Близнюкiвська районна рада

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

Переглядів: 864

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Надходження до бюджету на 16 млрд грн. більше запланованого

З початку року планові показники з надходжень до бюджету перевиконані на 16 млрд гривень. До загального фонду державного бюджету надійшло 157,5 млрд грн. Таке перевиконання свідчить, що економіка почала виходити з тіні, особливо по таким податкам, як ПДВ. Починаючи  з грудня 2015 року бюджет отримує щомісяця більше 12 млрд гривень ПДВ.

Але досі кожного тижня ДФС зупиняє роботу двох конвертаційних центрів. Це, на жаль, є свідченням того, що значна частина бізнесу продовжує користуватися цими центрами», - зазначив Роман Насіров.

Для того, щоб бізнес повністю вийшов з тіні, потрібно вже цього року запровадити нульову декларацію для всіх громадян, статки яких перевищують, наприклад, мільйон гривень. Нульове декларування передбачатиме розкриття інформації про незаконно нажиті активи в обмін на амністію, що стане дієвим інструментом для боротьби з корупцією та детінізації економіки.

Отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними товарами можна у ЦОПах при податкових інспекціях

Ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизною групою товарів можна отримати як у Центрах обслуговування платників при податкових інспекціях, так і у ГУ ДФС  у Харківській області.

Для отримання  ліцензії, підприємці мають надати  заяву та  копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату. Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання  документів. Ліцензія видається терміном на один рік, плата справляється щоквартально рівними частками.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями становить  8 000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний РРО ( КОРО),у місті, а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 500 гривень.  

Ліцензія на роздрібну торгівлю тютюновими виробами коштує:

на кожне місце торгівлі – 2 000 гривень, а на території сіл і селищ, за  винятком тих, що знаходяться у межах території міст, – 250 гривень.

.У Харкові власниця магазину під час візиту податківців побігла працевлаштовувати співробітників

ГУ ДФС у Харківській області проводить широкомасштабну роботу, направлену на боротьбу із заробітною платою в «конвертах» та тіньовою економікою. В арсеналі податківців – електронні бази, сучасна комп’ютерна техніка та професіональні аналітики. Тож аналізується і податкова звітність, і документація підприємств.

Харківським податківцями проведено перевірку бізнес-вумен - власниці доволі великого продовольчого магазину, який розташований в центі  міста. Здійснений аналіз свідчив, що торгівлю продуктами харчування тривалий час вона провадила майже самотужки, бо офіційно мала лише одного найманого працівника. За результатами перевірки встановлено, що власниця магазину, офіційно працевлаштувала 6 найманих працівників, а бюджет отримав належні кошти.

Дізнавшись про таку перевірку, два інших суб’єкти господарювання, які працюють під тією ж самою торгівельною маркою, також легалізували шістьох найманих працівників.

Закінчилась кампанія декларування доходів громадян

За даними Лозівської ОДПІ громадянами, що обслуговуються інспекцією подано 6363 декларації про майновий стан, в яких  задекларовано загального доходу понад 86,2 млн. гривень. До сплати в бюджет визначено майже 6,9 млн. гривень податку на доходи фізичних осіб та 774 тис. гривень військового збору.

І, не зважаючи на те, що 4 травня 2016 завершилась кампанія декларування доходів громадян, одержаних протягом 2015 року, ті, хто бажає задекларувати доходи для отримання податкової знижки, зможуть, згідно законодавства, прозвітувати до кінця поточного року.

Громадяни, що зобов’язані задекларувати річні доходи та сплатити податок з доходів, можуть подати декларацію про майновий стан та доходи сплативши відповідні фінансові санкції, які передбачено у зв’язку з несвоєчасним поданням такої декларації.

Лозівська ОДПІ: до бюджетів місцевих громад спрямовано 112,6 млн грн

За перші чотири місяці 2016 року бюджети місцевих громад нашого регіону отримали 112,6 млн грн податкових платежів. Це на 25,9 млн грн більше від очікуваного та на 38,0 млн грн більше, ніж за відповідний період минулого року.

