Лозівська ОДПІ інформує
Лозівська ОДПІ інформує
І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Громадяни України декларують доходи
Станом на 01.04.2016 року в Україні 1232 громадянина у 2015 році отримали доходи у сумі, що перевищує 1 млн. грн. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 6,0 млрд. грн.
Сума податку на доходи фізичних осіб, яку «мільйонери» самостійно визначили до сплати до бюджету, – 129,7 млн. грн., військового збору – 13,3 млн. грн.
Загалом громадянами подано майже 217 тис. декларацій про майновий стан і доходи. Сума податку на доходи фізичних осіб, визначених громадянами до сплати самостійно у 2016 році, становить 424,2 млн. грн. Жителі Харківської області серед найактивніших мешканців України, що декларують свої статки.
Лозівською ОДПІ отримано 4993 декларації, на загальну суму отриманого доходу – 55,8 млн.грн.
За підсумками декларування громадяни мають поповнити бюджет на 5,7 млн.грн податку на доходи та 0,6 млн грн. військового збору. Станом на 15.04.2016 року надійшло 1,57 млн. грн. податку на доходи та майже 190 тис. грн.. військового збору. Деклараційна кампанія триває.
На Харківщині у фіскальній службі протидіють проявам корупції
Попередити та роз’яснити - така форма роботи із своїми співробітниками, а також кандидатами на посади, є вкрай необхідною, так вважають фахівці управління власної безпеки ГУ ДФС області. Вони розповідають про негативні наслідки корупційних проявів, як для працівників, так і для їх родин, і попереджають про відповідальність перед законом.
Загалом, за січень-березень, співробітниками УВБ проведено 40 бесід та лекцій на антикорупційну тематику та 14 інших упереджувальних заходів, матеріали із зазначеної тематики постійно висвітлюються в засобах масової інформації, в мережі Інтернет та на суб-сайті «Територіальні органи ДФС Харківської області». Проведено 61 службову перевірку. З них 46 відбулися за зверненнями фізичних та юридичних осіб. 15 перевірок за ініціативою працівників УВБ на підставі отриманої оперативної інформації, в тому числі 9 службових перевірок по інформації, яка надійшла на інформаційну лінію «Пульс».
Керівникам районних підрозділів Харківської області направлено 19 подань про вжиття заходів реагування щодо усунення причин та умов, які сприяли вчиненню виявлених порушень. Притягнуто до відповідальності 17 осіб (2 - до дисциплінарної відповідальності). Відносно посадових осіб розпочато 7 кримінальних проваджень.
В ГУ ДФС області нагадують, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - (044) 284-00-07 - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.
Центр обслуговування платників Лозівської ОДПІ 2 і 3 травня
працюватиме в режимі чергування
30 квітня 2016 року – Центрах обслуговування платників працює до 15.00.
2 та 3 травня, при потребі, представники бізнесу та громадяни зможуть подати звітність та отримати консультації, оскільки у ці дні фахівці ОДПІ області чергуватимуть у ЦОПі з 9.00 до 16.00.
1, 8 та 9 травня 2016 року – вихідні дні.
У інші дні – 4,5,6,7 травня 2016 року графік роботи ЦОПів – без змін, тобто звернутися за адмінпослугами чи подати звітність можна у робочі дні з 9.00 до 18.00 та у суботу з 9.00 до 16.00.
До уваги платників податків: щодо роботи пунктів реєстрації користувачів!
З 03.03.2016 припинили роботу окремі пункти реєстрації користувачів АЦСК ІДД у зв’язку зі скороченням штатної чисельності Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Детальну інформацію про діючі пункти реєстрації користувачів АЦСК ІДД та режим їх роботи можна переглянути у розділі «Контакти» за посиланням: http://acskidd.gov.ua/contacts
Легалізація заробітної плати – крок до кращого майбутнього
Важливою проблемою сьогодення є легалізація трудових відносин та заробітної плати, адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються соціального захисту.
З метою уникнення фактів тіньової зайнятості населення Лозівською ОДПІ у 2016 році проведено 4 перевірки, за результатами яких виявлено 4 неоформлених найманих працівника. Аналіз даних інформаційного фонду Держреєстру фізосіб-платників податків, реєстру платників ЄСВ інших даних інформаційно-аналітичних баз дозволило залучити до належного оформлення трудових відносин 23 найманих працівника підприємцями, що здійснюють діяльність у сфері виробництва, роздрібної торгівлі та громадського харчування.
По фактичним перевіркам донараховано податку на доходи фізичних осіб в сумі майже 2 тис. грн., ЄСВ – 1,9 тис.грн.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
19 квітня 2016 року останній день сплати
- авансових платежів з ПДФО фізособами – суб'єктами підприємницької діяльності;
- ЄСВ фізособами- підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування, за I квартал 2016 р.
