Близнюкiвська районна рада

.

Переглядів: 486

І. Інформація щодо діяльності Головного управління ДПС у Харківській області  та органів ДПС України

Розпочато процедуру ліквідації Головного управління ДПС у Харківській області

До Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань 20.10.2020 по Головному управлінню ДПС у Харківській області внесено запис про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації.

Катеринська Лілія Борисівна - Заступник начальника, Голова комісії з ліквідації Головного управління ДПС у Харківській області.

Відповідно до Постанови КМУ від 30.09.2020 №893 «Про деякі питання територіальних органів ДПС», наказу ДПС України від 08.10.2020 №556 «Про ліквідацію територіальних органів ДПС» та наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 09.10.2020 № 3751 «Про затвердження персонального складу комісії з ліквідації Головного управління ДПС у Харківській області» строк заявлення кредиторами своїх вимог до Головного управління ДПС у Харківській області становить два місяці з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Кількість платників податків на Харківщині перевищила чверть мільйона

У Головному управлінні ДПС у Харківській області  повідомили, що станом на 01.10.2020  на обліку перебувають 251 262 платника податків. За рік їх чисельність зросла на 2,5 %.

Кількість новозареєстрованих суб’єктів господарювання  з початку року склала - 15962. Серед  них –  13 401 ФОП та 2561 юридична особа.

Переважну більшість платників податків Харківщини складають підприємці - фізичні особи  -158 958 (63,3%),  решта -  92 304 (36,7%) -  юридичні особи. Серед загальної кількості суб’єктів господарювання – 17 142 зареєстровано платниками податку на додану вартість.

У податковій службі області зазначають, що однією із складових зростання кількості платників податків є покращення сервісного обслуговування й впровадження Е-сервісів.

Зокрема, безоплатним сервісом Державної податкової служби «Електронний кабінет» можна скористатися цілодобово. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

Набрав чинності Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян ДПС

16 жовтня 2020 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 15.06.2020 № 297 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 02.10.2020 за № 969/35252 (далі – Наказ).

Наказом затверджено:

порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній податковій службі України та її територіальних органах;

порядок приймання, попереднього опрацювання та реєстрації вхідних документів за зверненнями громадян та надсилання вихідних документів заявникам, оформлення реквізитів вихідного документа;

порядок та строки розгляду звернень громадян;

порядок організації особистого прийому громадян.

Визначено, що розгляду підлягають письмові звернення громадян, оформлені відповідно до вимог статті 5 Закону України «Про звернення громадян», а саме ті, у яких зазначено прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування кваліфікованого електронного підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.

Електронне звернення, надіслане без використання кваліфікованого електронного підпису, повинно мати вигляд сканкопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати.

Усні звернення, залишені за допомогою засобів телефонного зв’язку без надання громадянами відомостей відповідно до вимог частини сьомої статті 5 Закону України «Про звернення громадян», вважаються анонімними.

Письмові звернення без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами), а також такі, зі змісту яких неможливо встановити авторство, визнаються анонімними.

Анонімні звернення розгляду не підлягають (крім анонімних повідомлень про порушення вимог Закону України „Про запобігання корупції”).

Нові довідники податкових пільг

На офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html оприлюднено нові довідники податкових пільг станом на 01.10.2020 року:

– Довідник № 100/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету станом на 01.10.2020 р.;

– Довідник № 100/2 інших податкових пільг станом на 01.10.202 р.

У довідниках зокрема, наведено пільги з податку на прибуток, плати за землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, місцевих податків і зборів та початок і кінець дії пільги.

До уваги громадян - телефонні шахраї представляються податківцями!

Шановні платники податків Харківщини! Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що мають місце випадки вимагання невідомими особами грошових коштів від суб’єктів підприємницької діяльності.

Шахраї телефонують начебто від імені керівництва органів ДПС регіону та вимагають гроші.

Будьте максимально обережні та не піддавайтесь на подібного роду провокації.

У разі таких телефонних дзвінків не замовчуйте факти, негайно телефонуйте на Антикорупційний сервіс ДПС України «Пульс» за тел. 0-800-501-007 (напрямок 4) та до правоохоронних органів.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Застосування податкової соціальної пільги

Податкова соціальна пільга застосовується до нарахованого платнику податку на доходи фізичних осіб місячного доходу у вигляді заробітної плати тільки за одним місцем його нарахування (виплати).

