Близнюкiвська районна рада

ЛОЗІВСЬКА ОДПІ ІНФОРМУЄ

Переглядів: 856

Картинки по запросу електронні ключі

І. Інформація щодо діяльності Лозівської ОДПІ та органів ДФС України

Надходження до Місцевих бюджетів Харківщини збільшились майже на 50 відсотків

До місцевих бюджетів протягом січня-листопада 2016 року надійшло 8,0 млрд. грн. податків та зборів, що на  49,4 % або на 2,6 млрд. грн. більше минулорічного показника.

Розуміючи важливість зазначеного питання, у фіскальному відомстві області  з особливою відповідальністю ставляться до збору платежів в місцеві бюджети. З такою ж відповідальністю та розумінням до сплати належних податків та зборів, ставляться і мешканці Харківщини.

Адже це передусім розвинена інфраструктура, відремонтовані дороги, виконання соціально-економічних програм, заробітна платня лікарям, вчителям та багато інших корисних речей, без яких неможливе існування нормально функціонуючого регіону.  

Податок на доходи фізичних осіб, який є основним джерелом надходжень. За одинадцять місяців поточного року фактично надійшло близько 4,3 млрд. грн. Єдиного податку надійшло 1,4 млрд.грн., земельного податку та орендної плати – майже  1,2 млрд.грн,   акцизного податку з реалізації у роздрібній мережі підакцизних товарів – 646,7 млн.грн.

 

Термін дії сертифікатів електронних ключів – два роки

Нагадуємо, що строк чинності посилених сертифікатів відкритих ключів становить 2 (два) роки з моменту їх формування.

Відповідно до положень Регламенту АЦСК ІДД посилені сертифікати відкритих ключів надаються виключно в електронному вигляді шляхом їх розміщення на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД (http://acskidd.gov.ua).

Тож звертаємо увагу користувачів, що для завчасного здійснення процедури повторної генерації електронних ключів, у зв’язку з закінченням терміну дії сертифікатів і особистих ключів, варто перевірити їх термін дії.

Оформити сертифікати електронних ключів можна у відділі реєстрації користувачів, який знаходиться  у Центрі обслуговування платників за адресою: м.Харків, пл.Свободи, буд.5, «Держпром», 6 під`їзд, 2-й пов., каб. 121, 123 тел.: (057) 702-86-17 або м. Харків, просп. Леніна, буд. 9, ЦОПП, вікна реєстрації користувачів ЕЦП №2, №3  тел.: (057) 752-21-65

 

Лозівська ОДПІ: платники єдиного податку поповнили місцеві бюджети на 55,3 млн. грн.

Спрощенцями,  які перебувають на обліку у Лозівській  ОДПІ, з початку року до місцевих бюджетів сплачено 55,3 млн грн. В. о. начальника інспекції Наталія Москалець, в порівнянні з січнем - листопадом 2015 року надходження зросли на 20,6 млн. гривень.

У розрізі бюджетів:

м. Лозова  - 13,6 млн.грн (в т.ч. фізособи-підприємці – 10,5 млн.грн);

Лозівський район -  14,4 млн.грн (в т.ч. фізособи-підприємці – 2,2 млн.грн);

Близнюківський район -  10,2 млн.грн (в т.ч. фізособи-підприємці – 1,3 млн.грн);

м. Первомайський -  5,3 млн.грн (в т.ч. фізособи-підприємці – 4,0 млн.грн);

Первомайський район -  11,8 млн.грн (в т.ч. фізособи-підприємці – 1,8 млн.грн);

Наповнення бюджету досягнуто завдяки вдосконаленню обслуговування платників податків і створення комфортних умов для діяльності малого та середнього бізнесу. Від коштів місцевої скарбниці залежить фінансування соціальних проектів, а відтак і добробут наших громадян.

Разом з цим спрощенці першої і другої групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку на один календарний місяць у році на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

 

З 1 грудня 2016 року збільшено розмір мінімального страхового внеску

Відповідно до норм Закону України «Про Державнй бюджет України на 2016 рік» з 01.12.16 р. підвищується рівень мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму, які складають 1600 грн.

