Близнюкiвська районна рада

.

Переглядів: 943

Картинки по запросу «Час платника»

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Електронні сервіси ДФСв допомогу платникам податків

Електронні сервіси ДФС – це реформування формату відносин з суб`єктами господарювання, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів фіскальної служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, а також знижуються корупційні ризики, завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів.

Зокрема, є можливість оцінити податкові ризики діяльності з потенційними бізнес-партнерами, доступу до нормативних і інформаційних документів з питань оподаткування, скористатися загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом, звітувати он-лайн тощо.

Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву. Сервіс «Електронний кабінет платника» надає майже повний спектр послуг як для суб’єктів господарювання, так і громадян, сприяє правильному i зручному обчисленню та своєчаснiй сплатi податкiв i зборiв.

 

«Час платника»

Шановні платники податків! ГУ ДФС у Харківській області започатковано «Час платника».

З метою надання інформаційної допомоги щодо зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджено щоденне консультування суб’єктів господарювання. Чекаємо на Вас в приміщеннях Центрів обслуговування платників з 17.00 до 18.00 (у п’ятницю з 15.45 до 16.45).

 

Тютюновий рейс

Майже 30 кілограмів тютюну, який громадянин Йорданії намагався незаконно ввезти в Україну, виявили харківські митники на митному посту «Харків-аеропорт».

Під час митного контролю один з пасажирів рейсу «Амман-Харків» самостійно обрав «зелений коридор», чим заявив про відсутність товарів, які підлягають декларуванню. Однак, після перетину білої смуги громадянин заявив, що везе майже 30 кг тютюну, який і був виявлений в його багажі за допомогою приладу Rapiscan. Відносно громадянина складено протокол про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України.

 

З початку року виявлено 1,6 тис. найманих осіб, які працювали неофіційно - ДФСУ

До бюджетів донараховано понад 250 млн грн ПДФО, приблизно 89 млн грн ЄСВ та майже 19 млн грн військового збору.

Завдяки заходам податкового контролю було виявлено 1,6 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.

Крім цього, за результатами роботи працівників ДФС у складі робочих груп з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади, здійснено обстеження виробничих, торгових приміщень юридичних та фізичних осіб, місця здійснення підприємницької діяльності та проведено роз’яснювальну роботу з роботодавцями. За результатами цих заходів роботодавцями додатково укладено близько 23 тис. трудових угод з найманими працівниками.

У січні – липні 2017 року за рахунок спільних дій територіальних органів ДФС та місцевих органів влади, індивідуальної роз’яснювальної роботи з керівниками підприємств – боржників та вжитих заходів з контролю погашено заборгованість із заробітної плати у сумі  1 062,7 млн. грн., надійшло 118,2 млн грн ПДФО та 375,2 млн грн єдиного внеску.

До органів прокуратури спрямовано матеріали щодо 40 юридичних осіб, які мали довготривалу заборгованість із виплати заробітної плати.

 

Про індивідуальну податкову консультацію

Індивідуальна податкова консультація, надана платнику податків у письмовій формі, має індивідуальний характер і може застосовуватись виключно таким платником податків з дня її надання до моменту її зміни або скасування.    

Індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), звільняє платника податків (податкового агента та/або його посадову особу) від відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню), за діяння, що містять ознаки податкового правопорушення, вчинені до 31 грудня 2017 року (включно).

З 1 січня 2018 року індивідуальна податкова консультація, надана контролюючим органом у письмовій або електронній формі до 31 березня 2017 року (включно), не підлягає застосуванню.     

У разі скасування/зміни у майбутньому узагальнюючої податкової консультації або індивідуальної податкової консультації наданої до 1 квітня 2017 року, платник податків не несе відповідальності, включаючи фінансову (штрафні санкції та/або пеню).

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, необхідно заповнювати щоразу

Відповідно до п. 3 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платник податку при отриманні квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН має право подати згідно з Додатком до Критеріїв на розгляд комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, інформацію щодо:

- видів економічної діяльності відповідно КВЕД ДК 009:2010;

- кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД;

- кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010).

Інформація подається окремо по кожній податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в ЄРПН.

