Близнюкiвська районна рада

.

Переглядів: 744

Картинки по запросу Дані про взяття на облік платників

І. Інформація щодо діяльності Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області  та органів ДФС України

З 2 травня функціонуватимуть нові рахунки для сплати ЄСВ

З 2 травня 2019 року вступають у дію нові небюджетні рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України, для сплати коштів єдиного внеску та фінансових санкцій у зв’язку з проведенням реорганізації територіальних органів ДФС.

Звертаємо увагу, що до 26.04.2019 діють старі рахунки 3719, відкриті на ім’я територіальних органів Державної фіскальної служби України.

Нагадаємо, що відповідно до розпорядження КМУ «Про перенесення робочих днів у 2019 році» від 10.01.2019 № 7-р у квітні поточного року вівторок 30 квітня перенесено на суботу 11 травня, тобто останній день сплати нарахованих податкових зобов’язань з податків і зборів припадає на вихідний день 30 квітня 2019 року. Нормами ПКУ не передбачено перенесення термінів слати податків і зборів (п.57.1 ст.57 ПКУ), тому сплату нарахованих поточних податкових зобов’язань необхідно здійснити не пізніше 26 квітня 2019 року.

Лозівське управління нагадує про останній термін надання декларацій про доходи за минулий рік

До завершення «Деклараційної кампанії 2018» залишилось менше тиждня, тому податківці закликають громадян не залишати все на останок та вчасно виконати свій обов’язок. За три місяці кампанії декларування фахівцями Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області прийнято понад 5211 декларацій про майновий стан та доходи, податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб склали 8659,1 тис. гривень. Фахівці нагадують, що податкова декларація про майновий стан і доходи отримані протягом 2018 року подається до 2 травня 2019 року включно, за місцем реєстрації.

Правильно заповнюйте платіжні документи, щоб уникнути боргу

 Звертаємо Вашу увагу на те, що в інформаційній системі «Податковий блок», у якому ведеться облік сплачених та повернутих податків та зборів у розрізі платників та кодів бюджетної класифікації доходів бюджетів, з лютого 2019 року була усунута технічна можливість обліковувати надходження коштів по платіжному документу, який містить суми, сплачені відразу кількома платниками. Це в першу чергу стосується громадян, що сплачували земельний податок та податок на нерухомість через каси сільських рад.

Враховуючи викладене та з метою коректного відображення сплачених сум у Ваших інтегрованих картках, уникнення неправомірного податкового боргу, просимо Вас уважно заповнювати платіжні документи та контролювати їх заповнення операторами відділень банків та Укрпошти, а саме: один платіжний документ повинен бути заповнений тільки по одному платнику, а в розділі «призначення платежу» повинен бути вказаний код (податковий номер) лише одного платника.

Окремо звертаємо увагу бухгалтерів сільських, селищних рад, ОТГ, які приймають від населення кошти у рахунок сплати податків, на необхідність перерахування прийнятих сум на бюджетні рахунки окремо по кожному платнику із обов’язковим зазначенням податкового номера платника.

Ідентифікаційний номер в режимі on-line

Запроваджено в тестовому режимі новий електронний сервіс — подання відомостей для реєстрації фізичної особи /внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків засобами ITC «Електронний кабінет». Для зручності платників податківфізична особа, не звертаючись до органів ДФС, а лише засобами ITC «Електронний кабінет» може заповнити, підписати ЕЦП та направити до ДФС: — облікову картку фізичної особи — платника податків, яка є заявою для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків; — заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб — платників податків; — обрати контролюючий орган, до якого особа може звернутись для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб — платників податків. Для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі — Картки платника податків,заявник може звернутися до контролюючого органу за місцем проживання або до будь-якого контролюючого органу за бажанням. Код та назву контролюючого органу, до якого він буде звертатися, заявник має вказати при формуванні запиту (вибрати з переліку). Подання Облікової картки/Заяви для внесення змін в електронному вигляді можливе на підставі Свідоцтва про народження дитини для малолітніх осіб (до 14 років) або Паспорта громадянина України, тому скористатися сервісом можуть тільки громадяни України.