Кінцевий перелік доходів фізичних осіб, до яких податок на доходи не може бути застосований наведений в ст.169 ПКУ.

Так, до цього переліку відносяться доходи, інші ніж заробітна плата; заробітна плата, яку платник ПДФО протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету та доходу самозайнятої особи від провадження підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Мала податкова реформа: податкові консультації в електронній формі

23.05.2020 набрав чинності Закон №466, яким було внесено зміни до ПКУ, зокрема у частині вдосконалення порядку надання податковими органами індивідуальних податкових консультацій (далі – ІПК).

Так, змінами:

- визначено, що Електронний кабінет надає можливість платнику податків подавати звернення на отримання ІПК в електронній формі (зміни набрали чинності з 01.07.2020);

- надано право податковим органам надавати ІПК в електронній формі;

Запит на ІПК та ІПК в електронній формі необхідно підписувати з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

- збільшено з 10 до 15 кількість календарних днів терміну, на який може бути продовжено строк розгляду звернення на отримання ІПК.

Звертаємо увагу, що норми щодо звільнення від відповідальності, включаючи фінансової (штрафні санкції та/або пеня), платника податків, який діяв відповідно до наданої ІПК, а також узагальнюючої податкової консультації (п. 53.1 ст. 53 ПКУ) діють до 31.12.2020.

З 01.01.2021 вказані норми відповідно до Закону №466 переносяться до п. 112.8 ст. 112 ПКУ і продовжать діяти.

Розрахунки через платіжний термінал та обов’язкові реквізити фіскального чека

При здійсненні розрахунків у безготівковій формі із застосуванням електронних платіжних засобів, з використанням платіжного терміналу, поєднаного з реєстратором розрахункових операцій (далі – РРО), суб’єкт господарювання повинен проводити розрахункові операції через належним чином зареєстрований РРО із роздрукуванням відповідних розрахункових документів, крім суб’єктів господарювання, які згідно з чинним законодавством можуть не застосовувати РРО при розрахунках за продані товари та надані послуги.

При цьому фіскальний касовий чек повинен містити, зокрема, такі обов’язкові реквізити:

- ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати; ідентифікатор платіжного пристрою; сума комісійної винагороди (у разі наявності); вид операції; реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ»; напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду); підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир»; підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ».

Слід зазначити, що у розумінні Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», сліп не є розрахунковим документом.

Що стосується проведення розрахункових операцій через програмний РРО при використанні платіжних терміналів (платіжних карток), то на даний час здійснюється інтеграція безкоштовних програмних рішень з банківськими сервісами, які дозволять без додаткових пристроїв (платіжних терміналів) здійснювати безготівкові платежі за товари/послуги.

Визначаємо обсяг для реєстрації платника ПДВ

Відповідно до п. 181.1 ст. 181 ПКУ, якщо загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з цим розділом, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн гривень (без урахування податку на додану вартість), така особа зобов’язана зареєструватися як платник податку у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених ст. 183 ПКУ, крім особи, яка є платником єдиного податку першої-третьої групи.

Якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 ПКУ не є платником податку у зв’язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою (п. 182.1 ст. 182 ПКУ).

Згідно із розділами V та ХХ ПКУ до оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ, ставкою 7 відсотків, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Оподаткування процентів за позикою, залученою від нерезидента, – в роз’ясненні від Мінфіну

ДПС України надала лист, яким повідомлено позицію Міністерства фінансів України у питанні застосування положень підпункту 141.4.11 пункту 141.4 статті 141, пунктів 46, 47 підрозділу XX «Перехідні положення» ПКУ в частині оподаткування процентів за позикою або фінансовим кредитом, залучених від нерезидента, у разі зміни позичальника (кредитора).

Так, якщо відбувається зміна позичальника (кредитора) за позикою або фінансовим кредитом, що були надані резидентам після 31 грудня 2016 року, проценти, що сплачуються резидентами за користування такою позикою або фінансовим кредитом, згідно з підпунктом 141.4.11 пункту 141.4 статті 141 та пунктом 47 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ відповідно оподатковуються за заниженою ставкою податку або звільняються від оподаткування при одночасному дотриманні усіх умов, визначених підпунктом 141.4.11 пункту 141.4 статті 141 ПКУ.

