Близнюкiвська районна рада
Близнюківський район, Харківська область

.

Переглядів: 121

Картинки по запросу Дані про взяття на облік платників

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України


Понад 1,8 мільярди грн. податку на доходи фізичних осіб надійшло до місцевих бюджетів Харківщини 
Протягом січня – березня 2018 року до місцевих бюджетів Харківської області надійшло 1 868,8 млн. грн. ПДФО. Надходження цього податку у зрівнянні з аналогічним періодом 2017 року зросли на 399  млн. грн. 
ПДФО є основним джерелом наповнення місцевої скарбниці. В структурі податків і зборів, які наповнюють місцеву казну, він займає позицію лідера – близько 60 відсотків від загальної суми інших надходжень. Сплачується цей податок із розрахунку 18  % від заробітної плати. 
Фіскальна служба області звертає увагу роботодавців Харківщини на дотримання вимог трудового законодавства –  офіційне оформлення співробітників, своєчасну виплату заробітної плати, недопущення її виплати у  “конвертах”. Адже наповнена місцева казна дає можливості для економічного і соціального розвитку нашого регіону. 

Витвір «самоварного короля» залишився в Україні 
Напередодні в пункті пропуску «Піски» митного посту «Куп’янськ» харківські митники виявили старовинний тульський самовар 1870 року виробництва. 
Під час огляду автомобілю, який належить громадянину Росії, на задньому сидінні митниками був виявлений самовар XIX сторіччя, який чоловік намагався вивезти з України без дозвільних документів. 
 Відносно громадянина складено протокол про порушення митних правил за статтею 471 Митного кодексу України. 

27 квітня 2018 року у м.Харкові відбудеться національний податковий форум для платників податків 
27 квітня 2018 року у м.Харкові  відбудеться національний податковий форум для платників податків. Ключові спікери заходу - провідні фахівці ДФС України та експерти. 
Тема заходу: «Трансфертне ціноутворення. Прибуток. ПДВ» 
Місце проведення: м.Харків, вул. Плеханівська, 65 , стадіон «Металіст». Початок об 08.30. 
Для реєстрації на участь у семінарі необхідно: 
- заповнити заявку на сайті: event.visnyk.com.ua 
- або звернутись до координаторів семінару: (057) 717-03-69, (067) 506-58-66, 
Надія Ланова, (044) 501-06-42, (066) 042-21-74, Оксана ВОРОБЙОВА 
- чи написати листа - mail@visnyk.ua 

Інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс»
В ДФС України діє інтерактивний антикорупційний сервіс «Пульс». На телефон якого  - (044) 284-00-07 - можна  цілодобово повідомляти про неправомірні дії або бездіяльність працівників відомства.

Подання звітності через сервіс «Електронний кабінет платника» 
Платники податків мають про можливість за допомогою онлайн-сервісу «Електронний кабінет платника»:
·    безкоштовно готувати й подавати в режимі реального часу до контролюючих органів електронну звітність;
·    переглядати інформацію щодо стану їх розрахунків із бюджетом, зокрема, інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.
Для подання звітності через сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) необхідно укласти договір про визнання електронних документів між контролюючим органом і платником податків.

IІ. Інформація для бухгалтерів

Внесено зміни до Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок 
Постановою КМУ від 04.04.2018 №240 (далі – Постанова №240) внесено зміни до пункту 1 Порядку проведення контролюючими органами зустрічних звірок (далі – Порядок). 
Порядок визначає механізм проведення контролюючими органами зустрічних звірок. 
Під час зустрічної звірки: 
- здійснюється зіставлення даних, отриманих від платників податків та інших суб’єктів інформаційних відносин, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з’ясування повноти їх відображення в обліку платника податків; 
- забезпечується отримання податкової інформації, необхідної для встановлення відповідності умов контрольованої операції принципу «витягнутої руки» у випадках, передбачених ст.39 ПК України. 