Про звільнення юрособи єдинника від сплати земельного податку
Юрособа-платник єдиного податку 3 групи, яка набула право власності або користування земельною ділянкою та є власником нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку, та надання в оренду нерухомого майна є основним або одним із видів діяльності, звільняється від сплати земельного податку за земельну ділянку під таким майном за умови надання в оренду нерухомого майна згідно з укладеною цивільно-правовою угодою, оскільки така земельна ділянка цим платником (орендодавцем) використовується виключно для здійснення господарської діяльності.
Звільнення від сплати орендної плати чинним законодавством не передбачено.
Детальніше лист ДФС України від 28.03.2016 № 6717/6/99-95-42-01-15.
Декларація акцизного податку за березень 2016 року подається до контролюючих органів за старою формою
ДФС звертає увагу платників акцизного податку з реалізації пального, що першим звітним періодом для платників буде березень 2016 року. Відповідно останній день подання декларації акцизного податку за березень 2016 року зазначеними платниками – 20 квітня 2016 року.
Відповідно до статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларації, декларування податкових зобов’язань повинно відбуватися за чинною формою декларації.
Діюча форма декларації акцизного податку, затверджена наказом Мінфіну від 23.01.2015 №14.
Отже, платники акцизного податку у разі виникнення зобов’язання з операцій з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги відповідно до п.п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, повинні задекларувати ці зобов’язання за чинною формою декларації шляхом заповнення Додатка 1 до декларації та перенесення суми податкового зобов’язання до розділу В самої декларації (графа В 1).
Податковий календар на 20 квітня 2016 року
Останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку за квітень 2016 року платниками 1 та 2 груп;
- ЄСВ за березень 2016
Останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за березень 2016 року;
- декларації акцизного податку за березень 2016 року;
- декларації з плати за землю за березень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведенні земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у березні;
- податкової декларації з рентної плати за березень 2016 року з розрахунком платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю:
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ (форма № Д4 (місячна)) за березень 2016 року;
- заяви про застосування спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку 1 та 2 груп у разі зміни в березні 2016 року податкової адреси суб'єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності;
Зайва накладна: виправляємо помилку
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних зі зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
При цьому у полі «Дата складання» зазначається «поточна» дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку щодо зайво складеної податкової накладної, а у графі 2 такого розрахунку зазначається: «Виправлення помилки».
Електронний рахунок платника акцизного податку: інформація для суб’єкта господарювання
Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично без укладення договору та на безоплатній основі. На електронний рахунок платник податку зараховує необхідну суму коштів виключно з власного поточного рахунка. Електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстрів для Казначейства, які ДФС після внесення осіб до реєстру платників протягом одного робочого дня надсилає Казначейству.
У реєстрі для Казначейства зазначаються найменування або ПІБ платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізосіб-підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), номер бюджетного рахунка, код згідно з ЄДРПОУ та МФО органу Казначейства, до якого здійснюється перерахування податку до державного бюджету.
Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата відкриття такого рахунка, але не раніше ніж 01.04.2016 року.
Казначейство надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.
Три робочих дні - для внесення змін у ліцензію на роздрібну торгівлю
Згідно з ст.15 Закону України від 19.12.95 р. № 481/95-BP орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом 3 робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
У ліцензії зазначається: найменування органу, що її видав, вид товарів (алкогольні напої чи тютюнові вироби), на право реалізації яких видано ліцензію, для юридичних осіб – найменування та місцезнаходження, номер телефону, факс (за їх наявності), для фізичних осіб – ПІБ, паспортні дані, номер телефону (за його наявності), ідентифікаційний код суб’єкта підприємницької діяльності, місце торгівлі, адреси місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, реєстраційний номер ліцензії, дата реєстрації, термін дії, дата видачі та посада, ПІБ уповноваженої особи, яка підписала ліцензію.
У разі зміни відомостей, зазначених у виданій ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання), подаються: заява довільної форми, документи, що підтверджують зміну відомостей.
Про нарахування ЄСВ для зовнішніх сумісників та інвалідів
Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу. Якщо працівнику нараховується заробітна плата та/або винагорода за цивільно-правовим договором, що не є доходом за основним місцем роботи, роботодавець застосовує ставку єдиного внеску 22% до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.
Єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди, встановлюється у розмірі 8,41 % бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.
ЄСВ для підприємств та організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 % загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 % суми витрат на оплату праці, встановлюється у розмірі 5,3 % бази нарахування єдиного внеску.
Єдиний внесок для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 % у загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 % суми витрат на оплату праці, встановлюється у розмірі 5,5 % бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів.
Уся вартість реалізованої земельної ділянки є доходом єдинника
Під час продажу основних засобів юрособами-платниками єдиного податку дохід визначають як суму коштів, отриману від продажу таких основних засобів. Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід розраховують як різницю між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.