Один з найвагоміших платежів – це податок на доходи фізичних осіб, якого протягом січня-квітня надійшло 64,9 млн гривень, додатково забезпечено надходження майже 8,8 млн грн. Суб’єкти малого підприємництва сплатили 16 млн грн єдиного податку.

Надходження акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів з початку 2016 року склали 5,6 млн гривень, додатково місцеві бюджети отримали 0,2 млн гривень. Прогнозний показник виконано на 104,1% .

Впровадження процесів децентралізації влади надає громадам унікальну можливість підвищення соціальних гарантій своїх мешканців. Насамперед це залежить від сумлінності платників податків, які і забезпечують повне та своєчасне наповнення бюджетів місцевих громад.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Нові форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів

21.04.2016 набрав чинності наказ Мінфіну від 11.02.2016 № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення». Зазначеним Наказом № 49 було оновлено форми звітів №№ 1-РС, 2-РС, 3-РС, 1-ОА, 1-ОТ і порядок їх заповнення та затверджено нові форми №№ 1-РА, 1-РТ і порядок їх заповнення.

З Наказом № 49 можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Деякі питання складання звітів по реалізації підакцизних товарів

В яких одиницях виміру заповнюється звіт № 1-РА «Звіт про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у роздрібній мережі» та який порядок округлення показників при заповненні звіту?

Звіт № 1-РА подають суб’єкти господарювання, які одержали ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі. Формою Звіту № 1-РА передбачено заповнення показників в тис. дал.

Електронна форма Звіту № 1-РА передбачає заповнення показників з точністю до шести знаків після коми. Таким чином, показники Звіту № 1-РА заповнюються в тис. дал з округленням до шести знаків після коми (наприклад 0,5 л відображається як 0,00005 тис. дал).

Який порядок заповнення інформації про ліцензії у звітах №1-РА та №1-РТ якщо отримано декілька ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами?

У разі якщо суб’єкт господарювання має у своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами, Звіт № 1-РА та/або Звіт № 1-РТ заповнюється в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць. При заповненні інформації про ліцензії у полі, де зазначаються реквізити респондента Звіту № 1-РА та Звіту № 1-РТ вказується реєстраційний номер та строк дії отриманої ліцензії.

У разі якщо суб’єкт господарювання має декілька діючих ліцензій у звітному періоді на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, то замість реєстраційних номерів таких ліцензій потрібно вказати кількість отриманих ліцензій. У такому випадку строк дії ліцензій не заповнюється.

В яких одиницях виміру заповнюється звіт № 1-РТ «Звіт про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у роздрібній мережі» та який порядок округлення показників при заповненні звіту?

Електронна  форма Звіту № 1-РТ передбачає заповнення показників з точністю до шести знаків після коми.   У Звіті № 1-РТ відображаються показники:  для сигарет з фільтром, сигарет без фільтра, сигар в млн. штук, для інших тютюнових виробів в млн. штук або тоннах з округленням до шести знаків після коми (наприклад 1 сигара відображається як 0,000001 млн. штук, одна пачка сигарет з фільтром (20 шт.) – як 0,000020 млн. штук, тютюнові вироби, що обліковуються в одиницях маси відображаються в тоннах: 1 г = 0,000001 т).

Як заповнюються звіти щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв з використанням кодів продукції: 33 вина виноградні (у т.ч. за кодами 34- 39); 40 виноматеріали (у т. ч. за кодами 41- 46); 59 лікеро-горілчані вироби (у т.ч. за кодами 60 - 63) та чи вважається порушенням відображення продукції лише за кодами 33, 40, 59?

У Звітах № 1-РС, № 2-РС, № 1-ОА, № 1-РА передбачено відображення показників у графах «Вид продукції» та «Код продукції», які заповнюються згідно з додатком до Наказу № 49, відповідно до якого:

до коду 33 відноситься вид продукції «Вина виноградні», у тому числі коди 34-39;

до коду 40 відноситься вид продукції «Виноматеріали», у тому числі коди 41-46;

до коду 59 відноситься вид продукції «Лікеро-горілчані вироби», у тому числі коди 60-63.

