.
І. Інформація щодо діяльності Головного управління ДПС у Харківській області та органів ДПС України
Майже 2,8 млрд грн єдиного податку надійшло до місцевих бюджетів Харківщини
За січень - жовтень 2020 року суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів Харківщини 2795,3 млн грн єдиного податку. Вказана сума перевищила минулорічні надходження на 256,6 млн грн (+10,1%).
Значна частка надходжень забезпечена суб’єктами підприємницької діяльності - фізичними особами. Упродовж десяти місяців поточного року вони спрямували до бюджетів 2074,2 млн грн, індикативний показник ДПС України виконано на 105,6 % (+ 109,3 млн грн). Досягнуто ріст збору до минулого року на 239,8 млн грн (+ 13,1 %).
У податковій зазначають, що єдиний податок спрямовується у повному обсязі до місцевих бюджетів, тому територіальні громади мають можливість використовувати кошти для свого розвитку.
Викрито схему експорту активів, джерело походження яких не встановлено, на суму понад 160 млн.грн
Податківцями під час відпрацювання інформації про зовнішньо-економічну діяльність суб’єктів господарювання викрито схему незаконного експорту сільгосппродукції до країн Європи, Азії та Африки.
За результатами проведених заходів відділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДПС у Харківській області встановлено, що протягом квітня-червня 2020 року ТОВ«А» було експортовано сільгосппродукцію на суму понад 160 млн.грн., але аналіз наявних баз даних та ВМД показав, що джерело легального походження продукції відсутнє, а ТОВ«А» не надано до контролюючого органу податкові декларації з податку на додану вартість за відповідні звітні податкові періоди та не здійснено реєстрацію податкових накладних на продаж товару.
Також зроблено висновок про наявність ознак того, що ці операції можуть бути пов’язані з легалізацією (відмиванням) доходів, одержаних злочинним шляхом
Складені матеріали про операції ТОВ«А» з незаконного експорту були направлені для відпрацювання до правоохоронних органів, якими в подальшому повідомлено про початок досудового розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.191 КК України. Наразі тривають слідчі дії.
Перевіряйте надійність ділових партнерів
На офіційному web-порталі ДПС (https://tax.gov.ua/businesspartner) працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера».
Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера, зокрема, щодо сумлінності у сплаті податків, необхідно ввести відому інформацію в одне з полів або в обидва поля і система здійснить пошук у базах даних, доступних для публічного використання і повідомить про результати пошуку.
Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.
Крім того, на офіційному web-порталі ДПС оприлюднюється інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, з якою можна ознайомитись за посиланням: Головна/Публічна інформація/Відкриті дані/Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг (http://tax.gov.ua/datasets.php?d=DFS20160211185056)
Реєстрація РРО у відеоуроці від ДПС
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, яким необхідно або які планують застосовувати РРО. Зареєструвати програмний РРО можна швидко та просто. Відповідний відеоурок розроблено Державною податковою службою України.
Для початку роботи з програмним РРО необхідно, перш за все, отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. ДПС такі ключі видає безкоштовно.
Потім потрібно встановити програмне забезпечення на будь-який зручний пристрій, який є в наявності. Це може бути комп’ютер, смартфон або планшет. Завантажити програмне забезпечення можна за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/programniy-reestrator-rozrahunkovih-operatsiy/.
Детально ознайомитися з процедурою реєстрацією ПРРО можна у відеоуроці.
Інформацію щодо залишку коштів на електронному рахунку платник ПДВ може отримати через Електронний кабінет
Інформацію про залишок коштів на електронному рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ) можна отримати у Електронному кабінеті платника.
Згідно з п. 42 1.2 ст. 42 1 ПКУ електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ, іншими законами та нормативно-правовими актами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, шляхом перегляду інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами, у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, у тому числі дані СЕА ПДВ.
Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.
В приватній частині Електронного кабінету в меню «Система електронного адміністрування ПДВ», платник має доступ до інформації з СЕА ПДВ, а саме: реєстру операцій, реєстру транзакцій, інформації про суму перевищення.
