається сільськогосподарською для цілей обкладення податком на прибуток.

Водночас виробники сільськогосподарської продукції, які обрали річний податковий (звітний) період, що розпочинається з 01.07.2016, продовжують застосовувати такий звітний період до 30.06.2017 й обчислювати податок на прибуток у порядку, установленому для таких сільгоспвиробників.

Із 01.07.2017 виробники сільськогосподарської продукції не можуть застосовувати річний звітний період, передбачений пп. 137.4.1 ПКУ, оскільки відсутні критерії сільськогосподарської продукції для цілей обкладення податком на прибуток.

Таким чином, із 1 липня 2017 року виробники сільгосппродукції, якщо вони не підпадають під дію норм пп. 137.5 ПКУ, мають сплачувати податок на прибуток поквартально.

 

Про мову складання  первинних  документів

Відповідно до п. 1.3 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, усі первинні документи, облікові регістри, бухгалтерська та інша звітність повинні складатись українською мовою.

 Первинні документи, облікові регістри, бухгалтерська та інша звітність повинні складатись українською мовою. Документи, що є підставою для записів у бухгалтерському обліку і складені іноземною мовою, повинні мати впорядкований автентичний переклад на зазначену мову.

 

Про базу для нарахування ЄСВ, якщо зарплата після відпустки менше мінімальної

Найманим працівникам за основним місцем роботи, які після виходу з будь-якої відпустки, визначеної ст. 4 Закону України від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР «Про відпустки» (крім відпустки без збереження заробітної плати відповідно до п. 18 частини першої ст. 25 цього Закону), відпрацювали неповний місяць, в якому загальна сума нарахованого доходу за місяць не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, та ставки єдиного внеску у розмірі 22%.

 

Як діяти, якщо немає змоги тримати всю готівку в ящику РРО

Якщо на підприємстві неможливо зберігати всю суму готівкових коштів у ящику РРО,  частину готівки зберігати в сейфі за умови його знаходження на місці проведення розрахунків. Але слід мати на увазі, що загальна сума (і в ящику РРО, і в сейфі) повинна відповідати сумі коштів, яку зазначено в денному звіті РРО.

ІПК ДФС від 03.07.2017 р. № 937/6/99-99-14-05-01-15/ІП

 

Чи діють обмеження на готівкові розрахунки в разі повернення

невикористаних коштів у касу

Вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків підприємств (підприємців) між собою, між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня, які визначені п. 1 постанови Правління НБУ «Про встановлення граничної суми розрахунків готівкою» від 06.06.2013 р.  № 210, стосуються розрахунків на повернення в касу невикористаних готівкових коштів, виданих під звіт, які були зняті за допомогою електронної платіжної картки.

Такий висновок пояснюється тим, що обмеження не поширюються лише на:

1) розрахунки підприємств (підприємців) із бюджетами та державними цільовими фондами;

2) добровільні пожертвування та благодійну допомогу;

3) використання коштів, виданих на відрядження.

Граничну суму розрахунків готівкою встановлено для:

  • підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня в розмірі 10 000 (десяти тисяч) грн;
  • між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня в розмірі 50 000 (п’ятдесяти тисяч) грн (абзаци 2 і 3 п. 1 Постанови № 210).

 

Які реєстраційні заяви платник податків може подати в електронній формі?

В електронній формі з дотриманням умов щодо реєстрації ЕЦП можна подавати:  заяву за формою № 1-ОППповідомлення за формою № 20-ОППзаяву за формою № 17-ОПП із позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку».

У паперовому вигляді надсилається на поштову адресу платника податків.

  • довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань за формою № 34-ОПП;
  • Свідоцтво про реєстрацію інвестора та угоди про розподіл продукції як платника податків за формою № 4-УРП.

В  разі надходження від платника податків документа в електронному вигляді контролюючий орган на електронну адресу платника податків направляє першу та другу квитанції.

Перша квитанція — квитанція про одержання податкового документа в електронному вигляді — електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт і час одержання податкового документа в електронному вигляді.

Друга квитанція — квитанція про приймання податкового документа в електронному вигляді — електронний документ, що формується програмним забезпеченням органів ДПС та засвідчує факт і час приймання (неприймання) податкового документа в електронному вигляді в базу даних органів ДПС.

 

Чи можливо проводити фактичну перевірку за період, який вже було перевірено?

При здійсненні фактичних перевірок контролюючі органи мають право перевіряти періоди, які вже були перевірені за наявності законодавчо визначених підстав для такої перевірки.