Тобто при отриманні квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, платнику податків необхідно щоразу заповнювати додаток до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

 

Коли призупинена реєстрація податкової накладної

Платник податку при отриманні квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН має право подати на розгляд комісії ДфС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації інформацію у вигляді Таблиці даних платника податків за встановленою формою, яка є додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567.

Заповнення графи 2 Таблиці здійснюється незалежно від того, у якому звітному періоді придбавалися товари/послуги та чи було зазначено при їх придбанні коди товарів згідно з УКТ ЗЕД/послуг згідно з ДКПП.

 

Табель обліку робочого часу ведеться навіть для одного працівника

На підприємстві, на якому працює один директор (без інших найманих працівників), слід також обліковувати робочий час: заповнювати Табель обліку використання робочого часу, нараховувати та отримувати заробітну плату відповідно до відпрацьованого часу.

Окружний адмінсуд визнав правомірним  накладення фінсанкцій органом Держпраці у розмірі однієї мінімальної зарплати на підприємство, яке не дотримало зазначених вимог.

Відповідно, суд не задовольнив позовних вимог підприємства скасувати постанову територіального органу Держпраці про застосування до цього підприємства штрафу.

Постанова Кіровоградського окружного адмінсуду від 21.06.2017 р. у справі № П/811/820/17

 

Знову про наслідки блокування ПН для покупця та продавця

Під час подання декларації з ПДВ до ДФС платник ПДВ має включити податкові зобов’язання по заблокованих ПН/РК і, відповідно, сплатити суму податку. Водночас відсутність зареєстрованого РК на зменшення суми ПДВ означатиме для продавця неможливість зменшення ПЗ із ПДВ.

У разі призупинення реєстрації ПН/РК контрагент-покупець не має права на включення суми ПДВ до податкового кредиту, зокрема й сума ліміту в системі електронного адміністрування ПДВ не збільшується. Тому лише у випадку поновлення реєстрації ПН/РК у покупця виникає право на податковий кредит.

З 1 липня 2017 року зареєстрована ПН надає 100%-ве право підприємцю на податковий кредит без перевірок, як це було раніше.

Крім того штрафи за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК протягом строків, коли платник ПДВ має можливість відновити їх реєстрацію в ЄРПН (365 к.дн. + 5 р.дн.), не застосовуються. Оскільки ПН/РК реєструються в день, коли комісія прийняла позитивне рішення про реєстрацію, для розрахунку фактичного строку, протягом якого була зареєстрована ПН/РК, береться період із дати їх складання по дату їх призупинення.

Якщо комісія ДФСУ прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН/РК, такий документ лишається без реєстрації в ЄРПН, а розмір штрафу визначається залежно від дати, коли таку ПН/РК треба було зареєструвати.

 

Чи повинен СГ при поверненні пального постачальнику реєструватись платником акцизного податку, як особа яка реалізує пальне?

Якщо після реалізації пального відбувається повернення частини чи всього обсягу пального особі, що реалізує пальне, або виникає потреба у виправленні помилок, допущених при складанні акцизної накладної, показники такої акцизної накладної підлягають коригуванню шляхом складання розрахунку коригування акцизної накладної та реєстрації його в ЄРАН.

Коригуються лише показники акцизних накладних, складених та зареєстрованих в ЄРАН. Розрахунок коригування акцизної накладної складається особою, яка реалізує пальне.

Розрахунок коригування акцизної накладної, складений платником податку до акцизної накладної з реалізації пального неплатникам акцизного податку або складений за іншими операціями, ніж реалізація пального отримувачам пального, підлягає реєстрації у ЄРАН таким платником.   

Отже, при поверненні пального постачальнику суб’єктом господарювання - неплатником акцизного податку такий суб’єкт господарювання не зобов’язаний реєструватися платником акцизного податку, як особа яка реалізує пальне.

 

Якщо ліміт на розміщення відходів перевищено або вони відсутні

Суми екологічного податку, який справляється за розміщення відходів, обчислюються платниками самостійно щокварталу виходячи з фактичних обсягів розміщення відходів, ставок податку та коригуючих коефіцієнтів у порядку визначеному Податковим кодексом України. Тобто, на підставі фактичних обсягів розміщення відходів протягом звітного кварталу.

Наявність або відсутність затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів у платника екологічного податку не впливає на обчислення сум екологічного податку, що справляється за розміщення відходів.