Підвищення соціальних стандартів впливає на розрахунок єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. А саме: мінімальний страховий платіж з вищевказаної дати розраховуватиметься із розрахунку 1600 грн. та не може бути меншим за 352 грн. (1600 грн. х 22%) за умови перебування працівника у трудових відносинах повний календарний місяць.

Також, відбудеться збільшення максимального розміру бази нарахування ЄСВ, яка з початку грудня становитиме – 40000 грн. (1600 грн. х 25).

Тобто, максимальний страховий платіж становитиме 8800 грн. (40000 грн. х 22%) або 3364 грн. (40000 грн. х 8,41%) при нарахуванні єдиного внеску на зарплату працівника - інваліда, якщо роботодавцем є юридична особа.

 

Залишився місяць для перереєстрації установчих документів неприбутковими організаціями

Неприбутковими є підприємство, установа та організація, що одночасно відповідає таким вимогам:

- утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює її діяльність;

- установчі документи забороняють розподіляти отримані доходи або їх частину серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

- мають  передавати  активи одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахувати їх  до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення);

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Установи, які не відповідають зазначеним нормам, зобов’язані до 1 січня 2017 року привести свої установчі документи у відповідність до норм Кодексу та подати копії цих документів до  контролюючого органу - відповідного органу фіскальної служби. У разі не приведення установчих документів у відповідність до вимог п. 133.4 Кодексу -  після 1 січня 2017 року виключаються з Реєстру.  Присвоєння неприбутковій організації ознаки неприбутковості здійснює контролюючий орган за основним місцем обліку неприбуткової організації.

Неприбуткова організація, установчі документи якої оприлюднені на порталі електронних сервісів, замість копій установчих документів може подати до контролюючого органу відповідь щодо приведення установчих документів у відповідність до вимог, встановлених Податковим кодексом.

Якщо неприбуткова організація діє на підставі установчих документів організації вищого рівня, то вона може повідомити контролюючий орган щодо її належності до структури відповідної організації вищого рівня та подати копії документів, що підтверджують таку належність .

Вийняток щодо терміну перереєстрації установчих документів становлять релігійні організації, для яких відповідно до п.2 розділу 1 Закону України від 06.10.2016 року №1667-VIII,  такий термін подовжується на рік - до 01 січня 2018 року.

 

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?

Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».

В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

 

Яким чином укласти договір «Про визнання електронних документів» з органом ДФС в електронному вигляді?

Для укладення договору «Про визнання електронних документів» з органом ДФС в електронному вигляді можуть бути використані безкоштовні програми та онлайн сервіси надані компаніями-учасниками Меморандуму щодо поліпшення процесу подання звітності, впровадження електронних сервісів та розвитку електронного документообігу, які доступні у розділі «Програмне забезпечення» інформаційного ресурсу АЦСК ІДД за посиланням http://acskidd.gov.ua.

 

ІІ. Інформація для бухгалтерів

Чи поширюється обмеження щодо граничної суми розрахунків для  внеску до статутного фонду?

Вимоги щодо обмеження готівкових розрахунків фізичної особи з підприємством (підприємцем) у розмірі 150000 грн. поширюються на розрахунки за правочинами, предметом яких є будь-які матеріальні та нематеріальні блага, які можуть бути оцінені в грошовій формі, в тому числі на внески до статутного фонду.

 

Про формування податкового кредиту на підставі касових чеків

Касові чеки, які містять суму отриманих товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального номера та податкового номера постачальника) є підставою для нарахування податкового кредиту.

З метою такого нарахування загальна сума отриманих товарів/послуг не може перевищувати 200 гривень за день (без урахування податку).

                                                                

Уточнення податкової звітності з ПДВ сільськогосподарськими товаровиробниками

В уточнюючому розрахунку та додатках до нього, зокрема, зазначається:

- в рядку 02 "Звітний (податковий) період" - звітний (податковий) період, в якому подається уточнюючий розрахунок;

- в рядку 03 "Звітний (податковий) період, що уточнюється" - період, за який виправляються виявлені помилки.