При цьому, платники податків не можуть бути притягнуті до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, яке вже було відображено в акті попередньої перевірки.

 

Чи може податкова направити запит на отримання інформації в електронному вигляді?

Контролюючі органи мають право направляти платникам податків, у тому числі, тим, які перебувають на обліку в інших контролюючих органах, запит про подання інформації в електронному вигляді, підписаний керівником органу ДФС (його заступником або уповноваженою особою) та скріплений печаткою.

Датою отримання такого запиту є дата надходження сформованого програмним забезпеченням повідомлення про доставку.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

ФОП-загальносистемник показує в Книзі витрати за умови відображення доходу

Фізособа-підприємець у графі 2 Книги обліку доходів і витрат підприємця на загальній системі оподаткування «Сума доходу, отриманого від здійснення господарської діяльності» відображає отриманий дохід за підсумками дня.

У графі 6 Книги зазначається сума документально підтверджених витрат, пов’язаних із придбанням товарів (робіт, послуг), дохід від реалізації яких відображено в графі 2 Книги.

Суму витрат підприємець визначає самостійно, виходячи з номенклатури, кількості й ціни придбання реалізованих товарів, за якими надійшла сплата.

Витрати на оплату товарів для господарської діяльності за вказаний день можуть бути відображені в графі 6 Книги лише в разі отримання доходу від їх реалізації.

 

Чи оподатковується нерухомість фізосіб-сільгоспвиробників

Не є об’єктом обкладення податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зокрема, будівлі, споруди сільськогосподарських товаровиробників, призначені для використання безпосередньо в сільськогосподарській діяльності (пп. «ж» пп. 266.2.2 ПКУ).

Сільськогосподарський товаровиробник — це юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням і виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках і водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у т.ч. власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання (пп. 14.1.235 ПКУ).

Отже, об’єкти нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, НЕ підпадають під дію пп. «ж» пп. 266.2.2 ПКУ.   ІПК ДФСУ від 07.08.2017 р. № 1525/С/99-99-13-03-01/ІПК

 

Земельний податок: коли платити фізичним особам

Податкове зобов’язання  сплачується платником протягом 60 днів з дня вручення такого повідомлення-рішення.

Разом з тим, платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо:

- розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності (державний акт на право приватної власності на землю, свідоцтво про право власності, витяг з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності), користування пільгою (пенсійне посвідчення), контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) громадянину нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

Від сплати податку звільняються:  інваліди першої і другої групи,  фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років,  пенсіонери (за віком), ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту",  фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

 -  для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

-  для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

-  для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

-  для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Якщо фізособа  має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання / зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву (п. 281.4 ст.281 ПКУ).

 

Про сплату ЄСВ новоствореними єдинниками 1 та 2 груп

 Підприємець, який до кінця місяця, в якому відбулась його державна реєстрація як суб’єкта господарювання, подав заяву про обрання 1 чи 2 групи спрощеної системи оподаткування, перебуває на загальній системі оподаткування і база нарахування єдиного внеску за цей місяць визначається як сума доходу, отриманого від діяльності підприємця, що підлягає обкладенню податком на доходи фізосіб.

У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, такий платник зобов’язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

З першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація, зареєстровані в установленому порядку, новостворені фізособи – підприємці, віднесені до платників єдиного податку 1 групи, нараховують єдиний внесок у розмірі, визначеному такими платниками самостійно, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за 0,5 розміру мінімального страхового внеску.

Для новостворених  підприємців – платників єдиного податку 2 групи ця сума не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.

 

Скільки сплачується ЄСВ єдинником 3 групи за квартал

Єдиний внесок для фізосіб-підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування, нараховується на суми, що визначаються такими платниками самостійно для себе, але не більше максимальної величини бази нарахування ЄСВ, встановленої  Законом. При цьому сума ЄСВ не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску - 704 грн (3 200 грн х 22 %).

Підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобо­в’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.  Мінімальну заробітну плату з 01.01.2017 р. установлено у розмірі 3 200 грн.

Отже, у 2017 р., зокрема, фізичним особам — підприємцям, які обрали спрощену систему оподаткування та віднесені до третьої групи платників єдиного податку, необхідно сплачувати за кожен окремий квартал року єдиний внесок у сумі 2 112,00 грн.

