Близнюкiвська районна рада

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

Переглядів: 1072

Картинки по запросу бюджет

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Понад 212 мільйонів гривень отримали місцеві бюджети за 7 місяців поточного року

Протягом семи місяців 2016 року, місцеві бюджети, що обслуговуються Лозівською ОДПІ отримали  212,3 мільйонів грн., це на 74,2 млн. грн. більше, ніж у 2015 році.

 Загальна сума надходжень до бюджетів усіх рівнів складає 806,7 мільйонів гривень податкових платежів.

Як зазначила виконуючий    обов’язки начальника Лозівської ОДПІ Наталія Москалець: - «Ці показники  роботи свідчать  про відповідальність представників нашого  місцевого бізнесу та господарюючих структур  перед державою у  наповненні бюджету та  забезпеченні  безперебійного  виконання нею своїх функцій в  складних реаліях економічного сьогодення».

У розрізі місцевих бюджетів надходження становлять: м. Лозова – 96,3 млн.грн. , м. Первомайський – 28,8 млн.грн., Лозівський район – 33,0 млн.грн., Первомайський район -  28,2 млн.грн. Близнюківський район - 26,0 млн.грн.

 

Посилено  відповідальність керівників за корупційні дії їх підлеглих

У ДФС кардинально змінено підходи до боротьби з корупційними проявами серед працівників служби.

Запровадженння у фіскальній службі Антикорупційної  програми на 2015 – 2017 роки є першою подібною програмою прийнятою в Україні.

Однією з новацій є запровадження обов’язкової процедури проведення внутрішніх розслідувань не лише по тих особах, які притягнуті до кримінальної відповідальності або знаходяться під слідством, а й стосовно їх керівників та всього службового оточення.

Заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов  пояснив, що сьогодні перевіряється діяльність не тільки порушника а і керівника, інших працівників для того, щоб з’ясувати, хто ще міг бути  причетним до злочину або міг йому сприяти. Відповідальність за недопущення корупційних проявів  покладається саме на керівника підрозділу.

91 відсоток всіх корупційних злочинів у фіскальній службі виявляється працівниками підрозділів внутрішньої безпеки. Найбільш поширеним злочином, який фіксують в ДФС, є отримання хабара. За останні два роки було виявлено 130 випадків хабарництва та 350 – зловживання владою та службовим становищем. При цьому останні злочини Сергій Мартинов вважає більш суспільно небезпечними, оскільки завдають значної шкоди державному бюджету.

Безхазяйний урожай поповнить бюджет

Земельну ділянку площею 3,2 га, засіяну пшеницею, виявили в Кегичівському районі працівники місцевої прокуратури. В ході кримінального провадження господаря незаконних посівів не встановлено, прокуратура надала відповідну інформацію органам ДФС області для подальших дій відповідно до законодавства України (ПКМУ №1340).  За результатами розгляду матеріалів справи, було прийняте рішення щодо збору безхазяйного урожаю та направлення коштів від його реалізації до бюджету держави.

Сьогодні 4 тони зібраної пшениці податківці передали на відповідальне зберігання. Найближчим часом урожай буде реалізовано.

Нагадаємо, що на Харківщині триває операція «Урожай», в ході якої працівники ДФС, прокуратури, органів влади спільними зусиллями протидіють тіньовому бізнесу в агропромисловому комплексі.

 НБУ пропонує знизити граничну суму розрахунків готівкою до 50 тис. грн

Таке обмеження пропонується встановити для розрахунків готівкою фізосіб з підприємствами (підприємцями) протягом одного дня за товари (роботи, послуги), а також фізосіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню

Запропоновано встановити граничну суму розрахунків готівкою  у розмірі 50 тис. гривень для:

- фізичних осіб з підприємствами (підприємцями) протягом одного дня за товари (роботи, послуги),

-  фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню.

Безготівкові розрахунки можуть здійснюватися без будь-яких обмежень.