Який алгоритм дій має здійснити підприємець під час оформлення нового працівника на роботу?

Під час оформлення нового працівника на роботу, підприємцю необхідно:

- укласти в письмовій формі трудовий договір (п. 6. ч. 1 ст. 24 КЗпроПУ; форма трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 № 260);

- оформити наказ про прийняття на роботу (заповнити типову форму № П-1 «Наказ (розпорядження) про прийняття на роботу», затверджену наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 № 489);

- повідомити ДФС про прийняття працівника на роботу (постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 17.06.2015 № 413).

Звертаємо увагу, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за формою, згідно з додатком до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413.

На власників автівок на «єврономерах» очікують нові штрафи

З 24 травня набирають чинності чергові зміни в законодавстві в частині ввезення в Україну транспортних засобів (Закон України від 08.11.2018 № 2612-VIII «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України»).

Дані зміни, зокрема, посилюють відповідальність за порушення статей 469, 470, 481 Митного кодексу України.

Законодавчо визначено й порядок дій Нацполіції.  Так, за керування авто, щодо якого порушено обмеження, встановлені Митним кодексом України (а саме: порушено строки його тимчасового ввезення та/або переміщення в митному режимі транзиту; транспортний засіб використовується для цілей підприємницької діяльності та/або отримання доходів в Україні; транспортний засіб передано у володіння, користування або розпорядження особі, яка не ввозила його на митну територію України або не поміщувала в митний режим транзиту), представники Нацполіції штрафуватимуть водія на п’ятсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. При повторному протягом року порушенні штраф сягатиме однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на один рік.

До уваги школярів!

Університет ДФС України запрошує учнів 9-11 класів усіх регіонів України до участі у IІI Всеукраїнському Інтелектуальному конкурсі «Податківець майбутнього» Конкурс відбуватиметься у два тури. І тур. Регіональний, що проходитиме у двох форматах (на вибір). Дистанційний, з використанням платформи Moodle (19 квітня -11 травня 2019 року). Стаціонарний (11 травня 2019 року) на базі відокремлених структурних підрозділів Університету (у м. Вінниці, Житомирі, Кам’янець-Подільському, Львові). ІІ тур. Фінал (17 травня 2019 року) на базі Університету ДФС України. Для участі необхідно здійснити заповнення онлайн – заяви http://www.nusta.edu.ua, головна сторінка.

Ключі електронного цифрового підпису можна отримати у відокремленому пункті реєстрації Акредитованого центру сертифікації ключів ІДД ДФС

Лозівське управління ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що електронний цифровий підпис (ЕЦП) дає можливість платникам податків оптимізувати процедуру подачі звітів, швидко та без перешкод звітувати  до податкових, митних органів не витрачаючи свій час,  замовляти довідки, тощо. Платник податків може звернутись до відокремлених пунктів реєстрації користувачів Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС. При цьому ідентифікація фізичної особи, яка звернулася для отриманням ЕДП, здійснюється за умови її особистої присутності. Звертаємо увагу, що строк чинності кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів, отриманих від АЦСК ІДД ДФС, становить два роки з моменту їх формування. Перелік документів, необхідних для отримання електронних довірчих послуг, наведено у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» офіційного інформаційного ресурсу АЦСК ІДД ДФС (http://acskidd.gov.ua/r_kor), у підрозділі «Підготовка документів та реєстрація».

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Нагадування про сплату податків та зборів

22 квітня 2019 року останній день подання:

- звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форма № Д4 (місячна)) за березень 2019 року;

- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за березень 2019 року у разі неподання податкової декларації на 2019 рік;

- податкової декларації з рентної плати за березень 2019 року;

- податкової декларації з ПДВ за березень 2019 року платниками, у яких податковий період дорівнює календарному місяцю;

- декларації акцизного податку за березень 2019 року.

22 квітня 2019 року останній день сплати ЄСВ роботодавцями за найманих працівників за березень 2019 року (крім гірничих підприємств).