При цьому в бухгалтерському обліку вартість земельних ділянок не є об’єктом для нарахування амортизації, тому земельні ділянки не мають залишкової вартості. Лист ГУ ДФС у м. Києві від 04.04.2016 № 8012/10/26-15-12-04-18
Сплатити грошове зобов’язання можуть треті особи
Забороняється будь-яка уступка грошового зобов’язання або податкового боргу платника податків третім особам. Утім, така заборона не поширюється на випадки, якщо гарантами повного та своєчасного погашення грошових зобов’язань платника податків є інші особи та якщо таке право передбачено ПКУ.
Так, сплата податку або збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, — податковим агентом або представником платника податку.
Отже, чинними положеннями ПК уступка податкового боргу платника податків третім особам заборонена, а сплата грошового зобов’язання платника податків дозволяється лише особам, які є гарантами виконання податкового обов’язку (представниками чи податковими агентами). Лист ДФС від 06.04.2016 № 3477/С/99-99-19-02-02-14
Електронні митні декларації не завіряють «мокрими» печатками митного органу
Митна декларація на паперовому носії вважається оформленою за наявності на всіх її аркушах відбитка особистої номерної печатки посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення.
Електронна митна декларація вважається оформленою за наявності внесеної до неї посадовою особою митного органу, яка завершила митне оформлення, відмітки про завершення митного оформлення та засвідчення декларації ЕЦП такої посадової особи митного органу.
Надалі оформлена електронна митна декларація перетворюється у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту людиною, у форматі, що унеможливлює внесення змін до неї. Вона засвідчується ЕЦП посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення, та надсилається декларанту або уповноваженій ним особі.
Така електронна митна декларація, оформлена за допомогою автоматизованої системи митного оформлення, є підставою для формування податкового кредиту. Завіряти електронні митні декларації, перетворені на візуальну форму, «мокрими» печатками митного органу, яким здійснено митне оформлення, не потрібно. Лист ГУ ДФС у Харківській області від 08.04.2016 № 2124/10/20-40-14-04-12
Сплата екоподатку за сільськогосподарські відходи
У листіМінприроди від 06.03.2012 № 4794/07/10-12, зазначено, що відходи сільського господарства містять значну частку органічних речовин та практично завжди повністю утилізуються за різними напрямами. Отже, хоча гній є відходами, але після нескладних підготовчих операцій відбувається остаточна утилізація таких відходів. Лише у разі розміщення відходів сільського господарства (гною) у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах підприємство зобов’язане сплачувати за це екологічний податок.
Тому, з посиланням на думку Мінприроди, у листі ГУ ДФС у Рівненській області від 08.04.2016 № 793/10/17-00-15-03-09 визначено, що підприємство є платником екологічного податку у разі здійснення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщення інших видів відходів, окрім гною.
Юридична сила первинного документа в електронній формі
Юридична сила електронного документа не може бути заперечена лише через те, що він має електронну форму.
При проведенні перевірок посадові особи контролюючого органу мають право отримувати належно завірені копії первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (заниження) об’єктів оподаткування, несплату податків/зборів/платежів, порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС.
Такі копії мають бути засвідчені підписом платника податків/його посадової особи і скріплені печаткою (за наявності). При цьому копією документа на папері для електронного документа є візуальне подання електронного документа на папері, яке засвідчене в порядку, встановленому законодавством. Порядок засвідчення наявності електронного документа на певний момент часу затверджено постановою КМУ від 26.05.2004 № 680.
Невиконання вимог до первинних документів й інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, що ведуться в електронному вигляді, є підставою для невизнання їх підтверджуючими документами органами ДФС. Лист ГУ ДФС у м. Києві від 07.04.2016 № 2849/К/26-15-13-02-15
Паспортні дані у звіті 1ДФ
Заповнення клітинок у графі 2 «Податковий номер або серія та номер паспорта» податкового розрахунку за формою № 1ДФ проводиться зліва направо, пропуски (пробіли) при цьому не допускаються. Мінімальна кількість знаків у цій графі — 8. Податковому агенту не потрібно доповнювати нулями інформацію про серію та номер паспорта фізичної особи.
Строк дії дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферу
Дія дозволу, виданого суб’єкту господарювання, об’єкт якого належить до: 1 групи, — 7 років; 2 групи, — 10 років; 3 групи, — необмежена.
Довідково: до 1 групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і мають виробництва або технологічне устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До 2 групи належать об’єкти, які взяті на державний облік і не мають виробництв або технологічного устаткування, на яких повинні впроваджуватися екологічно безпечні технології та методи керування. До 3 групи належать об’єкти, які не належать до першої і другої груп. Лист Мінприроди від 01.04.2016 № 5/3-17/3100-16
Як із 1 квітня 2016 року заповнювати податкові накладні в разі постачання послуг
Починаючи із 01.04.2016 р. податкова накладна складається за новою формою, порядок заповнення якої затверджений наказом Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307.
