Близнюкiвська районна рада

Лозівська ОДПІ інформує

Переглядів: 978

Картинки по запросу електронний кабінет платника податків

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Презентовано відеоінструкцію з користування «Електронним кабінетом» для платника ПДВ

ДФСУ на офіційному веб-сайті звертає увагу платників ПДВ на можливості роботи електронного сервісу «Електронний кабінет платника».  У рамках адміністрування ПДВ в електронному сервісі «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) платники мають можливість:

  • отримати в режимі онлайн дані реєстру платників ПДВ;
  • в електронному вигляді надати заяву на реєстрацію платником ПДВ, та витяг з реєстру платників ПДВ;
  • переглянути дані про стан розрахунків із бюджетом;
  • зареєструвати податкові накладні та/або розрахунок коригування в ЄРПН;
  • користуватися сервісами системи «Електронного адміністрування ПДВ» (переглянути здійснені операції в системі СЕА ПДВ та отримати інформацію про рух коштів на електронному рахунку).

Переглянути відеоінструкцію з користування «Електронним кабінетом платника» можна на офіційному веб-порталі ДФС за адресою http://sfs.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materi/2964.html

Харківські митники вилучили заборонені для переміщення речовини

В пункті пропуску «Гоптівка» під час митного контролю одного з автомобілів, що слідував в Росію, службовий собака спрацював на валізу 27-річного громадянина України. При цьому громадянин заявив про відсутність будь-яких заборонених предметів.  Навіть при повторному опитуванні громадянин не зізнався в приховуванні, але пес продовжував спрацьовувати на валізу.

Після поглибленого огляду багажу під особистими речами було виявлено подвійне дно, де знаходились поліетиленові згортки в парафіні – 13 з «коноплею» загальною вагою 2,6 кг та 1 з амфітаміном вагою 200 грамм. Як пояснив громадянин,  виявлені речовини він приховав від митного контролю для продажу на території РФ. 

За даним фактом був складений протокол про порушення митних правил за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Хто надасть письмову податкову консультацію?

Статтею 52 ПКУ встановлено, що консультації, крім узагальнюючих, надаються:

в усній формі - контролюючими органами;

у письмовій або електронній формі мають право надавати ДФС, Головні управління ДФС у областях, м. Києві та Міжрегіональне головне управління ДФС - Центральний офіс з обслуговування великих платників. Податкова консультація підлягає обов’язковому розміщенню на сайті контролюючого органу, який надав консультацію, протягом 10 календарних днів після дня їх надання без зазначення найменування (прізвища, ім’я, по батькові) платника податків та його податкової адреси.

Будь-які  податкові інспекції надають податкові консультації щодо дотримання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати виключно в усній формі.

Перелік послуг і режим роботи ЦОП

Наказом ДФС від 20.05.2016 № 458 затверджено перелік послуг, які надаються у ЦОП:

адмінпослуги  та усні консультації;

прийом та реєстрація вхідної кореспонденції;

приймання звітності, винятково на папері або із додаванням копій на електронних носіях (носії повертають суб’єктам звернень після зчитування даних);

видача ключів ЕЦП та доступ до електронних сервісів;

доступ для роботи запитувачів із документами, що містять публічну інформацію;

попередній запис громадян на особистий прийом;

супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, продаж канцелярії, надання банківських послуг тощо),  при цьому забороняється надання платних супутніх послуг.

 Безоплатно мають надаватися платникам в ЦОП і бланки декларації про майновий стан і доходи, а також бланки заяв та інших документів, необхідні для звернення щодо надання адмінпослуг.

Час прийому відвідувачів ЦОП — з понеділка по четвер з 09:00 до 18:00, у п’ятницю — з 09:00 до 16:45, у суботу — з 09:00 до 13:00. Обідня перерва — з 13:00 до 13:45.

В останній день граничного строку подання звітності час роботи ЦОП подовжується до 20:00. 

До уваги платників податків!

Управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області відтепер буде розміщено за новою адресою: м. Харків, вул.Клапцова 25.

Платники податків з 01.06.2016 року для подачі заяв на оформлення ліцензій на право роздрібної торгівлі, подовження термінів діючих ліцензій, переоформлення ліцензій та анулювання ліцензій - необхідно звертатися до Центру обслуговування платників за місцем розташування торгівельних об’єктів.