Уточнюючий розрахунок належить до податкової звітності того звітного періоду, який зазначено у рядку 02 такого уточнюючого розрахунку, тобто того звітного періоду, в якому подається такий уточнюючий розрахунок. Уточнюючий розрахунок може бути поданий шляхом надсилання уточнюючого розрахунку і сплати суми недоплати та штрафу у розмірі 3% від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку.

Таким чином, у разі виявлення у 2016 році помилок, допущених у податковій звітності з ПДВ за звітні (податкові) періоди до 01.01.2016, внаслідок виправлення яких за даними податкового обліку збільшується позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту, застосовуються норми ПКУ, чинні на дату виправлення таких помилок (дату подання уточнюючого розрахунку та відповідно збільшення позитивного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту), тобто у 2016 році.

Позитивне значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту, зазначене у такому уточнюючому розрахунку, підлягає у відповідних відсотках сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок сільськогосподарського товаровиробника, при цьому такі відсотки визначаються відповідно до норм пункту 209.2 статті 209  ПКУ, чинних на дату подання уточнюючого розрахунку.

 

Звітує платник єдиного податку при переході протягом року на загальну систему оподаткування

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Об'єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Кодексу.

Фінансовий результат до оподаткування формується згідно з правилами бухгалтерського обліку, у тому числі за операціями з надання послуг під час перебування на спрощеній системі оподаткування у разі їх оплати при переході на загальну систему оподаткування, та у разі отримання оплати за послуги на спрощеній системі оподаткування і надання таких послуг під час перебування на загальній системі оподаткування.

Розділом III податок на прибуток підприємств Кодексу не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування на різниці, що виникають за такими операціями.

Платники єдиного податку, які з 01 січня поточного року або пізніше переходять на загальну систему оподаткування, сплачують податок на прибуток на підставі податкової декларації за річний звітний період (як новостворені), який для них починається з дати переходу на загальну систему та закінчується 31 грудня такого року, враховуючи положення абзацу "а" п. 137.5 ст. 137 Кодексу.

При декларуванні податку на прибуток за 2016 рік, у разі переходу на загальну систему оподаткування з IV кварталу 2016 року, фінансовий результат до оподаткування, визначається за правилами бухгалтерського обліку за IV квартал 2016 року.

 

Хто сплачує авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 2/9, порядок його відображення у Податковій декларації з податку на прибуток підприємств та терміни сплати?

Платниками авансового внеску з податку на прибуток у розмірі 2/9 є підприємства, які за підсумками роботи 2015 року задекларували доходи у розмірі 20 млн. грн. та більше і стали квартальними платниками податку на прибуток на протязі 2016 року.

Авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 2/9 податку на прибуток за три квартали поточного року відображається по рядку 26 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств за три квартали 2016 року. Визначена сума авансового внеску вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.

Авансовий внесок з податку на прибуток сплачується до 31 грудня 2016 року.

 

Як звітує неприбуткова організація за 2016 рік?

З 02.08.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 17.06.16р. № 553, яким затверджено нову форму Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.
Звіт за зазначеною формою подається до контролюючих органів неприбутковими підприємствами, установами та організаціями, визначеними пунктом 133.4 ст.133 ПКУ, у строки, передбачені для подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

 

Чи можнуть органи влади встановлювати індивідуальні пільги окремим платникам

Сільським, селищним, міським радам та радам об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, не дозволяється встановлювати індивідуальні пільгові ставки місцевих податків та зборів для окремих юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців і фізичних осіб або звільняти їх від сплати таких податків та зборів.

 

Що необхідно для внесення до Реєстру неприбуткових організацій?

Вимоги, яким має відповідати неприбуткове підприємство, установа та організація:

- утворена та зареєстрована у порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;

- установчі документи якої містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів управління та інших пов'язаних з ними осіб;

- установчі документи якої передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об'єднання та асоціації об'єднань співвласників багатоквартирних будинків;

- внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

 

У який термін юрособою має бути погашено податковий борг аби уникнути анулювання реєстрації платником єдиного податку?

Платник єдиного податку, у разі наявності у нього податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів зобов’язаний перейти на сплату інших податків і зборів, в останній день другого із двох послідовних кварталів.