На сьогодні Постановою Нацбанку № 210 встановлено граничні суми розрахунків готівкою:

  • 10 000 гривень – підприємств (підприємців) між собою протягом одного дня;
  • 150 000 гривень – фізичних осіб з підприємствами (підприємцями) протягом одного дня за товари (роботи, послуги);
  • 150 000 гривень – фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню.

Понад вісімсот неприбуткових організацій обліковується Лозівською ОДПІ

Станом на 1 серпня 2016 року у Лозівській ОДПІ перебуває на обліку 842 неприбуткові організації, з них 95 знаходяться у стані ліквідації, оскільки не надають належну звітність. Але, незалежно від активності неприбуткових організацій найближчим часом їх засновники чи керівники зобов’язані надати органам ДФС за місцем реєстрації низку документів з тим, щоб підтвердити свій статус неприбутковості.

Керівники неприбуткових організацій повинні привести у відповідність до вимог чинного законодавства свої установчі документи з тим, щоб відповідати критеріям неприбуткової організації, а саме:

- організація утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом;

- установчими документам заборонено  розподіл отриманих прибутків  серед засновників (учасників);

- у разі припинення реєстрації (ліквідація, злиття, приєднання або перетворення) передбачено передачу активів неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету. Таке положення не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесення контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Обов’язкова  умова - використання доходів виключно для фінансування видатків на утримання  неприбуткової організації, реалізації мети  та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.

Організації та підприємства, які мають намір зберегти статус неприбутковості у наступному 2017 році, повинні до кінця року привести у відповідність до вище окреслених вимог свої статутні документи та надати копії цих документів до органів ДФС за місцем реєстрації не пізніше 31 грудня 2016 року.

У випадку ненадання документів, такі платники податків виключатимуться з Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Затримано авто з наркотиками

Напередодні в пункті пропуску «Гоптівка» харківськими митниками в ході відпрацювання інформації УСБУ в Харківській області було виявлено майже 4 кг речовини рослинного походження з ознаками наркотичної.

Під час усного декларування ані водій, ані пасажир авто, які рухалися в напрямку Росії, не заявили про наявність предметів, обмежених або заборонених до переміщення. Але, при здійсненні митного огляду автомобіля під заднім пасажирським сидінням були виявлені приховані від митного контролю три пакунки із поліетилену з речовиною зеленого кольору рослинного походження. А після проведення більш детального огляду в багажному відділенні автомобіля в запасному колесі виявлено ще 15 пакунків.
Загальна вага виявленої речовини склала майже 4 кг.

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України. Предмети правопорушення передані до правоохоронних органів.

У ЗІР запроваджено новий розділ про ставки податків

Для зручності платників податків в Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (ЗІР), який функціонує на веб-порталі ДФС, з липня поточного року запроваджено новий розділ «Ставки податків і зборів».

Новий розділ створено для зручного пошуку та аналізу інформації про ставки загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску, оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму.

 Крім того, у ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», які дозволяють оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС.  За допомогою цих сервісів користувачі також можуть дізнатися про терміни подання звітності та сплати податків (зборів), користуватися можливістю покрокового пошуку інформації, розміщеної в інтерактивних мапах за напрямами «Митна справа», «Єдиний соціальний внесок» та «ПДФО», здійснювати перегляд 10 найактуальніших запитань, з якими платники податків найчастіше звертались до Контакт-центру за попередній день, та відповідей на них.

Якщо платник не отримав необхідної інформації або має додаткові запитання в ЗІР передбачена функція зв’язку з оператором кол-центру ДФС. У розділі «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Про затвердження нової форми Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації

02 серпня 2016 року набрав чинності наказ Мінфіну від 17.06.2016 №553, яким затверджено нову форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.

Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними п. 133.4 ст. 133 ПКУ, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

Наказ Міндоходів від 27.01.2014 №85, яким було затверджено форми та Порядок складання про використання коштів неприбуткових установ та організацій  втратив чинність.