Якщо відбувається зміна позичальника (кредитора) за позикою або фінансовим кредитом, що були надані резидентам до 31 грудня 2016 року (включно) та залучені таким позичальником (кредитом) шліхом розміщення іноземних боргових цінних паперів на іноземній фондовий біржі, проценти, що сплачуються резидентами за користування позикою або фінансовим кредитом в період з 1 січня 2017 року до 31 грудня 2017 року, звільняються від оподаткування відповідно до пункту 46 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ при дотриманні умов, визначених підпунктами «б» і «в» підпункту 141.4.11 пункту 141.4 статті 141 ПКУ.

При цьому, починаючи з 1 січня 2018 року, відповідно до пункту 46 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ звільняються від оподаткування проценти, що сплачуються резидентами за користування позикою або фінансовим кредитом, які залучені позичальником (кредитором) шляхом розміщення іноземних боргових цінних паперів на іноземній фондовій біржі, у тому числі при зміні позичальника (кредитора) за такою позикою або фінансовим кредитом, наданими резидентам до 31 грудня 2016 року (включно), при дотриманні умови, визначеної підпунктом «б» підпункту 141.4.11 пункту 141.4 статті 141 ПКУ, а, отже, незалежно від країни податкової резиденції нерезидента та/або уповноваженої ним особи, якому виплачуються такі проценти.

Більш детально про це йдеться у листі ДПС України №18727/7/99-00-05-05-02-07 від 19.10.2020 року.

Якщо неприбуткова організація не повідомила про зміни в установчих документах

Відповідно до п. п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація, яка, зокрема, внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 року №440 (далі – Порядок №440).

Згідно з п. 14 Порядку №440 при зміні організаційно-правової форми неприбуткової організації, внесення змін до її установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) до контролюючого органу подається реєстраційна заява з позначкою «зміни», до якої додаються копії документів відповідно до п. 6 Порядку №440. Заява та копії документів повинні бути подані протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін, а у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється, протягом 30 календарних днів з моменту виникнення зазначених у п. 14 обставин.

Відповідно до п. 117.1 ст. 117 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених ПКУ, заяв або документів для взяття на облік у відповідному контролюючому органі, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 грн, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 1020 гривень.

При не усуненні таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 680 грн, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, – 2040 гривень.

Враховуючи викладене, якщо неприбуткова організація (установа) після внесення змін до установчих документів (або установчих документів організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) не подала до контролюючого органу реєстраційну заяву з позначкою «зміни» протягом 30 календарних днів з дня державної реєстрації таких змін або з моменту виникнення обставин, пов’язаних зі змінами в її установчих документах, у разі, коли державна реєстрація змін не здійснюється, то до такої неприбуткової організації (установи) застосовується штраф у розмірі 1020 гривень.

При не усуненні таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року неприбутковою організацією, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, до такої організації застосовується штраф у розмірі 2040 гривень.

ІІІ.Інформація для підприємців та громадян

Щоб підтвердити право на пільгу зі сплати земельного податку

 Відповідно до п. 287.2 ст. 287 ПКУ облік фізичних осіб – платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня.

Згідно з п. 285.1 ст. 285 ПКУ базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Підпунктом 17.1.4 п. 17.1 ст. 17 ПКУ передбачено, що платник податків має право користуватися податковими пільгами за наявності підстав у порядку, встановленому ПКУ.

Перелік категорій фізичних осіб – власників земельних ділянок, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1 ст. 281 ПКУ.

Звільнення від сплати земельного податку, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених у п. 281.2 ст. 281 ПКУ.

Також, п 281.3 ст. 281 ПКУ визначено, що від сплати податку звільняються на період дії єдиного податку четвертої групи власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі за умови передачі земельних ділянок та земельних часток (паїв) в оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

Згідно з п. 281.4 ст. 281 ПКУ, якщо фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, площа яких перевищує межі граничних норм, визначених п. 281.2 ст. 282 ПКУ, така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги (далі – заява про застосування пільги).

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, в якому подано таку заяву, та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.

При поданні фізичною особою, яка станом на 1 січня поточного року має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, заяви про застосування пільги після 1 травня поточного року, пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.