Увага! Важлива новація у законодавстві за напрямом — ЄСВ

Постановою КМУ від 06 березня 2019 року №164 (далі – Постанова) затверджено Порядок нарахування та сплати єдиного внеску за непрацюючого іншого з подружжя працівника дипломатичної служби, який перебуває за кордоном за місцем довготермінового відрядження такого працівника (далі – Порядок). Порядок затверджено відповідно до Закону №2464. Крім того, частиною другою статті 37 Закону України «Про дипломатичну службу» від 07 червня 2018 року №2449-VIII (набрав чинності 19 грудня 2018 року) гарантовано, що час перебування за кордоном іншого з подружжя, який не працював під час перебування за кордоном за місцем довготермінового відрядження працівника дипломатичної служби, зараховується до страхового стажу. Порядок дозволить забезпечити реалізацію передбачених законодавством України гарантій, зокрема, у частині зарахування до страхового стажу часу перебування за кордоном непрацюючому іншому з подружжя працівника дипломатичної служби, який перебуває за місцем довготермінового відрядження такого працівника.

Коли ДФС може застосувати максимальний штраф за несплату ЄСВ у розмірі 50%?

За донарахування контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого ЄСВ до 01 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 5% зазначеної суми, а після 01 січня 2015 року – 10% зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50% суми донарахованого ЄСВ (пп. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції №449). Для розрахунку зазначеного штрафу кількість звітних періодів розраховується, починаючи з місяця, на який припадає термін подання звітності за період, за який донараховано (обчислено) суми ЄСВ, та закінчуючи місяцем, на який припадає отримання таким платником акта перевірки від органу доходів і зборів або в якому він подав звітність, де зазначено такі донараховані суми. Якщо за результатами перевірки виявлено в окремих місяцях суми донарахованого (своєчасно не обчисленого) ЄСВ, то за кожне таке донарахування (кожний місяць) відповідно до Закону №2464 накладається штраф у порядку та розмірах, визначених у абз. 4 – 7 пп. 3 п. 2 розд. VІI Інструкції №449. Для дотримання вимог щодо максимального розміру (50%) штрафу: визначається сукупно сума донарахувань за всіма звітними періодами, в яких вони виявлені; визначається сукупно сума штрафу за всіма звітними періодами, в яких виявлені донарахування та за якими нараховано такі штрафи; здійснюється обрахування максимального розміру штрафу від сукупної суми донарахувань та порівнюється із фактично нарахованою сумою штрафів, визначеною сукупно за всі звітні періоди, в яких донараховано суми єдиного внеску. До сплати визначаються суми штрафів, що не перевищують максимального їх розміру, визначеного пп. 3 п. 2 розділу VІI Інструкції №449.При цьому складається рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування відповідним контролюючим органом або платником своєчасно не нарахованого ЄСВ за формою згідно з додатком 13 до Інструкції №449. Підставою для прийняття відповідного рішення є акт перевірки платника ЄСВ.

У разі зміни місцезнаходження розрахунок за ф. 1ДФ подається за попереднім місцезнаходженням

У разі зміни місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, суб’єкт господарювання до закінчення поточного бюджетного року сплачує податок на доходи фізичних осіб та подає податковий розрахунок за ф. 1ДФ за попереднім місцезнаходженням.

Відповідно до п.п. 168.4.4 п. 168.4 ст. 168 ПКУ юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, за місцезнаходженням відокремлених підрозділів, а у випадках, передбачених ПКУ, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

Крім того, згідно з п.п. «а» п.п. 168.4.5 п. 168.4 ст. 168 ПКУ фізична особа, відповідальна згідно з вимогами розд. IV ПКУ за нарахування та утримання податку, сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету, зокрема, у разі коли така фізична особа є податковим агентом, - за місцем реєстрації у контролюючих органах, а у випадках, передбачених ПКУ, - за місцезнаходженням земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості).

У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням та надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу в установленому порядку (абзац другий п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ).

Відповідно до п. 10.13 розд. Х Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами та доповненнями, у разі зміни місцезнаходження суб’єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду.      До закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

Платник єдиного податку змінив місце провадження діяльності. Як і коли повідомити про це податкову?