З текстом Наказу № 553 можна ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Про утримання ПДФО із виплат студента при проходжені виробничої практики

Відповідно до ч. 4 ст.53 Закону України від 23.05.91р. № 1060-ХІІ «Про освіту» на час виробничого навчання, практики учням і студентам забезпечуються робочі місця, безпечні та нешкідливі умови праці.

50%  заробітної плати за виробниче навчання і виробничу практику учнів, слухачів професійно-технічних навчальних закладів направляється на рахунок навчального закладу для здійснення його статутної діяльності, зміцнення навчально-матеріальної бази, на соціальний захист учнів, слухачів, проведення культурно-масової і фізкультурно-спортивної роботи.

При нарахуванні заробітної плати студентам, які проходять практику на підприємстві згідно з договором, підприємство, як податковий агент, зобов’язане утримати із суми такого доходу податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та перерахувати його до бюджету у загальному порядку.

Якщо СГ не зареєструвався платником ПДВ але підлягає обов’язковій реєстрації

Відповідно до ст. 183 ПКУ будь – яка особа, яка підлягає обов’язковій реєстрації як платник ПДВ, подає до контролюючого органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву,   не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій понад 1 млн.грн.

Якщо така особа не подала своєчасно Заяву та не зареєструвалася як платник ПДВ, контролюючий орган зобов’язаний самостійно за результатами проведення документальної перевірки визначити суму податкового зобов’язання з ПДВ без врахування сум податку, нарахованих під час придбання товарів/послуг, та застосувати штраф у розмірі 25% (50% -  при повторному порушенні) суми такого зобов’язання.

Як звітувати, якщо закінчився термін дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом?

Для суб’єкта господарювання, у якого закінчився термін дії ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України або дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу, на підставі якого здійснювалося користування радіочастотним ресурсом, та припинено користування радіочастотним ресурсом, останнім податковим періодом для податкової звітності з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є звітний період, у якому закінчився термін дії ліцензії або дозволу.  

Такий суб’єкт господарювання повинен подати до контролюючого органу за основним місцем обліку повідомлення за ф. №20-ОПП з оновленою інформацією щодо зміни стану об’єкта оподаткування.

Сплата податків у разі закриття розрахункових рахунків виконавчою службою?

Платник податків зобов’язаний сплатити податкові зобов’язання незважаючи на блокування розрахункових рахунків виконавчою службою. Як сплачувати дані суми платник визначає сам.

У разі порушення строків сплати платник податків зобов’язаний сплатити штраф у розмірах, визначених ст.126 Податкового кодексу

Коли податкова звітність вважається прийнятою?

Податкова декларація, надана платником, вважається прийнятою, зокрема: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) контролюючого органу, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення контролюючому органу, у разі надсилання податкової декларації поштою; у разі, якщо контролюючий орган не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або не надсилає його платнику податків у встановлений строк.

Про подання  уточнюючої  звітності, якщо платника очікує документальна перевірка

Платник податку може подати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь-який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору до дати початку проведення перевірки, яка вказана в копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмовому повідомленні про проведення перевірки.

Хто підписує звітність після прийняття рішення про припинення юридичної особи або ФОП?

З моменту відкриття процедури припинення юридичної особи всі права керівника юридичної особи переходять голові комісії з припинення або ліквідатору, тому такий платник податків повинен подавати до контролюючого органу за місцем реєстрації та/або за неосновним місцем обліку податкову звітність до внесення запису про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру за підписом особи (голови комісії з припинення, ліквідатора), на яку покладено повноваження керівника такої юридичної особи.  

У разі припинення фізичної особи – підприємця за власним бажанням процедура припинення проводиться самою особою.У разі необхідності постійного управління нерухомим майном або цінним рухомим майном громадянина-підприємця, визнаного банкрутом, господарський суд призначає для цієї мети ліквідатора.

Як підписати  звітність, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера?