Розрахунок коригування до помилково зареєстрованої податкової накладної з причиною коригування «виправлення помилки» відхилено ДФС. Яку з 22.03.2018 р. в такому випадку ставити причину коригування? 
У випадку помилкового складання податкової накладної на операцію з постачання товарів/послуг та реєстрації їх в ЄРПН, платник податку, з метою виправлення допущеної помилки, має право скласти розрахунок коригування до помилкової (другої) податкової накладної. Такий розрахунок коригування відповідно до п. 22 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Мінфіну України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267, підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю). 
При цьому у полі «Дата складання» зазначається «поточна» дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку щодо зайво складеної податкової накладної, а у графі 2 такого розрахунку зазначається: «Виправлення помилки». 
Складення та реєстрація розрахунку коригування до податкової накладної, визнаної платником податку як зайво складена, не позбавляє платника податку обов'язку скласти податкову накладну за операцією з постачання товарів/послуг із зазначенням у такій податковій накладній дати складання, що відповідає даті настання "першої події" за такою операцією. 
Така податкова накладна підлягає обов'язковій реєстрації в ЄРПН таким платником податку з дотриманням визначених Кодексом термінів реєстрації. 
Крім цього, слід зазначити, що при відхиленні ДФС реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН  у Квитанції №2 зазначають причини відсутності реєстрації у ЄРПН. 

Серед заблокованих податкових накладних є накладні, по яких зазначено причину блокування: виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8538, 8537, і т. д. Ці товари придбані в різних постачальників в різні періоди. Якщо подавати всі документи згідно з переліком ДФС (договори, документи про оплату, доставка, зберігання, продаж, транспортування тощо), то разом близько 50-70 додатків, які система не сприймає. Як їх подати, щоб не було відмови? 
Згідно з п. 14 Постанови КМУ від 21.02.2018 №117 «Про затвердження порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Постанова) передбачено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.  
Пунктом 16 Постанови визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України „Про електронний цифровий підпис”, „Про електронні документи та електронний документообіг” та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. 
ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв’язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.

Як правильно заповнювати додаток 2 до податкової декларації з ПДВ у разі неточного найменування послуги у податковій накладній? Чи вважається помилкою, якщо одиниця виміру у податковій накладній - гривня із кодом 2434, а не послуга, якщо в номенклатурі послуга? 
Якщо після складання та реєстрації в ЄРПН податкової накладної платник податку виявляє помилку в номенклатурі товарів/послуг (назві товарів/послуг, коді УКТ ЗЕД/ДКПП), він складає розрахунок коригування до такої податкової накладної, в якому зі знаком «–» зазначає показники щодо товарів/послуг, номенклатура та/або код УКТ ЗЕД/ДКПП) яких виправляється. При цьому у графі 1 такого розрахунку коригування в обов’язковому порядку вказується № за порядком рядка податкової накладної, що коригується. 
Для додавання правильної товарної позиції, якої не було у податковій накладній, яка коригується, в розрахунку коригування до такої податкової накладної в окремих рядках зазначаються показники номенклатури (назва товарів/послуг, код УКТ ЗЕД/ДКПП) товарів/послуг, що додаються (виправлені товарні позиції). 
При цьому, у графі 1 такого розрахунку коригування таким виправленим товарним позиціям присвоюються нові чергові порядкові номери рядків, яких не було в податковій накладній, що коригується. 
У графі 2 розрахунку коригування у всіх рядках, які заповнюються у зв’язку із виправленням номенклатури товарів/послуг та/або коду УКТ ЗЕД/ДКПП, зазначається причина коригування – «зміна номенклатури». 