У разі несплати боргу протягом зазначеного строку контролюючий орган анулює реєстрацію платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку в останній день календарного місяця, в якому закінчився граничний строк погашення податкового боргу.

 

Чи застосовуються у 2016 році ставки земельного податку, встановлені рішенням органу місцевого самоврядування, якщо таке рішення (або зміни до рішення) прийняте у 2016 році, та з якого періоду?

 Якщо рішення органу місцевого самоврядування щодо встановлення ставок земельного податку (або зміни до рішення) прийнято у 2016 році, то таке рішення є обов’язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами.

Обов’язок щодо застосування ставок земельного податку у платника виникає з урахуванням строків, визначених таким рішенням органу місцевого самоврядування.

 

Оподаткування подарунків, наданих профспілкою

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 50 відс. однієї мінімальної заробітної плати у розрахунку на місяць, встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.

Подарунок, наданий профспілкою своїм членам, що не перевищує суми 50 відс. мінімальної зарплати (у 2016 році – 689 грн.) в місяць, не оподатковується. Сума перевищення вартості подарунку оподатковується податковим агентом (профспілковою організацією) з використанням коефіцієнта за ставкою 18 відсотків. Якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 ПКУ.

Під час нарахування (надання) доходів у будь-якій негрошовій формі базою оподаткування є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за такою формулою:

К = 100 : (100 - Сп), де: К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їх нарахування.

 

Штрафні санкції за порушення порядку подання форми № 1ДФ

Неподання, подання з порушенням установлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 грн. (п. 119.2 ПКУ). Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 грн.

Зазначені штрафні санкції не застосовуються в разі, якщо недостовірні відомості або помилки в податковій звітності за формою № 1ДФ виникли у зв’язку з виконанням податковим агентом вимог п. 169.4 ПКУ та були виправлені відповідно до вимог ст. 50 ПКУ.

Якщо під час подання уточнюючої форми № 1ДФ додаються рядки щодо виплачених доходів, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу, що не призводить до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку, щодо яких немає обов’язку у фізособи з подання річної декларації, та не відбувається зміна платника (тобто номер облікової картки платника – отримувача доходу вказано правильно), а також якщо уточнююча форма № 1ДФ подається внаслідок виправлення помилок у результаті проведеного перерахунку, передбаченого п. 169.4 ПК, не пізніше ніж до кінця звітного податкового року, то штрафні (фінансові) санкції до такого податкового агента не застосовуються.

 

Чи можна повторно надати звітність на паперовому носії, якщо не отримано квитанції?

Суб’єкти господарювання, що належать до малих підприємств, мають право, у разі не отримання квитанції про прийняття звітності у електронній формі, надати повторно на паперових носіях податкову звітність до контролюючого органу (крім податкової звітності з податку на додану вартість).

Великі та середні підприємства, а також платники податку на додану вартість, незалежно від того, чи належать вони до великих та середніх підприємств, такого права не мають, оскільки зобов’язані подавати податкову звітність виключно в електронній формі.

Оригіналом податкової звітності, отриманої контролюючим органом, буде вважатись документ, який надійшов останнім до закінчення граничного терміну, встановленого законодавством для подання податкової звітності, за умови його правильності.

 

Порядок розрахунків у разі відключення електроенергії або в період ремонту РРО

та ведення КОРО

У розд. 3 книги обліку розрахункових операцій, зареєстрованої на РРО, обліковуються розрахункові квитанції, використані під час відключення електроенергії або в період ремонту РРО. Графи 1- 5 заповнюються до початку використання розрахункової книжки, графи 6 - 8 — до початку реєстрації розрахункових операцій за допомогою РРО після відновлення постачання електроенергії чи встановлення РРО після ремонту.

Якщо початок та закінчення одного циклу використання розрахункової книжки при відключенні електроенергії чи на період ремонту РРО припадають на різні робочі дні, за кожний робочий день у розд. 3 книги ОРО на РРО здійснюються окремі записи, при цьому графи 1, 2 заповнюються тільки в перший, а графа 8 — тільки в останній день одного циклу використання розрахункової книжки.