Розмір екологічного податку при обчисленні сум податку у разі перевищення платником податку затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або у разі їх відсутності не збільшується.

 

Позитивні рішення по податкових накладних – за умови подання документів виключно в електронній формі

Наказом Мінфіну від 21.07.2017 №654 внесені зміни до наказу  №567 щодо критеріїв ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, внесені зміни до вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до якого передбачено, що платник податків надає письмові пояснення та копії документів, зазначені виключно в електронному вигляді.

Про це йдеться у листі ДФС України від 17.08.2017 №22042/7/99-99-07-05-02-17 «Про інформування платників».

 

Як повідомити органи ДФС про зміну головного бухгалтера

У разі зміни особи, відповідальної за ведення бухгалтерського та податкового обліку на підприємстві, до контролюючих органів необхідно подати заяву за формою № 1-ОПП у 10-денний строк із дня виникнення змін в облікових даних.

При поданні цієї заяви з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» заповнюються поля 1, 2, 4 та 10 заяви. Інформація про засновників не подається.

Водночас платники податків, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, можуть подати заяву за формою № 1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

 

Планова та позапланова виїзна перевірка: можливість одночасного проведення

Відповідно до п 75,1 ПКУ контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ, а фактичні перевірки - ПКУ та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

ПКУ не передбачено обмежень, щодо одночасного проведення камеральних, документальних та фактичних перевірок суб’єкта господарювання.

 

Коли не під силу сплата податкового зобов’язання чи боргу

Рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу, а також про перенесення строків сплати розстрочених, відстрочених сум або їх частки приймається у такому порядку:

- стосовно загальнодержавних податків та зборів – керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу;

- стосовно місцевих податків та зборів – керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу та затверджується фінорганом місцевого органу виконавчої влади, до бюджету якого зараховуються такі місцеві податки та збори.

Рішення про розстрочення ( відстрочення) податкового боргу, а також про перенесення строків сплати розстрочених, відстрочених сум щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років, приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, про що повідомляється центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу, а також про перенесення строків сплати розстрочених, відстрочених сум або їх частки щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років, якщо сума, заявлена до розстрочення, відстрочення, або сума розстрочених, відстрочених грошових зобов’язань чи податкового боргу, щодо яких переносяться строки сплати, становить один мільйон гривень та більше, приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу, а також про перенесення строків сплати розстрочених, відстрочених сум, якщо сума попередньо наданого розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань чи податкового боргу не була погашена, приймається за вмотивованим та обґрунтованим рішенням керівника (заступника керівника) центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

 

Якщо єдинник 4 групи орендує  сільськогосподарські угіддя

До декларації платника єдиного податку 4 групи включаються площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду, що надані йому в користування за договором оренди (суборенди) за умови, що орендодавцем є неплатник єдиного податку 4 групи.

Якщо площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду надаються платником єдиного податку 4 групи в користування за договором оренди (суборенди) іншому платнику єдиного податку четвертої групи (орендарю), то площі таких земельних ділянок включаються до декларації платника єдиного податку 4 групи орендодавця.

Орендар такі земельні ділянки у своїй декларації не враховує.

 

Про включення орендованих земель до розрахунку, якщо договори оренди не зареєстровані

Об’єктом оподаткування для платників єдиного податку 4 групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Згідно Закону «Про оренду землі» право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону. Водночас використання земельних ділянок без належного оформлення прав, включаючи право оренди, є порушенням норм земельного законодавства (ст. 211 Земельного кодексу).

Отже, площі земельних ділянок щодо яких договори оренди не укладені або укладені, але не зареєстровані у встановленому чинним законодавством порядку, не включаються до об’єкта оподаткування єдиним податком.

 

Нова форма для звітування платниками податку на прибуток, що застосовують ставку нуль відсотків

З 15 серпня 2017 року набрала чинності постанова КМУ від 09.08.2017 №592, якою затверджені:

- Порядок переходу платників податку на прибуток підприємств до подання спрощеної податкової декларації з такого податку (далі – Порядок);

- форма спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за ставкою 0% ( п.44 підрозділу 4 розділу ХХ  ПКУ).