Якщо зареєстровано податкову накладну з неправильним ІПН, терміни реєстрації прострочені, чи є варіант коригування, чи штраф? 
Відповідальність платників за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних в ЄРПН встановлено статтею 1201 Кодексу. 
Таке порушення тягне за собою накладення на платників ПДВ, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірах, визначених пунктом 1201.1 статті 1201 Кодексу. 
Виправлення помилки, допущеної в індивідуальному податковому номері (далі – ІПН) покупця податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) здійснюється наступним чином: 
1) продавець повинен скласти розрахунок коригування до такої податкової накладної з урахуванням таких особливостей: 
у заголовній частині зазначаються дані із заголовної частини податкової накладної з помилкою (тобто з помилковим ІПН), а в табличній частині зазначається зі знаком «-» обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній; 
у полі «Дата складання» зазначається «поточна» дата, тобто дата, на яку було виявлено помилку у ІПН покупця; 
2) такий розрахунок коригування підлягає реєстрації в ЄРПН платником податку, чий «невірний» ІПН, був зазначений у графі «ІПН покупця» податкової накладної, до якої складається такий розрахунок коригування; 
3) продавець повинен скласти та зареєструвати в ЄРПН другу податкову накладну із урахуванням таких особливостей: 
реквізити заголовної частини зазначаються без помилок, тобто у полі «ІПН покупця» зазначається правильний ІПН покупця; 
у полі «Дата складання» зазначається дата виникнення податкових зобов’язань продавця, тобто дата складання податкової накладної із «невірним» ІПН; 
такій податковій накладній присвоюється новий порядковий номер, відмінний від порядкового номера податкової накладної із «невірним» ІПН покупця; 
в табличній частині такої податкової накладної зазначаються обсяг операцій з постачання товарів/послуг та інші показники, що були зазначені в податковій накладній із «невірним» ІПН.

Увага роботодавцям: правильно заповнюйте звіт по ЄСВ! 
Нагадуємо  страхувальникам про необхідність дотримання норм наказу Мінфіну України від 14.04.15 № 435 "Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування " при заповненні звіту по єдиному соціальному внеску. 
Звертаємо увагу на заповнення Таблиці 5 та Таблиці 6 Додатку 4 «Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов 'язкове державне соціальне страхування» в частині надання достовірної інформації ознак трудових відносин з застрахованими особами за всіма видами нарахувань. 
Некоректне заповнення вказаних таблиць Звіту може стати як причиною перевірки контролюючими органами, так і негативно вплинути на зарахування періоду роботи до страхового стажу ваших працівників. 

Законодавством не передбачено пільг та винятків для неприбуткових організацій щодо своєчасного нарахування, обчислення і сплати ЄСВ
Закон №2464 не містить пільг та винятків для неприбуткових організацій щодо своєчасного нарахування, обчислення і сплати ЄСВ. 
 
Чи сплачується рентна плата за використання води у 2018 році вторинними користувачами? 
Відповідно до п. 110 Закону України від 21 грудня 2016 року № 1797 - VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» з 01.01.2018 до п. 255.1 ст. 255 ПКУ внесено зміни в частині визначення кола платників рентної плати за спеціальне використання води, а саме: обов’язок платника з Рентної плати покладено на суб’єктів господарювання, що належать до первинних водокористувачів, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів без надання преференцій бюджетним установам, що належать до первинних водокористувачів. 
Таким чином з 01.01.2018 вторинні водокористувачів не є платниками рентної плати за спеціальне використання води. 

Податкова декларація з рентної плати за спеціальне використання води подається за місцезнаходженнями водних об’єктів
Форма Податкової декларації з рентної плати (далі – декларація) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 17.08.2015 № 719 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927) із змінами та доповненнями. Невід’ємною частиною декларації є додатки. Зокрема, розрахунки з рентної плати за спеціальне використання води здійснюються у додатках 5, 6 і 7 в залежності від виду використання води.
Якщо місце обліку платника рентної плати за спеціальне використання води не збігається з місцезнаходженням водних об’єктів або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів, то такому платнику необхідно стати на облік і подати податкову декларацію з рентної плати з відповідними додатками за неосновним місцем обліку – місцезнаходженням водних об’єктів або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність з використанням обсягів води, отриманих шляхом забору з таких водних об’єктів.
Якщо суб’єкт господарювання має розташовані на територіях інших, ніж головне підприємство адміністративно - територіальних одиниць, структурні підрозділи, якими здійснюється використання води, отриманої шляхом забору з водних об’єктів, то такий суб’єкт господарювання повинен стати на облік як платник рентної плати за спеціальне використання води за такими неосновними місцями обліку в контролюючих органах за місцезнаходженнями таких водних об’єктів.
ПКУ не передбачено подання копії декларації, яка містить додаток з рентної плати за спеціальне використання води, до контролюючого органу за основним місцем обліку (місцем податкової реєстрації), якщо така декларація подається за неосновним місцем обліку – місцезнаходженням водних об’єктів (за місцем здійснення використання води), та головним підприємством за структурні підрозділи.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у ЗІРі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 121.05).