У разі відсутності керівника та головного бухгалтера юридичної особи на роботі з поважних причин, податкова декларація може бути підписана іншими особами, які уповноважені виконувати обов’язки керівників на час їх відсутності, за умови, що повноваження особи, яка підписала податкову декларацію, підтверджені відповідними документами (установчими, наказами чи розпорядженнями тощо), які подаються разом з податковою декларацією до контролюючого органу.

Чи може СГ отримати чи завірити копію раніше поданої декларації у випадку її втрати?

Конфіденційна інформація - інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов (ст.7 Закону «Про доступ до публічної інформації»).   

Стаття 10 Закону передбачає, що кожна особа має право, зокрема, доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається.  Розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов’язані, зокрема, надавати її безперешкодно і безкоштовно на вимогу осіб, яких вона стосується, крім випадків, передбачених законом.    

Отже, суб’єкт господарювання може отримати (завірити) копію звітності, що була раніше подана до контролюючого органу, у випадку її втрати.

Якщо декларація подана без додатків, що є її складовою частиною

Згідно з п. 46.1 ст. 46 Податкового кодексу додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною.  Податкова звітність, складена з порушеннями, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених п. 46.4 ст. 46 ПКУ.

У разі подання платником податків податкової декларації, заповненої з порушенням встановлених вимог платнику надається письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

Враховуючи це, контролюючий орган зобов’язаний надати платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації, якщо така декларації подана без додатків, обов’язковість подання яких передбачена законодавством.

Платникам акцизу: нюанси повернення пального, придбаного до 01.03.2016 року

Порядок складання та коригування акцизної накладної  встановлено ст. 231 ПКУ та Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального.

Оскільки операції з реалізації пального до 01.03.2016 здійснювались без складання акцизної накладної, повернення після 01.03.2016 року постачальнику такого пального, яке було за Актом інвентаризації внесено до СЕАРП, можливе шляхом складання і реєстрації акцизної накладної.

Лист ДФС  від 28.07.2016 р. №16330/6/99-99-12-02-02-15

Як оформити операції щодо видачі розмінної монети

Видача розмінної монети підприємством своєму магазину оформляється видатковим касовим ордером, формою якого передбачено наявність особистого підпису та ідентифікація особи, що отримала готівку. Кошти (розмінна монета) не залишаються в касі, а передаються з каси підприємства до операційної каси (скриньки РРО). У зв'язку з цим готівка, видана як розмінна монета, не вважається підзвітними коштами касира-операціоніста, і тому він не складає авансового звіту щодо їх використання.

Підприємство самостійно визначає періодичність здавання розмінної монети до каси підприємства.

У регістрах бухгалтерського обліку операції, пов'язані з видачею розмінної монети, відображаються за проведенням: Д-т субрахунку 301 "Операційна каса" К-т субрахунку 301 "Каса в національній валюті".

Лист ДФС від 19.05.2016 р. №11023/6/99-99-14-05-01-15 

 

Роботодавець може донарахувати ЄСВ до мінімального розміру за минулий період

Роботодавцю у випадку недонарахування до мінімального розміру ЄСВ надано змогу донарахувати такі суми в наступних звітних періодах.

Зокрема, відображаються такі донарахування у звітності з ЄСВ у додатку 4 (таблиця 1) у рядках 4.1.1, 4.1.2, 4.1.3 та 4.1.8. Водночас обов’язково зазначається зміст помилки, указується період, у якому виявлено помилку, і вид виплати, на яку своєчасно не нараховано ЄСВ.

 

Знижки чи надбавки до ціни не відображаються окремо в податковій накладній

Надбавки та/або знижки, що надаються продавцем у зв'язку з постачанням товарів/послуг покупцю, в окремих рядках податкової накладної не зазначаються, а збільшують або зменшують ціну постачання та базу оподаткування, які вказуються у відповідних графах такої накладної.

Якщо продавцем надається знижка, ціна постачання й база оподаткування зменшуються на суму такої знижки. У разі якщо продавцем під час постачання товарів/послуг покупцю встановлено надбавку, то така надбавка, відповідно, збільшує ціну постачання й базу оподаткування.