 

Про терміни сплати ЄСВ єдинниками 3 групи

Фізичні особи — підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування та віднесені до третьої групи платників єдиного податку, зобов’язані сплачувати єдиний внесок за кожний квартал до 20 числа наступного місяця, тобто поквартально за 2017 р. до:

20.04.2017 р., останній день сплати 19 квітняза І квартал 2017 р.;

20.07.2017 р., останній день сплати 19 липняза ІІ квартал 2017 р.;

20.10.2017 р., останній день сплати 19 жовтня - за ІІІ квартал 2017 р.;

20.01.2018 р., останній день сплати 19.01.2018 р. — за IV квартал 2017 р.

Платники єдиного внеску зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок . Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

 

Відповідальність за недоїмку по ЄСВ

Суми недоїмки ЄСВ стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів. Статтею 25 Закону про ЄСВ передбачено фінансову та адміністративну відповідальність фізосіб- підприємців, зокрема, за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

За несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 % своєчасно несплачених сум. 

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 % суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня фактичної сплати (перерахування) включно.

Несвоєчасна сплата ЄСВ в сумі, що не перевищує 240 тис.грн, тягне за собою накладення адміністративного штрафу, зокрема, на фізичних осіб — підприємців від 40 до 80 НМДГ (від 680 грн до 1 360 грн).

Якщо несплачена сума ЄСВ перевищує 240 тис.грн. адмінштраф на підприємця накладається у розмірі  від 80 до 120 НМДГ (від 1 360 грн до 2 040 грн).

 

До уваги нотаріусів та посадових осіб уповноважених на видачу

свідоцтв про право на спадщину

Свідоцтво про право на спадщину спадкоємцю – нерезиденту видається за наявності документа про сплату таким спадкоємцем податку на доходи фізичних осіб та військового збору з вартості об’єкта спадщини.

Інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину щокварталу подають нотаріус за місцем розташування державної нотаріальної контори або робочого місця приватного нотаріуса та/або в сільських населених пунктах - уповноважена на це посадова особа відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

У податковому розрахунку  (форма 1 ДФ) обов’язково зазначається сума доходу у вигляді вартості успадкованого майна, а саме спадкоємцями, які не є членами сім’ї спадкодавця першого та другого ступеня споріднення у понятті, визначеному Кодексом. Інформація про видачу свідоцтва про право на спадщину (посвідчений договір дарування) відображається в податковому розрахунку за такими ознаками:

- за ознакою 113 – про отримання будь-якого об’єкта спадщини членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення зі спадкодавцем;

- за ознакою 114 - про отримання будь-якого об’єкта спадщини спадкоємцями, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення зі спадкодавцем;

- за ознакою 115 - про отримання будь-якого об’єкта спадщини (подарунка) від нерезидента або отриманий нерезидентом;

- за ознакою 116 - про отримання спадщини (подарунка) у вигляді рухомого та нерухомого майна, коштів, особою, яка є інвалідом І групи або має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування; про отримання спадщини (подарунка) у вигляді рухомого та нерухомого майна дитиною-інвалідом;

- за ознакою 117 - про дохід, отриманий платником податку внаслідок прийняття ним у спадщину чи дарунок грошових заощаджень, поміщених од 02.01.1992 року в установи Ощадбанку СРСР та державного страхування СРСР, що діяли на території України, а також у державні цінні папери (облігації Державної цільової безпроцентної позики 1990 р., облігації Державної внутрішньої виграшної позики 1982 р., державні казначейські зобов’язання СРСР, сертифікати Ощадбанку СРСР) та грошові заощадження громадян України, поміщені в установи Ощадбанку України та колишнього Укрдержстраху протягом 1992 – 1994 рр., погашення яких не відбулося.

 

Нова форма довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи

З 28.07.2017 року діє нова форма довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи. Довідка видається безоплатно у паперовій та/або електронній формах на підставі заяви платника та податкової декларації.  Заява та податкова декларація подаються платником податків (уповноваженим представником) до контролюючого органу за місцем податкового обліку.  Заява, за вибором платника податку, може бути подана засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Довідка видається контролюючим органом за місцем податкового обліку:

- платникам податків, які звернулися відповідно до пункту 179.12 статті 179 розділу IV Кодексу,  протягом 10 календарних днів з дати отримання заяви;

- платникам податку - резидентам, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання та які звернулися відповідно до пункту 179.3 статті 179 розділу IV Кодексу, - протягом 30 календарних днів після надходження податкової декларації та сплати належної суми податку. 



« повернутися до списку новин