З 01.01.2018 платниками єдиного податку не здійснюється нарахування та сплата авансового внеску під час виплати дивідендів
Починаючи з 01.01.2018, платниками єдиного податку не здійснюється нарахування та сплата авансового внеску під час виплати дивідендів.
Таким чином, під час виплати дивідендів у 2018 році за результатами фінансово-господарської діяльності за 2016, 2017 роки, платники єдиного податку у 2018 році не нараховують та не сплачують до бюджету авансові внески з податку на прибуток.
Якщо рішення про виплату дивідендів своїм акціонерам будо прийнято платником єдиного податку – емітентом корпоративних прав у 2017 році, але виплата таких дивідендів до 01.01.2018 не відбулася, то у разі виплати таких дивідендів у 2018 році платник єдиного податку – емітент корпоративних прав авансовий внесок із податку на прибуток не сплачує.
Лист ДФСУ від 26.03.2018 №8773/7/99-99-15-02-02-17 

Юридична особа приймає від населення вторинну сировину: чи необхідно при розрахунках застосовувати РРО? 
Згідно з п.19 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.2000 №1336 зі змінами і доповненнями (далі – Перелік), розрахункові операції за прийняту від населення вторинну сировину (крім металобрухту) дозволено проводити без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. 
Для форм і умов проведення діяльності, визначених п.19 Переліку, граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій не встановлюється. 

Чи треба брати нову грошову оцінку землі для подачі звіту по земельному податку та оренди землі, якщо грошова оцінка зроблена в січні 2017 року?
У разі отримання протягом року нової довідки (витягу) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки платник зобов’язаний уточнити показники декларації з плати за землю з моменту набрання чинності затвердженого уповноваженим органом відповідного рішення щодо виконаної нормативної грошової оцінки, в рамках виконання норм п. 286.2 ст. 286 ПКУ. 

IІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

До уваги підприємців, що перебувають на  на загальній системі оподаткування! 
Нагадуємо, що з 2018 року підприємці загальної системи оподаткування зобов'язанісплачувати єдиний внесок щоквартально. Отже, за 1 квартал 2018 рокуслід сплатити єдиний внесок за себе до 20 квітня. 
Мінімальна сума єдиного внеску за 1 квартал 2018 року, яку необхідно сплатити фізичним особам - підприємцям, що перебувають на загальній системі оподаткування, становить 2457,18 грн. (819,06 грн. х 3 міс.). 
За неподання, несвоєчасне подання, по­дання не за встановленою формою звіт­ності, передбаченої Законом про ЄСВ, контролюючим органом здійснюється на­кладення штрафу в розмірі 10 неоподатко­вуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання, несвоєчасне по­дання або подання не за встановленою формою (п. 7 частини 11 ст. 25 цього За­кону).
Ті самі дії, вчинені платником єдиного внеску, до якого протягом року було  засто­совано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 60 неоподатковуваних мінімумів доходів гро­мадян за кожне таке неподання, несвоєчас­не подання або подання не за встановле­ною формою звітності, передбаченої за­значеним Законом.