Отже, продукція, яка відносяться до кодів 34-39, 41-46, 60-63 відображається у звітах щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв двічі:

перший раз як самостійний код та вид продукції (34-39, 41-46, 60-63)

та другий – у складі відповідного коду та виду продукції, до складу якого такий код та вид віднесено (33, 40, 59).

Тобто значення показників продукції:

за кодом 33 повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 34 – 39;

за кодом 40 повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 41 – 46;

за кодом 59 повинно дорівнювати або перевищувати сумарне значення показників за кодами 60 – 63.

Водночас, не відображення у відповідних звітах обсягів продукції у графах «Вид продукції» та «Код продукції», у тому числі, по кодам 34 – 39, 41 – 46, 60 – 63, вважається наданням звіту з недостовірними даними незалежно від заповнення показників по кодам 33, 40, 59.

Деякі особливості заповнення розрахунків коригування

Деякі особливості заповнення розрахунків коригування, складених після 01.04.2016 до податкових накладних, складених до 01.04.2016, які не підлягали наданню покупцям

З 01.04.2016 податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних складаються за формою та у порядку, затвердженими наказом Мінфіну від 31.12.2015 №1307. Новим Порядком заповнення податкової накладної (на відміну від порядку, затвердженого наказом Мінфіну від 22.09.2014 №957), зазнав деяких змін в частині зазначення в податкових накладних умовних індивідуальних податкових номерів  покупців у випадках, коли податкові накладні не видавались покупцям.

У розрахунках коригування, складених після 01.04.2016 до податкових накладних, складених до 01.04.2016, мають зазначатись умовні ІПН покупця, які вказані у податкових накладних, до яких вони складені.

Чи можливо відкоригувати податковий кредит після втрати статусу платника ПДВ

Якщо після здійснення операції з постачання товарів/послуг покупець таких товарів/послуг втрачає статус платника ПДВ, така особа втрачає право на коригування податкового кредиту, сформованого в період його реєстрації платником ПДВ, а тому відсутні підстави для складання розрахунку.

Докладніше у листі ДФС  від 08.04.2016 р. № 7920/6/99-99-19-03-02-15

 

Кассовий метод визначення ПК у разі постачання товарів  бюджетними коштами

Пунктом 187.7 ПКУ визначено особливий порядок виникнення податкових зобов’язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів, проте не визначено, що на зазначені операції поширюється касовий метод.

Дата виникнення права на податковий кредит під час здійснення операцій із постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів визначається в загальновстановленому порядку за правилом першої події відповідно до п. 198.2 ПКУ..

Чи потрібно в формі 1ДФ фіксувати кошти виплачені на відрядження за ознакою «118»?

По 118 ознаці зазначається сума надміру витрачених коштів, отриманих платником податку на відрядження або під звіт та не повернутих у встановлені законодавством строки.

Як подається копія форми № 1ДФ за неуповноважений відокремлений підрозділ

Якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не вповноважений нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, податковий розрахунок у вигляді окремого витягу за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням і надсилає копію такого розрахунку до контролюючого органу за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення.

При цьому копія податкового розрахунку за  ф 1-ДФ повинна дублювати дані, зазначені в розрахунку, поданому до контролюючого органу за місцезнаходженням юридичної особи. Інших умов щодо подання копії податкового розрахунку за ф.1-ДФ не встановлено.

Податківці вимагають провести інвентаризацію під час перевірки

Інвентаризація на вимогу контролюючого органу, який відповідно до закону має право вимагати її проведення, проводиться на підставі належним чином оформленого документа. Інвентаризація в таких випадках має розпочатись у строк і в обсязі, зазначених у такому документі, але не раніше дня його отримання платником податків.

 Щодо оформлення вимоги контролюючого органу про здійснення інвентаризації платником податків під час проведення виїзної документальної перевірки, то ПКУ й нормативно-правовими актами, прийнятими з метою його реалізації, не передбачено вимог до оформлення та змісту такого документа.

