.
І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України
Щодо обмеження митницями ввезення товарів відомих брендів
Обмеження митницями ввезення товарів відомих брендів, придбаних в іноземних інтернет-магазинах, відбувається тільки на вимогу правовласників або їх представників. Про це заявив Директор Департаменту організації митного контролю ДФС Олексій Василенко, коментуючи інформацію про заборону на ввезення товарів відомих брендів, поширену ЗМІ.
Такі обмеження застосовуються тільки в разі, якщо продукція контрафактна, або якщо її походження не вдалося встановити. Відповідно до Митного Кодексу України, всі надходження проходять обов'язкову перевірку, а правовласнику надається можливість визначити, чи є даний товар оригінальним. У разі встановлення контрафактності товар не потрапляє на митну територію України. За відсутності порушень прав інтелектуальної власності правовласник інформує митницю про можливість відновлення митного оформлення такого товару.
Посадовець категорично спростував інформацію про те, що митницям дано вказівку забороняти фізичним особам ввезення в Україну товарів, права на торговельні марки яких заявлені в митному реєстрі. "Зазначене не відповідає дійсності, оскільки митницям такі вказівки ні усно, ні письмово від ДФС не надходили", - зазначив Олексій Василенко.
Харківські митники виявили автомат Калашникова
У пункті пропуску «Гоптівка» співробітниками Харківської митниці ДФС у ході відпрацювання інформації УСБУ в Донецькій області було виявлено автомат Калашникова.
Громадянин України намагався вивезти автомат до Росії у розібраному стані, приховавши на дні валізи під підкладкою.
Відносно правопорушника складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Предмети правопорушення вилучені та передані до правоохоронних органів.
На Харківщині побільшало підприємців-спрощенців
На сьогодні кількість підприємців, які обрали для себе спрощену систему оподаткування, складає близько 90 тисяч осіб. У зрівнянні з минулим роком їх кількість зросла на 8 тисяч платників.
За 4 місяці 2017 року підприємцями-спрощенцями сплачено 473,3 млн. грн. Це на 166,5 млн. грн. більше ніж у відповідному періоді минулого року.
Найбільш чисельна друга група платників – на ній працюють понад 45 тис. осіб. Загалом ними сплачено близько 90,0 млн. грн. єдиного податку.
На третій групі нараховується 30 тис. осіб. Від них до бюджету надійшло 374,3 млн.грн. У фіскальному відомстві відзначають, що це здебільшого категорія платників, яка надає інформаційні послуги в галузі ІТ-технологій та оптової торгівлі.
А ось першу групу обрала для себе найменша кількість мешканців регіону – 14 тис. платників. Вони забезпечили надходження у сумі 9,0 млн.грн.
В ГУ ДФС відзначають, що спрощена система оподаткування, перш за все, дозволяє суб’єктам господарювання – фізичним особам, вести свій бізнес максимально комфортно та зручно.
Легалізація зайнятості та заробітної плати
Досить поширеною залишається практика, коли роботодавці офіційно не оформлюють найманих працівників. У такій спосіб вони економлять кошти на сплату податків, а працівників умовляють, що зарплата в «конверті» вигідніша, адже з неї також не треба сплачувати податки.
На жаль, багато хто не замислюється, що за таку «вигоду» згодом можна заплатити надто дорого.
Без офіційного працевлаштування роботодавець може позбавитись працівника в будь-який час, оскільки не має перед ним жодних офіційних зобов’язань. Теж стосується і виплати заробітної плати – може заплатити, може – ні. Крім цього такий працівник позбавлений соціального захисту з боку держави. Це стосується оплати відпусток, лікарняних, у випадку втрати роботи такий працівник не зможе розраховувати на отримання допомоги по безробіттю. Із зарплати в «конверті» пенсія не нараховується.
Тільки офіційно оформлена робота є гарантією соціального захисту найманих працівників, а для роботодавців – запорукою процвітання бізнесу. Витрачені кошти по утриманню легальних працівників – це отримані в подальшому доходи від прибуткової діяльності підприємства. Встановлення тривалих трудових відносин, постійні працівники, відсутність плинності кадрів – слугує якісною рекламою самого роботодавця. І лише при належному ставленні до своїх прав та обов’язків обидві сторони трудових відносин можуть розраховувати на позитивний результат та досягнення поставлених цілей.