В подальшому управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області, буде здійснювати лише оформлення та видачу ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

До уваги виробників та підприємств оптової та роздрібної торгівлі спиртом, алкогольними напоями та тютюновими виробами!

Відповідно до Закону України від 19.12.95 р. № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» виробники та  підприємства оптової та роздрібної торгівлі підакцизними товарами, подають щомісяця до 10 числа наступного місяця звіти про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.  Підставою для скасування вимоги подання вищезазначеного Звіту може бути лише внесення відповідних змін у Закон № 481.

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що граничний строк (останній день) подання звітів за травень 2016 року – 9 червня 2016 року!

Суб’єкти господарювання незалежно від форм власності подають звіт за основним місцем обліку в електронній формі.

На офіційному веб-порталі ДФС розміщено безкоштовне спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/).

Подання після граничного строку уточнюючих звітів не передбачено, оскільки звітність розроблена з метою державного контролю та посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України і не відноситься до податкової. Відповідно, не розповсюджуються норми   ст. 50 ПКУ щодо надсилання уточнюючого розрахунку до податкової звітності.

У разі виявлення помилки у звітній інформації і направленні нових звітів з уточненими даними у граничні строки подання звітності, інформаційні системи приймання звітності ДФС забезпечать обробку таких нових звітів.

Реєстрацію платника ПДВ анульовано, коли сплачується ПДВ на електронний рахунок?

У разі анулювання реєстрації платника ПДВ:

1) податкові зобов’язання визначаються на підставі податкової декларації за підсумками останнього звітного періоду.  Після анулювання такої реєстрації залишок коштів на електронному рахунку платника податку після розрахунків з бюджетом за результатами останнього звітного (податкового) періоду перераховується до бюджету;

 2) якщо залишок коштів на електронному рахунку недостатній для сплати  узгоджених податкових зобов’язань, остаточний розрахунок здійснюється з власного поточного рахунка на електронний рахунок протягом 10 календарних днів, після останнього дня граничного строку для подання податкової декларації,;

3) якщо залишок коштів на електронному рахунку після перерахування до бюджету перевищує суми узгоджених податкових зобов’язань з податку за підсумками останнього звітного періоду, такі суми повертаються з бюджету в порядку, передбаченому ст. 43 ПКУ, за заявою платника податку.

Про формування податкового кредиту без податкової накладної

Підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту без отримання податкової накладної, може бути (п 201.11 ПКУ):

- транспортний квиток, готельний рахунок, рахунок  за послуги зв’язку, інші послуги, вартість визначена  за показниками приладів обліку;

- касові чеки  на загальну суму отриманих товарів/послуг не більше 200 грн/ день (без ПДВ);

- бухгалтерська довідка, складена згідно до п. 36 підрозд. 2 розд. XX ПКУ;

- податкова накладна, складена відповідно до п. 208.2 ст. 208 ПКУ та зареєстрована в ЄРПН.

Щодо порядку застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ

Застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ при здійсненні операцій з постачання послуг із використанням сільськогосподарської техніки за участю обслуговуючого персоналу можливе за умови, що такі послуги:

  • надаються особою, зареєстрованою як суб'єкт спецрежиму оподаткування ПДВ;
  • пов'язані виключно із допоміжною діяльністю у рослинництві, облаштуванні ландшафту;
  • надаються із використанням власної сільськогосподарської техніки, оскільки із переліку сільськогосподарських послуг виключено послуги, придбані у інших осіб.

 При цьому сільськогосподарська техніка не може передаватися у фінансову оренду (лізинг). При дотриманні перерахованих вище умов обсяг постачання таких послуг, що надаються суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ іншим сільськогосподарським підприємствам, відображається суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ у податковій декларації з ПДВ із позначкою «0121».

Якщо ж зазначені послуги надаються суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ суб'єктам господарювання, які не є сільськогосподарськими підприємствами, то їх обсяг відображається суб'єктом спеціального режиму оподаткування ПДВ у податковій декларації з ПДВ із позначкою «0110».

Аванс є базою нарахування ЄСВ

ЄСВ нараховується  на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та суму винагороди  за виконання робіт (послуг) за ЦПД (п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464).

Роботодавці під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої  нараховується ЄСВ, одночасно з видачею зазначених сум зобов’язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі).

Платники єдиного внеску зобов’язані сплачувати ЄВ, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця.

Чи можна під час придбання пального отримати акцизну накладну в паперовому вигляді

Чинним законодавством не передбачено надання акцизної накладної під час реалізації пального.