Докладніше у листі ДФС від 13.04.2016 р. № 8191/6/99-99-19-03-02-15

Плата за землю  погашається поданням уточнюючої декларації

Якщо податкове зобов’язання з плати за землю, самостійно визначене в податковій декларації з плати за землю, не сплачено протягом строків, визначених  ПКУ, після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання, на суму податкового боргу нараховується пеня відповідно до норм ст. 129 ПКУ, яка нараховується до моменту подачі уточнюючої декларації.

Штрафні санкції, передбачені ст. 126  ПКУ, не застосовуються.

1-ДФ: чи має І розділ  дорівнювати ІІ розділу, якщо були розрахунки з підприємцями?

Рядок "Військовий збір" розділу ІІ Податкового розрахунку заповнюється всіма податковими агентами, які у звітному кварталі нараховували доходи, з яких утримується військовий збір.

Таким чином, якщо у розділі першому зазначено доходи, виплачені приватним підприємцям (157 ознака), то такі доходи не відображаються у розділі ІІ 1 ДФ. У такому випадку І розділ не буде дорівнювати ІІ розділу. Штрафних санкцій у випадку, якщо результати за І розділом відрізняються від результатів ІІ не передбачено.

У звіті 1-ДФ неправильно зазначена ознака доходів: чи буде штраф?

Якщо виправлення ознаки доходу призвело до зменшення та/або збільшення податкових зобов'язань платника податку, то за подання уточнюючого звіту ф. №1ДФ штрафні санкції застосовуються у розмірі 510 грн.  При повторному, протягом року порушенні буде застосовано штраф – 1020 грн.

Неправильно утримано ПДФО чи буде застосовано штрафну санкцію?

ПКУ передбачає, що не нарахування, неутримання та/або несплата податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25%  суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету (п. 127.1 ст. 127 ПКУ).  Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Такі дії вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75% суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Перелічені штрафи не застосовуються, коли не нарахування, неутримання та/або несплата ПДФО  самостійно виявляється податковим агентом при проведенні перерахунку цього податку та виправляється в наступних податкових періодах протягом звітного року згідно з нормами ПКУ.

У день погашення податкового зобов’язання платником податків або контролюючим органом під час перевірки, нараховується пеня (пп. 129.1.3 ст. 129 ПКУ).

Відображення у 1ДФ  поворотної фінансової допомоги працівнику

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається основна сума поворотної фінансової допомоги, наданої платником податку іншим особам, яка повертається йому або основна сума поворотної фінансової допомоги, що отримується платником податку. Сума поворотної фінансової допомоги відображається у податковому розрахунку за ф. 1ДФ під ознакою доходу «153».

Якщо сума поворотної фінансової допомоги не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи та відображається у річній податковій декларації про майновий стан і доходи.

Як заповнювати платіжне доручення

 Порядком заповнення документів у разі сплати податків, зборів, митних платежів, ЄСВ, здійснення бюджетного відшкодування ПДВ, повернення помилково або надміру зарахованих коштів поле «Призначення платежу» розрахункового документа заповнюється таким чином:

поле № 1 – службовий знак ”*” (ознака платежу);

поле № 2 – розділовий знак ”;” та код виду сплати (формат ссс - тризначне число);

поле № 3 – друкується розділовий знак ”;” та один з нижченаведених реквізитів:

1) код клієнта за ЄДРПОУ;

2) реєстраційний номер облікової картки платника податків (завжди має 10 цифр) або серія та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку у паспорті про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);

3) реєстраційний  номер платника податків, який присвоюється контролюючими органами (9 цифр);

поле № 4 – розділовий знак ”;” та інформація про призначення платежу в довільній формі.

При заповненні полів не допускаються пропуски між словами та службовими знаками. Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися окремим документом на переказ.  В залежності від виду сплати в полі № 2 «Призначення платежу» розрахункових документів вказується відповідний код сплати згідно із додатком до Порядку. 

У реквізиті «Отримувач» під час сплати платежів до бюджету зазначаються найменування (повне або скорочене) відповідної установи, на ім’я якої відкрито рахунки для зарахування надходжень до державного та/або місцевих бюджетів, найменування території та код бюджетної класифікації.