Платники податку на прибуток підприємств, які відповідають критеріям, визначеним пунктом 44 підрозділу 4 розділу ХХ ПКУ, і мають право застосовувати ставку податку 0%, за результатами кожного звітного (податкового) періоду складають спрощену податкову декларацію із зазначеного податку за встановленою формою та подають її контролюючому органові у строк, встановлений ПКУ для річного звітного (податкового) періоду.

 

Звітують неприбуткові організації

Неприбуткові організації, які не привели свої установчі документи у відповідність до норм п.133.4 ст.133 ПКУ, після 01.07.2017р. виключаються контролюючим органом з Реєстру неприбуткових організацій.

Таким чином, така організація з 01.07.2017 втрачає ознаку неприбутковості та стає платником податку на прибуток підприємств. Отже, протягом 2017 року зазначена організація має два «статуси»: не є платником податку на прибуток (до 01.07.2017) та є платником податку на прибуток (з 01.07.2017) і, відповідно, повинна відзвітувати за два таких періоди.

Лист ДФС  від 10.08.2017 №21192/7/99-99-12-02-04-17

 

Договір визнано недійсним: чи можна повернути сплачені по ньому суми ПДВ

Платник ПДВ має намір повернути суму ПДВ, яка була сплачена ним до бюджету в 2008 році під час постачання нежитлових приміщень фізичній та юридичній особам, на підставі договорів купівлі-продажу, які згодом згідно з рішенням суду були визнані недійсними та розірвані, за умови, якщо покупцям (фізичній та юридичній особам) було повернено всю суму коштів, включаючи й ПДВ, яка була ними сплачена під час придбання нежитлових приміщень.

Сплачені платником податку в цій ситуації, не вважаються помилково та/або надміру сплаченими в розумінні норм ПКУ. Тому повернути їх не вдасться. До того ж нормами ПКУ не передбачене коригування податкових зобов’язань із ПДВ після закінчення строку позовної давності (1095 днів), у т.ч. й у випадку повернення покупцеві коштів з одночасним отриманням товару.

ІПК ДФС від 18.08.2017 р. № 1677/5/99-99-12-02-01-16/ІПК

 

Якщо не отримано першу квитанцію..

 Обмежень щодо надсилання платником податків протягом одного дня декількох звітних документів в електронному вигляді за різними податковими деклараціями, розрахунками немає. Крім того, платник має право повторно відправляти податкові декларації, розрахунки у разі виправлення помилок до закінчення граничного строку подання декларації, вказавши при цьому тип документа «звітний новий».

Якщо платник податків надіслав до контролюючого органу кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, отриманий контролюючим органом останнім за умови, що його було прийнято до бази даних контролюючого органу та платнику податків надійшла про це друга квитанція.


Об’єкти незавершеного будівництва не оподатковуються податком на нерухомість

Об’єкти житлової нерухомості - це будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки, а об’єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені законодавством до житлового фонду. Базою оподаткування податком на нерухомість є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі його часток (п. 266.3.1 ПКУ).

База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Статтею 266 ПКУ не визначено, що об’єкти незавершеного будівництва відносяться до об’єктів оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Лист ДФС від 19.08.2017 р. №1680/Е/99-99-13-03-01/ІПК

 

Як заповнити графу 3 форми № 20-ОПП, якщо в довіднику відсутні відповідні типи об’єкта оподаткування

Оскільки типи об’єктів оподаткування «Приміщення» і «Нежитлове приміщення» є узагальненими, то під час заповнення повідомлення за формою № 20-ОПП, у якому вказується об’єкт житлової (нежитлової) нерухомості, з довідника необхідно обрати той тип об’єкта оподаткування, який за своїм функціональним призначенням найбільше відповідає поняттю, визначеному названими статтями ПКУ.

Інформація про об’єкти оподаткування, такі як товари, дохід (прибуток) або його частина, обороти з реалізації товарів (робіт, послуг), операції з постачання товарів (робіт, послуг), відображається у відповідній податковій звітності платника податків (податкові декларації з податку на прибуток, з податку на додану вартість, податковий розрахунок за ф. № 1ДФ тощо), тому про такі об’єкти оподаткування не потрібно повідомляти в повідомленні за формою № 20-ОПП.