У разі зміни відомостей, передбачених п. п. 1 - 5 п. 299.7 ст. 299 ПКУ, до реєстру платників єдиного податку в день подання платником відповідної заяви вносяться відповідні зміни (п. 299.8 ст. 299 ПКУ). У разі зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи - підприємця або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) заява подається протягом місяця з дня виникнення таких змін (п. 298.4 ст. 298 ПКУ). Якщо змінилася податкова адреса суб’єкта господарювання, місце провадження господарської діяльності, види господарської діяльності, заява подається платниками єдиного податку першої і другої груп не пізніше 20 числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулися такі зміни (п. 298.5 ст. 298 ПКУ).

У разі зміни податкової адреси суб’єкта господарювання, місця провадження господарської діяльності заява подається платниками єдиного податку третьої групи разом з податковою декларацією за податковий (звітний) період, у якому відбулися такі зміни (п. 298.6 ст. 298 ПКУ).

Строки подання заяви на зміну ставки та групи платників єдиного податку визначені в п. 293.8 ст. 293 ПКУ.

Отже, для внесення змін до реєстру платників єдиного податку при зміні відомостей платник має подати відповідну заяву про зміни у строки, встановлені ПКУ. За бажанням платника контролюючий орган видає витяг з реєстру платників єдиного податку.

Наявність податкового боргу протягом двох послідовних кварталів є підставою для зняття з реєстрації платником єдиного податку

Відповідно до п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ платники єдиного податку зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ, зокрема, у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів.

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1. ст.14 ПКУ податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений Податковим кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Податковим кодексом.

Згідно із частиною другою та третьою п. 299.10 ст. 299 ПКУ реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом  виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу, зокрема, у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів (в останній день другого із двох послідовних кварталів) або у випадку припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємця відповідно до закону (в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення).

Одночасно інформуємо, для того, аби дізнатися про наявність заборгованості, фізична особа - підприємець може особисто звернутися до органів ДФС за місцем реєстрації або скористатися сервісом «Електронний кабінет платника податків», чи «Розрахунки з бюджетом». Електронний кабінет платника податків надає можливість кожному користувачу перевірити статус перебування на обліку в органах ДФС, а також дізнатися фактичний стан розрахунків з бюджетом по всіх платежах на задану дату та прогноз платежів до кінця поточного року без витрат робочого часу на відвідування органів ДФС.

Слід зазначити, що для роботи з «Електронним кабінетом платника податків» необхідно мати ключі електронного цифрового підпису. Вхід до «Електронного кабінету» здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб – портал ДФС.

Щодо сплати земельного податку у випадку надання ділянки в оренду підприємцем

Якщо право власності на земельну ділянку оформлене на фізичну особу (а також у випадку оформлення права власності на земельну ділянку на фізичну особу – підприємця), і земельна ділянка використовується для провадження господарської діяльності, то такий підприємець – платник єдиного податку звільняється від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку (з урахуванням п.п. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 ПКУ).

Дохід нараховано: коли сплачувати ПДФО

Відповідно пп.168.1 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб із суми такого доходу за його рахунок.
ПДФО сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування податку до бюджету.
Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, ПДФО сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання).
У разі якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені ПКУ для місячного податкового періоду, тобто не пізніше 30 календарних днів, наступних за місяцем нарахування доходу.

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

До уваги виробників РРО, центрів сервісного обслуговування РРО та суб’єктів господарювання – власників РРО!