 

Чи можна змінити напрям зарахування від’ємного значення суми ПДВ до бюджетного відшкодування

У разі виникнення в платника податку необхідності зміни напряму узгодженого бюджетного відшкодування такий платник податку має право подати відповідну заяву до контролюючого органу, який протягом 5-ти робочих днів із дня отримання такої заяви повинен її задовольнити.

При цьому нормами ПКУ не передбачено можливості зарахувати узгоджену суму бюджетного відшкодування, задекларовану платником у попередніх звітних періодах, до відшкодування на поточний рахунок або в рахунок погашення податкових зобов’язань чи податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, до складу податкового кредиту наступного звітного періоду.

 

Фермерські та особисті селянські господарства та нарахування ЄСВ

Оскільки членів фермерських та особистих селянських господарств не віднесено до категорії платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), то на суму виплаченої їм винагороди фермерські та особисті селянські господарства не нараховують єдиний внесок.

При цьому єдиний внесок нараховується на суму оплати праці найманих працівників, з якими фермерські та особисті селянські господарства заключили трудові договори (контракти).

 

Оподаткування допомоги по тимчасовій непрацездатності, отриманої підприємцем

При виплаті допомоги по тимчасо­вій непрацездатності Фонд соцстрахування повинен виконати функції податкового агента в частині нарахування, утримання та сплати (перерахування) до бюджету за рахунок таких осіб податку на доходи фі­зичних осіб та військового збору з таких доходів, та відобразити у формі №1ДФ за ознакою - «127».

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

Хто підпаде під перевірки, щоб визначити обсяг доходу для застосування РРО

З 26 липня 2016 р. набула чинності постанова КабМіну  від 13.07.16 р. №439, якою затверджено Порядок здійснення контролю за досягненням платниками єдиного податку 2 і 3 груп (фізособами – підприємцями) обсягу доходу,  1 млн.грн. При перевищенні в календарному році обсягу доходу понад 1 млн гривень застосування РРО для таких платників єдиного податку є обов'язковим. Для визначення граничного обсягу доходу враховуються в сукупності усі види доходів, які отримані платником єдиного податку від провадження підприємницької діяльності протягом календарного року незалежно від обраних видів діяльності.

Для отримання податкової інформації контролюючі органи можуть звертатися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин з письмовим запитом про подання податкової інформації, необхідної для здійснення податкового контролю та з метою з'ясування отриманого платниками розміру доходу.

За наявності підстав, визначених підпунктами 78.1.1 - 78.1.18 пункту 78.1 статті 78 та підпунктами 80.2.1 - 80.2.7 пункту 80.2 статті 80 ПКУ, з метою здійснення контролю за досягненням платниками єдиного податку граничного обсягу доходу контролюючий орган може призначити та провести документальну позапланову та/або фактичну перевірки.

 

Єдинник набуває право на пенсію протягом місяця, що із сплатою ЄСВ

Фізична особа – підприємець, яка обрала спрощену систему оподаткування, нараховує та сплачує ЄСВ за кожний повний або неповний відпрацьований місяць.

Місяць, в якому фізична особа – підприємець на спрощеній системі оподаткування набула право на пенсію за віком, відноситься до базового звітного періоду, за який сплачується єдиний внесок у розмірі, що визначається платником самостійно, але не менше мінімального страхового внеску.

Зазначена особа звільняється від сплати за себе єдиного внеску з місяця наступного за датою призначення платнику пенсії.

 

Все про отримання ліцензії на пиво

З 01.07.15 р пиво вважається алкогольним напоєм. Термін дії алколіцензіі – 1 рік, її необхідно розміщувати в торговому залі на видному місці, щоб вона була доступною для огляду. Передавати ліцензію іншому суб’єкту або в інше місце торгівлі заборонено. Щоб отримати ліцензію необхідно звернутися із заявою до Головного управління ГФС або в Центр обслуговування платників за місцем торгівлі. У заяві треба вказати:

– Вид діяльності, що передбачає отримання ліцензії (роздрібна чи оптова  торгівля);

– Адреса місця торгівлі (якщо точка продажу буде не одна – вказуються всі адреси);

– Перелік РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, та інформацію про них (модель, модифікацію, заводський номер, виробника, дату виготовлення);

– Реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, і дату початку їх обліку в органах ГФС України.