Платникам-спрощенцям про строки сплати єдиного податку 
Доходи, отримані від здійснення підприємницької діяльності на спрощеній системі оподаткування, відображаються в податковій декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (далі – декларація), затвердженій наказом Мінфіну України від 19.06.2015 р. №578, яка подається у строки відповідно до ст.296 ПКУ: 
-   для платників єдиного податку першої та другої груп у строки, встановлені для річного податкового періоду, тобто протягом 60 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) року (за 2017 р. – 01.03.2018 р.); 
-   для платників єдиного податку третьої групи у строки, встановлені для квартального податкового періоду, тобто протягом 40 календарних днів, що настають за останнім днем звітного (податкового) кварталу (у 2018 р. – 9 лютого, 10 травня, 9 серпня, 9 листопада). 
Платники першої та другої групи сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця. 
Такі платники можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року . 
Платники єдиного податку третьої групи сплачують його протягом 10 календарних днів після граничного строку подання декларації за податковий (звітний) квартал (у 2018 р. – 19 лютого, 18 травня, 17 серпня, 19 листопада). 

Що роботи, якщо знайшли помилку у поданому звіті з ЄСВ?
      Відповідно до п.1 розділу ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435, страхувальники зобов’язані формувати та подавати до контролюючих органів Звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду. 
Згідно з п.1 розділу V Порядку №435 при виявленні помилки у Звіті до закінчення терміну подання цього Звіту страхувальник повторно формує та подає Звіт у повному обсязі до фіскального органу за місцем обліку. 
Чинним вважається останній електронний або паперовий Звіт, поданий страхувальником до закінчення термінів подання звітності. 
Якщо страхувальником до закінчення терміну подання Звіту подаються лише окремі таблиці за поточний звітний період Звіту зі статусом «скасовуюча», «додаткова» цей Звіт не вважається Звітом і вважається таким, що не подавався. 

Фізична особа – підприємець отримує пенсію за віком, призначену законодавством іноземної держави: що з ЄСВ?
Право на пенсію мають як громадяни України, так і іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах (ст.8 Закону №1058).
Враховуючи вищевикладене, якщо ФОП отримує пенсію за віком, яка визначена іноземним пенсійним законодавством, а не відповідно до Закону №1058, то така фізична особа не звільняється від обов’язку нараховувати, обчислювати та сплачувати ЄСВ на загальних підставах. 

Перелік документів підприємця - “загальносистемника” для розміщення на торговому місці
Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО відповідно до вимог Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг”.
Фізичні особи – підприємці мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:
-книги обліку доходів та витрат;
-книги обліку розрахункових операцій;
-виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних   осіб - підприємців та громадських формувань;
-ліцензії;
-свідоцтво платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
-трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).

До 1 травня громадянам слід подати заяву для застосування пільг з плати за землю 
З 01 січня 2018 року до ПКУ внесено зміни щодо оподаткування пільгових категорій фізичних осіб - платників земельного податку, а саме звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для категорій фізичних осіб, які визначені пунктом 281.1 статті 281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм. 
 Якщо фізична особа, визначена у пункті 281.1 статті 281 ПКУ, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання і загальна площа таких земельних ділянок перевищує граничні норми відведення, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраних земельних ділянок з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву. Якщо до 1 травня поточного року така фізична особа не подала до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги, то у поточному році оподатковуються всі земельні ділянки, які є у її власності (крім земельної ділянки, на яку подана вказана заява у 2017 році). 
Згідно з пунктом 281.1 статті 281 ПКУ до пільговиків належать: 
- інваліди першої і другої групи; 
- фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; 
- пенсіонери (за віком); 
- ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; 
- фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи. 
Звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, передбачене для зазначених вище фізичних осіб, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм: 
- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари; 
- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара; 
- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара; 
- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара; 
- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара. 
 