Графи 4 та 5 податкової накладної заповнюються відповідно до Класифікатора системи позначень одиниць вимірювання та обліку (КСПОВО), чинного на дату складання податкової накладної.
У разі складання зведених податкових накладних, у графі 4 указується «грн».
У разі якщо товар/послуга, що постачається, має одиницю обліку, яка відсутня у КСПОВО:
- у графі 4 зазначається умовне позначення одиниці вимірювання таких товару/послуги, яке використовується для обліку та відображається в первинних документах;
- у графі 5 — код зазначено в графі 4 умовного позначення одиниці вимірювання/обліку, згідно з КСПОВ; у разі якщо в графі 4 зазначено умовне позначення одиниці виміру, яка відсутня в КСПОВО, графа 5 не заповнюється.
До графи 6 уносяться дані щодо кількості (об’єму, обсягу) постачання товарів/послуг:
1) у разі складання податкової накладної на повне постачання послуги чи на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) у повному обсязі, у графі 6 зазначається «1».
2) у разі складання податкової накладної на часткове постачання послуги чи на суму попередньої оплати частини вартості послуги в графі 6 зазначається відповідна частка послуги у вигляді дробу.
Наприклад, у разі постачання частини послуги, яка відповідає половині обсягу, указаного в договорі, або в разі отримання суми попередньої оплати в розмірі половини договірної вартості послуги в графі 6 указується число «0,5».
Чи коригувати фінрезультат на суму інших виплат, пов’язаних з оплатою праці
Якщо забезпечення (резерви) створюються для відшкодування майбутніх витрат за іншими виплатами, пов’язаними з оплатою праці, сума витрат на їх формування не збільшує фінрезультат для цілей обкладення податком на прибуток.
За детальнішим роз’ясненням терміна «інші виплати, пов’язані з оплатою праці» необхідно звертатись до Мінсоцполітики ( ДФСУ лист від 07.04.2016 р. № 7781/6/99-99-19-02-02-15).
Чи бути податковому зобов’язанню з ПДВ, якщо перша подія відбулася до реєстрації платником ПДВ, а друга — після такої реєстрації
Якщо перша подія відбулася до реєстрації платником ПДВ, а друга подія — після такої реєстрації, то податкове зобов’язання з ПДВ за такою операцією не нараховується. Право на нарахування ПДВ і складання податкових накладних надається винятково особам, зареєстрованим як платники ПДВ.
Так, якщо в платника ПДВ перша подія (відвантаження товарів, оформлення документа на постачання послуг або зарахування коштів від покупця) відбулася до його реєстрації платником ПДВ, а друга подія - після такої реєстрації, то податкове зобов’язання з ПДВ за такою операцією не нараховується (за умови незастосування касового методу).
Якщо ж платником ПДВ застосовується касовий метод визначення податкових зобов’язань, то в разі надходження за фактом оплати поставлених товарів/послуг після його реєстрації платником ПДВ, він зобов’язаний задекларувати податкові зобов’язання з ПДВ.
Крім цього, якщо платник до його реєстрації платником ПДВ, на дату виникнення першої події, зобов’язаний був зареєструватися платником ПДВ, у зв’язку з досягненням обсягу оподатковуваних операцій 1 млн грн, але не зареєструвався, то податкові зобов’язання з ПДВ нараховуються, без права на формування податкового кредиту.
Відсотки за розстроченими щомісячними авансами сплачують повністю незалежно від значення об’єкта оподаткування
Підприємства повинні повністю сплатити відсотки на розстрочені щомісячні аванси з податку на прибуток незалежно від значення об’єкта оподаткування, відображеного в прибутковій декларації за 2015 р. Нагадаємо, що розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу — це перенесення строків сплати під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені з п. 129.4 ПКУ.
Якщо було звернення до фіскального органу із заявою про розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, підприємство вважається таким, що узгодило суму грошового зобов’язання (п. 100.2 ПКУ). Лист ДФСУ від 21.03.2016 р. № 6042/6/99-99-19-02-02-15.
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Як отримати акт звірки розрахунків за податками
Згідно зі ст. 1 Закону України «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. При цьому звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
На письмову вимогу платника звірення стану розрахунків платника за податками, зборами, митними платежами та ЄСВ за звітний період оформляється актом.
Громадяни – імпортери автомобілів до 1 травня зобов’язані подати річну декларацію
Громадяни, котрі імпортують транспортні засоби на замовлення підприємств і фірм та, відповідно, отримують від цієї діяльності доходи, зобов’язані до 1 травня 2016 року подати річну податкову декларацію про отримані доходи в минулому році. Порядок подання річної декларації про майновий стан і доходи передбачено ст. 179 Податкового кодексу України.
Рекомендуємо громадянам, котрі на замовлення юридичних осіб, ввозять транспортні засоби, не ігнорувати свого конституційного обов’язку, подати річну податкову декларацію та сплатити до бюджету належну суму платежу.