Відповідно до п. 281.5 ст. 281 ПКУ, якщо право на пільгу у фізичної особи, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, виникає протягом календарного року та/або фізична особа, визначена у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, набуває право власності на земельну ділянку/земельні ділянки одного виду використання, така особа подає заяву про застосування пільги до контролюючого органу за місцем знаходження будь-якої земельної ділянки протягом 30 календарних днів з дня набуття такого права на пільгу та/або права власності.

Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з урахуванням вимог п. 284.2 ст. 284 ПКУ та діє до початку місяця, що настає за місяцем подання нової заяви про застосування пільги.

При недотриманні фізичною особою вимог абзацу першого п. 281.5 ст. 281 ПКУ пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з наступного податкового (звітного) періоду.

Враховуючи вищевикладене, фізична особа – власник земельної ділянки або декількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання нею заяви про застосування пільги разом з документи, що посвідчують її право на пільгу. При цьому нормами ПКУ не визначено для фізичної особи обов’язку щорічного подання контролюючому органу заяви про застосування пільги зі сплати земельного податку та документів, які підтверджують її право на таку пільгу. Тобто, платник податків подає до контролюючого органу документи про застосування пільги тільки у разі наявності змін у володінні земельними ділянками.

 Щодо індивідуальної податкової консультації в усній формі

 Пунктом 52.4 ст. 52 ПКУ передбачено, що індивідуальні податкові консультації, зокрема, в усній формі надаються контролюючим органом, визначеним п. п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, а також державними податковими інспекціями.

Платник податків може отримати індивідуальну податкову консультацію в усній формі з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС, звернувшись до ЦОП за своєю податковою адресою.

«Ідентифікаційний номер» для дитини без відвідин податкової

Згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року №691 «Про реалізацію експериментального проекту щодо створення сприятливих умов для реалізації прав дитини» із змінами та доповненнями (далі – Постанова №691) в межах комплексної послуги «єМалятко» надано можливість:

- батькам новонародженої дитини за їх бажанням під час державної реєстрації народження дитини одночасно здійснити реєстрацію її у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр). У такому разі Облікова картка фізичної особи – платника податків за формою №1ДР (далі – Облікова картка за ф. №1ДР) не заповнюється, а реєстрація здійснюється на підставі відомостей, що містяться у заяві про державну реєстрацію народження, в обсязі, необхідному для проведення реєстрації, отриманих у порядку інформаційної взаємодії з Державного реєстру актів цивільного стану громадян;

- фізичним особам, віком від 14 до 18 років, під час оформлення паспорта громадянина України вперше за їх бажанням одночасно зареєструватися у Державному реєстрі платником податків. У такому разі Облікова картка №1ДР не заповнюється, а реєстрація здійснюється на підставі відомостей, що містяться у заяві-анкеті, яка подається під час оформлення паспорта громадянина України. Дані, необхідні для проведення реєстрації у цьому випадку направляються до Державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії.

Обмін електронними повідомленнями між Мінюстом, ДПС та ДМС здійснюється через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів відповідно до положень постанов Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 року №357 «Деякі питання організації електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів», від 08 вересня 2016 року №606 «Деякі питання електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів», Порядку надання комплексної послуги «єМалятко», затвердженого Постановою №691, інших нормативно-правових актів, що передбачають створення та функціонування системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, визначають порядок інформаційної взаємодії.

Після реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі ДПС надсилає Мін’юсту/ДМС реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру для його внесення до свідоцтва про народження/паспорта громадянина України у формі картки.

Як перейти на використання програмного РРО?

Для переходу до застосування програмного РРО суб’єкту господарювання необхідно буде виконати такі дії:

- встановити (інсталювати) на пристрій програмний РРО (комерційне рішення або безкоштовне, запропоноване ДПС);

- зареєструвати програмний РРО, направивши відповідну заяву до фіскального сервера ДПС;

- отримати у одного із кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг електронні підписи касирів та/або печатки суб’єкта для роботи на програмному РРО;

- направити повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа, що будуть застосовуватись на програмному РРО.

Після цього можна здійснювати розрахункові операції із застосуванням програмного РРО.

Як поінформувати податкову щодо змін у даних про програмний РРО?

Для змін даних щодо програмних РРО (крім перереєстрації) подається Заява про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-ПРРО з позначкою у рядку 1 розд. 1 «Дія» «Зміни (крім перереєстрації)».