ІІ. Інформація для бухгалтерів
Якщо РРО не вмикали — відправляти звіти немає потреби
У разі здійснення розрахункових операцій суб’єкти господарювання, які використовують РРО для проведення розрахункових операцій, зобов’язані наприкінці робочого дня (зміни) друкувати на РРО (за винятком автоматів із продажу товарів (послуг)) фіскальні звітні чеки.
У випадку невмикання реєстратора розрахункових операцій та, відповідно, нездійснення розрахункових операцій не передбачено відправки звіту про відсутність операції та видання підприємством додаткових наказів.
Індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС у Харківській області від 22.05.2017 р. № 287/ІПК/20-40-14-10-1
Чи можна зареєструвати в ЄРПН розрахунок коригування до спецрежимної податкової накладної
З 1 січня 2017 року скасовано реєстрацію суб’єктів спецрежиму оподаткування та переведення їх на загальну систему оподаткування, закриті рахунки у системі електронного адміністрування ПДВ, які були додатково відкриті сільськогосподарським товаровиробникам. Також обмежено строк реєстрації податкових накладних, складених сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг у межах спеціального режиму оподаткування.
Реєстрація податкових накладних і/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН, складених сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарських товарів/послуг, визначених відповідно до п. 209.7 ПКУ, має бути здійснена не пізніше 15 січня 2017 року.
Реєстрація таких податкових накладних і/або розрахунків коригування до податкових накладних не може здійснюватися з порушенням указаного строку.
Отже, усі податкові накладні/розрахунки коригування, складені сільгоспвиробниками за операціями з постачання сільськогосподарської продукції в межах спеціального режиму оподаткування, мали бути зареєстровані лише до 15 січня 2017 року включно. Починаючи з 16 січня 2017 року реєстрація таких податкових накладних і розрахунків коригування не здійснюється.
Тому платником ПДВ, який застосовував спеціальний режим обкладення ПДВ, не може бути складений та зареєстрований у ЄРПН розрахунок коригування до податкової накладної, складеної до 01.01.2017 р. щодо операцій, пов’язаних зі здійсненням сільгоспдіяльності.
У яких податкових накладних не зазначаються код УКТ ЗЕД і код послуг згідно з ДКПП
До обов’язкових реквізитів податкової накладної належать код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг — код послуги за ДКПП (пп. «і» п. 201.1 ПКУ).
Винятками із зазначеного є податкові накладні/розрахунки коригування, які складені не за операціями з постачання товарів/послуг — складені відповідно до п. 198.5 ПКУ та п. 199.1 ПКУ та на суму перевищення ціни придбання товарів/послуг над фактичною ціною їх постачання/звичайною ціною/балансовою (залишковою) вартістю.
Під час складання таких податкових накладних у верхній лівій їх частині в графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» робиться помітка «X» та зазначається тип причини, зокрема:
- 04 — Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;
- 08 — Складена на постачання для операцій, які не є об’єктом оподаткування ПДВ;
- 09 — Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування ПДВ;
- 13 — Складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності;
- 15 — Складена на суму перевищення бази оподаткування, визначеної відповідно до ст.ст. 188 і 189 ПКУ, над фактичною ціною постачання.
Отже, у податкових накладних, які складені з типами причини 04, 08, 09, 13, 15, код товару згідно з УКТ ЗЕД та/або код послуги за ДКПП не зазначаються.
Як виправити помилку в повідомленні про прийняття на роботу
У разі допущення помилки роботодавцем і за необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення типу «скасовуюче» з помилковими даними й одночасно повідомлення типу «початкове» — з правильними даними.
Накладення штрафу за подання уточнюючої інформації про прийнятих працівників до фіскальних органів чинним законодавством не передбачено.
Про бюджетну дотацію для сільгоспвиробників
Сума бюджетної дотації, яка підлягає виплаті сільгоспвиробнику за звітний період, не може перевищувати суму ПДВ до сплати до державного бюджету, задекларовану таким сільгоспвиробником у податковій декларації з ПДВ за такий звітний (податковий) період.
Сільгоспвиробники, які станом на 31 грудня 2016 року не були внесені до реєстру суб’єктів спецрежиму обкладення ПДВ у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства відповідно до ст. 209 ПКУ, не мають права на отримання бюджетної дотації за результатами діяльності в лютому 2017 року.