Затверджені нові порядки ведення реєстру екземплярів РРО та реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (реєстр ЦСО). Відповідний наказ Мінфінансів України від 13.02.2019 № 64 набирає чинності з дня його офіційного опублікування (орієнтовно 19.04.2019). Змінами, зокрема, передбачено, що реєстрація РРО буде здійснюватись за спрощеною процедурою. Достатньо однієї заяви, яка матиме спрощену форму і її можна подати електронній формі без додатків. При цьому при реєстрації РРО виробник (постачальник) має внести відомості щодо: — екземпляра РРО, який ним поставлений для введення в обіг, – до реєстру екземплярів РРО; — центру сервісного обслуговування (ЦСО), якому надається право здійснювати технічне обслуговування та ремонт такої моделі РРО відповідно до укладеного з виробником договору, – до реєстру ЦСО. У свою чергу ЦСО має направити до ДФС в електронній формі повідомлення про укладення із суб’єктом господарювання – власником РРО договору про технічне обслуговування та ремонт реєстраторів розрахункових операцій. До початку реєстрації РРО його власник має надіслати (подати) до контролюючого органу повідомлення про об’єкти оподаткування, об’єкти пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, у якому надати інформацію про господарську одиницю, де буде застосовуватись РРО. Порядок та строки подання повідомлення визначені наказом Мінфіну від 09.12.2011 №1588. Отже, спрощення реєстраційної процедури забезпечується за рахунок запровадження електронного обміну документами між усіма суб’єктами відносин у сфері застосування РРО (виробник РРО, ЦСО, суб’єкт господарювання, ДФС) та взаємодії інформаційних ресурсів фіскальної служби. У рамках здійснення заходів, спрямованих на спрощення процедури реєстрації РРО, запровадження двох електронних реєстрів – реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО, ДФС розроблено нові електронні форми документів та створено нові сервіси в Електронному кабінеті, які працюють у тестовому режимі до набрання чинності наказом №64. Це дозволяє виробникам (постачальникам) подавати заяви для наповнення відповідних реєстрів, а ЦСО – повідомлення про укладені договори. Інформаційні повідомлення про запроваджені сервіси розміщені у відкритій частині Електронного кабінету у розділі «Новини». Після завершення етапу тестування у зв’язку із набранням чинності наказом № 64, виробникам (постачальникам) необхідно буде подати заяви для наповнення реєстрів у порядку та строки, встановлені зазначеним наказом. Обмін заявами та повідомленнями між виробниками (постачальниками) та ДФС, між ЦСО і ДФС, між ДФС та суб’єктами господарювання здійснюватиметься в електронній формі із застосуванням кваліфікованих електронних підписів (КЕП). Заяви про включення до реєстрів екземпляру РРО/ЦСО та повідомлення ЦСО можуть підписуватись уповноваженими особами виробників (постачальників) або ЦСО, яким делеговано право підпису електронних документів та направлені повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису в електронному вигляді за формою, встановленою Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами. Заяви для реєстрації РРО можуть бути підписані та подані представником суб’єкта господарювання за умови наявності документів, що посвідчують його особу та підтверджують надані йому повноваження, а також виконання вимог щодо електронної ідентифікації у випадку подання заяви у електронній формі. Наказом № 64 визначений період (два місяці) та особливості первинного формування і наповнення реєстру екземплярів РРО. Так, ДФС протягом двох місяців, наступних за місяцем набрання чинності цим наказом, формує реєстр, включає до нього екземпляри РРО, які зареєстровані в органах ДФС і перебувають в експлуатації. Виробники (постачальники) протягом трьох місяців подають заяви про включення до реєстру всіх екземплярів РРО, поставка яких була здійснена до набрання чинності наказом № 64. Протягом трьох місяців для первинної реєстрації РРО, які не включені виробниками до реєстру екземплярів РРО, власники повинні будуть додавати до заяви паспорти (формуляри) таких РРО та паспорти модема (у разі застосування зовнішнього модема), а також копії документів, які підтверджують факт купівлі або безоплатного отримання РРО у власність, іншого документа, що підтверджує право власності або користування РРО. Первинне наповнення реєстру ЦСО інформацією здійснюватиметься на підставі заяв виробників (постачальників) протягом двох місяців після набрання чинності наказом № 64. Водночас ЦСО, який укладає договір про технічне обслуговування та ремонт РРО, що вперше буде реєструватись в органах ДФС, на момент укладання такого договору має бути включений до реєстру ЦСО. Звертаємо увагу, що до набрання чинності наказом № 64 правові відносини між суб’єктами відносин у сфері застосування РРО під час реєстрації РРО регулюються наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547. Починаючи з дня набрання чинності наказом № 64, реєстрація РРО здійснюватиметься за новими правилами у такій послідовності: — виробник РРО включає ЦСО до реєстру ЦСО; — виробник РРО включає екземпляр РРО до реєстру екземплярів РРО; — ЦСО надсилає електронне повідомлення про укладений договір з власником РРО до контролюючого органу за місцем реєстрації РРО; — суб’єкт господарювання – власник РРО подає заяву про реєстрацію РРО; — ДФС направляє до ЦСО довідку про резервування фіскального номера (дійсна три дні); — ЦСО вводить РРО в експлуатацію та направляє до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО, акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО; — ДФС видає реєстраційне посвідчення. Наголошуємо, що усі ці процедури здійснюються в електронній формі із застосуванням КЕП. За бажанням суб’єкти господарювання можуть подати заяву про реєстрацію РРО у паперовій формі та отримати реєстраційне посвідчення у паперовій формі. ДФС рекомендує усім учасникам відносин у сфері застосування РРО: — ознайомитись з текстом наказу № 64; — звернутись до будь-якого АЦСК (за необхідності) для отримання кваліфікованого сертифіката відкритого ключа – керівнику юридичної особи /фізичній особі-підприємцю, а у разі делегування права підпису документів, пов’язаних з реєстрацією РРО, ведення реєстрів – уповноваженій особі/представнику; — укласти Договір про визнання електронних документів між суб’єктом господарювання (юридичною особою або фізичною особою) та органом ДФС шляхом приєднання до нього на підставі Заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів та подання Повідомлення про надання інформації щодо електронних цифрових підписів із інформацією щодо сертифікатів осіб, відповідальних за подання документів, пов’язаних з реєстрацією РРО, веденням реєстру екземплярів РРО та реєстру ЦСО; — провести всі інші необхідні підготовчі процедури, наприклад – оформлення тестових заяв, повідомлень, інвентаризацію договорів, укладених між виробниками та ЦСО та між ЦСО та суб’єктами господарювання – власниками РРО, тощо; — виробникам РРО провести інвентаризацію екземплярів РРО, відомості щодо яких необхідно внести до реєстру екземплярів РРО згідно з вимогами порядку, визначеного наказом № 64.