До заяви також надається:

– Копію реєстраційного посвідчення за ф. № 3-РРО, що підтверджує реєстрацію в податковій РРО (КОРО), що знаходяться у місці торгівлі;

– Копію платіжного доручення або квитанції з відміткою банку про сплату квартальної суми за таку ліцензію.

Вимагати від суб’єкта господарювання інші документи орган ліцензування не має права! Ліцензія (або відмова в її видачі) має бути видана  не пізніше 10 календарних днів з дня отримання пакету документів.

Ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем не видадуть, якщо площа торгового залу менше 20 м2, (п.п. 4, 9 Правил роздрібної торгівлі алкоголем). Однак на торгівлю пивом обмеження по мінімальній площі починаючи з 01.07.15 р не поширюватиметься .

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкоголем встановлюється на кожний окремий, зазначений в ліцензії РРО (КОРО), який знаходиться в певному місці торгівлі:

– В межах міста (села чи селища в межах території міста) – 8000 грн на рік;

– На території сіл і селищ – 500 грн на рік.

Ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем видається за умови фактичної оплати заявником 1/4 частини річної плати за ліцензію. Далі плату роздрібної алколіцензію вносять щоквартально рівними частками.

 У разі несплати чергового квартального внеску дія ліцензії зупиняється на термін до сплати заборгованості.  Якщо черговий платіж не сплачено протягом 30 календарних днів від моменту призупинення ліцензії – її анулюють.

Штрафи, що стосуються порушення правил ліцензування роздрібної торгівлі.

- Роздрібна торгівля алкогольними напоями без ліцензії – 200% вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 грн.;

- Роздрібна торгівля алкогольними напоями через РРО (КОРО), не зазначений у ліцензії – 200% вартості реалізованої через такий РРО (КОРО) продукції, але не менше 10000 грн.

У разі зміни місця торгівлі пивом суб’єкту господарювання доведеться отримувати нову ліцензію. Внести зміни до чинної не можна. Все тому, що ліцензія на роздрібну торгівлю алкоголем – документ, що дає право здійснювати продаж, у тому числі пива, в чітко визначеному місці торгівлі.

 

Нотаріус щокварталу подає до органів ДФС інформацію про посвідчені договори

Приватний нотаріус як самозайнята особа зобов’язаний стати на облік у контролюючому органі за місцем свого постійного проживання та подавати до 1 травня року, що настає за звітним річну податкову декларацію за результатами звітного року.

Приватний нотаріус щокварталу подає до податкової за місцем розташування свого робочого місця інформацію про посвідчені ним договори щодо проведення операцій з продажу (обміну) об’єктів нерухомого майна між фізичними особами та продажу (обміну) рухомого майна між стороною (сторонами) цього договору, включаючи інформацію про вартість такого майна та суму сплаченого податку, а також інформацію про видачу свідоцтв про право на спадщину та/або посвідчення договорів дарування в порядку, встановленому вказаним розділом ПКУ для податкового розрахунку.

Крім того, приватні нотаріуси надсилають до контролюючих органів за податковою адресою платників податків (орендодавців) повідомлення про нотаріальне посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості у день посвідчення таких договорів.

 

Яка відповідальність передбачена для підприємця-єдинника за несвоєчасну сплату авансового внеску?

Несплата (неперерахування) фізичною особою - платником єдиного податку 1 та 2 груп авансових внесків єдиного податку в порядку та у строки, визначені Кодексом (до 20 числа поточного місяця),  тягне за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків ставки єдиного податку, обраної платником єдиного податку відповідно до Кодексу.

 

Підприємець сплачує податок на нерухоме майно як фізособа

Ст. 226 ПКУ не визначено такого платника як фізособа–підприємець, тому такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізосіб.