За допомогою опції «Реєстр транзакцій», користувачі Електронного кабінету отримують перелік всіх операцій, пов’язаних з електронним рахунком у СЕА ПДВ (далі – електронний рахунок), в тому числі, інформацію про тип транзакції (зарахування коштів, списання коштів тощо), загальну суму поповнення електронного рахунку, списання коштів з електронного рахунку, суму всіх кредитових оборотів по електронному рахунку, заборгованість, актуальний залишок коштів на електронному рахунку.
Слід також зазначити, що абзацом третім п. 2001.5 ст. 2001 ПКУ передбачається надання на запит платника ПДВ інформації про рух коштів на його рахунках у СЕА ПДВ, шляхом надсилання йому електронного повідомлення.
Отже, інформацію щодо залишку коштів на електронному рахунку платник ПДВ може отримати:
- через Електронний кабінет/меню «Система електронного адміністрування ПДВ»/опція «Реєстр транзакцій»;
- шляхом подання, за допомогою програмного забезпечення для подання податкової звітності в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку, сервісного запиту J1302301/F1302301 «Запит щодо отримання реквізитів електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку» та отримати у відповідь витяг J1402301/F402301 «Витяг про реквізити електронного рахунку та інформації щодо залишку коштів на такому рахунку».
Нововведення Закону № 466: зміни щодо відповідальності за порушення встановленого порядку взяття на облік у контролюючих органах самозайнятих осіб та юридичних осіб
Законом України від 16.01.2020 року № 466 внесено ряд змін щодо відповідальності за порушення встановленого порядку взяття на облік (реєстрації) у контролюючих органах самозайнятих осіб та юридичних осіб.
Суб’єкт господарювання зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.
Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням, є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
Платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку, згідно з порядком обліку платників податків.
Заява про взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку подається у відповідний контролюючий орган протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна, чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню (п. 63.3 ст. 63 ПКУ).
Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, або через які провадиться діяльність за формою № 20-ОПП визначено у додатку 11 до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями.
Повідомлення за формою № 20-ОПП про об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, платники можуть подати і в електронному вигляді за допомогою Електронного кабінету через приватну частину (особистий кабінет).
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 117.1 ст. 117 ПКУ, до платників податків, які не подали у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, застосовується накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень. (попередня редакція передбачала 170 та 510 гривень штрафу відповідно).
У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 2040 гривень (у попередній редакції - 340 та 1020 гривень відповідно).
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Втрачено касовий чек: чи передбачено створення дублікату
Створення у паперовій та/або електронній формі РРО та/або ПРРО дублікату фіскального касового чеку при його втраті функціями РРО та/або ПРРО та нормами чинного законодавства не передбачено, оскільки при створенні Z-звіту відбувається обнулення регістрів денних підсумків оперативної пам’яті та даний звіт містить підсумки розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожним зазначеним кодом окремо з моменту програмування товару (послуги) із зазначенням його найменування, реалізованої кількості, літерного позначення ставки податку на додану вартість і загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги).
Як здійснюється подання копій податкових декларацій в електронному вигляді до податкового органу
Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до ПКУ, законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
Порядок обміну електронними документами платника податків та контролюючого органу затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (абзац десятий п. 42.6 ст. 42 ПКУ).
Абзацом першим п. 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 №261) (далі – Порядок №557), зокрема, визначено, що платник (автор) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись Порядком №557.
Електронні документи (у тому числі копії податкових декларацій) приймаються у форматі (стандарті) електронного документа звітності суб’єктів господарювання, затвердженому наказом Міністерства доходів і зборів України від 29.11.2013 №729 (далі – Формат).
Якщо відповідно до норм ПКУ платник податків повинен подати копію податкової декларації, подання таких документів в електронному вигляді здійснюється програмним забезпеченням, яке використовує платник. Копія податкової декларації в електронному вигляді формується згідно з вимогами п. 4 Формату. Також у податковій декларації, яка надсилається як копія, має бути заповнена позначка про подання копії, якщо форма податкової декларації передбачає можливість зазначення такої позначки.
До формування та надсилання копії податкової декларації необхідно здійснити направлення до контролюючого органу оригіналу податкової декларації.