Окрім того, якщо взяти до уваги, що громадяни-імпортери фактично здійснюють підприємницьку діяльність, то не буде зайвим зареєструвати такий бізнес офіційно, тим більше, що легальне підприємництво має ряд переваг.
Як оподатковується податком на доходи фізичних осіб заробітна плата матері двох дітей?
У 2016 році податкова соціальна пільга дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року, - для будь-якого платника податку ( у 2016 році – 689грн.).
Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 689 грн на кожну таку дитину.
Коли починає застосовуватися до нарахованих доходів соціальна пільга?
Податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до нарахованого місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування. Працівник подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП.
ПСП починає застосовуватися до нарахованої заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви, документів, що підтверджують таке право та припиняє застосуватися з місяця, в якому платник звільнився. При цьому до місяців, які передують поданню заяви, ця пільга не застосовується, в тому числі і після закінчення року під час проведення річних перерахунків.
Отримана спадщина чи подароване майно обов’язково декларуються
Отримане в подарунок, або успадковане майно у 2015 році підлягає декларуванню.
Отримана спадщина, або подароване майно від родичів І ступеня споріднення оподатковуються за нульовою ставкою. Тому громадяни, котрі успадкували чи отримали в подарунок майно від спадкодавців (дарувальників) І ступеня споріднення не сплачують ПДФО та військовий збір. За нульовою ставкою оподатковується успадковане чи подароване майно інвалідам І групи, дітям – сиротам, або позбавленим батьківського піклування. В зв’язку з цим такі доходи можна не декларувати.
В усіх інших випадках отримана спадщина чи отримане в подарунок майно є обов’язковою підставою для подання декларації. Тому громадяни, які в 2015 році, а також у два попередні роки, за умови їх недекларування в минулі кампанії, до 1 травня 2016 року зобов’язані подати податкову декларацію.
Успадковане чи отримане в подарунок майно резидентами оподатковується за ставкою 5%, а нерезиденти, які отримують спадщину або подарунок від спадкодавця сплачують від 15% ПДФО залежно від суми отриманих доходів.
Незалежно від громадянства декларанти, які успадкували чи отримали в подарунок майно, зобов’язані сплатити 1,5% військового збору. Громадяни, котрі задекларували отриману спадщину, до 1 серпня 2016 року повинні сплатити в бюджет визначену суму ПДФО і військового збору.
З ким можна торгувати єдиннику 2 групи?
Підприємець-єдинник 2 групи може продавати товари як єдинникам, так і загальносистемникам. Використання спрощеної системи оподаткування передбачає, що єдинник 2 групи має право надавати послуги виключно фізичним особам або суб’єктам господарювання- єдинникам. Разом з тим, це обмеження не поширюється на реалізацію таким підприємцем товарів.
В той же час нормами ПКУ установлено перелік товарів, реалізація яких виключає можливість використання спрощеної системи оподаткування. Такими товарами є:
1. Ювелірні та побутові вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення і напівдорогоцінного каміння;
2. Підакцизні товари. Зокрема: спирт етиловий та інші спиртні дистиляти, алкогольні напої та пиво (крім роздрібного продажу пива і столових вин), тютюнові вироби, паливо (вийняток – роздрібний продаж паливно-мастильних матеріалів в ємкостях до 20 л), автомобілі легкові, причепи і напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначні для перевезення 10 і більше пасажирів або для перевезення вантажів, електрична енергія.
3. Предмети мистецтва та антикваріату.
Чим обернеться неподання або несвоєчасне подання декларації про майновий стан?
Неподання або несвоєчасне подання платником податків, що зобов’язаний нараховувати та сплачувати податки декларації, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Крім того, згідно зі ст. 164 прим. 1 КУпАП неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 51 грн. до 136 грн.
Ця відповідальність не розповсюджується на випадки добровільного подання декларації (в т.ч. при реалізації права на податкову знижку).
Підприємці – спрощенці повинні зберігати первинні документи не менше 3 років!
Платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством ( п. 44.1 ст. 44 ПКУ).
Зберігати такі документи повинні не менш як 1095 днівз дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого Податковим кодексом України граничного терміну подання такої звітності.
Не забезпечення зберігання первинних документів, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених ст. 44 ПКУ та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених Податковим кодексом України, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. При повторному, протягом року, порушенні цих вимог штраф 1020 гривень.
Чи утримується ПДФО та військовий збір з процентів єдинника?
До доходу підприємця-платника не включаються: проценти, дивіденди, роялті, страхові виплати і відшкодування, доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності. До процентів включається, зокрема, платіж за використання коштів, залучених у депозит (пп. «б» пп. 14.1.206 ПК).
Отже, проценти, нараховані за депозитом, відкритим підприємцем-платником єдиного податку, не включаються до його доходу.