Крім того, на підставі даних розрахункових квитанцій щодня здійснюються записи в розд. 2; до запису за перший день слід включити дані про відповідні суми (графи 3 — 10) за контрольною стрічкою з початку робочого дня до моменту виходу з ладу РРО або відключення електроенергії. У записі за даними фіскального звітного чека, роздрукованого після відновлення роботи на РРО, необхідно зазначити, за які попередні дати підсумовані дані в цьому фіскальному чеку.

Якщо на період виходу з ладу РРО або в разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням книги ОРО та розрахункової книжки, після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням розрахункової книжки, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам’яті) — за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, акцизного податку або іншого податку (збору), після чого слід виконати Z-звіт. За потреби виконується операція «службове внесення» на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

 

Чи включати до спецдекларації з ПДВ операції з постачання сільгосппродукції, виробленої на земділянках, щодо яких не оформлені належним чином договори оренди

Операції з постачання сільськогосподарських товарів, вироблених (вирощених) на земельних ділянках, щодо яких не оформлені належним чином договори оренди, не можуть вважатися операціями з постачання сільськогосподарських товарів на орендованих основних фондах. Тому такі товари відображаються в декларації «0110».

Дохід, отриманий від реалізації врожаю, який зібрано на угіддях, що не належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності чи користування (договори оренди не зареєстровані в установленому чинним законодавством порядку), не включаються до розрахунку визначення частки с/г товаровиробництва (75%), що дозволяє підприємству бути єдинником групи 4.

Лист ГУ ДФС у Полтавській області від 25.11.2016 р. № 6356/10/16-31-12-04-30

 

ІІІ. Лозівська ОДПІ: інформація для підприємців та громадян

20 грудня – граничний термін сплати єдиного податку 1 та 2 групи

20 грудня для підприємців 1 та 2 групи, що здійснюють щомісячну сплату податку, граничний строк сплати авансових платежів по єдиному податку за грудень 2016 року.

ПКУ не передбачає перенесення строку подачі заяви, у разі якщо він припадає на вихідний або святковий день.

Підвищення мінімальної зарплати і прожиткового мінімуму в грудні не вплине на ставки єдиного податку першої та другої групи, так як вони прив'язані до показників, встановлених на 1 січня.

Штраф за несвоєчасну сплату становить 50% ставки єдиного податку.

 

До уваги громадян, які надають в оренду житло!

надання в оренду власного майна є додатковим джерелом доходу. Надання в оренду власного нерухомого майна може здійснюватись фізичними особами як у межах підприємницької діяльності, так і без реєстрації орендодавця фізичною особою – підприємцем. Статтями 170, 172 Податкового кодексу України визначено особливості нарахування та оподаткування доходів від надання в оренду рухомого та нерухомого майна.

Орендодавцю, який здає квартиру фізичним особам і не є підприємцем, кожного кварталу протягом 40 днів після його закінчення необхідно нарахувати та сплатити податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% - у 2016 році та військовий збір за ставкою 1,5%  із суми отриманого доходу.

Сума отриманого доходу, сплаченого протягом року податку та нарахованого податкового зобов’язання за результатами такого року, відображається орендодавцем у річній податковій декларації. Така декларація подається до 1 травня року, що настає за звітним, до податкової інспекції за податковою адресою платника податку.

 

Які доходи включаються до загального оподатковуваного доходу ФОП на загальній системі?

До складу загального оподатковуваного доходу зараховується виручка, що надійшла фізичній особі – підприємцю як в грошовій, так і в натуральній формі, а саме:

- виручка у вигляді безготівкових грошових коштів, що надійшли на банківський рахунок чи в готівковій формі безпосередньо підприємцю чи його працівникам на місці здійснення розрахунків (в т.ч. відсотки банку);

- виручка в натуральній (негрошовій формі);

- суми штрафів і пені, отримані від інших суб’єктів підприємництва за договорами цивільно-правового характеру за порушення умов договорів та інші доходи, які пов’язані із здійсненням підприємницької діяльності.

 

Єдинник 2 групи  надає послуги

Однією з умов перебування фізичних осіб – підприємців на 2 групі платників єдиного податку є здійснення господарської діяльності з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню.