Термін дії ліцензії на реалізацію алкоголю закінчився: як продати залишки
Порядок видачі ліцензій на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями визначений ст. 15 Закону №481.
Для реалізації залишків алкогольних напоїв після закінчення терміну дії ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями суб’єктам господарювання необхідно придбавати ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями на наступний термін або ліцензію на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями для реалізації алкогольної продукції кінцевому споживачу в межах терміну придатності.
Переходимо зі «спрощенки» на сплату інших податків і зборів: як визначити два послідовних квартали
Якщо у юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи виник в середині кварталу податковий борг у сумі понад 1020 грн, то відлік двох послідовних кварталів (6 місяців) з метою її переходу на сплату інших податків і зборів починається з 1 числа місяця наступного за кварталом, в якому виник такий борг. При цьому протягом шести наступних місяців у такого платника перевіряється наявність боргу на кожне 1 число місяця.
Тобто якщо податковий борг в сумі понад 1020 гривень який обліковується у юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи на кожне перше число протягом 6-ти послідовних місяців, наступних за кварталом, в якому він виник, то такий платник зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів в останній день другого із двох послідовних кварталів (останній день шостого місяця).
Закон 466:Cуми відшкодування моральної шкоди та оподаткування ПДФО
Законом України від 16 січня 2020 року № 466-IX внесено зміни до Податкового кодексу України, зокрема щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб сум відшкодування моральної шкоди.
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід у вигляді неустойки (штрафів, пені), відшкодування матеріальної або немайнової (моральної) шкоди, окрім:
- сум, що за рішенням суду спрямовуються на відшкодування збитків, завданих платнику податку внаслідок заподіяння йому матеріальної шкоди, а також шкоди життю та здоров’ю, а також відшкодувань моральної шкоди в розмірі, визначеному рішенням суду, але не вище чотирикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, або в розмірі, визначеному законом.
З 23.05.2020 звільняється від оподаткування ПДФО відшкодування моральної шкоди в розмірі, визначеному рішенням суду, але не вище чотирикратного розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 01 січня звітного (податкового) року, або у розмірі, визначеному законом.
Мала податкова реформа: змінено строки прийняття та оприлюднення органами місцевого самоврядування рішень про ставки місцевих податків
Законом України №466 внесено зміни у частині адміністрування місцевих податків, а саме, строків прийняття та оприлюднення органами місцевого самоврядування рішень про ставки місцевих податків, а також інформування контролюючих органів про прийняті рішення.
Так, сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад, створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, надсилають у десятиденний строк з дня прийняття рішень, але не пізніше 25 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлених місцевих податків та/або зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів, до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та/або зборів, в електронному вигляді інформацію щодо ставок та податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України, та копії прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та/або зборів та про внесення змін до таких рішень.
Якщо в рішенні органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та/або зборів, а також податкових пільг з їх сплати не визначено термін його дії, таке рішення є чинним до прийняття нового рішення.
Контролюючі органи не пізніше 25 серпня поточного року складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та/або зборів на відповідних територіях, а також про встановлені на відповідних територіях податкові пільги та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Контролюючі органи відповідно до Бюджетного кодексу України подають органам місцевого самоврядування у розрізі джерел доходів звітність:
- про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів на відповідних територіях – щомісячно, не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним;
- про суми списаного безнадійного податкового боргу; суми розстрочених і відстрочених грошових зобов’язань та/або податкового боргу платників податків, які повинні бути сплачені до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання, – щокварталу, не пізніше 25 днів після закінчення звітного кварталу.
Звітність в розрізі платників податків – юридичних осіб надається контролюючим органом за запитом органу місцевого самоврядування протягом 20 днів з моменту отримання ним запиту.
Порядок надання звітності в розрізі платників податків – юридичних осіб органам місцевого самоврядування затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 25 вересня поточного року оприлюднює на своєму офіційному вебсайті зведену інформацію про розмір та дату встановлення на відповідних територіях ставок місцевих податків та/або зборів, а також про встановлені на відповідних територіях податкові пільги.
Орган місцевого самоврядування у десятиденний строк з дня затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель направляє в електронній формі до контролюючого органу та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, інформацію про нормативну грошову оцінку земель у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України.