Оскільки проценти від депозиту не оподатковуються єдиним податком, то банк має утримати з їх суми ПДФО. Також із процентів утримується військовий збір. Адже об’єкт оподаткування військовим збором визначається статтею 163 ПК. Оскільки проценти на депозит не включаються до доходу приватного підприємця — платника єдиного податку, відповідно відображати суми таких процентів у Книзі обліку доходів та у Податковій декларації платника єдиного податку-підприємця не потрібно.
Достроково розірвали договір страхування – не забудьте сплатити податки з викупної суми
До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, викупна сума, що сплачуються платнику податку за договорами довгострокового страхування життя.
Порядок оподаткування доходів, отриманих за договорами довгострокового страхування життя визначено п. 170.8 ст. 170 Кодексу. Податковим агентом платника податку - отримувача викупної суми є страховик-резидент, який нараховує викупну суму за договором довгострокового страхування життя.
Крім викупна сума що сплачується платнику податку за договорами довгострокового страхування життя підлягає оподаткуванню військовим збором.
Іноземні доходи з метою оподаткування перераховуються у гривню
Відповідно до п. 164.3 розд. IV ПКУ при визначенні бази оподаткування враховуються всі доходи платника податку, отримані ним як у грошовій, так і негрошовій формах. Згідно із п. 164.4 ПКУ під час нарахування (отримання) доходів, отриманих у вигляді валютних цінностей або інших активів (вартість яких виражена в іноземній валюті або міжнародних розрахункових одиницях), такі доходи перераховуються у гривні за валютним курсом НБУ, що діє на момент нарахування (отримання) таких доходів. Фізичні особи,які отримували у 2015 році такі доходи, зобов’язані подавати декларацію про доходи не пізніше 3 травня.
І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Громадяни України декларують доходи
Станом на 01.04.2016 року в Україні 1232 громадянина у 2015 році отримали доходи у сумі, що перевищує 1 млн. грн. Загальна сума задекларованого ними доходу становить 6,0 млрд. грн.
Сума податку на доходи фізичних осіб, яку «мільйонери» самостійно визначили до сплати до бюджету, – 129,7 млн. грн., військового збору – 13,3 млн. грн.
Загалом громадянами подано майже 217 тис. декларацій про майновий стан і доходи. Сума податку на доходи фізичних осіб, визначених громадянами до сплати самостійно у 2016 році, становить 424,2 млн. грн. Жителі Харківської області серед найактивніших мешканців України, що декларують свої статки.
Лозівською ОДПІ отримано 4993 декларації, на загальну суму отриманого доходу – 55,8 млн.грн.
За підсумками декларування громадяни мають поповнити бюджет на 5,7 млн.грн податку на доходи та 0,6 млн грн. військового збору. Станом на 15.04.2016 року надійшло 1,57 млн. грн. податку на доходи та майже 190 тис. грн.. військового збору. Деклараційна кампанія триває.
На Харківщині у фіскальній службі протидіють проявам корупції
Попередити та роз’яснити - така форма роботи із своїми співробітниками, а також кандидатами на посади, є вкрай необхідною, так вважають фахівці управління власної безпеки ГУ ДФС області. Вони розповідають про негативні наслідки корупційних проявів, як для працівників, так і для їх родин, і попереджають про відповідальність перед законом.
Загалом, за січень-березень, співробітниками УВБ проведено 40 бесід та лекцій на антикорупційну тематику та 14 інших упереджувальних заходів, матеріали із зазначеної тематики постійно висвітлюються в засобах масової інформації, в мережі Інтернет та на суб-сайті «Територіальні органи ДФС Харківської області». Проведено 61 службову перевірку. З них 46 відбулися за зверненнями фізичних та юридичних осіб. 15 перевірок за ініціативою працівників УВБ на підставі отриманої оперативної інформації, в тому числі 9 службових перевірок по інформації, яка надійшла на інформаційну лінію «Пульс».
Керівникам районних підрозділів Харківської області направлено 19 подань про вжиття заходів реагування щодо усунення причин та умов, які сприяли вчиненню виявлених порушень. Притягнуто до відповідальності 17 осіб (2 - до дисциплінарної відповідальності). Відносно посадових осіб розпочато 7 кримінальних проваджень.
В ГУ ДФС області нагадують, що в Державній фіскальній службі України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого - (044) 284-00-07 - можна цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.
Центр обслуговування платників Лозівської ОДПІ 2 і 3 травня
працюватиме в режимі чергування
30 квітня 2016 року – Центрах обслуговування платників працює до 15.00.
2 та 3 травня, при потребі, представники бізнесу та громадяни зможуть подати звітність та отримати консультації, оскільки у ці дні фахівці ОДПІ області чергуватимуть у ЦОПі з 9.00 до 16.00.
1, 8 та 9 травня 2016 року – вихідні дні.