Дак, для отримання акцизної накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН), суб’єкт господарювання — отримувач пального має надіслати в електронному вигляді запит до ЄРАН, за яким отримає в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію акцизної накладної в ЄРАН та акцизну накладну в електронному вигляді.

Як заповнюється акцизна накладна, що не видається отримувачу пального

Порядком заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, затверджений наказом Мінфіну від 25.02.2016 р.  № 218, зазначено:

  • у рядку «Найменування; прізвище, ім’я, по батькові — для фізичної особи — отримувача пального» зазначається «Неплатник»;
  • у рядку «Юридична особа — код за ЄДРПОУ отримувача пального; фізична особа — реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта» зазначається умовний код «1000000000».

Пальне використовується у власній діяльності

У разі реалізації пального суб’єкт господарювання та/або його філія, якій делеговано право складання акцизних накладних, зобов’язані скласти акцизні накладні в електронній формі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати їх в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН).  При цьому реалізація пального — це будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, крім операцій на підставі договорів зберігання.

Якщо суб’єкт господарювання та/або його філія використовують пальне у власній господарській діяльності, то вони повинні скласти акцизні накладні з типом причини «3 — пальне відвантажено з метою власного споживання» та зареєструвати їх в ЄРАН.

Податок на нерухомість з адміністративних і конторських будівель

Для визначення приналежності об'єктів нежитлової нерухомості до об'єктів оподаткування, необхідно враховувати норми пп. «є»  пп. 266.2.2 ПКУ, ДК 018-2000, ДК 009:2010, та рішення про справляння податку на майно, затверджене відповідним рішенням місцевої ради.

Суб'єкт господарювання, який є власником житлової та/або нежитлової нерухомості та має документальне підтвердження віднесення такого об'єкта до категорій, визначених пп. 266.2.2 ПКУ, звільняється від обов'язку подавати податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Але: будівлі, які використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, у т.ч. для промислових підприємств, є об'єктом обкладення податком на нерухоме майно з урахуванням рішень сільських, селищних, міських рад щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Чи можна у вихідні та святкові дні реєструвати акцизні накладні

Чинним законодавством не передбачено обмежень щодо можливості реєстрації акцизних накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних у вихідні та святкові дні.

Операційний день для реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в ЄРАН триває щодня з 8 до 19 години.

Звіт із ЄСВ за новою формою подаємо починаючи зі звіту за червень

Звітність за травень 2016 року подається у червні 2016 року за «старою» формою звітності, затвердженою Наказом № 435.  Звітність за новими формами, у редакції Наказу № 441, подаватиметься платниками ЄСВ починаючи з 01.07.2016 р., тобто зі звітності за червень 2016 року.

Із метою створення комфортних умов для подання суб’єктами господарювання Звітів із ЄСВ ДФС надає для використання розроблені електронні формати:

Відображати у Звітах № 1-РА та № 1-РТ обсяги зіпсованих, знищених, утрачених товарів

Під час заповнення Звітів № 1-РА та № 1-РТ, форми яких затверджені наказом Мінфіну № 49, обсяги зіпсованих, знищених, утрачених товарів відображаються в колонці 7 «Примітки» із зазначенням відповідних пояснень.

Одиницею виміру, яка застосовується для складання Звіту № 1-РА, є тисяч декалітрів і має формат даних до шести знаків включно після коми;

  • одиницями виміру, які застосовуються при складанні Звіту № 1-РТ, для сигарет із фільтром, сигарет без фільтру та сигар є млн штук, для інших тютюнових виробів — млн штук або тонни та мають формат даних до шести знаків включно після коми.

 Лист ДФСУ від 05.05.2016 р. № 4626/к/99-99-12-01-01-14

Коли єдинник 3 групи за ставкою 5% повинен сплачувати ПДВ

Якщо резидентом — платником єдиного податку групи 3 за ставкою в розмірі 5% здійснюються операції з придбання в нерезидента послуг, місцем постачання яких визначено митну територію України (зокрема, послуг із надання доступу до глобальних інформаційних мереж), у такої особи як в одержувача зазначених послуг виникає обов'язок щодо нарахування та сплати ПДВ до бюджету й подання податкової звітності з ПДВ, а саме — розрахунку податкових зобов'язань, нарахованих отримувачем послуг, не зареєстрованим як платник ПДВ, які постачаються нерезидентами, у т.ч. їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податку, на митній території України.