Порядок обміну інформацією між органами місцевого самоврядування та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, визначається Кабінетом Міністрів України.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, не пізніше 15 липня поточного року оприлюднює на своєму офіційному вебсайті зведену інформацію про проведену нормативну грошову оцінку земель.
Про актуальні зміни законодавства щодо податку на прибуток
Законом № 466 внесено зміни до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПКУ в частині підвищення вартісного критерію річного доходу для незастосування різниць з 20 до 40 млн грн (набули чинності 23.05.2020) та до п. 137.5 ст. 137 ПКУ у частині підвищення вартісного критерію річного доходу для застосування річного звітного періоду (набудуть чинності з 01.01.2021).
Таким чином, платники податку на прибуток підприємств, у яких річний дохід за 2020 звітний рік не перевищить 40 млн грн зможуть:
прийняти рішення про незастосування коригувань фінансового результату до оподаткування на усі різниці (крім від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих податкових (звітних) років), визначені відповідно до положень розділу ІІІ ПКУ, у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств за 2020 рік;
застосовувати у 2021 році річний податковий (звітний) період з податку на прибуток підприємств.
При цьому у 2020 році річний податковий (звітний) період з податку на прибуток підприємств застосовується платниками, у яких річний дохід за 2019 звітний рік не перевищує 20 млн гривень.
Уряд розширив перелік звільнених від ПДВ товарів, необхідних для боротьби із COVID-19
З 31 жовтня 2020 року набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2020 року № 1033 «Про внесення змін до переліків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2020 р. № 224 і 225», якою внесено зміни до переліку товарів, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість.
Так, до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для боротьби з COVID-19, операції з ввезення яких на митну територію України та/або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування ПДВ, додано такі позиції:
- імунобіологічні препарати та харчові продукти для спеціальних медичних цілей;
- зволожувач дихальних сумішей без підігріву;
- конектор швидкого з’єднання з медичними газами;
- мішок для дихального контуру, одноразового застосування (мішок дихальний одноразовий);
- реагенти (набори реагентів) для визначення рівня прокальцитоніну, Д-димеру.
Також перелік доповнено новим розділом «Системи постачання медичних газів, що необхідні для здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».
Закон № 466-IX: з 23 травня 2020 року внесено зміни до ПКУ щодо термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування
Відповідно до внесених змін Законом № 466 відбулися зміни щодо терміну реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування, складених відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 ПКУ.
Зокрема, норму ПКУ, якою встановлено терміни реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування (пункт 201.10 статті 201 Кодексу), доповнено новим абзацом, згідно з яким для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 ПКУ, встановлено граничний строк реєстрації в ЄРПН – протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені.
Також звертаємо увагу, якщо граничний день реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в ЄРЦН припадає на вихідний чи святковий день, то такий день вважається операційним, що забезпечує можливість реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування протягом періоду з 8:00 до 20:00.Посилання на Закон України №466-ІХ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/466-20
ІІІ.Інформація для підприємців та громадян
На сьогодні є нашуміле питання щодо сплати податку з іноземних доходів. Відбулися якісь зміни?
Змін не відбулося. На сьогодні в законодавстві чітко врегульований механізм щодо сплати податків. При отриманні доходів, зокрема іноземних, громадяни мають подати декларацію про майновий стан та доходи. Саме в ній визначається сума отриманих доходів та сума податків, визначених до сплати.
При цьому, якщо громадянин отримував доходи за кордоном і сплатив податки там, то за умови надання таких підтверджуючих документів йому не доведеться сплачувати податки ще раз і в України. Для цього наша держава уклала Угоди про уникнення подвійного оподаткування з іншими країнами. За цими угодами, зокрема, для визначення права на пенсію Пенсійним фондом України може бути взято до уваги стаж роботи в іншій країні.
Для зарахування Україною страхового стажу, набутого за кордоном в державах, з якими укладено двосторонні угоди, громадянин України повинен офіційно (легально) працювати за кордоном (в деяких випадках не менше, ніж певний період часу – рік) та сплачувати всі відповідні відрахування там, зокрема соціальний внесок.