У інші дні – 4,5,6,7 травня 2016 року графік роботи ЦОПів – без змін, тобто звернутися за адмінпослугами чи подати звітність можна у робочі дні з 9.00 до 18.00 та у суботу з 9.00 до 16.00.
До уваги платників податків: щодо роботи пунктів реєстрації користувачів!
З 03.03.2016 припинили роботу окремі пункти реєстрації користувачів АЦСК ІДД у зв’язку зі скороченням штатної чисельності Інформаційно-довідкового департаменту ДФС.
Детальну інформацію про діючі пункти реєстрації користувачів АЦСК ІДД та режим їх роботи можна переглянути у розділі «Контакти» за посиланням: http://acskidd.gov.ua/contacts
Легалізація заробітної плати – крок до кращого майбутнього
Важливою проблемою сьогодення є легалізація трудових відносин та заробітної плати, адже через тіньовий ринок зайнятості держава втрачає мільйони гривень несплачених податків, а громадяни позбуваються соціального захисту.
З метою уникнення фактів тіньової зайнятості населення Лозівською ОДПІ у 2016 році проведено 4 перевірки, за результатами яких виявлено 4 неоформлених найманих працівника. Аналіз даних інформаційного фонду Держреєстру фізосіб-платників податків, реєстру платників ЄСВ інших даних інформаційно-аналітичних баз дозволило залучити до належного оформлення трудових відносин 23 найманих працівника підприємцями, що здійснюють діяльність у сфері виробництва, роздрібної торгівлі та громадського харчування.
По фактичним перевіркам донараховано податку на доходи фізичних осіб в сумі майже 2 тис. грн., ЄСВ – 1,9 тис.грн.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
19 квітня 2016 року останній день сплати
- авансових платежів з ПДФО фізособами – суб'єктами підприємницької діяльності;
- ЄСВ фізособами- підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування, за I квартал 2016 р.
Про звільнення юрособи єдинника від сплати земельного податку
Юрособа-платник єдиного податку 3 групи, яка набула право власності або користування земельною ділянкою та є власником нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку, та надання в оренду нерухомого майна є основним або одним із видів діяльності, звільняється від сплати земельного податку за земельну ділянку під таким майном за умови надання в оренду нерухомого майна згідно з укладеною цивільно-правовою угодою, оскільки така земельна ділянка цим платником (орендодавцем) використовується виключно для здійснення господарської діяльності.
Звільнення від сплати орендної плати чинним законодавством не передбачено.
Детальніше лист ДФС України від 28.03.2016 № 6717/6/99-95-42-01-15.
Декларація акцизного податку за березень 2016 року подається до контролюючих органів за старою формою
ДФС звертає увагу платників акцизного податку з реалізації пального, що першим звітним періодом для платників буде березень 2016 року. Відповідно останній день подання декларації акцизного податку за березень 2016 року зазначеними платниками – 20 квітня 2016 року.
Відповідно до статті 46 Кодексу до визначення нових форм декларації, декларування податкових зобов’язань повинно відбуватися за чинною формою декларації.
Діюча форма декларації акцизного податку, затверджена наказом Мінфіну від 23.01.2015 №14.
Отже, платники акцизного податку у разі виникнення зобов’язання з операцій з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги відповідно до п.п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, повинні задекларувати ці зобов’язання за чинною формою декларації шляхом заповнення Додатка 1 до декларації та перенесення суми податкового зобов’язання до розділу В самої декларації (графа В 1).
Податковий календар на 20 квітня 2016 року
Останній день сплати:
- авансового внеску з єдиного податку за квітень 2016 року платниками 1 та 2 груп;
- ЄСВ за березень 2016
Останній день подання:
- податкової декларації з ПДВ за березень 2016 року;
- декларації акцизного податку за березень 2016 року;
- декларації з плати за землю за березень 2016 року платниками, які обрали місячний період для звітування, та за нововідведенні земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі у березні;
- податкової декларації з рентної плати за березень 2016 року з розрахунком платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю:
- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого ЄСВ (форма № Д4 (місячна)) за березень 2016 року;
- заяви про застосування спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку 1 та 2 груп у разі зміни в березні 2016 року податкової адреси суб'єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності, видів господарської діяльності;
Зайва накладна: виправляємо помилку
Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в ЄРПН.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов’язаних зі зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
При цьому у полі «Дата складання» зазначається «поточна» дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку щодо зайво складеної податкової накладної, а у графі 2 такого розрахунку зазначається: «Виправлення помилки».
Електронний рахунок платника акцизного податку: інформація для суб’єкта господарювання
Електронний рахунок відкривається платнику податку Казначейством автоматично без укладення договору та на безоплатній основі. На електронний рахунок платник податку зараховує необхідну суму коштів виключно з власного поточного рахунка. Електронні рахунки відкриваються виключно на підставі реєстрів для Казначейства, які ДФС після внесення осіб до реєстру платників протягом одного робочого дня надсилає Казначейству.