 

Чи подавати «скасовуюче» Повідомлення до ДФС, якщо працівник не вийшов на роботу

Роботодавець може подати уточнююче Повідомлення про прийняття працівника на роботу у разі допущення помилки чи необхідності внесення змін до нього (тип — «початкове» або «скасовуюче»).

Якщо потенційний працівник змінив своє рішення, у призначений день не вийшов на роботу, можна запропонувати йому написати заяву про припинення трудового договору за згодою сторін й анулювати наказ про прийняття на роботу.

У разі припинення трудового договору та скасування наказу про прийняття на роботу можна подати «скасовуюче» Повідомлення. Якщо ж трудовий договір діє, а людина просто не вийшла на роботу, «скасовуюча» форма Повідомлення не подається.

Якщо працівник не прийшов на роботу, то це вже є порушенням трудової дисципліни, адже на цей момент трудовий договір фактично укладено, і відносини оформлені. У такому разі трудові відносини припиняються за нормами КЗпП.

 

Що є підтвердженням укладання договору про визнання електронних документів в електронному вигляді?

Контролюючий орган, де зареєстрований платник, звіряє реквізити, вказані у Договорі, з реєстраційними даними платника податків в контролюючому органі.

Після надходження Договору в електронному вигляді автоматизованою системою проводиться його розшифрування, здійснюються перевірки посилених сертифікатів відкритих ключів посадових осіб, відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту), наявності в системі чинного Договору при надходженні проекту нового Договору та даних директора, в особі якого укладається Договір, даним Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

За результатами таких перевірок формується перша квитанція. Після розгляду Договору контролюючим органом ДФС за основним місцем обліку платнику направляється друга квитанція.

Платником укладається один Договір з контролюючим органом за основним місцем обліку, який надає право подавати електронні документи до будь-якого контролюючого органу, в якому такий платник перебуває на обліку.

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Про оподаткування  отриманої  суми страхового відшкодування за пошкоджене

застраховане рухоме майно

Відповідно до пп. «в» пп. 165.1.27 п. 165.1 ст. 165 ПКУ до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається сума страхового відшкодування, отриманого за договором страхування від страховика – резидента, іншого ніж довгострокове страхування життя у разі, якщо під час страхування цивільної відповідальності сума страхового відшкодування не перевищує розмір шкоди, фактично заподіяної вигодонабувачу (бенефіціару), яка визначається за звичайними цінами на дату такої страхової виплати.

Отже, сума страхового відшкодування, яка виплачується фізичній особі за пошкоджене застраховане рухоме майно не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Оподаткування доходу від продажу власно вирощеної сільгосппродукції

Сільськогосподарська продукція - це продукція, що підпадає під визначення груп 1 - 24 УКТ ЗЕД, якщо при цьому така продукція зокрема, вирощується, збирається безпосередньо виробником цієї продукції на власних площах для продажу (п.п.14.1.234 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Не включаються до оподатковуваного доходу платника податку – фізичної особи (не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором) доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена,  зібрана безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення садівництва та/або для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибні ділянки) та/або для індивідуального дачного будівництва.

 

Загальна система оподаткування: яку суму витрат на оплату праці найманих працівників включають до складу витрат підприємця?

Відповідно до п. 177.4 ст. 177 ПКУ до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізособою - підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування належать, зокрема, витрати на оплату праці фізичних осіб, що перебувають у трудових відносинах з таким платником податку, які включають витрати на оплату основної і додаткової заробітної плати та інших видів заохочень і виплат виходячи з тарифних ставок, у вигляді премій, заохочень, відшкодувань вартості товарів (робіт, послуг), витрати на оплату за виконання робіт, послуг згідно з договорами цивільно-правового характеру, будь-яка інша оплата у грошовій або натуральній формі, встановлена за домовленістю сторін (крім сум матеріальної допомоги, які звільняються від оподаткування).

У розрахунку за формою 1-ДФ у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається нарахований дохід повністю, без вирахування сум податку на доходи фізичних осіб та ЄСВ, які відповідно до закону справляються за рахунок доходу найманої особи та у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку у відповідності із нарахованим доходом, а саме - без вирахування із суми нарахованого доходу сум ПДФО та ЄСВ, які справляються за рахунок доходу найманої особи.