Фактично, особа, яка отримує послуги від нерезидента, місце постачання яких визначено на митній території України, є податковим агентом такого нерезидента в частині нарахування та сплати ПДВ до бюджету за такою операцією.

Лист ДФСУ від 05.05.2016 р. № 10097/6/99-99-15-03-02-15

Де укласти договір по електронній звітності при зміні місцезнаходження платника

У разі зміни місцезнаходження й отриманням нових посилених сертифікатів відкритих ключів ЕЦП платник звертається до органу ДФС за основним місцем обліку.

Якщо порушено послідовність присвоєння номерів податкових накладних

Порушення послідовності присвоєння номерів податкових накладних протягом певного періоду (доби) не є порушенням Порядку заповнення податкової накладної (наказ Мінфіну від 31.12.2015 р. № 1307).

Не допускається складання платником ПДВ за однією датою податкових накладних з однаковим порядковим номером. У разі якщо платник ПДВ протягом однієї доби склав дві чи більше податкових накладних з однаковим номером, друга й наступні податкові накладні з таким номером не можуть бути зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відображення у звіті 1-ДФ доходів нарахованих членам фермерського господарства

Доходи членів фермерських господарств, одержані від виконання трудової функції в цих господарствах за рахунок розподілу доходу (прибутку) таких господарств:

· включаються до місячного (річного) оподатковуваного доходу цих платників податку;

· обкладаються ПДФО за ставкою 18%;

· відображаються податковим агентом у податковому розрахунку за ф. 1ДФ за ознакою доходу «127».

Застосування РРО кредитними спілками

Статтею 9 Закону №265 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено перелік господарських операцій, при виконанні яких суб’єкти господарювання мають право не застосовувати РРО та РК. Даний перелік не включає в себе надання послуги, у тому числі фінансових у сфері кредитування.

Фінансовими вважаються послуги з надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту. Фінансова установа – юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов’язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать, зокрема, кредитні спілки.

Тому, при проведенні розрахунків за надані фінансові послуги з прийняттям/видачею готівкових коштів кредитні спілки зобов’язані застосовувати РРО відповідно до вимог Закону №265.

Водночас РРО не застосовується при здійсненні розрахунків виключно через банківські установи.

Своєчасна сплата захистить від штрафу

Статтею 38 ПКУ передбачено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата у повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Пунктом 126.1 статті 126 ПКУ передбачено, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:

- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 % погашеної суми податкового боргу;

- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 %погашеної суми податкового боргу.

Яким чином здійснюється скасування реєстрації РРО?

Заяву про скасування реєстрації суб’єкт господарювання подає до податкового органу за місцем реєстрації РРО.   Перед скасуванням реєстрації РРО його необхідно розпломбувати в ЦСО, з яким суб’єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.

Разом із заявою про скасування реєстрації суб’єкт господарювання надає довідку ЦСО про розпломбування РРО та повертає реєстраційне посвідчення.

 У разі викрадення РРО для скасування його реєстрації суб’єкт господарювання разом із заявою про скасування реєстрації надає копію відповідного документа органу внутрішніх справ.

Посадова особа контролюючого органу протягом 5 календарних днів з дня отримання заяви про скасування реєстрації, довідки ЦСО про розпломбування РРО та реєстраційного посвідчення проводить скасування реєстрації РРО шляхом внесення реєстраційного запису до інформаційної системи ДФС та надає довідку про скасування реєстрації, що засвідчує скасування реєстрації РРО.

Виконанати умови договору неможливо...

 Якщо продавець — платник ПДВ на дату отримання попередньої (авансової) оплати визначив податкові зобов’язання з ПДВ, та надалі сталися обставини, внаслідок яких неможливо виконати умови договору постачання товарів (послуг), або відбулася зміна умов договору, або був складений інший договір, то продавець — платник ПДВ має право скласти розрахунок коригування до податкової накладної та зменшити нараховану суму податкових зобов’язань з ПДВ.

Складання такого розрахунку здійснюється на дату підписання документа, на підставі якого кошти, отримані за одним договором постачання товарів (послуг), будуть зараховані в рахунок оплати вартості товарів (послуг) за другим договором постачання.

При цьому у графі 2 розрахунку зазначається: «Залік попередньої оплати в рахунок поставлених товарів/послуг за іншим договором «___ від__ ____ __».

Розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів та послуг

Розрахунок питомої ваги здійснюється щомісячно у додатку 9 до спецрежимної декларації з ПДВ.

Для розрахунку питомої ваги у звітному періоді треба застосовувати дані за 12 послідовних звітних (податкових) періодів сукупно (включаючи поточний).

З урахуванням значення розрахованої питомої ваги сума сплаченого (нарахованого) ПДВ при придбанні або виготовленні товарів (послуг), основних фондів відноситься до податкового кредиту за операціями із зерновими і технічними культурами, та/або операціями з продукцією тваринництва, та/або операціями з іншими сільгосптоварами та послугами пропорційно частці (питомій вазі), розрахованій у дод. 9 до декларації з ПДВ із позначкою «0121» за попередній звітний період.

Розподіл суми податкового кредиту звітного періоду за видами сільськогосподарських операцій здійснюється у відповідних рядках табл. 1, 2 та 3 дод. 10 до декларації з ПДВ із позначкою «0121» виходячи з частки, розрахованої у дод. 9 за попередній звітний період.

Повідомлення податківців про втрату «первинки» не звільняє від штрафу

Втрачені  первинні документи мають бути відновлені.  Після повідомлення контролюючого органу, платник податків має відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів із дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Прийняли працівника на роботу? – повідомте органи ДФС онлайн

Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника.Таке повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів ДФС за місцем обліку їх як платника ЄСВ одним із таких способів:

- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;

- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;

- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.

ДФС розроблено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності», у якому платникам надана можливість сформувати Повідомлення про прийняття працівника на роботу, накласти електронно-цифровий підпис та направити його до Єдиного вікна податкової звітності.

Податкова соціальна пільга та виплати за лікарняними

Враховуючи те, що сума виплат у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності (лікарняні) розглядається як заробітна плата платника податку, то у разі її не перевищення граничного розміру загального місячного оподаткованого доходу від одного працедавця у вигляді заробітної плати, який передбачений пп. 169.4.1 ст. 169 ПКУ, найманий працівник має право на податкову соціальну пільгу.

ІІІ. Лозівська ДПІ: інформація для підприємців та громадян

Роздрібна торгівля пивом підприємцями - єдинниками

Оскільки, пиво віднесено до алкогольних напоїв, для здійснення роздрібної торгівлі пивом (в т.ч. виключно пивом), необхідно отримати ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та  зареєстрований належним чином РРО (книги обліку розрахункових операцій).

Продаж алкогольних напоїв на розлив  дозволяється тільки закладами ресторанного господарства.

Отже, фізичні особи-підприємці - платники єдиного податку 2 та 3 груп мають право здійснювати продаж алкогольних напоїв на розлив, у тому числі пива, виключно через заклад ресторанного господарства або спеціалізований відділ, що має статус закладу ресторанного харчування, за умови наявності ліцензії та застосування РРО при проведенні розрахунків.

Водночас, дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок (РК) та книг обліку розрахункових операцій (КОРО) підприємцями, які сплачують єдиний податок та здійснюють роздрібну торгівлю продовольчими товарами та пивом у пляшках і бляшанках, за умови відсутності продажу інших підакцизних товарів.

Однак, при перевищенні річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) у розмірі 1 млн. грн. застосування РРО є обов’язковим.

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, які здійснюють та планують провадити підприємницьку діяльність в період курортного сезону, на необхідність дотримання норм чинного законодавства у сфері реалізації алкогольних напоїв.

Чи може підприємець протягом року вдруге стати платником єдиного податку

У разі якщо фізособа-підприємець, яка на початок поточного року перебувала на спрощеній системі оподаткування та щодо якої державним реєстратором прийнято рішення про припинення підприємницької діяльності, поновила реєстрацію протягом поточного року, така особа вважається платником інших податків і зборів.

При цьому така особа не може повернутись у поточному році на спрощену систему оподаткування, оскільки вже скористалася своїм правом на застосування спрощеної системи оподаткування в цьому році.

Новозареєстрований ФОП не може бути єдинником груп 1 чи 2 у місяці, у якому зареєструвався

Підприємців, які до закінчення місяця, у якому відбулася їх державна реєстрація, подали заяву щодо обрання 1 або  2 групи єдиного податку, вважають платниками єдиного податку з першого числа місяця, що настає за тим, у якому відбулась їх держреєстрація. У місяці, у якому відбулась держреєстрація фізособи підприємцем, її вважають такою, що застосовує загальну систему оподаткування.