Самозайнята особа припиняє діяльність: як звітувати?

У разі припинення діяльності самозайнята особа подає декларацію за результатами звітного року до 1 травня року, що настає за звітним .Фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення такої незалежної діяльності, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та/або поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку: заяви за формою №8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за формою №6-ОПП (абз. 1 пп. 2 п. 11.18 розділу ХI Порядку №1588). Внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення незалежної професійної діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань та застосування санкцій за їх невиконання (пп. 4 п. 11.18 розділу ХI Порядку №1588). Пунктом 178.4 ПКУ визначено, що фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за результатами звітного року у строки, передбачені для платників ПДФО. Платники ПДФО подають податкову декларацію до 01 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених пп. 49.18.4 ПКУ. Чинним законодавством не передбачено особливих термінів подання податкової декларації фізичними особами стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення незалежної професійної діяльності. Враховуючи викладене, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, у разі її припинення, подає податкову декларацію за результатами звітного року до 01 травня року, що настає за звітним.

Новостворені фізичні особи – підприємці подають податкову декларацію за квартал, в якому розпочата така діяльність

ФОП, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування. Вперше зареєстровані підприємці в податковій декларації також зазначають інформацію про майновий стан та доходи станом на дату державної реєстрації підприємцем (п.п.177.5.2  п.177.5  ст.177 ПКУ)). Податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків), протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного  кварталу (півріччя) (п.п. 49.18.2 п.49.18  ст.49 ПКУ). Тобто, ФОП, яка протягом I, II або III кварталів звітного року перейшла із спрощеної системи оподаткування на загальну системи оподаткування або здійснила процедуру державної реєстрації як суб’єкта господарювання та обрала загальну систему оподаткування, подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію про майновий стан і доходи за результатами звітного кварталу, в якому відбувся перехід на загальну систему оподаткування за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу та річну податкову декларацію за результатами календарного року. При цьому, якщо ФОП у IV кварталі звітного року перейшла із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування або здійснила процедуру державної реєстрації як СГ та обрала загальну систему оподаткування, то вона подає до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкову декларацію за звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу, яка прирівнюється до річної податкової декларації.