Помилково заплачено кошти на інший рахунок. Як можна уникнути відвідин податкової та повернути кошти?
Платники податків мають змогу у режимі 24/7 дистанційно подати заяву на повернення коштів через Електронний кабінет в «три кліки».
У головному меню Електронного кабінету необхідно в розділі «Заяви, запити для отримання інформації» із запропонованого переліку вибрати форму Заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (J1302001 – для юридичних осіб або F1302001 – для фізичних осіб).
Після заповнення запропонованих реквізитів Заяви необхідно зберегти її, підписати та відправити територіальному органу ДПС.
Повернення помилково та/або надміру сплачених коштів можливе лише протягом 1095 днів від дати їх сплати та за умови відсутності у такого платника податкового боргу.
Чого податкова не сповіщає платників про виникнення податкового боргу?
Державною податковою службою України запроваджено електронний сервіс – «InfoTAX».
Суть сервісу, через месенджери Telegram та Viber платники податків мають можливість отримувати інформацію про:
- стан розрахунків з бюджетом;
- реєстраційні та облікові дані;
- про результати обробки документів;
- про строки подання звітності та сплати податків.
Наступний етап сервісу буде запроваджено з січня 2021 року та надаватиме такі можливості як передзаповнення звітності для платників єдиного податку, перехід до сплати податків у «два кліки» та, зокрема оповіщення про виникнення податкового боргу, а також про можливість виникнення податкового боргу у разі несвоєчасної сплати.
Для доступу до сервісу необхідно у відповідному месенджері (наприклад, Telegram) знайти InfoTAX, в якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації та завершення налаштування нового сервісу.
Отримали податкове повідомлення-рішення після перевірки. Там зазначено, що нарахування я маю проплатити протягом 10 робочих днів, але раніше було календарні. Чи це не опечатка?
Все вірно. Законом України від 16 січня 2020 року №466 змінені строки сплати грошового зобов’язання, визначеного контролюючим органом за результатами перевірки – з 10 календарних днів на 10 робочих днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення.
Що повинні надсилати у податкову рієлтери
Відповідно до п. п. 170.1.6 п. 170.1 ст. 170 ПКУ суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), зобов’язані надіслати інформацію про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку, за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації рієлтер несе відповідальність, передбачену ст. 119 прим. 1 ПКУ.
Згідно з п. 119 прим. 1.2 ст. 119 прим.1 ПКУ порушення суб’єктом господарювання, який провадить посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтером), порядку та/або строків подання інформації про укладені за його посередництвом цивільно-правові договори (угоди) про оренду нерухомості, – тягне за собою накладення штрафу в розмірі 680 грн за кожне таке порушення.
Дії, передбачені п. 119 прим. 1.2 ст. 119 прим.1 ПКУ, вчинені суб’єктом, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1360 грн за кожне таке порушення (п. 119 прим. 1.3 ст. 119 прим.1 ПКУ).
Наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2017 № 497 затверджено форму «Інформація суб’єктів господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтерів), про укладені за їх посередництвом цивільно-правові договори (угоди)» (далі – інформація), що подається зазначеними суб’єктами господарювання до контролюючих органів за місцем своєї реєстрації в строки, передбачені для подання податкового розрахунку.
Податковий розрахунок за базовий звітний (податковий період), що дорівнює календарному кварталу подається протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (п. п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Враховуючи викладене, суб’єкти господарювання, які провадять посередницьку діяльність, пов’язану з наданням послуг з оренди нерухомості (рієлтери), та уклали у звітному періоді цивільно-правові договори про оренду нерухомості, за якими однією із сторін є фізичні особи, зобов’язані надсилати інформацію за місцем своєї реєстрації. Якщо такі договори не укладалися, інформація не подається.
Сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки фізичною особою, яка має право власності на нежитлове приміщення як фізична особа – підприємець
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 ПКУ зі змінами та доповненнями платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
Так, пунктом 1 ст. 320 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІУ зі змінами і доповненнями (далі – ЦКУ) визначено, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, установлених законом.
Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.
Слід зазначити, що фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, в тому числі і нерухомого майна комерційного призначення, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).
Оскільки ст. 266 ПКУ не визначено такого платника як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізичних осіб.