Обмежень щодо надсилання повторної електронної звітності протягом дня немає
Якщо платник податків надіслав декілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до контролюючого органу останнім до закінчення граничного строку, за умови, якщо його було сформовано правильно, прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.
Тобто немає обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями. Крім того, платник податків має право повторно відправляти податкові декларації в разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, водночас указавши тип документа «звітний новий».
Про повернення надміру сплаченого ПДФО під час оподаткування дивідендів у 2017 році
У листі ДФС від 22.05.2017 р. № 12807/7/99-99-13-01-0-17 надано відповідій стосовно найактуальніших питань:
1. Щодо сплати (перерахування) податку на доходи фізичних осіб із доходів, нарахованих (виплачених) працівникам відокремленого підрозділу (філії, цеху), та з доходів, нарахованих (виплачених) фізичній особі за надання майна в оренду.
Якщо платник податку має власні та/або орендовані приміщення (будівлі) у різних регіонах, у яких працюють й отримують заробітну плату наймані працівники, то платник податку зобов’язаний стати на облік як платник окремих видів податків і перераховувати ПДФО з доходів у вигляді зарплати до відповідного бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) таких приміщень (неосновне місце обліку).
Водночас податковий агент, який здійснює нарахування (виплату) фізичній особі доходу у вигляді орендної плати сплачує (перераховує) податок на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету за своїм місцезнаходженням.
2. Щодо подання податкового розрахунку за формою № 1-ДФ
У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не вповноважений нараховувати, утримувати й сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням і надсилає копію цього розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку.
У порції форми № 1-ДФ, яка подається за не вповноважений відокремлений підрозділ, зазначаються відомості щодо фізичних осіб (працюючих) такого підрозділу.
3. Щодо оподаткування та відображення у формі № 1-ДФ доходів у вигляді дивідендів згідно з унесеними Законом № 1989 змінами.
Якщо податковий агент до прийняття Закону № 1989 утримав ПДФО з доходів у вигляді дивідендів за 18%-вою ставкою податку, то такий агент може здійснити перерахунок сум нарахованих платнику податків доходів і повернути надміру утриманий податок у порядку, установленому ст. 43 ПКУ.
Результати перерахунку, зокрема, по нарахованих доходах у вигляді дивідендів, відображаються в податковому розрахунку за формою № 1-ДФ того періоду, у якому було проведено перерахунок сум податку. Уточнюючий податковий розрахунок за формою № 1-ДФ у цьому випадку не подається.
Результати перерахунку доходів у II кварталі 2017 року за умови відсутності нарахування (виплати) доходів відображаються в податковому розрахунку за формою № 1-ДФ за II квартал 2017 року так:
- у рядках 3 «Сума нарахованого доходу» та За «Сума виплаченого доходу» проставляється нуль;
- у рядках 4 «Сума нарахованого податку» та 4а «Сума перерахованого податку» проставляється сума надміру утриманого податку зі знаком «мінус»;
- у рядку 5 «Ознака доходу» зазначається «109».
4. Чи потрібно податковому агенту утримувати ПДФО під час нарахування (виплати) фізичній особі-підприємцю, місцезнаходженням або місцем проживання якого є тимчасово окупована територія, доходу від провадження ним підприємницької діяльності.
Обов’язок щодо нарахування (утримання, сплати) ПДФО та військового збору під час нарахування (виплати) зазначеним у пп. 38.9 п. 38 підрозділу 10 р. XX «Перехідні положення» ПКУ фізичним особам — підприємцям доходу від провадження ними підприємницької діяльності виникає в суб’єкта господарювання/самозайнятої особи, які мають статус податкових агентів.
Як юрособі-єдиннику визначити дохід від продажу земельної ділянки
У разі продажу основних засобів юробами - платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.
Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12-ти календарних місяців із дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу (п. 292.2 ПКУ).
Залишкова вартість — різниця між первісною (переоціненою) вартістю необоротного активу та сумою його накопиченої амортизації (зносу) (п. 4 П(С)БО 7 «Основні засоби»). Вартість земельних ділянок не є об’єктом для нарахування амортизації в бухобліку (п. 22 П(С)БО 7), а отже — земельні ділянки не мають залишкової вартості.
Таким чином, юрособа — платник єдиного податку групи 3 у разі продажу земельної ділянки (що використовується понад рік як окремий об’єкт власності) включає до складу доходів УСІ надходження коштів, отримані від продажу такої земельної ділянки, у звітному періоді (кварталі) їх отримання.
Індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС в Одеській області від 19.05.2017 р. № 279/ІПК/10/15-32-12-04-21.
Подаємо повідомлення до ДФС про прийняття на роботу за переведенням
Особі, запрошеній на роботу в порядку переведення з іншого підприємства, установи, організації за погодженням між керівниками підприємств, установ, організацій, не може бути відмовлено в укладенні трудового договору.
Після прийняття працівника на роботу власник чи вповноважений ним орган зобов’язаний повідомити Державну фіскальну службу.
Якщо під час підписання документа виникла помилка
«Невірний пароль або ключ пошкоджено»
У разі якщо під час підписання документа виникає помилка «Невірний пароль або ключ пошкоджено», платник насамперед має перевірити, який ключ ЕЦП використовується першим.
Варто пам’ятати, що правильна послідовність підписів для податкової звітності така: бухгалтер – директор – електронна печатка.
Далі необхідно перевірити правильність введення пароля, а саме — регістр введення пароля, мову клавіатури тощо (створений пароль може містити особливі символи).
Потім слід звернути увагу, чи відповідає набраний пароль ключу, який використовується. Наприклад: пароль до ключа бухгалтера використовується лише з ключем бухгалтера. Окрім того, помилка може виникати, якщо змінювалось ім’я файлу особистого ключа.
У разі якщо жодна із зазначених вище рекомендацій не допомагає вирішити проблему, треба звернутися до представництва АЦСК ІДД, у якому були отримані послуги ЕЦП, подати заяву на скасування посиленого сертифіката, згенерувати новий особистий ключ й отримати відповідні йому посилені сертифікати.
Як уточнити зобов’язання з податку на нерухомість
Обчислення сум податкових зобов’язань за відповідний звітний (податковий) період здійснюється за кожним типом об’єкта нерухомості.
Об’єкти нерухомості ідентифікуються за кодами типів об’єкта нерухомості, визначених згідно з примітками до Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі — Декларація), та зазначаються в колонці 2 Декларації.
Так, об’єкти житлової нерухомості ідентифікуються за кодами 1–3, об’єкти нежитлової нерухомості — 4–9, залежно від виду об’єкта.
Облікові показники нарахованих і сплачених сум із податку на нерухомість до бюджетів відображаються в інтегрованій картці платника, яка відкривається за кодом бюджетної класифікації:
- житлової нерухомості (коди типу об’єкта 1–3) на код бюджетної класифікації 18010100;
- нежитлової нерухомості (коди типу об’єкта 4–9) на код бюджетної класифікації 18010400.
Декларування податкових зобов’язань із податку на нерухомість за звітний період формою Декларації передбачено за житлові та нежитлові об’єкти нерухомості одночасно.
Програмним забезпеченням автоматично здійснюється визначення сум податкових зобов’язань за відповідними кодами бюджетної класифікації, що ідентифікуються за кодами типів об’єкта нерухомості, зазначених в колонці 2 Декларації, шляхом підсумку сум податкових зобов’язань, зазначених у колонці 7 Декларації, за відповідними групами кодів типів об’єктів.
При складанні уточнюючої звітності за відповідний звітний період чинною формою Декларації не передбачено розмежування сум податкових зобов’язань, що підлягають уточненню за об’єкти житлової та нежитлової нерухомості, що унеможливлює автоматизацію програмного забезпечення у частині їх рознесення до інтегрованої картки платника.
Первинні документи - застосовування факсиміле
Відповідно до Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, первинні документи – це документи, створені у письмовій або електронній формі, що фіксують та підтверджують господарські операції, включаючи розпорядження та дозволи адміністрації (власника) на їх проведення. Документ має бути підписаний особисто, а підпис може бути скріплений печаткою. Електронний підпис накладається відповідно до законодавства про електронні документи та електронний документообіг.
Використання при оформленні первинних документів факсимільного відтворення підпису допускається у порядку, встановленому законом, іншими актами цивільного законодавства.
Стаття 207 Цивільного кодексу передбачає, що використання при вчиненні правочинів факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного, електронного або іншого копіювання, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису допускається у випадках, встановлених законом, іншими актами цивільного законодавства, або за письмовою згодою сторін, у якій мають міститися зразки відповідного аналога їх власноручних підписів.