Вартість путівки, що надається підприємством працівнику, є базою нарахування ЄСВ

Підпунктом 2.3.4 п. 2.3 Інструкції зі статистики зарплати визначено, що вартість путівок працівникам та членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім випадків, указаних у п. 3.2 розд. 3 Інструкції №5), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних виплат, одже є базою нарахування ЄСВ.

Електронне адміністрування реалізації пального через «Електронний кабінет платника»

Електронний сервіс «Електронний кабінет платника» доопрацьовано. Тепер платникам акцизного податку з реалізації пального в своєму особистому кабінеті надано змогу користуватися новим розділом, створеним в рамках функціонування Системи електронного адміністрування реалізації пального (СЕА РП).

У новому розділі СЕА РП можна переглянути проведені операції в системі електронного адміністрування реалізації пального (дані Реєстру операцій обсягів пального із застосуванням необхідних фільтрів, у т.ч. в розрізі типів операцій та кодів товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД), а також перевірити поповнення та стан електронного рахунку (дані Реєстру сум акцизного податку).

Крім цього, у відкритій частині Електронного кабінету платника в режимі он-лайн функціонує  Реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, а у особистому кабінеті платникам надано змогу сформувати та направити запит для отримання Витягу з такого Реєстру, та у разі необхідності надіслати заяву про реєстрацію платником акцизного податку з реалізації пального з позначкою «Зміни».

 

Коли ЕЦП прирівнюється за правовим статусом до власноручного підпису (печатки)

Первинні документи в електронному вигляді застосовуються у бухобліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Створення електронного документа може завершуватися накладенням електронного підпису, який на відміну від ЕЦП використовується суб’єктами електронного документообігу виключно на договірних засадах та призначений лише для ідентифікації автора.

Первинні документи, облікові регістри та бухгалтерська звітність, створені у формі електронного документа, повинні зберігатися на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу перевірити їх цілісність на цих носіях, та протягом строку, що не повинен бути меншим від строку, встановленого для відповідних документів на папері.

За правовим статусом ЕЦП прирівнюється до власноручного підпису (печатки), якщо:

·           ЕЦП підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису;

·           на час перевірки використовувався посилений сертифікат ключа, чинний на час накладення ЕЦП;

·           особистий ключ підписувача відповідає відкритому ключу, зазначеному у сертифікаті.

Лист ДФСУ   від 04.05.2016 р. №9985/6/99-95-42-01-16-01-15 

Якщо не вистачає до страхового стажу

Особа, якій не вистачає до страхового стажу декількох місяців, може заключити договір про добровільну участь, яким передбачена одноразова сплата ЄСВ за попередні періоди (у тому числі за період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), в яких вона не підлягала загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню на будь-який період, але не менше одного місяця.

При цьому сума сплаченого ЄВ за кожен місяць такого періоду не може бути меншою за мінімальний страховий внесок та більшою за суму ЄВ, обчисленого виходячи з максимальної величини бази нарахування ЄВ, встановлених на дату укладення договору.

Якщо Ви незгодні з висновками перевірки маєте право написати заперечення

У разі незгоди платника податків або його законних представників з висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті (довідці) документальної перевірки, вони мають право подати свої заперечення до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта (довідки).

Про порядок подання заперечень ДФС України  у листі від 25.04.2016 р. № 9296/6/99-99-14-03-03-15.

До розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва внесено зміни

Відповідно до норм статті 298 ПКУ, з метою приведення у  відповідність до чинного законодавства, Мінагрополітики наказом від 29.03.2016р. №108, внесло зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, затвердженого наказом від 26.12.2011 р. № 772.

Нова редакція колонки 3 п. 3 таблиці: «Розрахунково: р.3.1 + р.3.2 + р.3.3 + р.3.4 + р.3.5 + р.3.6».