Таким чином, до складу витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування включається сума нарахованої заробітної плати без вирахувань. 

 

Тимчасово ввезені транспортні засоби громадянами-нерезедентами

Тимчасове ввезення громадянами-нерезидентами на митну територію України транспортних засобів особистого користування дозволяється на строк до одного року. Цей строк може бути продовжено не більш як на 60 днів. Обов’язковою умовою допуску транспортних засобів до тимчасового ввезення на митну територію України є реєстрація транспортних засобів в уповноважених органах іноземних держав, що підтверджується відповідним документом.

Тимчасово ввезені транспортні засоби особистого користування можуть використовуватися на митній території України виключно громадянами, які ввезли зазначені транспортні засоби в Україну, для їхніх особистих потреб і не можуть використовуватися для цілей підприємницької діяльності в Україні, бути розкомплектовані чи передані у володіння, користування або розпорядження іншим особам.

Такі транспортні засоби повинні бути вивезені за межі митної території України з дотриманням строків, установлених Митним кодексом чи можуть бути оформлені для вільного обігу на митній території України за умови сплати митних платежів, які відповідно до закону підлягають сплаті при імпорті таких транспортних засобів.  У випадку перевищення встановленого строку тимчасового ввезення товарів на митну територію України:

- не більше ніж на три доби до власників таких транспортних засобів застосовується попередження або накладення штрафу в розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 грн);

- більше ніж на три доби, але не більше ніж на десять діб, а також вчинення даного правопорушення, особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення такого правопорушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5100 грн);

- більше ніж на десять діб тягне за собою накладення штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17000).


Плануєте навчати дитину на платній основі – правильно заповнюйте документи щоб отримати податкову знижку

Згідно з ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного року фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п. п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).


Навчання дружини - право чоловіка на податкову знижку

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п. п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

З метою використання права на компенсацію вартості навчання непрацюючого члена сім’ї першого ступеня споріднення (дружини) чоловік може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

 

Якщо «незалежник» є одночасно підприємцем: що з ЄСВ

Незалежно від того, чи є особи, які провадять незалежну професійну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності одночасно підприємцями, вони є платниками єдиного внеску, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок та подавати звітність.

Крім того, якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) у звітному році або окремому місяці звітного року, вони зобов’язані визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (п. 2 частини першої ст. 7 Закону про ЄСВ).

 

Транспортний податок необхідно сплатити до кінця серпня

Платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року. Обчислення суми податку з об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.

 

Зарплата інваліда ІІІ групи: чи є пільги і ПСП

Пунктом 23 ч. 1 ст. 13 Закону України від 22.10.93 р. № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» встановлено, що інвалідам війни та прирівняним до них особам, визначеним ст. 7 цього Закону, надаються пільги зі сплати податків, зборів, мита та інших платежів до бюджету відповідно до податкового та митного законодавства.

Дохід у вигляді заробітної плати, отриманий платником податку (у тому числі інвалідом III групи), оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах. При цьому у разі якщо місячна заробітна плата такого платника перевищує 2 240 грн, питання надання ПСП не розглядається. Єдиний внесок для працюючих інвалідів установлено у розмірі 8,41 %.

 

Чи необхідно застосовувати РРО підприємцю на 2 групі єдиного податку при розрахунках через еквайрінг?

Еквайринг - послуга технологічного, інформаційного обслуговування розрахунків за операціями, що здійснюються з використанням електронних платіжних засобів у платіжній системі (Закон України від 05.04.2001 року  № 2346-III "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні").

Враховуючи вищенаведене, фізичні особи-підприємці – платники єдиного податку 2 групи, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, не застосовують РРО, якщо не здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному  ремонту та обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 1 млн.грн.

 

У який строк податкова має зареєструвати єдиноподатника і видати йому витяг з реєстру

ДФС зобов’язала свої територіальні підрозділи за відсутності підстав для відмови у реєстрації реєструвати суб’єкта господарювання єдиноподатником протягом двох робочих днів від дати надходження заяви про обрання спрощеної системи.

За наявності підстав для відмови у реєстрації єдиноподатником орган ДФС мусить протягом двох робочих днів із дня подання суб’єктом господарювання відповідної заяви надати письмову вмотивовану відмову. Нагадаємо, що таке рішення органу ДФС можна оскаржити у встановленому порядку.