Застосування рішення органу місцевого самоврядування щодо нової нормативної грошової оцінки земельної ділянки

Об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Норми визначені ст. 270 ПКУ. Базою оподаткування земельним податком є, зокрема, нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом ХІІ «Податок на майно» ПКУ (п.п. 271.1.1 п. 271.1 ст. 271 ПКУ). Відповідно до п. 271.2 ст. 271 ПКУ рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом. Крім того, частиною п’ятою ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 280) визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію. Слід зазначити, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (частина перша ст. 73 Закону № 280).

Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

В поточному році громадяни сплачують податкові зобов’язання згідно отриманих податкових повідомлень - рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2018 рік. Сума податку залежить від ставок, прийнятих органами місцевого самоврядування, де знаходиться житлова або комерційна нерухомість і від розміру мінімальної  заробітної плати на 1 січня року, за який проводиться нарахування податку.

Розрахунок податку здійснено на підставі відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Термін сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, становить 60 днів з моменту отримання такого повідомлення - рішення.

Велика кількість податкових повідомлень - рішень про сплату податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, повертаються поштовими відділеннями із зазначенням причини: за закінченням встановленого строку зберігання або не проживає.

Інформація щодо місця реєстрації - це інформація внесена до інформаційних баз фіскальної служби на момент, коли громадяни звертались до фіскальних органів з метою отримання ідентифікаційних кодів. Протягом місяця після зміни місця реєстрації громадянин зобов’язаний повідомити про такі зміни контролюючий орган, де він поставлений на облік. Якщо платник не повідомляє ДФС про зміну реєстрації - податкове повідомлення - рішення надсилається на адресу, інформація про яку міститься в контролюючому органі, тобто стару адресу. Таким чином платник не ознайомлений із сумою проведених нарахувань податку. Внаслідок чого виникає податковий борг, штрафні санкції, арешт майна.

У зв’язку з цим наголошуємо, що громадяни, у яких змінилися реєстраційні дані, зобов’язані надати в державну податкову інспекцію за місцем реєстрації заяву за формою № 5 ДР про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

Про право фізосіб – платників земельного податку в проведенні звірки розміру площ земельних ділянок

Нормами ПКУ закріплено право фізичних осіб - платників земельного податку звернутись з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних, що стали підставою для визначення розміру податкових зобов'язань з земельного податку.

Звернувшись до Центрів обслуговування платників Лозівського управління ГУ ДФС у Харківській області громадяни мають право провести звірку щодо розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку, розміру ставки податку, нарахованої суми податку, а також права на користування пільгою із сплати податку.

Перелік  категорій громадян, які звільняються від земельного податку визначено пунктом 281.1 статті 281 ПКУ, а саме:

- інваліди першої і другої групи;

- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років;

- пенсіонери (за віком);

- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”;

- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Разом з тим, відповідно до пункту 281.2 статті 281 ПКУ, звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище категорій фізичних осіб,  поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме:

- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

На період дії єдиного податку четвертої групи від сплати податку звільняються власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи (пункт 281.3 статті 281 ПКУ).

Пунктом 281.4 статті 281 ПКУ встановлено, якщо громадянин, який  належить до пільгової категорії, має у власності  декілька земельних ділянок одного виду використання, йому необхідно  до 1 травня поточного року подати письмову заяву у довільній формі до податкової інспекції за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги.

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Найманий працівник не має можливості самостійно провести сплату ЄСВ

Частиною 1 ст. 4 Закону № 2464 визначено: платниками ЄСВ є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичної особи на умовах трудового договору (контракту). Відповідно до ч.9 ст. 9 Закону № 2464 обчислення і сплата ЄСВ за працівників, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях, здійснюються роботодавцями за рахунок сум, на які ЄСВ нарахований. ЄСВ сплачується шляхом перерахування роботодавцем безготівкових коштів з його банківського рахунку (ч.7 ст. 9 Закону № 2464). Отже, найманий працівник не має можливості самостійно провести сплату ЄСВ.