Тобто використання факсимільного відтворення підпису при оформленні первинних документів за письмовою згодою сторін, в якій містяться зразки відповідного аналога їх власноручних підписів, не порушує законодавства України.
Строки подання заяви при добровільній реєстрації платника ПДВ
У разі добровільної реєстрації особи як платника ПДВ або особи, яка відповідає вимогам, визначеним п.п. 6 п. 180.1 ст. 180 ПКУ, реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на податковий кредит і складання податкових накладних.
У разі переходу осіб зі спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, на сплату інших податків і зборів, реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого такі особи вважатимуться платниками податку.
У разі зміни ставки єдиного податку (пп. «б» п. п. 4 п. 293.8 ст. 293 ПКУ) реєстраційна заява подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ.
Особи, зазначені у п. 183.3 ст. 183 ПКУ, можуть навести у заяві бажаний (запланований) день реєстрації як платника податку, що відповідає даті початку податкового періоду (календарний місяць), з якого такі особи вважатимуться платниками податку та матимуть право на складання податкових накладних. Реєстрація осіб, зазначених в абзаці другому п. 183.4 ст. 183 ПКУ, діє з першого числа календарного кварталу, в якому буде застосовуватися ставка єдиного податку, що передбачає сплату ПДВ.
У разі якщо останній день строку подання заяви припадає на вихідний, святковий або неробочий день, останнім днем строку вважається наступний за вихідним, святковим або неробочим робочий день.
Транспортний податок: хто, що, коли, скільки
Об’єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою КМУ, станом на 1 січня року виходячи з марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального.
Щороку до 1 лютого на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об’єм циліндрів двигуна, тип пального.
Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до ПКУ є об’єктами оподаткування.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис.грн. за кожен легковий автомобіль, що є об’єктом оподаткування.
Податок сплачується за місцем реєстрації об’єктів оподаткування:
а) фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення;
б) юридичними особами – авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
ДФС про понижувальні та підвищувальні коефіцієнти для радіокористувачів
Закон України від 20.12.2016р. № 1791 містить редакційну помилку у частині ставок рентної плати за користування радіочастотним ресурсом.
А саме, у рядку 5 таблиці ставок рентної плати для радіокористувачів, вказана ставка в розмірі 26,21 грн за 1 МГц смуги радіочастот на місяць і наявна примітка у вигляді позначки.
У рядку 5 таблиці ставок рентної плати ставку для платників рентної плати зазначено в розмірі 26,211 грн за 1МГц смуги радіочастот на місяць і без примітки.
До виправлення редакційної помилки платники рентної плати мають право застосовувати примітку 1 (понижувальний коефіцієнт 0,75) до ставок рентної плати для обчислення податкових зобов’язань із рентної плати, керуючись нормою пп. 4.1.4 ПКУ.
Для обчислення податкових зобов’язань по радіозв’язку в системі передавання даних із використанням шумоподібних сигналів (наприклад, для ширини смуги радіочастот 60 МГц) понижувальний коефіцієнт 0,75 застосовується до 30 МГц, решта 30 МГц оподатковуються за повною ставкою. Детальніше у листі ДФС від 29.05.2017р. № 13556/7/99-99-12-03-04-17
ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян
Чи обов’язкове застосування РРО, якщо реалізується б/у техніка без гарантії
При роздрібній торгівлі мобільними телефонами, які були у використанні, фізичним особам — підприємцям — платникам єдиного податку необхідно проводити розрахункові операції із застосуванням переведеного у фіскальний режим РРО.
Винятків стосовно можливості незастосування РРО для техніки, яка була раніше у використанні, нормативно-правовими актами не передбачено.
Норми п. 296.10 ПКУ, які звільняють від РРО за умови недосягнення рівня доходів в 1 млн грн, не поширюються на платників єдиного податку, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.
Індивідуальна податкова консультація від 16.05.2017 р. № 205/Б/99-99-14-05-01-14/ІПК
Провели не зазначену у видах діяльності операцію – попрощайтесь зі «спрощенкою»
До реєстру платників єдиного податку вносяться відомості про платника єдиного податку, зокрема види господарської діяльності.
Платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, при здійсненні видів діяльності, не зазначених у реєстрі платників єдиного податку, - з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, у якому здійснювалися такі види діяльності.
Отже, фізична особа – підприємець на єдиному податку не має права здійснювати, в межах підприємницької діяльності, такі види діяльності, які не зазначені в його облікових даних.