Заява про внесення змін у дані про програмні РРО подається суб'єктом господарювання за умови направлення останнього фіскального звітного чека та закриття останньої зміни на такому програмному РРО.

Внесення змін здійснюється у порядку та строки, встановлені для реєстрації.

Який механізм відкриття та закриття робочої зміни при застосуванні програмного РРО особою?

При застосуванні програмних РРО відкриття робочої зміни особою, яка здійснює розрахункові операції, відбувається на підставі Повідомлення про відкриття зміни ПРРО (форма №3-ПРРО, J1316801), закриття робочої зміни здійснюється на підставі Z-звіту.

Який порядок заповнення та подання заяви про реєстрацію програмного РРО за ф. №1-ПРРО?

Інструкція щодо заповнення та подання заяви про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій за формою №1-ПРРО (J/F 1316602) через Електронний кабінет розміщена за посиланням: Головна>БАНЕР>Програмні РРО>Форми ПРРО>Інструкції щодо заповнення та подання форми №1-ПРРО через Електронний кабінет.

Як потрібно власнику касової техніки звітувати по ПРРО?

До контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку через програмний реєстратор розрахункових операцій необхідно передавати лише електронні копії фіскальних звітних чеків.

Яким чином у ПРРО здійснити перегляд інформації за день щодо фіскальних номерів, розрахункових документів, Z-звіту?

У програмному реєстраторі розрахункових операцій за допомогою програмних рішень «ПРРО Каса» та «пРРОсто», які надаються Державною податковою службою на безоплатній основі, створені журнали змін, де можна переглянути всі сформовані розрахункові документи та звіти.

При цьому перегляд Z-звітів можливо здійснити тільки після закриття зміни.

Які переваги Електронного кабінету для платника податків?

Електронний кабінет працює цілодобово в реальному часі і не вимагає використання жодного додаткового програмного забезпечення. Цей сервіс надає змогу створити та надіслати до ДПС електронні документи: податкову звітність, запити на отримання інформації, заяви для реєстрації платниками окремих податків тощо.

Де можна знайти інформацію про відкриті дані і як вона оновлюється?

Як приклад 5 відкритих даних, які оновлюються щоденно, це:

- реєстр платників податку на додану вартість;

- інформація про анулювання реєстрації платників податку на додану вартість ;

- реєстр неприбуткових організацій; 

- реєстр платників єдиного податку;

- реєстр платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового.

Зазначені набори даних оприлюднюються на: порталі відкритих даних Єдиного державного вебпорталу відкритих даних https://data.gov.ua/organization/tax та на офіційному вебпорталі ДПС у банері «Відкриті дані» http://tax.gov.ua/datasets.php.

Чи правда, що тепер податковий орган повідомляє платника про сплату за ліцензії?

Так, впроваджено новий сервіс від податкової: Інформування платників про терміни сплати за ліцензії, призупинення їх дії або анулювання. Повідомлення про внесення чергового платежу за ліцензію автоматично формується в інформаційно-телекомунікаційних системах ДПС та направляється суб’єкту господарювання за 30, за 20, за 10 та 5 днів до настання терміну сплати за ліцензію через «Електронний кабінет». 

Такі нововведення підвищать якість надання адміністративних послуг та поліпшать сервіс у сфері ліцензування відповідних видів діяльності, на провадження яких суб’єкти господарювання отримали ліцензії.

Варто поспішити із отриманням податкової знижки

Податковою знижкою можуть скористатись громадяни України, які отримують офіційну заробітну плату або працюють за договорами цивільно-правового характеру, які сплачують податок з доходів фізичних осіб. Фізичні особи-підприємці права на податкову знижку не мають, оскільки податок з доходів фізичних осіб не сплачують.

Звертаємо увагу, що право на використання податкової знижки за наслідками звітного податкового року платник податку повинен використати до  кінця податкового року, наступного за звітним. Якщо до кінця податкового року, наступного за звітним платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Про своє право на нарахування податкової знижки та її підстави із зазначенням конкретних сум платник зазначає у річній податковій декларації про майновий стан і доходи та подає її до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації.

До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема: квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (отримувача), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов'язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).

Копії зазначених документів надаються разом з податковою декларацією, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.



« повернутися до списку новин