Земельний пай в оренду – доходи та податки 
До загальномісячного або річного доходу платника податку включається дохід від надання майна у лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння або користування).
Згідно із пп.170.1.1 п.170.1 ст.170 ПКУ податковим агентом платника податку-орендодавця щодо його доходів від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельного паю є орендар.
Податковий агент зобов'язаний утримувати податок із суми таких доходів використовуючи ставки податку та збору, визначені ст.167 та п.161 підрозд.10 розд.ХХ ПКУ. У 2018 році ставка ПДФО становить 18 відс., а військового збору – 1,5 відсотка.
Громадяни, які отримали у 2017 році доходи від надання в оренду земельного паю орендарю (суб’єкту господарювання-фізичній особі), повинні подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи (далі – Декларація).
Тобто, власник земельного паю-орендодавець повинен самостійно нараховувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб.
Крім того, громадяни, які самостійно обробляють земельні ділянки, надані їм у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення особистого сільського господарства, земельні частки (паї), виділені у натурі, сукупний розмір яких перевищує 2 га, повинні декларувати доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції. Такі доходи, також, оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відс. та військовим збором – за ставкою 1,5 відсотка.
Декларацію за 2017 рік орендодавцям, які надають в оренду паї фізичним особам або отримують доходи від продажу власної сільськогосподарської продукції, необхідно подати до 1 травня 2018 року.

Дохід від продажу житлового будинку, що розташований на межі двох земельних ділянок (оформлених різними державними актами) не оподатковується 
Дохід, отриманий платником податку від продажу житлового будинку (включаючи земельну ділянку під будинком), який розташований на межі декількох земельних ділянок, оформлених різними державними актами і перебуває у власності понад три роки, не оподатковується. 
Дохід, отриманий платником податку від продажу однієї земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі і перебуває у власності понад три роки, не оподатковується. 
Водночас дохід, отриманий від продажу інших земельних ділянок, які перебувають у власності понад три роки, підлягає оподаткуванню за ставкою 5%, виходячи з ціни, зазначеної в договорі купівлі – продажу, але не нижче експертної грошової оцінки такої земельної ділянки.     
Згідно з п.172.1 ст.172 ПКУ дохід, отриманий платником податку від продажу (обміну) не частіше одного разу протягом звітного податкового року житлового будинку, квартири або їх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включаючи земельну ділянку, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, що не перевищує норми безоплатної передачі, визначеної статтею 121 Земельного кодексу України залежно від її призначення, та за умови перебування такого майна у власності платника податку понад три роки, не оподатковується. 
Довідково: ЗІР (категорія 103.21). 

Лозівська ОДПІ запрошує громадян перевірити власні реєстраційні дані 
Щоб не потрапити у перелік податкових боржників кожному громадянину, котрий змінював свої реєстраційні дані, зокрема  прізвище, ім’я, по батькові або місце проживання (реєстрації) після того, як востаннє звертався до державної податкової інспекції щодо присвоєння відповідного реєстраційного номера облікової картки платника податків, варто невідкладно подати заяву за формою 5-ДР  за місцем нової реєстрації (проживання).
Довідково: зі зразком заяви форми 5-ДР  можна ознайомитися на субсайті територіальних органів ДФС в розділі «Адміністративні послуги».

Нерезидент через релігійні переконання не може відмовитися від реєстраційного номера облікової картки платника податків 
Чинним законодавством передбачено внесення до паспорта громадянина України відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта. Фізична особа – нерезидент, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, не має такої можливості. 

Перелік документів, необхідних для отримання суб’єктами господарювання ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами
Для отримання ліцензії суб’єктам господарювання у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами, сидром та перрі (без додання спирту) передбачено:
 1. Подання суб'єктом господарювання заяви довільної форми;
У заявах про видачу ліцензій на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, сидром та перрі (без додання спирту) суб'єктом господарювання додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби;
2. Квитанція, платіжне доручення з відміткою банку про внесення плати за ліцензії (оригінал).
Документи подаються в одному примірнику в оригіналі або копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа.
Ліцензія видається на підставі заяви та документів, перелік яких визначено Законом 481, поданих суб’єктом господарської діяльності (особисто або через представника, або надіслані рекомендованим листом) до ЦОП за місцем провадження суб’єктом господарювання торговельної діяльності.