Деклараційна кампанія – 2019: випадки, коли податкова декларація не подається

Відповідно до статті 179 ПКУ обов’язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

– від податкових агентів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

– у вигляді об'єктів спадщини, які відповідно оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок;

– від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до IV розділом Кодексу;

– виключно від податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених IV розділом ПКУ.

При наданні послуг з репетиторства необхідно задекларувати доходи

Податкова декларація про майновий стан і доходи обов’язково подається при отриманні, зокрема, доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи, та суб’єктів підприємництва). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання послуги репетиторства. Якщо викладач, який надає послуги репетиторства, не є ФОП, він зобов’язаний подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 2 травня 2019 року за місцем податкової адреси (реєстрації) чи онлайн з використанням електронного підпису. Форма декларації затверджена наказом Мінфіну України від 02.10.2015 № 859 у редакції від 06.06.2017 № 556. Доходи від репетиторства оподатковуються ПДФО за ставкою 18%. Також із вказаних доходів сплачується військовий збір за ставкою 1,5%. Суму податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, зазначену в річній податковій декларації, репетитори мають сплатити до 1 серпня 2019 року. Під поняттям «репетиторство» мається на увазі: підготовка дітей до школи, вступу до навчальних закладів, незалежного тестування, навчання з будь-яких предметів, написання рефератів, виконання контрольних, курсових та дипломних робіт тощо.

Частину сплаченого із зарплати податку можна повернути

Громадяни можуть повернути частину сплаченого із заробітної плати податку на доходи фізичних осіб, скориставшись правом на податкову знижку. Таке право передбачене статтею 166 ПКУ.

Для включення до податкової знижки дозволено наступні витрати:

- сума коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення;

- частина сплачених процентів за іпотечним житловим кредитом у порядку, встановленому статтею 175 ПКУ;

- сума коштів або вартість майна перерахованих (переданих) у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям, які відповідають умовам, встановленим пунктом 133.4 статті 133 ПКУ;

- сплата страхових платежів за договорами довгострокового страхування життя та пенсійних внесків у рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- оплата допоміжних репродуктивних технологій;

- оплата державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- сума коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу на альтернативні види палива;

- сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства, фактично сплачених платником податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи;

- сплата коштів на будівництво (придбання) доступного житла.

Зауважимо, що підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яку громадяни мають право подати по 31 грудня 2019 року включно.

Продаж одного автомобіля не оподатковується і декларуванню  не підлягає

Якщо фізична особа отримала дохід від продажу (обміну) протягом звітного (податкового) року одного з об’єктів рухомого майна у вигляді легкового автомобіля та/або мотоцикла, та/або мопеда, то такий дохід не оподатковується.  Як наслідок, у фізичної особи не виникає обов’язку щодо сплати податку на доходи фізичних осіб і подавати річну декларацію про майновий стан і доходи у такому випадку не потрібно.

Зазначена норма визначена п. 173.1, 173.2 ст. 173 ПКУ.

Коли отримання спадщини оподатковується

Фізична особа, яка отримує спадщину від родичів, не членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення, наприклад, рідного дядька, тітки чи інших фізичних осіб, сплачує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 5% від вартості успадкованого майна.

Якщо майно успадковує фізична особа нерезидент, або спадщина отримується  від нерезидента, то вартість об’єкта спадщини підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18%. Навіть, якщо такий нерезидент вважається членом сім’ї першого та другого ступенів споріднення.

Крім податку на доходи фізичних осіб платники повинні сплатити військовий збір, який складає 1,5% від вартості успадкованого майна.

Відповідальними за сплату податку на доходи фізичних осіб до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Оподаткування доходу, отриманого платником податку в результаті прийняття ним у спадщину чи дарунок коштів, майна, майнових чи немайнових прав здійснюється у порядку, встановленому статтею 174 ПКУ.

 



« повернутися до списку новин