Тобто, одразу після держреєстрації стати єдинником 1 або 2 групи фізична особа не може. Перший місяць підприємницьку діяльність доведеться провадити суто за правилами загальної системи оподаткування, зокрема, застосовувати касовий апарат під час здійснення розрахунків готівкою.

Тому доцільно в такому місяці відмовитися від отримання доходів і приділити увагу суто підготовчим заходам, а діяльність почати вже з наступного місяця після держреєстрації в другій групі платника єдиного податку.

Як швидко треба подати заяву щодо зміни видів господарської діяльності

ПКУ не встановлено конкретний строк подання заяви щодо зміни видів господарської діяльності.

Водночас доцільно подавати заяву про зміну видів господарської діяльності першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) періодом, аналогічно до положень ПКУ про відмову від спрощеної системи оподаткування.

Земельний податок: куди та коли сплачуємо

Громадяни повинні сплачувати податки і збори, що встановлені ПКУ, через установи банків та поштові відділення. У сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів.  Форма квитанції затверджена наказом Мінфіну від 17.08.2015 №714 «Про затвердження форми Квитанції про прийняття податків і зборів».

Сплатити земельний податок громадяни мають до 30 серпня, згідно податкового повідомлення-рішення про внесення податку, яке вручається контролюючими органами до 1 липня поточного року.

У разі несвоєчасної сплати фізособи можуть бути притягнути до відповідальності у вигляді штрафу 10% від суми платежу при затримці сплати до 30 календарних днів та пені згідно ст.129 ПКУ.

Про застосування РРО підприємцем загальної системи оподаткування, що надає побутові послуги

Касові апарати не застосовуються у випадку надання побутових послуг з ремонту взуття, швейних та трикотажних виробів, виробів текстильної та шкіряної галантереї, радіоелектронної апаратури, побутових машин і приладів, металевих виробів та хімічного чищення структурними підрозділами підприємств і суб’єктами підприємницької діяльності з 1 або 2 працюючими.  При цьому граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій не встановлюється.

Отже, суб’єкт підприємницької діяльності, що надає побутові послуги має право проводити розрахунки в касі підприємства з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів або здійснювати такі розрахунки з використанням РК та книг обліку розрахункових операцій (зареєстрованих на кожний структурний підрозділ) незалежно від річного обсягу розрахункових операцій.      При цьому слід дотримуватись встановленого обмеження щодо чисельності працюючих у кожному структурному підрозділу.
     Якщо ж  загальна кількість працівників перевищує 2 особи, то при розрахунках зі споживачами такий суб’єкт повинен застосовувати реєстратор розрахункових операцій.

Про сплату податку на нерухомість,  якщо певний час квартира надаваласть в оренду

 Якщо фізична особа- власник об’єкта житлової нерухомості протягом кількох місяців здавала об’єкт житлової нерухомості в оренду, пільга зі сплати податку на такий об’єкт не застосовується починаючи з того місяця, в якому фактично об’єкт здавався в оренду та до кінця місяця, в якому припинено здачу в оренду такого об’єкта.

Для проведення звірки даних, зокрема, щодо об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку, права на користування пільгою зі сплати податку, фізична особа має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації). Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується громадянами  протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Оподаткування одноразової страхової виплати застрахованій особі

Уся сума одноразової страхової виплати, яка виплачується застрахованій особі, що дожила до закінчення строку договору довгострокового страхування життя, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, однак оподатковується лише 60 % від такої суми.

Аби уникнути подвійного нарахування ЄСВ

З метою уникнення подвійного нарахування єдиного внеску підприємець, що виконує роботи (надає послуги) відповідно до укладених цивільно-правових договорів, повинна надати суб’єктам господарювання копію документа, що підтверджує її державну реєстрацію (виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, в якій зазначаються основні види діяльності).

Підприємці мають вести облік доходів та витрат

У разі не реєстрації (не ведення) Книги обліку доходів та витрат до підприємця застосовується штрафні санкції, передбачені ст. 121 ПКУ (510 грн., 1020 грн.) та ст. 164 прим. 1 КУпАП (попередження або штраф від 51 до 136 грн, а при накладенні штрафу протягом року за те ж порушення – від 85 до 136 грн.

 



« повернутися до списку новин