Платник єдиного податку, що здійснює види діяльності, не зазначені в її облікових даних та в реєстрі платників єдиного податку, у тому числі, якщо договір складається від імені суб’єкта господарювання з іншим суб’єктом господарювання, зобов’язана перейти на сплату інших податків і зборів (загальна система оподаткування) з першого числа місяця, наступного за звітним кварталом, у якому здійснювалися види діяльності, які не зазначені в його облікових даних та реєстрі платників єдиного податку.
Чи підлягає ліцензуванню освітня діяльність, яку провадить ФОП
Міністерство освіти і науки України повідомило: ліцензуванню підлягає лише освітня діяльність, яка провадиться закладами освіти — юридичними особами. Фізична особа — підприємець не належить до закладів освіти, тому в разі проведення підприємцем групових консультувань, семінарів із питань інформатизації відповідна освітня діяльність не підлягає ліцензуванню.
Лист МОН від 12.05.2017 р. № 6.3-1000.
Особливості отримання пільг фізичною особою щодо сплати земельного податку
Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться органами фіскальної служби (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають або вручають платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року. Від сплати земельного податку звільняються:
- інваліди першої і другої групи;
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;
- пенсіонери (за віком);
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 року №3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»;
- громадяни, що Законом, визнані особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вищезазначених осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:
- для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 га;
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 га, в селищах – не більш як 0,15 га, в містах – не більш як 0,10 га;
- для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 га;
- для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 га;
- для ведення садівництва – не більш як 0,12 га.
Громадянин, що має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, має надати органам фіскальної служби за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують його право на пільгу. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового звітного періоду, у якому подано таку заяву.
Єдинник реалізує побутову техніку й інші товари: чи всі операції проводити через РРО
Якщо на господарському об’єкті фізособи-підприємця - платника єдиного податку одночасно реалізуються як товари, продаж яких має здійснюватися з обов’язковим застосуванням РРО, так і будь-які інші товари, то належним чином зареєстрований та переведений у фіскальний режим РРО повинен застосовуватися під час продажу всіх наявних на господарському об’єкті товарів.
Індивідуальна податковай консультація від 16.05.2017 р. № 206/Ч/99-99-14-05-01-14/ІПК.
Доставка технічно складних побутових товарів кур’єрськими службами: ким видається чек із РРО
За умови доставки таких товарів поштою чи кур’єрською службою суб’єкт господарювання зобов’язаний видати розрахунковий документ установленої форми (чек із РРО) та відповідним чином оформлений гарантійний талон у момент відправки товару покупцеві. Зокрема — за умови, якщо попередньо оплата за товар здійснювалася за допомогою мережі Інтернет із застосування платіжних карт Visa та MasterCard.
Якщо доставка товару здійснюється поштою за умови післяплати, то в момент отримання товару на поштовому відділенні покупець уносить кошти для перерахування на банківський рахунок продавця. Відповідний документ, що підтверджує факт оплати товару, у цьому випадку зобов’язане видавати поштове відділення. Документом, який свідчить про отримання того чи іншого товару, буде видаткова накладна продавця, вкладена суб’єктом господарювання (продавцем) у посилку.
У разі доставки товару за допомогою кур’єрської служби за умови передоплати із застосуванням зазначених вище платіжних карт, аналогічно, як у разі доставки товару поштою: продавець при продажу товарів повинен забезпечити доставку покупцеві раніше роздрукованого чека разом із придбаним товаром і відповідним чином оформленим гарантійним талоном.
Якщо доставка товару здійснюється кур’єрською службою за умови післяплати, то кур’єр видає розрахунковий документ (чек) покупцю в момент оплати коштів за придбаний товар. Своєю чергою, розрахунковий документ (чек) повинен бути роздрукований із використанням РРО, зареєстрованого на транспортний засіб, яким здійснюється доставка.
У випадку, якщо відсутнє місце проведення розрахунків й оплата здійснюється на підставі рахунків у безготівковій формі, а саме під час переказу коштів із розрахункового рахунка суб’єкта господарювання, який отримує товари, роботи (послуги), на розрахунковий рахунок постачальника товару, робіт (послуг) згідно з рахунком-фактурою, РРО під час надання послуг за допомогою мережі Інтернет не використовується.