Наказ №108 чинний  з 06 травня 20016 року.   Відповідно до внесених наказом Мінагрополітики від 02.12.2015 р. №461,  до складу величини, на яку слід зменшувати загальну суму доходу сільськогосподарського товаровиробника, було включено суму доходу від курсової різниці за зобов’язаннями по кредитах (позиках), відсотках в іноземній валюті.  Ці зміни затверджує у Розрахунку Наказ №108.

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Якщо за одним договором обмінюється дві квартири на одну

Обмін двох об’єктів нерухомості (квартир) на інший об’єкт (житловий будинок) із метою оподаткування слід розглядати як продаж окремих об’єктів нерухомого майна незалежно від того, що така операція оформлена одним договором. При цьому до кожного з об’єктів застосовується ст. 172 ПКУ.

При обміні об’єктами нерухомості сплачується ПДФО за ставкою 5%  від оціночної вартості об’єкта, розрахованої органом, уповноваженим здійснювати таку оцінку відповідно до закону.

Під час здійснення операцій із продажу (обміну) об'єктів нерухомості між фізичними особами нотаріус посвідчує відповідний договір за наявності оціночної вартості такого нерухомого майна й документа про сплату податку до бюджету стороною (сторонами) договору та щокварталу подає до контролюючого органу за місцем розташування державної нотаріальної контори чи робочого місця приватного нотаріуса інформацію про такий договір, разом із інформацією про його вартість і суму сплаченого податку в порядку, установленому цим розділом для податкового розрахунку.

Про податкову соціальну пільгу батькам, що виховують двох дітей віком до 18 років,

один з яких інвалід

Платник податків при додержанні всіх вимог ст. 169 ПКУ має право на застосування двох пільг: на кожну дитину віком до 18 років, яка не є інвалідом, - по 100 % пільги (у 2016 році – 689 грн.), та на кожну дитину-інваліда - по 150 % (у 2016 році – 1033,5 грн.).

При цьому розмір заробітної плати одного з батьків, що дає право на податкову соціальну пільгу повинен бути  1930 грн. включно, а граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги другому з батьків  визначається як добуток 1930 грн. та відповідної кількості дітей.

Податкова соціальна пільга самотній матері

Платник податку, який утримує двох чи більше дітей віком до 18 років та є одинокою матір’ю (батьком), вдовою (вдівцем) або опікуном, піклувальником, має право на податкову соціальну пільгу у розмірі 150% суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1  ст. 169 ПКУ (у 2016 році – 1033,5 грн.), у розрахунку на кожну таку дитину за умови дотримання процедур, зазначених п.п. 169.4.1 Податкового кодексу України та наданням відповідних підтверджуючих документів.

Чи має право мобілізований працівник на податкову соціальну пільгу?

Не має. ПСП не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді грошового чи майнового (речового) забезпечення військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.

Пільги мобілізованим підприємцям

За підприємцями, які призвані на строкову віи?ськову службу, віи?ськову службу за призовом під час мобілізаціі?, на особливии? період або прии?няті на віи?ськову службу за контрактом, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, не припиняється державна реєстрація підприємницькоі? діяльності фізичних осіб – підприємців.

У разі непровадження ними підприємницькоі? діяльності у період проведення мобілізаціі? нарахування податків і зборів таким фізичним особам – підприємцям не здіи?снюється (ч. 3 ст. 39 Закону Украі?ни «Про віи?ськовии? обов’язок і віи?ськову службу»).

Тимчасово мобілізовані на віи?ськову службу підприємці і самозаи?няті особи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податковоі? звітності з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) або єдиного податку, а також єдиного внеску (ЄСВ) за себе на весь період такоі? служби.

Мобілізовані підприємці чи самозаи?няті особи, що використовують у своі?и? господарськіи? діяльності працю наи?маних працівників, які продовжують працювати за наи?мом під час мобілізаціі? такого підприємця, зобов’язані уповноважити іншу особу на виплату заробітноі? плати або інших доходів наи?маним працівникам.