Якщо фізична особа – підприємець – платник єдиного податку другої групи надає послуги відповідно до договору, в якому визначено, що замовником є фізична особа, яка підписує акт виконаних робіт, але вартість виконаних послуг для фізичної особи оплачує юридична особа, яка не є платником єдиного податку, то такий підприємець має право обрати другу групу платника єдиного податку.

Якщо ж фізична особа – підприємець – платник єдиного податку другої групи надає послуги відповідно до договору, яким визначено, що замовником є юридична особа – не платник єдиного податку, яка підписує акт виконаних робіт та оплачує вартість виконаних послуг, то такий підприємець порушує умови, передбачені Податковим кодексом України для другої групи платників єдиного податку.

Однак, за таким підприємцем залишається право обрання третьої групи платника єдиного податку.

 

 Підприємць працює на підприємстві: чи має право на податкову знижку?

Податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати.

Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом.

Загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 статті 164 ПКУ.

Отже, право на податкову знижку має фізична особа – підприємець, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

 

Документи, що мають знаходитись на робочому місці підприємця

Фізособи-підприємці зобов’язані вести Книгу обліку доходів та витрат і мати підтверджуючі документи щодо походження товару.

Підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням реєстратора розрахункових операцій.

При цьому, фізособи-підприємці на загальній системі оподаткування повинні забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:

- книги обліку доходів та витрат;

- книги обліку розрахункових операцій;

- виписки або витягу з ЄДР;

- ліцензії (у разі торгівлі товарами, що підлягають ліцензуванню);

- свідоцтва платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);

- трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).

 

Чи може ФОП використовувати кошти з розрахункового рахунку, який відкрито для здійснення підприємницької діяльності, для власних потреб?

Згідно з ст. 42 Господарського кодексу України, підприємництво – це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Відповідно до ст. 44 ГКУ підприємництво здійснюється на основі вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом.

Тому, фізособа- підприємець має право вільно користуватися коштами з розрахункового рахунку, який відкрито для здійснення підприємницької діяльності, за умови сплати всіх податків, зборів та інших платежів, передбачених чинним законодавством.

 

Чи включається до об’єкту оподаткування ФОП на загальній системі оподаткування сума кредиту, яка погашається ЮО – поручителем?

Враховуючи те, що кредит, отриманий фізичною особою – підприємцем від банку на розрахунковий рахунок підлягає поверненню, то дана сума кредиту не підлягає включенню до складу доходу.

При цьому, якщо погашення кредиту здійснюється юридичною особою – поручителем, то дохід, в сумі погашеного поручителем кредиту, включається до складу доходу (виручки у грошовій та натуральній формі) та є об’єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб за правилами, встановленими ст. 177 Податкового кодексу України.

 

Підприємець отримав безповоротну фінансову допомогу

Безповоротна фінансова допомога – це сума коштів, передана платнику податків згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами або без укладення таких договорів. Тобто, сума безповоротної фінансової допомоги не підлягає поверненню.

Сума безповоротної фінансової допомоги, яка отримується фізичною особою – підприємцем включається до складу доходу (виручки у грошовій та натуральній формі).

 

Чи зараховується до загального оподатковуваного доходу ФОП на загальній системі оподаткування сума списаної кредиторська заборгованість?

 Якщо кредитором списується заборгованість фізичній особі – підприємцю на загальній системі оподаткування, то сума списаної заборгованості включається до складу загального оподатковуваного доходу фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

 

Чи включається до складу доходу ФОП сума кредиту, що отримана на розрахунковий рахунок ФОП?

Податковий кодекс визначає,  фінансовий кредит – кошти, що надаються банком-резидентом або нерезидентом, що кваліфікується як банківська установа згідно із законодавством країни перебування нерезидента, або резидентами і нерезидентами, які мають згідно з відповідним законодавством статус небанківських фінансових установ, а також іноземною державою або його офіційними агентствами, міжнародними фінансовими організаціями та іншими кредиторами – нерезидентами юридичній чи фізичній особі на визначений строк для цільового використання та під процент.