Індивідуальна податкова консультація ГУ ДФС у Харківській області від 26.05.2017р. № 387/ІПК/20-40-14-10-17
Фактична перевірка вдруге за період, який вже перевірили: право на проведення
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності, зокрема такої підстави, як виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з вищеозначених питань.
Згідно зі ст. 61 Конституції України ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те ж правопорушення. При здійсненні фактичних перевірок контролюючі органи мають право перевіряти періоди, які вже були перевірені за наявності законодавчо визначених підстав для такої перевірки.
Підприємець має вести Книгу обліку доходів і витрат
Підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючі документи щодо походження товару. Форма Книги та порядок її ведення затверджені наказом Міндоходів України від 16.09.2013 року № 481.
Згідно зі ст. 121 ПКУ ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених ПКУ, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. Дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Статтею 164 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначено, що неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, особами для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 51 грн до 136 грн. При повторному порушенні протягом року адміністративний штраф - від 85 грн до 136 грн.
Перейменували вулицю - звітуємо за новою адресою
Податковою адресою платника податків - фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі. Платник податків - фізична особа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси. Податкова декларація повинна містити обов’язкові реквізити, зокрема про місце проживання платника податків. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів.
Платник податків повинен зазначити в податковій декларації актуальні дані про адресу місця проживання, за якою здійснюється листування з платником. Крім того, за такою адресою контролюючим органом може бути надіслано (вручено) податкове повідомлення-рішення.
Як пенсіонеру чи інваліду припинити сплачувати ЄСВ за себе
Фізособи-підприємці звільняються від сплати за себе єдиного внеску якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.
Пенсійний фонд України надає ДФС інформацію щодо фізосіб (платників єдиного внеску) про те, що вони є пенсіонерами за віком або інвалідами, із зазначенням дати встановлення пенсії або інвалідності, тому окремо повідомляти контролюючий орган про статус пенсіонера або інваліда не потрібно.
Якщо підприємець є інвалідом та отримує соціальну допомогу від фонду соціального страхування або Управління праці та соцзахисту, то підтвердженням встановлення інвалідності є довідка до акта огляду в МСЕК про встановлення групи інвалідності, яка надається до за місцем реєстрації підприємця.
Про включення до складу витрат вартості придбаних ліцензій та інших спецдозволів
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначений ст. 177 ПКУ. Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізособи – підприємця.
Підпунктом 177.4.3 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування, зокрема, платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності фізичною особою – підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця.
Єдинники можуть придбавати побутовий металобрухт у населення
Діяльність із закупівлі побутового металобрухту в населення не передбачена п. 291.5 ПКУ, котрим визначені види діяльності, здійснюючи які фізичні особи — підприємці не можуть бути платниками єдиного податку.
Тому фізичні особи — підприємці — платники єдиного податку груп 2 та 3 мають право здійснювати закупівлю в населення винятково побутового металобрухту. Приймання побутового металобрухту від фізичних осіб дозволяється лише в разі пред’явлення ними документа, який засвідчує особу, й обов’язково оформлюється актом приймання. В акті приймання побутового металобрухту від фізичних осіб зазначаються дані документа, який засвідчує особу, й опис металобрухту. Фізособи можуть провадити операції лише з побутовим металобрухтом (ст. 4 Закону «Про металобрухт» від 05.05.1999 р. № 619-XIV).
Оплата закупленого в населення металобрухту здійснюється через каси спеціалізованих підприємств (їх приймальних пунктів) і спеціалізованих металургійних переробних підприємств або через каси в банках готівкою чи шляхом поштових переказів за рахунок суб’єкта господарювання, який здійснює купівлю металобрухту. Забороняється проведення готівкових розрахунків під час проведення операцій із промисловим металобрухтом.
ФОП ліквідувався та повторно зареєструвався протягом року: як звітувати з ЄСВ
У разі припинення підприємницької діяльності та повторної реєстрації протягом року ФОП має подати 2 Звіти з ЄСВ:
- один «ліквідаційний» - до дня державної реєстрації припинення. Строк сплати зобов’язань, визначених підприємцем у Звіті з позначкою «ліквідаційний», настає в день подання такого Звіту, відповідно — єдиний внесок необхідно сплатити до дня подання Звіту включно;
- другий «початковий» - у законодавчо визначений строк.
Індивідуальна податкова консультація від 29.05.2017 р. № 399/П/99-99-13-02-01-14/ІПК.