Фізособи можуть бути власниками будь-якого майна, в т.ч. і нерухомого майна комерційного призначення, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не може їм належати ( ст.  325 ЦКУ).

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.

 

Якщо пенсія перевищує 10740 грн, то з суми перевищення сплачується військовий збір

Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Податкового кодексу.

Згідно з п. 163.1 ст. 163 ПКУ об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до якого відповідно до п.п. 164.2.19 ст. 164 ПКУ включаються, зокрема, суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону), отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України, якщо їх розмір перевищує 10 розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10740 грн), у частині такого перевищення.

Положення п.п. 164.2.19 ПКУ не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України від 22.10.93 р. № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника, зобов’язаний утримувати збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку збору 1,5%.

 

Виявили розбіжності з нерухомості – приходьте на звірку

Платники податку на нерухоме майно мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника;

- розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника;

- права на користування пільгою із сплати податку;

- розміру ставки податку;

- нарахованої суми податку.

При виявленні розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

 

Один робочий день - для внесення змін у вид господарської діяльності підприємця платника єдиного податку третьої групи

До реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку:

1) ПІБ фізособи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки або серія та номер паспорта;

2) податкова адреса суб’єкта господарювання;

3) місце провадження господарської діяльності;

4) обрані фізичною особою - підприємцем 1 та 2 груп види господарської діяльності;

5) ставка єдиного податку та група платника податку;

6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування;

7) дата реєстрації;

8) види господарської діяльності;

9) дата анулювання реєстрації.

Платники єдиного податку при зміні відомостей, внесених до реєстру платників єдиного податку, мають надати заяву, до якої, зокрема включаються відомості про зміну видів господарської діяльності.

При зміні відомостей (п.п. 1 - 5 переліку), вносяться зміни до реєстру в день подання заяви.

За бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу- один робочий  день з дня надходження запиту.

 

Щодо заміни книг обліку розрахункових операцій

Суб’єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані книги КОРО за старою формою до першої із подій: закінчення КОРО, завершення строку служби або припинення застосування відповідного РРО, виникнення підстав для перереєстрації або скасування реєстрації книги.

 Такі книги дозволяється перереєстровувати лише у перехідний період – протягом місяця після набрання чинності Наказом № 547.

Після спливу зазначеного терміну у разі виникнення підстав для перереєстрації книг ОРО, здійснюється реєстрація другої або наступної КОРО за новою формою.

При цьому, реалізуючи підакцизні товари, суб'єкти господарювання, які використовують КОРО за старою формою, здійснюють у них записи наступним чином:

1) у назвах граф 6, 7 КОРО за старою формою слід дописати знак «/» та відповідно слова «за ставкою акцизного податку», «сума акцизного податку»;

2) за наявності розрахункових операцій за товари підакцизної групи послідовно вносяться:

- у графу 6 – суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою податку на додану вартість, «/», суми розрахунків, що оподатковуються за ставкою акцизного податку;

- у графу 7 – сума ПДВ», «/», сума акцизного податку.

 Водночас слід зауважити, що ведення у такий спосіб КОРО є не зручним, і ДФС України рекомендує зазначеним суб’єктам господарювання звернутись до органу ДФС за місцем реєстрації книги для реєстрації другої та наступної КОРО за новою формою.

З причини зміни форми книги така реєстрація може бути здійснена у будь-який час. У суб'єктів господарювання, діяльність яких не пов'язана з реалізацією підакцизних товарів, касові чеки, що друкуються РРО, не містять даних про акцизний податок та відповідні графи 7, 9 КОРО будуть не заповненими.

Відповідно, зазначені суб’єкти господарювання можуть продовжувати використовувати раніше зареєстровані КОРО без внесення до них будь-яких змін, але лише до виникнення зазначених вище підстав для припинення використання книги.

Лист ДФС від 05.08.2016 р. № 26665/7/99-99-08-01-03-17. 



« повернутися до списку новин