ЖИТЛОВА НЕРУХОМІСТЬ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ З МЕТОЮ ОТРИМАННЯ ДОХОДУ: ЧИ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ ПІЛЬГИ В ОПОДАТКУВАННІ
        База оподаткування житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи — платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:
для квартири/квартир незалежно від їх кількості — на 60 м2;
для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості — на 120 м2;
для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), — на 180 м2.
        Проте пп. 266.4.3 ст. 266 ПКУ встановлено, що пільги з податку на нерухомість для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
        Отже, при обчисленні податку з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи, до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги не застосовуються.

Що робити у разі не отримання повідомлення-рішення щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки чи виявлення розбіжностей 
У разі, якщо платнику податку не надходили податкові повідомлення - рішення про його сплату чи не надійде до 01 липня 2018 року за 2017 рік, він має право звернутися до контролюючого органу із заявою, до якої додати копії документів, що підтверджують право власності на нерухоме майно. Контролюючий орган на підставі заяви розрахує суму податку на нерухоме майно та надішле податкові повідомлення - рішення. 
Якщо платнику податку надійшло податкове повідомлення – рішення про сплату податку на нерухоме майно, однак ним виявлено розбіжності і він не погоджується із сумою податку, такий платник податку може звернутися до контролюючого органу із заявою про проведення звірки. 
Заяви подаються платниками податку як особисто до контролюючого органу, так і поштовим відправленням. 

Фіскальні органи не нарахували земельний податок: чи понесе відповідальність фізична особа 
Облік фізичних осіб – платників земельного податку (далі – податок) і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки щороку до 1 травня. 
Нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ. 
При переході права власності на земельну ділянку від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. 
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 ст. 287 ПКУ). 
Якщо контролюючий орган не надіслав податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені ст. 287 ПКУ, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої ПКУ за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання (п. 287.9 ст. 287 ПКУ). 
Податкове зобов’язання з земельного податку може бути нараховане за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених п. 102.1 ст. 102 ПКУ (п. 287.10 ст. 287 ПКУ). 

До уваги осіб-резидентів, які у 2017 році отримали спадщину
     Фізичні особи-резидени, які у 2017 році отримали спадщину або дарунок від фізичної особи-резидента, але, при цьому, не відносяться до членів сім’ї першого та другого ступенів споріднення зобов’язанні у період деклараційної кампанії, яка триває до 1 травня 2018 року, подати Декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації) та задекларувати такий дохід. 
Згідно з чинним законодавством він оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків від вартості будь-якої спадщини (дарунка) та військовим збором за ставкою 1,5 відсотка. 
      Нарахований у декларації податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, необхідно сплатити до 01 серпня 2018 року. 
     Разом із тим, за нульовою ставкою податку на доходи фізичних осіб оподатковуються об’єкти спадщини (дарування), що успадковуються (отримуються у дарунок) від членів сім’ї спадкодавця (дарувальника) першого та другого ступенів споріднення. Також, дохід у вигляді вартості успадкованого майна, який оподатковується за нульовою ставкою податку, звільняється і від оподаткування військовим збором.
     Нагадаємо, що до членів сім’ї спадкодавця чи дарувальника першого та другого ступенів споріднення відносяться: його батьки, чоловік/дружина, діти, у тому числі усиновлені, рідні брати та сестри, дід та баба збоку матері і збоку батька, онуки

Фіскальна служба запрошує громадян, які займалися незалежною професійною діяльністю, задекларувати свої доходи 
Громадяни,  які займалися незалежною професійною діяльністю і отримували доходи без сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору зобов’язані задекларувати  свої доходи. 
Нормами ПКУ визначено, що незалежна професійна діяльність - участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб  (підпункт 14.1.226 пункту 14.1 статті 14 ПКУ). 
Деклараційна кампанія доходів, отриманих у 2017 році, триває до 2 травня 2018 року. 
 

« повернутися до списку новин