У такому випадку обов’язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін віи?ськовоі? служби підприємця несе уповноважена особа.  Обов’язок зі сплати ПДФО та ЄСВ за наи?маних працівників повинен здіи?снити демобілізовании? підприємець чи самозаи?нята особа протягом 180 календарних днів з першого дня и?ого демобілізаціі? без нарахування штрафних та фінансових санкціи?.

Для отримання зазначених пільг демобілізовании? підприємець чи самозаи?нята особа повинен протягом 10 днів після демобілізаціі? або після закінчення лікування (реабілітаціі?) надати органу доходів і зборів за місцем податковоі? реєстраціі? такі документи:

-   заяву про надання пільги в довільніи? формі;

-   копію віи?ськового квитка або копію іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такоі? особи на віи?ськову службу під час мобілізаціі?.

Для отримання пільги щодо сплати земельного податку необхідно подавати документи

Громадянин, що  має підстави для отримання пільг щодо сплати земельного податку, повинен надати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки заяву довільної форми про надання пільги та документи, що посвідчують її право на пільгу (посвідчення інваліда першої або другої групи, пенсійне посвідчення (за віком), посвідчення батьків багатодітної сім’ї (які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років), посвідчення «Учасник ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС», посвідчення «Потерпілий від Чорнобильської катастрофи» (1-3 категорія), посвідчення «Учасник бойових дій», посвідчення «Інваліда війни», посвідчення «Учасник війни» тощо).

Як пройти звірку даних із транспортного податку та податку на нерухоме майно

Для проведення звірки даних із транспортного податку та податку на нерухоме майно громадянам потрібно особисто звертатися до Центрів обслуговування платників за місцем проживання, при собі мати оригінали документів про право власності на майно.

Фізичні особи – платники податку на нерухоме майно  мають право звернутися з письмовою заявою для проведення звірки даних щодо:

·  об’єктів житлової (нежитлової нерухомості), у т. ч. їх часток, що перебувають у власності;

·  розміру загальної площі об’єктів житлової (нежитлової нерухомості) платника податку;

·  права на користування пільгою зі сплати податку;

·  розміру ставки податку;

·  нарахованої суми податку.

Фізичні особи – платники транспортного податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем своєї реєстрації для проведення звірки даних щодо:

·  об’єктів оподаткування, що перебувають у власності платника податку;

·  розміру ставки податку;

·  нарахованої суми податку.

Як підприємцю-єдиннику скористатися правом на «податкову» відпустку

Платники єдиного податку груп 1 і 2, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки за умови подання заяви до контролюючого органу щодо обрання періоду щорічної відпустки.

Інформація про період щорічної відпустки подається за заявою в довільній формі. З метою уникнення порушення строку щодо сплати авансових платежів подавайте заяву щодо періоду щорічної відпустки заздалегідь: до початку календарного місяця відпустки.

 Про термін  сплати податку підприємцем на загальній системі оподаткування

 Остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в податковій декларації про майновий стан і доходи.

Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену ним у податковій декларації про майновий стан і доходи, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання такої податкової декларації, тобто до 19 лютого.

Які документи підприємець має зберігати на місці здійснення торгівельної діяльності?

Фізособи – підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО та забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:

- книги обліку доходів та витрат;

- книги обліку розрахункових операцій;

- виписки або витягу з ЄДР;

- ліцензії,  за наявності підакцизних товарів;

- свідоцтва платника ПДВ, у разі реєстрації платником ПДВ;

- трудових угод з найманими працівниками, у разі використання найманої праці.         

Як єдиннику підтвердити застосування ним спрощеної системи оподаткування?

З метою уникнення порушень норм чинного законодавства суб’єктам господарювання, які мають господарські відносини з підприємцями- платниками єдиного податку, достатньо на дату виплати доходів таким платникам наявності відомостей про них в реєстрі платників єдиного податку, оприлюдненому на офіційному веб-порталі ДФС України.

Деякі нюанси надання майна в оренду єдиииником

Підприємець платник єдиного податку 2 групи, що обрав вид господарської діяльності «Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна», не має права надавати в оренду нерухомість юридичній особі як фізична особа, але  має таке право як суб’єкт підприємництва.



« повернутися до списку новин