У реєстрі для Казначейства зазначаються найменування або ПІБ платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізосіб-підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), номер бюджетного рахунка, код згідно з ЄДРПОУ та МФО органу Казначейства, до якого здійснюється перерахування податку до державного бюджету.
Датою початку здійснення платником податку операцій з використанням електронного рахунка є дата відкриття такого рахунка, але не раніше ніж 01.04.2016 року.
Казначейство надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка платника податку не пізніше операційного дня, що настає за днем його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка.
Три робочих дні - для внесення змін у ліцензію на роздрібну торгівлю
Згідно з ст.15 Закону України від 19.12.95 р. № 481/95-BP орган, який видав ліцензію, на підставі заяви суб’єкта господарювання протягом 3 робочих днів видає суб’єкту господарювання ліцензію, оформлену на новому бланку з урахуванням змін.
У ліцензії зазначається: найменування органу, що її видав, вид товарів (алкогольні напої чи тютюнові вироби), на право реалізації яких видано ліцензію, для юридичних осіб – найменування та місцезнаходження, номер телефону, факс (за їх наявності), для фізичних осіб – ПІБ, паспортні дані, номер телефону (за його наявності), ідентифікаційний код суб’єкта підприємницької діяльності, місце торгівлі, адреси місць зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, реєстраційний номер ліцензії, дата реєстрації, термін дії, дата видачі та посада, ПІБ уповноваженої особи, яка підписала ліцензію.
У разі зміни відомостей, зазначених у виданій ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання), подаються: заява довільної форми, документи, що підтверджують зміну відомостей.
Про нарахування ЄСВ для зовнішніх сумісників та інвалідів
Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу. Якщо працівнику нараховується заробітна плата та/або винагорода за цивільно-правовим договором, що не є доходом за основним місцем роботи, роботодавець застосовує ставку єдиного внеску 22% до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.
Єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, в яких працюють інваліди, встановлюється у розмірі 8,41 % бази нарахування єдиного внеску для працюючих інвалідів.
ЄСВ для підприємств та організацій інвалідів, зокрема товариств УТОГ та УТОС, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 % загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 % суми витрат на оплату праці, встановлюється у розмірі 5,3 % бази нарахування єдиного внеску.
Єдиний внесок для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, в яких кількість інвалідів становить не менш як 50 % у загальної чисельності працюючих, і за умови, що фонд оплати праці таких інвалідів становить не менш як 25 % суми витрат на оплату праці, встановлюється у розмірі 5,5 % бази нарахування ЄСВ для працюючих інвалідів.
Уся вартість реалізованої земельної ділянки є доходом єдинника
Під час продажу основних засобів юрособами-платниками єдиного податку дохід визначають як суму коштів, отриману від продажу таких основних засобів. Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід розраховують як різницю між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.
При цьому в бухгалтерському обліку вартість земельних ділянок не є об’єктом для нарахування амортизації, тому земельні ділянки не мають залишкової вартості. Лист ГУ ДФС у м. Києві від 04.04.2016 № 8012/10/26-15-12-04-18
Сплатити грошове зобов’язання можуть треті особи
Забороняється будь-яка уступка грошового зобов’язання або податкового боргу платника податків третім особам. Утім, така заборона не поширюється на випадки, якщо гарантами повного та своєчасного погашення грошових зобов’язань платника податків є інші особи та якщо таке право передбачено ПКУ.
Так, сплата податку або збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, — податковим агентом або представником платника податку.
Отже, чинними положеннями ПК уступка податкового боргу платника податків третім особам заборонена, а сплата грошового зобов’язання платника податків дозволяється лише особам, які є гарантами виконання податкового обов’язку (представниками чи податковими агентами). Лист ДФС від 06.04.2016 № 3477/С/99-99-19-02-02-14
Електронні митні декларації не завіряють «мокрими» печатками митного органу
Митна декларація на паперовому носії вважається оформленою за наявності на всіх її аркушах відбитка особистої номерної печатки посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення.
Електронна митна декларація вважається оформленою за наявності внесеної до неї посадовою особою митного органу, яка завершила митне оформлення, відмітки про завершення митного оформлення та засвідчення декларації ЕЦП такої посадової особи митного органу.
Надалі оформлена електронна митна декларація перетворюється у візуальну форму, придатну для сприйняття її змісту людиною, у форматі, що унеможливлює внесення змін до неї. Вона засвідчується ЕЦП посадової особи митного органу, яка завершила митне оформлення, та надсилається декларанту або уповноваженій ним особі.
Така електронна митна декларація, оформлена за допомогою автоматизованої системи митного оформлення, є підставою для формування податкового кредиту. Завіряти електронні митні декларації, перетворені на візуальну форму, «мокрими» печатками митного органу, яким здійснено митне оформлення, не потрібно. Лист ГУ ДФС у Харківській області від 08.04.2016 № 2124/10/20-40-14-04-12