За бажання зареєстрований єдиноподатник може безоплатно та безумовно отримати витяг із реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не має перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.

 Лист ДФС від 14.08.2017 р. № 21597/7/99-99-12-03-05-17

 

Як оподатковується спадщина, яку отримав нерезидент від резидента

Виходячи з положень Податкового кодексу, незважаючи на родинні зв’язки зі спадкодавцем, який є громадянином іноземної держави та має більш тісні особисті чи економічні зв’язки за межами України, місце проживання якого знаходиться в іноземній державі, в якій він разом зі своєю  родиною (дружиною та дітьми) постійно мешкає, для цілей оподаткування вважається нерезидентом України.

Фізична особа – нерезидент, яка отримала спадщину (подарунок) від фізичної особи – резидента, зобов’язана сплатити податок на доходи фізичних осіб до нотаріального оформлення успадкованого (подарованого) об’єкта, або в сільських населених пунктах – до оформлення уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини, за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

Звертаємо увагу, що спадкоємець – нерезидент зобов’язаний сплатити податок на доходи фізичних осіб і військовий збір до нотаріального оформлення об’єктів спадщини або до її оформлення в сільських населених пунктах уповноваженою на це посадовою особою відповідного органу місцевого самоврядування за місцем відкриття спадщини.

 

Протягом місяця з дня зміни прізвища та місця проживання фізичній особі слід повідомити податкову

Фізичні особи – платники податків зобов’язані подавати контролюючим органам відомості про зміну даних, які вносяться до Облікової картки або Повідомлення (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання Заяви за формою № 5ДР.

Заяву можна надати особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем проживання, у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Якщо Заява містить дані про новий паспорт громадянина, то така Заява подається фізичною особою виключно особисто. Для заповнення Заяви використовуються дані документа, що посвідчує особу громадянина, та інших документів, які подаються у разі зміни таких даних.

Заява про зміну даних, які вносяться до Облікової картки, стосовно фізичної особи, яка не досягла шістнадцяти років або є неповнолітньою і ще не отримала паспорта, подається одним з батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності документа, що посвідчує його особу, та свідоцтва про народження дитини.

Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися для подання Заяви про зміну даних, до будь-якого контролюючого органу, незалежно від реєстрації їх місця проживання чи перебування або відсутності такої реєстрації.

 

Чи можливо тимчасово припинити підприємницьку діяльність?

Порядок проведення державної реєстрації припинення юридичної особи та порядок державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця визначено Законом України від 15.05.03 р. № 755-ІV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» із змінами та доповненнями.

Законом № 755 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено тимчасове припинення підприємницької діяльності.

 

Про надання податкової соціальної пільги за неповний відпрацьований місяць

Податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати). Платник податку подає роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування податкової соціальної пільги.

Податкова соціальна пільга починає застосовуватися до нарахованих доходів у вигляді заробітної плати з дня отримання роботодавцем заяви платника податку про застосування пільги та документів, що підтверджують таке право. Роботодавець відображає у податковій звітності всі випадки застосування або незастосування податкової соціальної пільги згідно з отриманими від платників податку заявами про застосування пільги, а також заявами про відмову від такої пільги (п.п. 169.2.2 п.169.2 ст.169 ПКУ).

Тобто, податкова соціальна пільга застосовується до місячного доходу, незалежно від дня подання в даному місяці заяви працівником.

 

Якщо несплачено військовий збір до оформлення продажу нерухомого (рухомого) майна

У разі несплати громадянином військового збору до нотаріального оформлення продажу нерухомого (рухомого) майна, така фізособа зобов’язана відобразити такий дохід в податковій декларації та сплатити, зазначену в ній суму податкового зобов’язання. У такому разі відповідальність до такої особи застосовуватись не буде.

Якщо декларацію не подано, податковий орган має право проводити документальну позапланову перевірку та визначити суму військового збору. При цьому,  разом із визначеної сумою податкового зобов’язання накладається штраф в розмірі 25%.  Визначеної суми військового збору.

Крім того, неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи, - тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від 51грн до 85 грн.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, -  тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 85 грн до 136 грн.

 

 

 



« повернутися до списку новин