Згідно із п. 177.1 ст. 177 розділу IV ПКУ оподаткуванню підлягають доходи фізосіб – підприємців, які отримані протягом календарного року від провадження господарської діяльності.

Враховуючи те, що отримання фізичною особою – підприємцем кредиту відповідно до умов договору підлягає обов’язковому поверненню у визначені строки, то протягом дії договору кредиту сума кредиту не включається до складу доходу суб’єкта господарювання.

При цьому слід зазначити, якщо сума кредиту не повертається у визначений у договорі термін, то вона включається до складу доходів фізичної особи – підприємця та оподатковується на загальних підставах.

 

У сiм'ї троє дітей: двійня пo 8 років тa дитина-інвалід віком 5 рoків. Яку пільгу щодo податку нa доходи фізичних осiб мають батьки циx дітей?

Відповіднo дo пп. 169.1.2 cт. 169 ПКУ платники податку, які утримують двох чи більшe дітей віком до 18 рoків, мають право нa податкову соціальну пільгу  (ПСП) в розмірі 100% суми пільги, визначенoї пп. 169.1.1 Кодексу, на кожну тaку дитину.

ПСП у розмірі 150% суми пільги, визначeнoї пп. 169.1.1 cт. 169 Кодексу, мають право платники податку, якi утримують дитину-інваліда, — y розpахунку нa кожну тaкy дитину віком до 18 pоків.

Тoбтo обидва батьки пpи додержанні всіх іншиx вимог cт. 169 ПКУ мaють правo нa застосування двох ПСП, установлениx y пп. 169.1.2 тa пп. «б» пп. І69.1.3 cт. 1б9 ПКУ нa:

• кожну дитину віком дo 18 років, яка нe є інвалідом, — пo 689 грн. на місяць в 2016 p,

• кожну дитину-інваліда — 1033,50 грн. в 2016 р.

При цьому як винятoк, граничний розмір доходу, який дaє право на отримання  ПСП одному з батьків, визначаєтьcя як добуток суми, визначенoї в абз.1 ст 169.4.1 тa відповідної кількості дітей.

Розгланемо приклад,  заробітна плата матері стaновить 1400 гpн., a батька —4500 грн.

B такому випадку батько мoжe скористатися вищезазначеною нормою тa може застосовуватися податкова соціальна пільга на дітей.

Тoбтo, оскільки у ньогo троє дітей, граничний розмір йoго доходу, який дaє право на застосування пільги, стaновить 5790 гpн. (1930 грн. x 3). Отже, він можe отримати ПСП y розмірі 100% (689грн.) нa кожну дитину віком дo 18 років (не інваліда) тa ПСП у розмірі 1033,50 гpн. на дитину-інваліда. Мати тaкoж має право нa всі перелічені види ПСП, i oскільки розмір ПСП y матері в цьому випaдку перевищує суму її доходу, зарплата матері нe підлягає оподаткуванню.

 

ПСП одинокій матері, якщо дитині виповнюється 18 років протягом року

Нa ПСП у розмірі, що дорiвнює 150% суми пільги, визначенoї пп. 169.1.3 cт. 169 ПКУ, мають право плaтники податку, якi утримують дитину, — у розрахунку нa кожну дитину віком до 18 років.

Тaк одинока мати має право нa 150% ПСП дo кінця календарного року, в якoму дитині виповнюється 18 років.

 

Про внесення до паспорта відмітки про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта

Оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін паспорта здійснюється територіальними органами – територіальними підрозділами Державної міграційної служби через Головний обчислювальний центр Єдиного державного демографічного реєстру у взаємодії з Державним центром персоналізації документів державного підприємства «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів».

Заявник для оформлення паспорта подає документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів), зокрема довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків або повідомлення про відмову від його прийняття.

У разі наявності повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття зазначеного номера та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу) у відповідному полі проставляється слово «відмова». У разі відсутності інформації відповідне поле не заповнюється.

 

Чи є дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з ДРФО, внесені до паспорта громадянина України, підтвердженням достовірності реєстраційного номера?

Підтвердженням достовірності реєстраційного номера облікової картки платника податків є документ, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі (Картка платника податків), або дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, внесені до паспорта громадянина України.



« повернутися до списку новин